De Bruine Boon

6,8
6,8
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Altijd fijn om hier te zijn. Eten prima, keuze, iets extra's geen probleem. Service naar behoren. Wij komen graag terug!....
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Lakenfeesten Leiden, voorafgaand aan de 'Peurbakkentocht' (toch maar) even eten. De binnenstad was mudvol, dus uitgeweken naar het terras van de Bruine Boon. Vooraf een mandje stokbrood met smeersels, als maaltijd een biefstuk van de dikbilkoe en een varkenhaasspies.
Het stokbrood was recht-toe-recht aan maar wel vers en smakelijk. De biefstuk was prima conform wens gebakken. Het bijbehorende garnituur een beetje sober. De varkenshaas was goed geroosterd en voorzien van een rijkelijke hoeveelheid frites en salade. De bediening was uiterst attent en vrolijk. Geweldig. En het terras bood voldoende vertier door o.a. een muziekgezelschap. Kortom: geen haute cuisine maar gewoon lekker eten voor een schappelijke prijs.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Op het terras van De Bruine Boon gegeten. Het weekmenu, mixed grill was redelijk, niet goed. De salade had geen dressing gekregen, de frites waren te hard/bruin gebakken en het vlees van de grill was net voldoende wat kwaliteit/smaak betreft. Iets meer saus zou prettig zijn geweest. Mijn tafelgenote had een maaltijdsalade, eveneens zonder dressing. Navraag bij de bediening leerde dat de kok het vergeten moest zijn.. De bediening was vriendelijk maar kwam wel wat vergeetachtig over, leek niet geheel bij de les. De plek is mooi met zicht op de molen, de brug en de voorbij varende boten. Kortom, we hebben gegeten maar iets meer passie en aandacht zijn gewenst.
Singel .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met verbazing heb ik met toeval de recentie van onderstaand bericht gelezen. De toeval bestaat dat mijn vrouw en ik hoogst waarschijnlijk getuigen zijn geweest van het voorval wat hieronder beschreven staat. Het enige wat ik hierover kwijt wil is dat de dame in kwestie in blijde verwachting is, En mijns inziens dit niet duidelijk kenbaar heeft gemaakt. Nou wil ik niet zeggen dat de dame in kwestie geen gelijk had over het wel of niet rauw zijn van haar bestelde kip saté (zwanger zijn en kip zou duidelijk kenbaar gemaakt moeten worden). MAAR de desbetreffende ober heeft juist alles uit de kast getrokken om de dame in kwestie tevreden te stellen. En nu komt het aller ergste, de ober werd ons inziens op het moment dat de ober niet meer in zicht was door de desbetreffende en haar vrouwelijke gezelschap nogal discriminerend neergezet (zacht gezegd). ps. Mijn vrouw en ik hebben trouwens ondanks de werkdruk die wij als horeca echtpaar herkende een fantastische avond gehad en met veel plezier de ober ons aller mooiste vak zien uitoefenen. Bruine Boon grote klasse.
OnbekendeN .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Al jaren kom ik graag bij De Bruine Boon. Lekker eten voor weinig geld, goede bediening. Daar kwam onlangs een einde aan. Ik bestelde kipsaté die niet gaar was. Toen ik daar wat van zei toen de ober na een half uur eindelijk de tafel af kwam ruimen kreeg ik een grote mond. In een vol restaurant begon hij tegen me te schreeuwen. Wat schaamde me ik voor zijn gedrag. Hier kom ik niet weer terug.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Prima prijs/kwaliteit. En goede service die past bij een eetcafe. Kleurtjes voor de kleintjes, prima kindergerecht. Voor en hoofdgerecht prima. En zoals het hoort, een bakje met sambal bij de saté. Regelmatig de vraag of alles naar wens was. En als klap op de vuurpijl, heerlijk ijs om mee te nemen op de boot. Service van het huis. Daar genieten wij extra van!
LiesbethA .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
We komen hier al jaren, laatste ervaring was echter minder positief.
De zaak komt rommelig over en het tocht er vreselijk.
Mijn entrecote was goed maar de ribs van mijn tafelgenoot waren erg droog.
Personeel is wisselend kwa service
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Met zn. 4-en (2 volw/2 kids) hier gegeten, voor/hoofd/na voor 140 euri. Eten was OK maar in relatie tot de prijs zijn de porties te klein voor iemand die echt trek geeft . Goed dat de kids mee waren, anders had ik aan mn eigen Spareribs ( da's toch meervoud ?) echt niet genoeg gehad. Jammer dat zowel bij voor- als na- gerecht het eten voor ons 4-en niet gelijk gebracht werd. Ook jammer dat het longdrinkglas van mn dochter naar bier rook.
Tafel stond tegen een kastdeur waar enorm veel tocht door kwam, werd na een opmerking direct afgeplakt. Achter onze tafel was de deur naar een personeels-ruimte ofzo , die ging tijdens de maaltijd wel een keer of 25 open en dicht, dus het tochten ging daar vrolijk door. Decor dus niet voldoende, helaas.
Het bedienend personeel was vriendelijk en deed z'n/haar best en maakte ook excuus voor de opgelopen vertragingen, vandaar de waardering daarvoor.
Al met al geen slechte avond maar ik als ik uit eten ga , ga ik niet voor een 6 .
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Met een vriendengroep van 12 man/vrouw meer dan prima gegeten aan de grote tafel achter in het restaurant. Lekkere speciale biertjes van de tap en een prima bediening. Ik snap dan ook de slechte recencies van De Bruine Boon niet....
Mae S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Helaas geen goede avond gehad. Akoestiek was niet best want de zaak zat tjokvol. Voorgerechten waren redelijk. Mijn tafelgenoot was enthousiast over de salade met geitenkaas, mijn carpaccio was redelijk maar de garnering stond al even, volledig uitgedroogde komkommer en tomaat. Bij hoofdgerecht kreeg ik bij het overigens lekkere stoofpotje zonder aankondiging gebakken aardappelen in plaats van aardappelpuree. Na enige tijd zonder bediening zelf maar naar de keuken gelopen om verhaal te halen. Puree bleek op. Of ik iets anders wilde en dan moest ik zelf maar verzinnen wat. Ja, dat jullie me dat vantevoren hadden gezegd ipv zonder waarschuwing iets anders te serveren. Er werd ter compensatie een kopje thee aangeboden. Netjes, maar de teleurstelling bleef.
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Ik snap niet waarom zij gemiddeld geen hogere cijfers hebben. Ben hier meerdere malen wezen lunchen met eerst de tomatensoep en vervolgens een hamburger met friet. Zowel de burger als de soep vond ik erg lekker en ook de bediening was erg vriendelijk. Voor iedereen die in leiden werkt/studeert raad ik het aan om hier eens lekker te gaan lunchen en het zelf te ervaren. Als afsluiter heb ik tevens ook nog een dubbele espresso genomen met een brownie, ook dat vond ik erg lekker!
Daniël M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Hier werd ik niet vrolijk van. Ik koos voor de 'Rijkelijk belegde super pistolet (bruin) met ham en kaas'. Nou, wellicht dat ik iets anders versta onder 'rijkelijk belegd' en 'super', maar dit was puur een bruine pistolet opengesneden met een pak ham en kaas ertussen. Op het bord lag verder wat sla en tomaat ter decoratie en dat was alles. Zowel de sla en tomaat waren smaakloos en erg waterig van aard. De pistolet was koud en had meer smaak gehad als die was verwarmd. Door dat te doen, had ik ook het gevoel gekregen dat de kok er iets meer werk van had gemaakt dan nu het geval was. De service was niet slecht, maar ook niet bijzonder te noemen. De locatie zelf was vrij donker en naar mijn mening niet sfeervol. Wat mij betreft kom ik hier niet meer terug.
Flurps .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Eetcafe met gebruikelijke menu-items. De frites met saté was matig. Friet prima maar saté wat droog. Wat lang onder de warmhoudlamp gestaan vermoed ik. Bediening was weinig geïnteresseerd. Ligging wel leuk al zit je op het terras pal aan de straat.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Het was niet best. Allereerst zat er bij de frites mayonaise met een 'velletje' erop - stond overduidelijk al te lang. Gevraagd of we een ander bakje mochten, kregen we hetzelfde bakje met de mayonaise een beetje doorgeroerd (velletje zat nu ergens halverwege).
Vervolgens bevatte mijn gerookte zalm salade een stuk plastic. Bij melding werd hierop gereageerd: 'Dit kan bijna niet, de verpakking van onze zalm is van zwart plastic en dit is wit' - jammer dat het restaurant haar verantwoordelijkheid niet wil nemen...
Er werd ons iets van het huis aangeboden ter compensatie. Niet de salade zelf overigens. Dan maar een kopje thee na het eten. Als het aan de Bediening lag, bleef het bij heet water. Ik heb zelf de theedoos moeten halen bij een ander tafeltje terwijl bediening toe keek!!!
Ik ga hier nooit meer heen en raad u aan hetzelfde te doen.
Sassenheim06 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Met zijn 2en hier gegeten, net na de marathon van Leiden, rommelig, misschien verkeerd moment. Schnitzel was niet ok, daarentegen de kipsate wel. Ruim frites en salade erbij! Veel stokbroodschijfjes met in verhouding te weinig kruidenboter. Eten ok dus, service attent, decor ok, stoelen mwah. Nodigt al met al niet uit om hier nog ns naartoe te gaan.
Criemfriesh .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Eten was acceptabel, niets speciaals maar goed eetbaar, prima portie. Decor is net zo speciaal als het eten. Bediening daarentegen was uniek in afwezigheid; per toeval konden drankjes besteld worden. Na het eten twijfelden we of we nog zouden blijven hangen en wat drinken, maar niemand te bekennen. Maar gaan zoeken naar iemand om te kunnen afrekenen. Gezien ook de lijn in recenties hieronder, geen aanrader.
Suikerbuikje .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Fijne schnitzel lekkere saus, een overdaad aan patat.
Salade met geitenkaas niks mis mee maar ook niet bijzonder.
Bediening afwezig.
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Verkeerde gerechten opgediend gekregen; poging tot acceptatie daarvan middels paaien met een " lekker gratis kopje koffie " afgewezen en vervolgens getracteerd op chagrijnige smoel en negeer-campagne van "bedienend" meisje dat het drukker had met babbelen met bekenden op het terras dan met haar gasten, correcte bestelling bleef 'n dik half uur onderweg; aangrenzende tafels hadden de zelfde klachten, verkeerde bestelling op tafel en onbeschofte houding bediening.
Kom hier al jaren en heb het allemaal langzaam maar zeker zien aftakelen; laatste bezoek geweest.
Etablissement boft met locatie, anders kwam er geen hond meer.
BigKahuna .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Dit is een prima cafe/restaurant om een biertje, koffie en wat bitterballen te eten. Twijfelden of zouden blijven hangen om wat te eten. Doordat het heel erg tochte als elke keer de deur op ging, hebben we besloten om weg te gaan. Gezien de onderstaande recensies misschien wel verstandig geweest.
Danny G.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Wij hebben hier heerlijk geluncht. De producten waren allemaal vers en dat proef je ook. De tomatensoep viel in de smaak en de broodjes met kip, gehakt en carpaccio waren eveneens erg lekker.