Meer informatie over restaurant De Brugwachter

Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Een paar weekjes terug langs geweest bij de brugwachter samen met z'n 2tjes gegeten, vriendelijk ontvangen en erg lekker gegeten, de tafel versierd met rozenblaadjes maakte de avond helemaal af!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Donderdag avond een high wine gehad voor mijn verjaardag in de bistro bij de Brugwachter
De bistro was erg leuk aangekleed; de hapjes waren prachtig opgemaakt en smaakten voortreffelijk.
Over de bediening niets dan lof.
Onze vrienden waren allemaal erg enthousiast en hebben er, net als ik, van genoten. Dit is zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader voor iedereen.

Groeten,
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Weer een heerlijk avondje genoten bij de Brugwachter met mijn vriendin. Wij hebben dit keer buiten op het sfeervolle terras gezeten. Bediening en eten was wederom uitstekend! Tot de volgende keer!
ThomasRoode .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Om te vieren dat wij de sleutels van ons nieuwe huis hebben gekocht, besloten we te gaan eten bij De Brugwachter, schilderachtig gelegen aan het Apeldoornse kanaal. Hier zijn wij al eerder geweest en de vorige ervaringen waren zó positief dat het voor ons geen moeilijke keuze was waar we gingen eten. Ook nu was alles weer van hoge kwaliteit: van de service, het eten en de sfeer. Het leuke aan De Brugwachter is dat je er lekker ontspannen kan eten. Je krijgt niet het hoofdgerecht al op tafel terwijl je de laatste kruimels van het voorgerecht net doorslikt. Het gebeurt allemaal op een ontspannen tempo, waardoor je rustig kunt uiteten. Vooraf nam ik de loempia van pulled pork, een heerlijk gerechtje dat precies pittig genoeg was. Een heerlijke smaakmaker voor de rest van de avond. Persoonlijk ben ik een echte carnivoor en mijn oog viel dan ook al snel op de dry-aged ribeye van 350 gram. Toen ik het prachtige stuk vlees, perfect klaargemaakt, voor me zag begreep ik er geen snars meer van waarom iemand er voor zou kiezen vegetarisch te worden. Het was een heerlijk smaakvol en met een gevoel van teleurstelling nam ik de laatste hap, wetend dat ik aan het einde was van dit gastronomische paradijs. De afsluiting was de blonde brownie, een leuke twist op een klassiek toetje. De opmaak was zeer kunstig en de smaak stelde ook niet zeker niet teleur. Kortom, eten bij de Brugwachter was weer een heerlijke ervaring en paste perfect bij het heugelijke moment.
Henny P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Afgelopen vrijdagavond met 7 personen heerlijk gegeten bij de Brugwachter. Van tevoren een 6 gangen verrassingsmenu aangevraagd en daarbij nog onze verschillende dieetwensen opgegeven. Nu zijn wij al jarenlang tevreden vaste gasten en het leuke is dat we afgelopen vrijdag oprecht opnieuw verrast werden door de heerlijke originele en creatieve culinaire hoogstandjes welke wij geserveerd kregen.
Alles geserveerd met een glimlach door het vriendelijke personeel en met elk gerecht uitermate goed rekening gehouden met ieders dieetwensen.
Wij zeggen : Chapeau Brugwachter !!
En graag tot de volgende keer.
Dick en Henny
GerdaRoode .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij hebben op zaterdag 2 juli een heerlijke avond gehad bij dit restaurant. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door Nel, zij is een super gastvrouw! Na het aperitief kozen wij beide voor de carpaccio als voorgerecht. Heerlijk, met truffelmayonaise! Toen de tournedos en de varkenshaasbiefstukjes, met een goede wijn er bij. En als klap op de vuurpijl het heerlijke grand-dessert! De avond vloog voorbij, en dat is altijd een goed teken. De Brugwachter is mooi gelegen, het is een prachtig pand met een ontspannen sfeer. We gingen met een glimlach weer huiswaarts. Super!
Herriët V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Onverwachts vielen wij op een drukke zaterdagavond nog binnen. Gelukkig kon de bediening nog een plekje voor ons vrij maken.
We hebben genoten van een salade met rivierkreeftjes en van prima romige mosterdsoep.
Hierna de goedgevulde en lekker gekruide loempia's en malse spare-ribs. Hierbij een schaaltje patatjes en een eenvoudige salade met meloenschijven.
Als dessert genoten we van een goed kopje koffie met en kozen we 5 bonbons uit een stolp. Ze waren heerlijk!

Pluspunt de menukaart
Veel heerlijke vlees/vis gerechten en veel voorgerechten ook als hoofdgerecht te bestellen.
Beste herriët,
Hartelijk dank voor de mooie review. Prettig om te vernemen dat u zo smakelijk heeft gegeten, en dat onze menukaart een plus verdiend....Fijn! We zien u weer graag in de brugwachter en hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen.
Ninasch .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Eergister met mijn vriend hier uiteten geweest en wat was het geweldig! Wij zaten gezellig op het terrasje en kregen een hapje vooraf, ik zelf eet geen vlees maar dat was helemaal geen probleem. Als voorgerecht de champignons en de carpaccio gehad, allebij heerlijk. En als hoofdgerecht de tournedos en de zalm, ook allebij super lekker en perfect gebakken! Wij kregen er een salade en heerlijk gekruide aardappelen bij. Helaas zaten wij zo vol dat er geen dessert meer mij kon, maar dat komt volgende keer wel ;)

De bediening was top en ook de sfeer vonden wij heel erg fijn. Het is echt een plek waar je gerust een paar uur kunt blijven zitten en je niet gehaast voelt.

Al om al was het een hele fijne, gezellige avond en wij komen zeker terug!
Geachte Ninasch,
Wat een mooie review! Hartelijk dank voor de positieve beoordeling. Fijn om te vernemen dat u niet alleen genoten heeft van het diner maar dat de sfeer en bediening uw avond compleet hebben gemaakt. Met een hartelijke groet en graag weer tot ziend bij de Brugwachter.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Vandaag heerlijk uit eten geweest bij de Brugwachter in Apeldoorn.

Bij binnenkomst zijn we eerst op het terras gaan zitten en hebben we eerst een aperitief (prosecco) met bijpassende bar-bite genomen.
Nadat we onze wensen hadden doorgegeven,werden we meegenomen naar onze tafel waar we heerlijk hebben gegeten, Ik koos vandaag voor een rondje van voorgerechten, waaronder een uiensoepje, een makreelpate, een carpaccio en gerookte zalm, daarna had ik de zwaardvis , welke perfect was bereid. Dit alles met een mooie ripasso wijn uit Italie. Als afsluiter sloot ik af met een espresso en cointreau.

Het bedienend personeel was scherp, vriendelijk en sociaal.
De gehele entourage klopt, je bent echt een avondje uit zonder zorgen!
echt een aanrader.
Geachte hjdewolde,
Wat een heerlijke recensie! Fijn om te lezen dat uw diner aan alle verwachtingen heeft voldaan, en dat u door onze prettige bediening echt een avondje uit heeft ervaren! Ik zal de complimenten dan ook zeker overdragen aan mijn team. Nogmaals dank dat u de tijd heeft genomen om een review te schrijven voor ons en natuurlijk graag tot ziens. Met een hartelijke groet, Nel Koot

• Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Gisterenavond héérlijk gegeten bij de Brugwachter. We hebben een hele gezellige avond gehad, mede door het uitstekende gastvrouwschap van Nel Koot en haar enthousiaste zwarte brigade. Ook de witte brigade liet zich van z,n beste kant zien. Zowel de vis alswel vleesgerechten waren uitstekend. Het heerlijke toetje spande de kroon. We komen graag weer terug. ine&Ray
Geachte mw. Ine
Hartelijk dank voor uw fijne recensie en wat heerlijk om te vernemen dat het gastvrouw schap geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. Natuurlijk zullen we de complimenten overbrengen aan de 'witte brigade'. Graag tot een volgende keer in de brugwachter. Met een hartelijke groet , nel koot
Brigitte S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Gisteren bij de brugwachter gegeten, ons werd, na wij dachten, een barbite, iets groter dan een amuse aangeboden. Helaas mis €3,50 p.p. op de rekening.
Na het voorgerecht moesten we wel erg lang wachten op het hoofdgerecht, toen wij om kwart voor negen vroegen, wij waren er al om half 7of het hoofdgerecht zo komt werden wij op zeer onvriendelijke wijze terecht gewezen met de worden: u ziet het terras zit vol en wij zijn heel druk. Uw eten staat in de oven. Ja er waren mensen op het terras, wij ook, maar de zaak binnen was helemaal leeg. Eindelijk kwam het hoofdgerecht waaronder 4 zwaardvisfilet. Helaas de vis was koud en een zelfs niet gaar. Toen wij de serveerster hier op wezen, kregen we te horen dat je de vis ook half rauw kan eten, maar omdat het ook koud was werd de vis teruggenomen en even later krijgen wij te horen dat de vis opgewarmd werd, volgens mij is het normaal dat niets van tafel terug gaat naar de warme keuken en zeker niet meer opnieuw uitgeserveert wordt, maar helaas de serveerster wist niet meer welke stukje vis van wie was. Als compensatie zou er 2 keer geen hoofdgerecht vis berekend worden. Ik vind het echt een voorbeeld van slecht gastvrouwschap en zeker geen reclame voor de brugwachter
Geachte Mw. Brigitte. Wat jammer om te lezen dat u geen goede avond heeft gehad. Zoals u heeft gezien was het ( onverwacht) druk geworden en duurde de hoofdgerechten daardoor te lang. Maar ik vind ook dat u daar geen boodschap aan heeft. Ter compensatie zijn er 2 hoofdgerechten van de rekening afgehaald maar u bent naar mijn gevoel niet met een goed gevoel naar huis gegaan. . Wilt u zo vriendelijk zijn een mailtje sturen naar info@de brugwachter.nl ? Dan kan ik u een gepaste oplossing aanbieden. Met een hartelijke groet, nel koot
MB_09 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Zaterdagavond jl. hebben mijn vriendin en ik gegeten bij De Brugwachter. Na een uiterst hartelijke ontvangst werden wij meegenomen naar het knusse oude gedeelte waar een leuk tafeltje voor ons klaarstond. We begonnen met een glas prosecco, waarna al snel een schaal met heerlijk vers gesneden brood geserveerd werd.

Als voorgerecht hadden wij de zachte geitenkaas (erg verrassend!) en het gerecht met makreelrilette, gerookte zalm en een cocktail van Hollandse garnalen. Beide gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten ons erg goed. Tussendoor hadden wij allebei spoom met een limoncellosmaak, lekker (en) verfrissend!
Als hoofdgerecht kozen wij voor de tonijnsteak en de op klassieke wijze bereide asperges. De tonijn was erg mals, heerlijk! De asperges werden geserveerd met beenham, krieltjes, ei, een Hollandaisesaus en wat peterselie. Ook dit smaakte erg goed!
Het dessert bestond uit het Grand Dessert en een kaasplankje. Leuk detail is dat het kaasplankje begeleid werd door een proeverij van twee soorten port en een dessertwijn. Ook deze gang viel ons beide goed in de smaak.
Ten slotte hebben wij de koffie op de bank bij de open haard in het andere gedeelte gebruikt. Hier werd een schaaltje met diverse lekkernijen bij geserveerd. Dat is eens iets anders dan een koekje bij de koffie...Lekker!

De avond is wat ons betreft geslaagd. De bediening is uiterst vriendelijk, attent en kundig. Daarnaast zijn de gerechten en de wijnen heerlijk, is de sfeer ongedwongen en de prijs eerlijk.
Wij hebben genoten van de avond en komen graag terug, bedankt!

MB
Geachte heer MB, Hartelijk dank voor uw uitgebreide recensie! Bijzonder fijn dat u samen zo heerlijk heeft gegeten maar dat ook de bediening geheel aan uw wensen heeft voldaan. Het is altijd goed om te vernemen dat het totaal plaatje klopt. Met dank en een hartelijke groet, Nel Koot
Fijnproever1946 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wij (4 personen) hebben hier gisteren heerlijk gegeten.
Mijn disgenoten namen resp. carpaccio en gebakken champignons als voorgerecht en varkenshaasbiefstukjes als hoofdgerecht. Mijn keuze viel op aspergesoep en zalmfilet.
Attente bediening, rustige sfeer.
Geachte heer, mevrouw, fijnproever,
Hartelijk dank voor uw mooie en positieve recensie. Fijn dat u zo heerlijk heeft gegeten en dat de service geheel aan uw verwachtingen heeft voldaan. Graag weer tot ziens in de Brugwachter.
Met een hartelijke groet, Nel Koot
ND&SD .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Donderdag 21 april weer eens in mijn favoriete restaurant gegeten.
Wederom een geweldige keuze !
Begonnen met een bar bite, asperges omwikkeld met gerookte eendenborst.
Rondje voorgerecht omdat we geen keuze konden maken in de vernieuwde menukaart.
Mijn vrouw kabeljauwfilet met aardappeltaartje en ik de gambas in een heerlijke kokossaus, dit vergezeld met een lekker frisse salade en krokant gebakken aardappeltjes .
Dessert hebben we overgeslagen maar wel een verse muntthee en irish coffee om de avond compleet te maken.
Personeel van de brugwachter bedankt voor de fijne avond en zeker tot een volgende keer !!!
Geachte heer ND, Wat leuk om te lezen dat wij tot een van uw favoriete restaurants behoren! Zo te lezen heeft u met een vrouw een heerlijke avond gehad. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om deze mooie recensie te schrijven. Graag weer tot een volgende keer. Met een hartelijke groet,
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Met z'n vieren lekker gegeten. Van het feestje in de grote zaal hadden we geen last. Wel gratis life muziek :-). Het voorgerechtje van champignons is eenvoudig, maar lekker. Wel erg voedzaam door de binding. Iets minder binding kan goed. Als hoofdgerecht 2 x vis en 2 x rund. De dry aged entrecôte viel toch iets tegen. Het vlees is niet zo mals als mag worden verwacht, terwijl de "gewone" tournedos bij de surf en turf juist helemaal perfect was. De gamba's mogen wat mij betreft gepeld worden geserveerd. De desserts zien er mooi uit en smaken lekker. Eén van ons vond de combinatie van pistache-ijs en creme brûlée een beetje vreemd. De entourage is perfect en de bediening laat je thuis voelen.
Geachte heer Homerus,
Hartelijk dank voor uw fraaie recensie met mooie cijfers! Prettig dat u hiervoor de tijd heeft genomen, ook wat betreft de verbeterpunten. Deze worden intern zeker besproken. Dat u het gastheerschap en de entourage als zeer positief heeft ervaren vind ik bijzonder fijn. Dit is waar we dagelijks aan werken en heerlijk dat u dit als gast ook zo heeft mogen ervaren.
Met een hartelijke groet en dank.
Wen1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Weer heerlijk een avond uit geweest met mijn moeder. We hebben genoten van het heerlijke eten en de vriendelijke en attente bediening. De Brugwachter is het enige restaurant waar echt een avond uit zijn!
We gingen ook bijna als laatste de deur uit. Heerlijk ongedwongen. Ga zo Door!
Beste Wendy, hartelijk dank voor je mooie recensie. Wat fijn om te lezen dat je zo'n gezellige en smakelijke avond hebt gehad met je moeder. Graag weer tot een volgende keer!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij de brugwachter. het personeel was vanaf binnenkomst tot we weggingen vriendelijk en behulpzaam. Het eten was erg goed. Prijs/kwaliteit klopten! Als we weer in de buurt zijn, komen we zeker terug.
Geachte Mw. Jantine,
Hartelijk dank voor uw fijne recensie! Heerlijk om te horen dat u op alle fronten een geslaagde avond heeft gehad! Graag weer tot ziens bij de Brugwachter.
Daphne K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Vandaag (dag na kerst) met 6 personen bij De Brugwachter wezen eten. Het restaurant ziet er erg stijlvol uit. Fluweel rode banken een houten vloer en mooie zwart/wit printjes. Het was ook gezellig druk. Mij viel meteen op dat de lampen wat fel stonden, maar die werden na een half uurtje gedimd!

Toen we de kaart kregen bleek dat ze ook vandaag nog het kerstmenu serveerden. Hierdoor was er wat minder keus dan normaal en vielen de prijzen wat hoger uit. Wel stonden er heerlijke gerechten op de kaart. Het eten was erg lekker en de service was prima! We kregen vooraf een amuse en broodjes met kruidenboter van het huis; een aangename verrassing. De jongedame die ons hielp deed ook erg haar best om het ons naar de zin te maken.

Wel een puntje van kritiek. Een vriendin en ik zijn allebei zwanger. We hadden van tevoren op de kaart gekeken naar wat we zouden mogen eten en er was naar ons idee wel voldoende keus. Eenmaal daar bleek dat ze nog steeds het kerstmenu hanteerden (3e kerstdag?). Helaas mochten wij van deze kaart bijna niks. Als voorgerecht was een soepje de enige optie en als hoofdgerecht de spareribs. Al het andere was voornamelijk rauw vlees/vis. Echt enorm zonde als je naar zo'n luxe restaurant gaat dat er zo weinig keus is. Wel complimenten voor de serveerster die erg goed mee wilde denken!

Qua prijs naar mijn begrippen redelijk prijzig, zeker omdat ik door mijn zwangerschap juist voor de wat goedkopere gerechten moest gaan. We waren met zijn tweeën €100,- kwijt.
Het volgende hebben we gehad: 1 proeverij van voorgerechten & 1 tomatensoep, 1 Angus biefstuk 250 gram & 1 spareribs, 2 x proeverij van nagerechten, 2 biertjes en 2 ice tea.
Geachte Daphoes, Hartelijk dank voor uw recensie. We hebben van gasten veel verzoeken gehad of het kerstmenu ook de zondag erna kon worden geserveerd. Dit geld ook voor de a la carte kaart die wel wat verkort was. Wat jammer dat u daar wat moeilijker uit kon kiezen. Fijn dat de bediening behulpzaam en attent was. Het brood en kruidenboter met dipje is altijd van het huis. Attent dat u dit opmerkt want in veel restaurants betalen de gasten daar extra voor. Nogmaals dank voor uw recensie met de goede waardering.
Met een hartelijke groet, Nel Koot
Tristan .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
De dag na Kerst met zes personen gegeten. Omdat het kerstmenu nog aangeboden werd, was er ruim keus. Het eten was van goede kwaliteit. Enige minpunt was dat bij het hoofdgerecht maar één klein bakje salade en één klein bakje frieten werd geserveerd voor zes personen. Dit nog wel aangekaart maar een extra portie zou waarschijnlijk op zich laten wachten tot het hoofdgerecht al op zou zijn dus daar hebben we van afgezien.

De bediening liet te wensen over. Enig besef van etiquette was ver te zoeken. Dames worden niet eerst bediend, kaarten worden voor je langs aan tafelgenoten aangegeven, bestellingen worden afgerond met "Okido", men moet bij het serveren weer navragen wie wat heeft besteld en schaamt zich er niet voor geen flauw benul te hebben van wat er op het bord ligt.

De inrichting is sfeervol. Wel zou er meer aandacht besteed kunnen worden aan de verlichting (op sommige plaatsen zit je voor je gevoel erg in de schijnwerpers). Verder zou een tafelkleed niet misstaan.

Kortom, goed gegeten maar gebrekkig bediend.
Geachte heer TristanV, hartelijk dank voor uw recensie en fijn om te horen dat u goed heeft gegeten! wat betreft de bediening.....ik ben het met u eens! okidoki wil ik natuurlijk in de Brugwachter niet horen en de attente houding naar uw tafel toe had had beter gekund en daarvoor excuus. Ik wil u toch bedanken dat u de tijd heeft genomen om dit aan te kaarten. Het zijn zeker verbeterpunten voor ons. met een hartelijke groet, Nel Koot