Over restaurant De Bruggemeester

(H)eerlijk eten zonder fratsen

Restaurant de Bruggemeester in Nieuwerbrug is gelegen naast de enige overgebleven particuliere Tolbrug van Nederland. Binnen is het zeldzaam gezellig, het restaurant is huiselijk ingericht met veel hout, een wand vol boeken, klassieke kristallen kroonluchters en overal curieuze antieke voorwerpen. Kijk je ogen uit en niet te vergeten; geniet van het lekkere eten!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Bruggemeester

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Vrijdag vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
S V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Prima eten, we moesten alleen erg lang wachten, het duurde erg lang voor we wat te drinken kregen en vervolgens duurde het weer lang voor we de kaart kregen. Bij het hoofdgerecht was er iets mis gegaan bij het bestellen en daar hebben we een uur (!) op moeten wachten. Eens maar niet nog een keer!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Leuk restaurant, serveren flinke, no nonsence, portie's, die aan de dure kant zijn. De serveersters mogen nog wel wat manieren bij leren, die proberen vooral het brood en de wijn aan de man te brengen. Toen we na het voorgerecht, het brood en het hoofdgerecht, geen trek/plaats meer hadden in een nagerecht, maar wel een koffie namen, konden we geen gebruik maken van de AH_actie en moesten het volle pond betalen, beetje kinderachtig!
Wat wel leuk was, dat de kok/eigenaar regelmatig langs kwam voor een praatje, uitleg geven over de gerechten, en informeren of alles naar wens was.
Marloes N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk eten, genoeg keuze voor de vlees-, vis- en vegetarische liefhebber!
Zeer vriendelijke bediening die je welkom laat voelen.
Top avond gehad!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten via de AH actie. Konden kiezen uit de gehele kaart. We kregen ook een zakje met lekkere broodjes met smeersel vooraf. Zeer vriendelijke bediening
Edwin G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Leuk sfeervol restaurant. kleinschalig en gezellig.

Het eten is uitstekend, evenals de gastvrijheid. Porties zijn zodanig dat je absoluut geen honger meer hebt als je hier uitgegeten bent. Of zoals de eigenaar zegt. "Je komt hier om te eten, niet alleen om te p[roeven"

Het is duidelijk dat dit niet voor niets is. De prijzen zijn vrij pittig, maar zeker in verhouding tot wat je krijgt
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heel lekker3gangen menu gegeten . We konden van de normale menukaart kiezen. De kok kookt met liefde voor zijn vak. En dat proef je. Echt een aanrader in een gezellige omgeving.
Nicolette F.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Aardige bediening die erg vaak aan de tafel kwam om te vragen of alles naar wens was. Het eten was lekker maar niet bijzonder, goede porties, we betaalden 65€ met de Ah kortingskaart voor 2 personen (2 wijntjes en fles water erbij) waarbij het 2e 3 gangen menu gratis was, dat is een goeie prijs, Voor de volle mep vind ik het aan de dure kant omdat het eten verder niet bijzonder is. Sfeer is gezellig.
Rebecka .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heel sfeervol en knus, zowel van buiten als van binnen. Erg vriendelijke bediening en lekker eten. Kortom een echte aanrader!
Mwtp .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader. Redelijke prijs en prima eten.

Ossenhaas is m'n favoriet maar kaart en buiten kaart om
Voldoende keuze
Mattiesinke .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Leuk restaurant. Er was keuze uit de hele menukaart voor gebruik van de AH bon.
We hadden een lunch afgesproken maar er was alleen een dinermenu.
Eten was prima
Ineke141 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We zaten in een gezellig maar krap hoekje. De bediening was goed. Het eten was ook goed maar minder "spannend" dan de vorige keer (augustus).
Het restaurant zat gezellig vol voor op zondagavond.
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij hebben geweldig genoten van dit restaurant. Voortreffelijke bediening en een open huiselijke sfeer. Ruimschootse porties van een hoogstaande kwaliteit. Menu: carpatio/loempia's, kalfs entrecote/visschotel Bruggemeester, 2x Aardbeien met ijs en slagroom. Een echte aanrader. Wij komen zeker weer terug naar deze unieke gelegenheid langs de oude rijn direkt aan de oudste particuliere tolbrug in het rustieke Nieuwerbrug.
Christa & Cor Kok
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Na een hele tijd weer eens hier gegeten en het was nog net zo goed en gezellig. o.a. heerlijke carpaccio en crème brulee.
JF K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Wel erg rumoerig door groep(en) en dat maakte onze conversatie lastig.
Stoelen zijn aan vernieuwing toe: na 3 uur zitten waren de randen onaangenaam voelbaar. Deze feedback is positief bedoeld, we komen zeker terug want de kwaliteit van het geserveerde en de vriendelijkheid was super!
C.berm .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Hele goede bediening en erg goed eten, alles kunnen bestellen van de kaart via A.H actie.
Kortom een aanrader!
Enige nadeel was het toilet, bereikbaar via de rookruimte, maar later gehoord van de bediening dat er boven ook toiletten waren.
2Pkerkuil .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Lekker gegeten met een onbeperkte keuze uit het menu. De wijnen zijn wel wat aan de dure kant en je moet duidelijk vragen om een karaf kraanwater!
Jobeha .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Best aardig, paar min puntjes, in de serre (waar we zaten) was het erg rumoerig. We kregen niet wat we besteld hadden (gepocheerd ipv gebakken) en de AH korting werd vergeten. De koffie was nog niet op evenals het watr maar er werd voortvarend afgeruimd. De bediening was vriendelijk maar rommelig. We zullen niet nog eens hier gaan eten. Jammer.
HelenK .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij de Bruggemeester. We waren met 4 personen en hadden via de AH restaurantactie gereserveerd. Ontvangst was zeer hartelijk en we konden gewoon uit de gehele kaart een keuze maken. Zowel de voorgerechten (Carpaccio, en loempia) als de hoofdgerechten (Ribeye, tournedos en surf en turf) waren heerlijk, er wordt met verse producten gewerkt, alles was met zorg bereid en smaakte heerlijk. Bij het hoofdgerecht werden heerlijke frietjes geserveerd, samen met verschillende soorten groenten. Ook de desserts waren om je vingers bij af te likken, de crème brûlée en de aardbeien met ijs maakten het menu compleet.
De bediening was uitstekend, de dame kwam regelmatig langs om te informeren of alles naar wens was.
Enige hele kleine minpuntje waren de groenten, maar dat kan aan onze persoonlijke voorkeur hebben gelegen. Er waren 4 verschillende groentes, van ons had dat bijvoorbeeld een gemengde salade mogen zijn met 1 andere groente (ipv 4 kleine schaaltjes verschillende soorten groenten). Maar vooralsnog waren wij super tevreden en hebben heerlijk gegeten. Een bezoek aan de Bruggemeester is zondermeer voor herhaling vatbaar!
Fam. Spruijt / Kossen / De Boer uit Bodegraven en Haarlem
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
het was goed, lekker en vriendelijk personeel
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Gegeten in het kader van de AH restaurantactie. Keuze uit de volledige kaart. Geen brood vooraf of amuse. Wel wordt op verzoek kraanwater geserveerd. Vooraf carpaccio en gebakken mosselen, als hoofdgerecht kabeljauw (flinke maat) en sukade stoofpotje en als nagerecht biologisch boerenijs, respectievelijk appel tarte tartin met ijs en slagroom. Alle gerechten zeer royaal, bij hoofdgerechten worden friet en diverse groenten geserveerd. Opmerkingen over het eten worden op prijs gesteld en de reactie erop van de keuken wordt weer teruggekoppeld. Bediening uiterst vriendelijk. Een restaurant om regelmatig naar terug te keren. Bij mooi weer kan dan gebruik gemaakt worden van het zeer royale terras langs de oude Rijn, met uitzicht op de tolbrug.