Over het restaurant De Bruggemeester

(H)eerlijk eten zonder fratsen

Restaurant de Bruggemeester in Nieuwerbrug is gelegen naast de enige overgebleven particuliere Tolbrug van Nederland. Binnen is het zeldzaam gezellig, het restaurant is huiselijk ingericht met veel hout, een wand vol boeken, klassieke kristallen kroonluchters en overal curieuze antieke voorwerpen. Kijk je ogen uit en niet te vergeten; geniet van het lekkere eten!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Bruggemeester

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Wij zijn met z’n tweeën geweest in het kader van de AH restaurant actie.

Het was een doordeweekse dag en de zitplaatsen buiten waren goed gevuld, maar er was nog genoeg plaats voor nieuwkomers.

De ontvangst was vriendelijk en de uitleg van de AH actie was prima en duidelijk om niet voor verrassingen te komen te staan.

De drie gangen die we a la carte (ook een bijzonderheid bij deze actie) mochten kiezen waren uitstekend en aan de ruime kant. Een extra waardering voor de goed gegrilde smaak van de ribeye en de streek appel tarte tartin met kaneel ijs.

Tijdens de maaltijd werd er totaal niet moeilijk gedaan om ons plekje naar binnen te verhuizen.

Het restaurant ziet er gezellig uit en ligt op een mooi stukje Nederland pal aan de laatste tolbrug van Nederland die ook nog als zodanig wordt gebruikt. Leuk om te zien hoe de brugwachter handmatig de hekken sluit en de brug optakelt en het geld in ontvangst neemt.

Door een leuk gesprek met de eigenaar zijn we meer te weten gekomen over de tolbrug en het brugwachter vak.

Met een voldaan gevoel gingen wij aan het eind van de avond naar huis met de gedachte om nog eens vaker terug te komen.

P.S. wist u dat er voor 20.000 aan muntgeld in centen, stuivers, dubbeltjes, kwartjes en guldens in de vloer van het restaurant is verwerkt. (Nu niets meer waard)
E H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Het eten was heerlijk, de witte wijn was erg prijzig. Een ontzettend mooie lokatie.
Wel lange wachttijden tussen de gangen door maar personeel was vriendelijk.
Els H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Echt heerlijk gegeten! We moesten we l lang wachten op het voorgerecht, mag wat ons betreft wel wat sneller.
Minpuntje; het resteurant is moeilijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Veel hoge drempels.
Anne T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Gezellig restaurant, je kon kiezen uit de gehele kaart. Heerlijke gerechten, ruime porties, lekkere groenten erbij, overal veel aandacht aan besteed. Voor herhaling vatbaar!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Het was voor de 2e keer dat we bij de Bruggemeester gegeten hebben , wij waren wederom dik tevreden over de bediening, de kwaliteit van de gerechten en de sfeer.
Marianne Z.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
We hebben bij de Bruggemeester gegeten in het kader vd restaurant actie van Albert Hein.
We werden vriendelijk ontvangen. Het eten was lekker en de sfeer rustig en ontspannen.
Hennie T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Gewoon goed, wij hebben een prima avond gehad en lekker gegeten. Met vriendelijke groet en tot een volgende keer.
Want de Bruggemeester is zeker voor herhaling vatbaar.
gertjan S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij de Bruggemeester en een leuke ambiance. Ook leuk dat je met de AH actie gewoon van de kaart kunt kiezen en niet een vooraf gedefinieerd menu krijgt. Aan te bevelen !!
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Het bleek een vriendelijk restaurant te zijn, met familiale uitstraling. De bediening was vriendelijk en deskundig. Ook bij opmerkingen werd adequaat gereageerd. Heerlijk om daar te gast te zijn.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het eten was super goed op een super locatie met super personeel, kortom een echte aanrader, we komen hier zeker mog eens terug
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Sfeervolle locatie, buiten gegeten aan het water, vriendelijke bediening, prima scholletjes, echt goede prijs/kwaliteit. Om terug te komen en aan te bevelen! Mooi midden van het land vlak bij de snelweg, er helemaal uit!
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Sfeervol restaurant met een voortreffelijke service en een uitstekende keuken. Gerechten zijn mooi opgemaakt en goed op smaak. Minpuntjes: patat was wat slap en te vet, wachttijd soms erg lang (tussen voor- en hoofdgerecht een vol uur!) en de rondcirkelende vliegen. Culinair wel een topper in de regio.
J. W. V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Vriendelijke ontvangst en bediening.
Keuze van de kaart.
Ribeye was botermals.
Goed verzorgd garnituur en heerlijke dikke frieten.
Rian L.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Prima ontvangst. Nette, jonge en attente bediening.
Voldoende keuze uit de diverse gerechten/gangen. Eten was erg lekker, goede porties.
Leuke omgeving, aan het water en een bruggetje.
harry H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Goede bediening, prijs kwaliteit perfect. ga zeker vaker eten bij de bruggenmeester.
De ligging is bijzonder gezellig, bij mooi weer kan je lekker buiten aan het water op het terras zitten.
Ivon V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Prettige ontvangst en bediening, heerlijke gerechten! Met AH Bonnen a la carte gegeten, geen beperkingen o.i.d.
Kortom: een aanrader!
Anita J.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Heerlijke homemade keuken; gerechten worden met zorg bereid; aangenaam verrast; inrichting een tikkeltje gedateerd; grand dessert is ook echt grand in hoeveelheid maar wel smullen.
Matthijs L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
prima gegeten in sfeervolle bistro. Gelukkig konden we in de serre eten, ons eerste tafeltje achterin was wel erg afgelegen en donker. Zeker een aanrader en we komen graag een keer terug.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteren gegeten met de AH restaurant actie. Heerlijk gegeten en attente bediening. Het was niet zo druk, maar de sfeer was prima. Alles was vers en dat proef je. Het was echt een avondje uit!
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Al eerder hier gegeten, maar omdat het terrasweer was speciaal gegaan om buiten te kunnen eten. Prachtig terras aan de oude Rijn met uitzicht op de tolbrug, die ook 'deze avond meerdere keren open moest voor pleziervaartuigen. Gebruik gemaakt van de AH-restaurantactie. Keuze uit de gehele kaart. Vooral carpaccio en warme geitenkaas. Hoofdgerecht kabeljauw en de tournedos en als nagerecht het dessert Bruggemeester. Voor dat dessert en de tournedos gold een meerprijs. Alle gerechten prima van smaak en kwaliteit. Saus bij kabeljauw en tournedos in apart kommetje. Chapeau! Bij de hoofdgerechten werd een schaaltje koude en warme groenten geserveerd en een korfje friet. Werden apart gebracht, maar net iets te lang na het hoofdgerecht. Geen zout op de friet. Nogmaals chapeau. Net als de eerste keer, buitengewoon lekker gegeten in een aangename omgeving met een vriendelijke bediening.