Over het restaurant De Brugwachter

Wij verwelkomen u graag bij De Brugwachter. In ons stijlvolle restaurant met open haarden, veel ramen, en open doorgang naar het terras kunt u altijd genieten van het eten en het unieke uitzicht over het kanaal. Door de markante ligging is De Brugwachter een opvallende verschijning in de regio en is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een geliefde plaats om te vertoeven. Onze keukenbrigade laat zich inspireren door de seizoenen. Hierdoor wordt de menukaart 4 keer per jaar aangepast, met als specialiteit de houtskoolgrill.

Meer informatie over restaurant De Brugwachter

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00

Ed B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Uitstekende keuken en attende bediening! Een heerlijk buitenterras voor een drankje en een gezellig diner binnen. Een aanrader. Ik kom graag nog eens terug. Zowel zakelijk als privé.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Al jaren trouwe klant bij dit restaurant en dus bekend. Deze keer liet de keuken qua kwaliteit het ietsje afweten en aten we niet zo lekker als normaal. nog steeds lekker maar er zaten wat foutjes in ( koude mosselen in kruidenboter ) terwijl bakje gloeiend heet was.

Bediening was prima in orde en ook de ambiance was prima.

Tot volgende keer!
Bobje .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Op een doordeweekse dag, het was niet al te druk maar prachtig weer, hebben we op het terras van ons diner genoten. Genoten in alle opzichten, het eten, de leuke voortreffelijke bediening, de gezelligheid tussen ons viertjes en het weer. Ik kan niet meer opnoemen wat iedereen van het menu gekozen heeft, het was heel divers en ieder voor-, hoofd- en na-gerecht smaakte fantastisch! De 2 jongedames hadden ons vlot en met veel gevoel voor humor bedient. En dit nog: de wijn wordt in de koeler op tafel gezet, na afloop wordt alleen berekend wat er geschonken is. We hebben echt genoten van deze heerlijke en gezellige avond die voor herhaling vatbaar is.
Sylvana V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Zeer lekker gegeten! Voor iedereen wat wils. Vriendelijk personeel en supertof dat er een open keuken is waardoor je ook kan zien wat de koks aan het bereiden zijn. Vragen zijn welkom. Ik raad de Brugwachter zeker aan, voor een goede sfeer en lekker eten. Je kan er ook voor lange tijd zitten en lekker borrelen. Top restaurant en ga zeker vaker terug komem!
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Bij restaurant de Brugwachter neem je de tijd om te eten. Er hangt een gemoedelijke gezellige sfeer en er is vriendelijk gastvrij personeel. Het eten is gevarieerd door middel van een wisselend maand menu en daarnaast is er de vaste kaart met een echte aanrader van dry aged beef.
Jurriën S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Deze week met vrienden gegeten in dit super gezellige restaurant. De kwaliteit is hoog, de bediening en Nel natuurlijk hebben aandacht voor de gasten. Samen met de koks uit de keuken doen ze er alles aan om het de gast(en) een onvergetelijke avond te geven. Ook deze avond zijn ze daar weer in geslaagd.
Geen stress, heerlijk genieten en het gevoel hebben dat je een echte gast bent.
Top... Team Brugwachter.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Na 15 jaar nog steeds het beste restaurant in Apeldoorn. Met veel zorg worden de gerechten prachtig opgediend. Nel Koot na al die jaren nog steeds het boegbeeld van De Brugwachter door haar hartelijke ontvangst en aandacht voor de gasten. Het gehele team heeft dit overgenomen waardoor je je gauw op je gemak voelt en heerlijk kunt genieten van de mooie gerechten. Bedankt!
Wat een pracht recensie!!. Ben er oprecht blij mee want het vertaald precies waar we elke dag met plezier voor werken! Bedankt! met een hartelijke groet, Nel Koot
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een ontzettend leuk en gezellig restaurant is dit op een bijzondere locatie in Apeldoorn. Heerlijk gegeten, hoge kwaliteit. Bijzonder vriendelijk personeel. Echt een avondje uit.
Hartelijk dank voor de mooie recensie. Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo'n geslaagde avond hebben gehad! Met een hartelijke groet, Nel Koot
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Een paar weekjes terug langs geweest bij de brugwachter samen met z'n 2tjes gegeten, vriendelijk ontvangen en erg lekker gegeten, de tafel versierd met rozenblaadjes maakte de avond helemaal af!
Bedankt voor uw attente review. We versieren graag de tafel voor jarige en /of verliefden!
Fijn te lezen dat jullie een smakelijke avond hebben gehad. Met vriendelijke groet, Nel Koot
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Donderdag avond een high wine gehad voor mijn verjaardag in de bistro bij de Brugwachter
De bistro was erg leuk aangekleed; de hapjes waren prachtig opgemaakt en smaakten voortreffelijk.
Over de bediening niets dan lof.
Onze vrienden waren allemaal erg enthousiast en hebben er, net als ik, van genoten. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader voor iedereen.

Groeten,
Wat ontzettend leuk om te lezen dat de verjaardag zo gezellig is verlopen! Erg attent dat u dit via iens nogmaals aan ons laat weten. Erg bedankt! Met vriendelijke groet, Nel Koot
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Weer een heerlijk avondje genoten bij de Brugwachter met mijn vriendin. Wij hebben dit keer buiten op het sfeervolle terras gezeten. Bediening en eten was wederom uitstekend! Tot de volgende keer!
ThomasRoode .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Om te vieren dat wij de sleutels van ons nieuwe huis hebben gekocht, besloten we te gaan eten bij De Brugwachter, schilderachtig gelegen aan het Apeldoornse kanaal. Hier zijn wij al eerder geweest en de vorige ervaringen waren zó positief dat het voor ons geen moeilijke keuze was waar we gingen eten. Ook nu was alles weer van hoge kwaliteit: van de service, het eten en de sfeer. Het leuke aan De Brugwachter is dat je er lekker ontspannen kan eten. Je krijgt niet het hoofdgerecht al op tafel terwijl je de laatste kruimels van het voorgerecht net doorslikt. Het gebeurt allemaal op een ontspannen tempo, waardoor je rustig kunt uiteten. Vooraf nam ik de loempia van pulled pork, een heerlijk gerechtje dat precies pittig genoeg was. Een heerlijke smaakmaker voor de rest van de avond. Persoonlijk ben ik een echte carnivoor en mijn oog viel dan ook al snel op de dry-aged ribeye van 350 gram. Toen ik het prachtige stuk vlees, perfect klaargemaakt, voor me zag begreep ik er geen snars meer van waarom iemand er voor zou kiezen vegetarisch te worden. Het was een heerlijk smaakvol en met een gevoel van teleurstelling nam ik de laatste hap, wetend dat ik aan het einde was van dit gastronomische paradijs. De afsluiting was de blonde brownie, een leuke twist op een klassiek toetje. De opmaak was zeer kunstig en de smaak stelde ook niet zeker niet teleur. Kortom, eten bij de Brugwachter was weer een heerlijke ervaring en paste perfect bij het heugelijke moment.
Henny P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Afgelopen vrijdagavond met 7 personen heerlijk gegeten bij de Brugwachter. Van tevoren een 6 gangen verrassingsmenu aangevraagd en daarbij nog onze verschillende dieetwensen opgegeven. Nu zijn wij al jarenlang tevreden vaste gasten en het leuke is dat we afgelopen vrijdag oprecht opnieuw verrast werden door de heerlijke originele en creatieve culinaire hoogstandjes welke wij geserveerd kregen.
Alles geserveerd met een glimlach door het vriendelijke personeel en met elk gerecht uitermate goed rekening gehouden met ieders dieetwensen.
Wij zeggen : Chapeau Brugwachter !!
En graag tot de volgende keer.
Dick en Henny
GerdaRoode .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij hebben op zaterdag 2 juli een heerlijke avond gehad bij dit restaurant. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door Nel, zij is een super gastvrouw! Na het aperitief kozen wij beide voor de carpaccio als voorgerecht. Heerlijk, met truffelmayonaise! Toen de tournedos en de varkenshaasbiefstukjes, met een goede wijn er bij. En als klap op de vuurpijl het heerlijke grand-dessert! De avond vloog voorbij, en dat is altijd een goed teken. De Brugwachter is mooi gelegen, het is een prachtig pand met een ontspannen sfeer. We gingen met een glimlach weer huiswaarts. Super!
Herriët V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Onverwachts vielen wij op een drukke zaterdagavond nog binnen. Gelukkig kon de bediening nog een plekje voor ons vrij maken.
We hebben genoten van een salade met rivierkreeftjes en van prima romige mosterdsoep.
Hierna de goedgevulde en lekker gekruide loempia's en malse spare-ribs. Hierbij een schaaltje patatjes en een eenvoudige salade met meloenschijven.
Als dessert genoten we van een goed kopje koffie met en kozen we 5 bonbons uit een stolp. Ze waren heerlijk!

Pluspunt de menukaart
Veel heerlijke vlees/vis gerechten en veel voorgerechten ook als hoofdgerecht te bestellen.
Beste herriët,
Hartelijk dank voor de mooie review. Prettig om te vernemen dat u zo smakelijk heeft gegeten, en dat onze menukaart een plus verdiend....Fijn! We zien u weer graag in de brugwachter en hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen.
Met een hartelijke groet,
Nel Koot
ninasch .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Eergister met mijn vriend hier uiteten geweest en wat was het geweldig! Wij zaten gezellig op het terrasje en kregen een hapje vooraf, ik zelf eet geen vlees maar dat was helemaal geen probleem. Als voorgerecht de champignons en de carpaccio gehad, allebij heerlijk. En als hoofdgerecht de tournedos en de zalm, ook allebij super lekker en perfect gebakken! Wij kregen er een salade en heerlijk gekruide aardappelen bij. Helaas zaten wij zo vol dat er geen dessert meer mij kon, maar dat komt volgende keer wel ;)

De bediening was top en ook de sfeer vonden wij heel erg fijn. Het is echt een plek waar je gerust een paar uur kunt blijven zitten en je niet gehaast voelt.

Al om al was het een hele fijne, gezellige avond en wij komen zeker terug!
Geachte Ninasch,
Wat een mooie review! Hartelijk dank voor de positieve beoordeling. Fijn om te vernemen dat u niet alleen genoten heeft van het diner maar dat de sfeer en bediening uw avond compleet hebben gemaakt. Met een hartelijke groet en graag weer tot ziend bij de Brugwachter.
Nel Koot
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Vandaag heerlijk uit eten geweest bij de Brugwachter in Apeldoorn.

Bij binnenkomst zijn we eerst op het terras gaan zitten en hebben we eerst een aperitief (prosecco) met bijpassende bar-bite genomen.
Nadat we onze wensen hadden doorgegeven,werden we meegenomen naar onze tafel waar we heerlijk hebben gegeten, Ik koos vandaag voor een rondje van voorgerechten, waaronder een uiensoepje, een makreelpate, een carpaccio en gerookte zalm, daarna had ik de zwaardvis , welke perfect was bereid. Dit alles met een mooie ripasso wijn uit Italie. Als afsluiter sloot ik af met een espresso en cointreau.

Het bedienend personeel was scherp, vriendelijk en sociaal.
De gehele entourage klopt, je bent echt een avondje uit zonder zorgen!
echt een aanrader.
Geachte hjdewolde,
Wat een heerlijke recensie! Fijn om te lezen dat uw diner aan alle verwachtingen heeft voldaan, en dat u door onze prettige bediening echt een avondje uit heeft ervaren! Ik zal de complimenten dan ook zeker overdragen aan mijn team. Nogmaals dank dat u de tijd heeft genomen om een review te schrijven voor ons en natuurlijk graag tot ziens. Met een hartelijke groet, Nel Koot

• Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gisterenavond héérlijk gegeten bij de Brugwachter. We hebben een hele gezellige avond gehad, mede door het uitstekende gastvrouwschap van Nel Koot en haar enthousiaste zwarte brigade. Ook de witte brigade liet zich van z,n beste kant zien. Zowel de vis alswel vleesgerechten waren uitstekend. Het heerlijke toetje spande de kroon. We komen graag weer terug. ine&Ray
Geachte mw. Ine
Hartelijk dank voor uw fijne recensie en wat heerlijk om te vernemen dat het gastvrouw schap geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. Natuurlijk zullen we de complimenten overbrengen aan de 'witte brigade'. Graag tot een volgende keer in de brugwachter. Met een hartelijke groet , nel koot
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Gisteren bij de brugwachter gegeten, ons werd, na wij dachten, een barbite, iets groter dan een amuse aangeboden. Helaas mis €3,50 p.p. op de rekening.
Na het voorgerecht moesten we wel erg lang wachten op het hoofdgerecht, toen wij om kwart voor negen vroegen, wij waren er al om half 7of het hoofdgerecht zo komt werden wij op zeer onvriendelijke wijze terecht gewezen met de worden: u ziet het terras zit vol en wij zijn heel druk. Uw eten staat in de oven. Ja er waren mensen op het terras, wij ook, maar de zaak binnen was helemaal leeg. Eindelijk kwam het hoofdgerecht waaronder 4 zwaardvisfilet. Helaas de vis was koud en een zelfs niet gaar. Toen wij de serveerster hier op wezen, kregen we te horen dat je de vis ook half rauw kan eten, maar omdat het ook koud was werd de vis teruggenomen en even later krijgen wij te horen dat de vis opgewarmd werd, volgens mij is het normaal dat niets van tafel terug gaat naar de warme keuken en zeker niet meer opnieuw uitgeserveert wordt, maar helaas de serveerster wist niet meer welke stukje vis van wie was. Als compensatie zou er 2 keer geen hoofdgerecht vis berekend worden. Ik vind het echt een voorbeeld van slecht gastvrouwschap en zeker geen reclame voor de brugwachter
Geachte Mw. Brigitte. Wat jammer om te lezen dat u geen goede avond heeft gehad. Zoals u heeft gezien was het ( onverwacht) druk geworden en duurde de hoofdgerechten daardoor te lang. Maar ik vind ook dat u daar geen boodschap aan heeft. Ter compensatie zijn er 2 hoofdgerechten van de rekening afgehaald maar u bent naar mijn gevoel niet met een goed gevoel naar huis gegaan. . Wilt u zo vriendelijk zijn een mailtje sturen naar info@de brugwachter.nl ? Dan kan ik u een gepaste oplossing aanbieden. Met een hartelijke groet, nel koot
MB_09 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Zaterdagavond jl. hebben mijn vriendin en ik gegeten bij De Brugwachter. Na een uiterst hartelijke ontvangst werden wij meegenomen naar het knusse oude gedeelte waar een leuk tafeltje voor ons klaarstond. We begonnen met een glas prosecco, waarna al snel een schaal met heerlijk vers gesneden brood geserveerd werd.

Als voorgerecht hadden wij de zachte geitenkaas (erg verrassend!) en het gerecht met makreelrilette, gerookte zalm en een cocktail van Hollandse garnalen. Beide gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten ons erg goed. Tussendoor hadden wij allebei spoom met een limoncellosmaak, lekker (en) verfrissend!
Als hoofdgerecht kozen wij voor de tonijnsteak en de op klassieke wijze bereide asperges. De tonijn was erg mals, heerlijk! De asperges werden geserveerd met beenham, krieltjes, ei, een Hollandaisesaus en wat peterselie. Ook dit smaakte erg goed!
Het dessert bestond uit het Grand Dessert en een kaasplankje. Leuk detail is dat het kaasplankje begeleid werd door een proeverij van twee soorten port en een dessertwijn. Ook deze gang viel ons beide goed in de smaak.
Ten slotte hebben wij de koffie op de bank bij de open haard in het andere gedeelte gebruikt. Hier werd een schaaltje met diverse lekkernijen bij geserveerd. Dat is eens iets anders dan een koekje bij de koffie...Lekker!

De avond is wat ons betreft geslaagd. De bediening is uiterst vriendelijk, attent en kundig. Daarnaast zijn de gerechten en de wijnen heerlijk, is de sfeer ongedwongen en de prijs eerlijk.
Wij hebben genoten van de avond en komen graag terug, bedankt!

MB
Geachte heer MB, Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie! Bijzonder fijn dat u samen zo heerlijk heeft gegeten maar dat ook de bediening geheel aan uw wensen heeft voldaan. Het is altijd goed om te vernemen dat het totaal plaatje klopt. Met dank en een hartelijke groet, Nel Koot