Over restaurant De Brasserie

Warmte, stijl en klasse

In het historische Bennekom worden de lekkerste klassiekers geserveerd. Nestel je in de heerlijke stoelen, droom weg bij het warme kaarslicht en geef je over aan de kundige bediening. Absoluut een aanrader voor een romantisch of gewoon goed diner.

Meer informatie over restaurant De Brasserie

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

Voordelig
MokumFood .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Uitstekend geluncht. Het 2-gangenmenu voor een schappelijke prijs was verrassend en zeer smakelijk. Prettige bediening. Voor herhaling vatbaar!
Testharting .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk geluncht! lekkere smakencombinatie, creatieve opmaak/kleuren (gazpacho is een aanrader!), en heerlijk rustig in het omsloten terras aan de achterzijde. Bij de lunch had wel een aardappelpuree of broodje gekund - zonder dat bleef het wel een erg lichte lunch.
P-Sylvester .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Redelijk verwend, waar het gaat om gastronomie, zijn we op zoek gegaan naar een restaurant in de buurt van onze woonplaats om "lekker en ongedwongen " uit eten te gaan.
Het werd De Brasserie in Bennekom. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen en mochten we een keuze maken om binnen of buiten te zitten. Het werd binnen op de grens naar buiten met de deuren open.

Tijdens het nuttigen van ons aperitief mogen wij onze wensen met betrekking tot de gerechten kenbaar maken. Direct valt op dat de gastheer veel kennis heeft van het combineren van wijn en spijzen. Mijn tafelgenoten kozen voor een menu en ik ben voor a la carte gegaan.

In het kort: alle gerechten, voor-tussen-hoofd en na waren verrassend goed bereid en hoog op smaak (lekker). Ook hier viel op dat de chefkok meer dan de nodige basis technieken in huis heeft. Bijvoorbeeld: Rauw gemarineerde makreel had de juiste gaarheid (geen vanzelfsprekendheid) sesam en limoenmayonaise, hoog op smaak en de juiste balans.
Kalfsentrecote van de grill, mooie grillsmaak en goed gegaard met saus van moriles (vers) met als extra ganzenlever krullen in combinatie met de saus van moriles...tja echt goed!

Tijdens het afrekenen, hebben we nog even nagepraat met de gastheer/eigenaar en de chefkok/eigenaar en werden onze vermoedens al snel bevestigd. De heren zijn allebei klassiek opgeleid en zijn bovendien werkzaam geweest in verschillende sterrenzaken.

Het cijfer 7 die we hebben gegeven is voor het decor, dit is dan ook de wens van de heren om hier mee aan de slag te gaan, ook hier kunnen ze dan hun eigen smaak aan geven.

Heren en de nog niet genoemde dame, ga zo door en bedankt voor de smaakvolle herinnering.

WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Voor de eerste keer weer bij De Brasserie gegeten nadat er een nieuwe eigenaar in is gekomen (ruim 1 jaar geleden) en we zijn aangenaam verrast. Het eten smaakte uitstekend. Met z'n drieën hebben we verschillende gerechten gegeten. De steak tartaar was heerlijk, niet te pittig of te zout maar gewoon lekker met augurk en mosterdcrème zoals het hoort. Ook de carpaccio met Parmezaan en truffelmayonaise was mooi dun gesneden en niet te koud en mooi opgemaakt. Als hoofdgerecht een heerlijk krokant gebakken stuk sucade genomen, mooi mals en goed op smaak, aangevuld met diverse gegrilde en gekookte groenten. Dit alles met een heerlijk glas witte Savignon wijn en bij het vlees een mooie volle Portugese rode wijn. Al met al een aanrader.
GerdavdB .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Het beste woord wat bij deze zaak past is: bovengemiddeld. Op het eerste oog doet de zaak heel mondain, werelds aan maar wat verder achterin is het wat donker. De kaart en de kwaliteit zijn die van een boven gemiddeld brasserieniveau. De prijs/kwaliteitverhouding klopt wel goed. Bediening is doorgaans aan de jonge kant en niet allemaal even ervaren. We hadden een gezellige avond.
Jhcvestjens .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Gezellige avond met 8 personen gegeten bij de Brasserie. Wij hebben ons volledig laten verrassen met zowel het eten als de bijpassende wijnen. Prima verzorgd, wij komen zeker nog een keer terug.
Annetkapteijn .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten voor een goede prijs. De bediening heeft een prettige mix tussen formeel en informeel. We komen zeker terug.
Magg G.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Regelmatig lunchen we hier op zondag met veel plezier.
De bediening en keuken zijn erg attent en flexibel en zelfs een keuze uit de a la carte kaart vinden ze tijdens de lunch geen probleem.
De rustige mooie binnentuin is goed toeven, zeker tijdens de bijzondere nazomerdagen in november.
Tijdens ons laatste bezoek erg genoten van de terrine van eendenlever met pekelvlees. Bijzondere smaken, mooi gepresenteerd.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Lekker gegeten.goed glas wijn erbij.en vriendelijk en attent personeel.
Wij hadden het 4 gangen dinner, mooi opgemaakte en heerlijke smakelijke gerechten, goede kok! Onze complimenten
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
We hebben weer heerlijk gegeten bij De Brasserie! Het menu van deze maand is weer van grote klasse. Beginnen met heerlijke zalm en een piccalilly mayonaise, dan mosselen op zwarte pasta met een thaise kerriesaus, dan spareribs. Maar niet zomaar spareribs, deze waren zo prachtig mals, het vlees viel zo van het bot en kluiven was niet nodig (mocht uiteraard wel, doekje voor de vingers werd erbij geleverd). Toe apfelstrudel met kaneelijs en een zalige room. En dat alles voor maar 25 euro! De bijpassende wijnen waren weer bijzonder en pasten uitstekend. De bediening was vriendelijk en efficient, de stoelen zaten prima en we hebben weer een heerlijke avond gehad.
Kitty H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Zondag 30aug heerlijk gegeten bij de brasserie . Complimenten voor de kok en de bediening. Is zeker voor herhaling vatbaar.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijk gegeten op het terras van de Brasserie. Viergangenmenu voor 25 euro. Was goed verzorgd en erg lekker. Vriendelijk personeel, niet te lange wachttijd tussen de gerechten door. Gewoon prima in orde! Aanrader.
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Vrijdag hebben we hier met zijn tweeën gegeten. We kregen een plaats in een hoek, onder een speaker. Het eerste dat opviel was de muziek. Jaren '60, Fats Domino, John Lee Hooker, Dolly Parton (working 9 to 5!) kortom, best heftige muziek voor op de 'achtergrond', naar onze smaak.

Vlot werd ons gevraagd wat we wilden drinken en daarna kwam de menukaart. Ondertussen probeerden we te wennen aan de muziek, die toch echt te hard stond voor ons. Op ons verzoek werd de muziek daarna een stukje zachter gezet. Later werd geïnformeerd of het zacht genoeg stond, keurig hoor.

Als voorgerecht hadden we beiden de carpaccio, goed gesneden, niet te dun. Had naar onze smaak iets meer Parmezaanse kaas op gemogen. Beetje flauw van smaak, wat vers gemalen peper erbij en het was top geweest. Lekker glaasje droge witte huiswijn erbij. En een karafje water.

Als hoofdgerecht de Osso Buco met krokante polenta en gremolata en de coquilles met pulled pork, gelakt buikspek en een saus van gefermenteerde knoflook. Beide gerechten waren smakelijk, de porties zijn niet groot. Vandaar dat we beiden nog een nagerecht namen: warm chocoladetaartje met gemarineerd citrusfruit en crumble en aardbeien Romanoff met merengue en vanille-ijs. De desserts waren lekker, precies wat we er van verwacht hadden. Persoonlijk eet ik liever niet van een grijze tegel, waar mijn aardbeien Romanoff op gereserveerd waren. Daarna een heerlijk kopje Illy koffie. De rekening was net geen honderd euro voor twee personen

Pluspunten: bediening vriendelijk en attent. Goede prijs-kwaliteit verhouding.

Minpunten:
de muziek: snerpende jaren '60 (gitaar)muziek. Oude kroegmuziek, niet voor in een restaurant, vinden wij. Gelukkig zachter gezet op ons verzoek.
De stoelen zitten niet lekker omdat je wegzakt in de zitting. De stoelen kunnen ook niet goed aangeschoven worden aangezien de armleuningen hoger zijn dan de onderste rand van de tafel.
In het damestoilet komt de kap van de wc-rolhouder los van de muur en het fonteintje in het toilet was erg vies rondom de kraan (bruine kring). De zeep was op in het toilet. Jammer!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Wat een leuk restaurant. Alles zoals je het wenst. Menu is echt een aanrader, bediening is goed en de prijs kwaliteit verhouding os heel goed. Wij komen graag terug
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
We hebben weer heerlijk gegeten! Bij De Brasserie kun je ala carte eten, maar het vier-gangen menu voor 25 (!) euro viel bij ons uitstekend in de smaak. Vooraf een rillette van zalm met garnituur, daarna een gegrilde asperge. Door de grillsmaak wordt die heel bijzonder. Daarna echt supermals staartstuk, het smolt in de mond! Toe een tompouce met echt flinterdun en knapperig bladerdeeg en heerlijke vulling met rood fruit. We hadden om een bijpassende wijn gevraagd bij elke gang en die paste inderdaad steeds goed. Het waren ook wijnen die we nog niet ergens anders hadden geproefd. Leuk! De bediening is buitengewoon vriendelijk. De kok verstaat zijn vak heel erg goed. Wij zijn dol op lekker eten en drinken, dus we komen zeker terug!
Hopster .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Vriendelijke ontvangst en adequate dame en heer in de bediening. Keurig restaurant met verschillende ruimtes. Gezellig gezeten bij de open haart in mooie kamer. Lekker gegeten en heerlijke wijn gedronken tegen zeer schappelijke prijzen! 2 tips: amuse mag smakelijker en van glazen borden eet je niet zo lekker. Wij komen zeker terug!