De Brasserie Maria Louise

Grote Kerkstraat 7 8911 DZ Leeuwarden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Brasserie Maria Louise

Maandag 11:00 - 20:00 uur
Dinsdag t/m zaterdag 10:00 - 20:30 uur
Zondag: gesloten - Met uitzondering van de grote koopzondag in Leeuwarden op de laatste zondag van de maand - 13:00 - 18:00 uur

• Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant De Brasserie Maria Louise

Age B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Het was er goed vertoeven. Genoeg keuze. De bediening was prima. Het eten was gewoon. Dus niet bijzonder.
Sipke F.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Tajine met zoete aardappel, vis, gamba's en couscous. In de verste verte geen Tajine in de zin van Marokkaanse stoofschotel. Vis en garnalen droog en smakeloos zonder specerijen of kruiden. De 'couscous' was geen couscous maar vermoedelijk rijstpasta. Schandelijk! Het gerecht was bovendien helemaal niet lekker. Nagerecht werd 'millefeuille' genoemd. Een tompouce. Het bladerdeeg was oud, slap en smakeloos. Met moeite 2 aardbijtjes aangetroffen en wat room tussen het bladerdeeg. Vreselijk. De meneer (eigenaar?) die ons bediende was heel aardig en daarmee nog leuk gesprek gehad. Naderhand begon ik te beseffen hoe gruwelijk het eten was geweest. De menukaart is volkomen misleidend. Als je een broodrooster koopt en het blijkt een krultang te zijn dan ga je terug naar de winkel. Maar hoe zit dat in een restaurant? Ik zou mijn geld moeten terugkrijgen.
J. G.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Het uitserveren was gebrekkig. Er moest op elkaar gewacht worden, toen was de soep koud. De overige gerechten waren ook niet echtwarm, schaaltje heet, inhoud koud. Er werden nieuwe warme aardappeltjes gevraagd. Het eten was bijna op toen ze gebracht werden. De opmaak van het bord stelde teleur. De saus van bosaardbeitjes zag eruit als waterig uitgelopen bloed uit de eendeborst. De bijgeleverde gekookte groente was smakeloos. Bediening was vriendelijk.
Ben G.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
De kwaliteit van het vlees was prima, maar het garnituur had wel wat creatiever gekund. De yakitorispies leek vergeleken met die van de japanner vrij smakeloos. Ook de salade had wat spannender gekund kwa dressing.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Na een gezellige dag in leeuwarden belanden we bij brasserie marie Louise het leek ons mooie gelegenheid om daar te eten, maar wat een tegenvaller we waren teleur gesteld dat er zulk eten uit de keuken komt van zo'n prachtige zaak. Zou graag nog een keer komen volgend jaar alleen om het prachtige pand en het eten weten mijn vrouw en ik nog niet.
Trudy D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Keurig netjes.

Jammer dat iens in gebreken is gebleven want dit restaurant doet allang niet meer mee met de AH dineer bon.
financieel dus een tegenvaller want wij hadden wel geboekt via het adres van de AH bon maar hebben nu het volle pont moeten betalen. het restaurant was prima maar Iens krijgt van ons een 4!
Anja W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Gezellig gegeten!
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Eten was afwisselend. Sommige gerechten zeer smakelijk andere wat gewoontjes. Service was ok, kon wat stipter en attenter. Maar al met al prima locatie en prettige avond gehad.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Heerlijk gegeten. Mooi menu. De verrassingen uit de keuken vielen goed in de smaak.
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
We konden via internet reserveren voor 2 personen om 19.00 uur op woensdag 25 juli, hiervan ook een bevestiging ontvangen via e-mail. Bij aankomst bleek de zaak gesloten. Er was in de tuin van de Brasserie een groep mensen aanwezig. Jammer dat de online reservering door de Brasserie hierop niet is aangepast. We kwamen van ver en voor niets.
Ons advies: houdt de online reserveringen in de gaten.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Het viel ons tegen. Het dessert was uitstekend, de rest was fantasieloos en matig bereid. Bediening leek onervaren, al deed men wel hun best. De prijs zit boven andere eetcafés, de kwaliteit eronder.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
De gastheer is heel gastvrij en voorkomend. Het eten is voortreffelijk , De brasserie heeft een mooie, sfeervolle, historische ambiance. De rustige, mooie klassieke muziek past daar heel goed bij. Voor herhaling vatbaar.
Hein B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
De ruime 8 die deze brasserie heeft staan is onterecht. Bediening was vriendelijk, ambiance ok, maar wij hebben zelden zo fantasieloos gegeten. In de keuken moet echt iets veranderen om een 8 of meer te verdienen
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Een perfecte avond, heerlijk gegeten! Zoals voor mij een ervaring in een restaurant hoort te zijn! Het asperge ijs werd aangeraden, ik begrijp waarom: wat een heerlijke smaaksensatie! Zeker een aanrader dit restaurant.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Al heel vaak waren wij dit restaurant voorbij gelopen, zodat het hoog tijd werd om er eens binnen te gaan. Wij kwamen met z'n vieren in twee etappes. De ontvangst was steeds zeer vriendelijk. Het restaurant is van het type oud-herenhuis en is sfeervol. Het menu bood zoveel heerlijks dat het moeilijk kiezen was. Uiteindelijk koos de ene helft van de tafel het culturele hoofdstad menu en de andere helft het aspergemenu. De aspergesoep vooraf smaakte heerlijk, toch was er iets van spijt toen de vitello tonato verscheen. Die was keurig gepresenteerd en smaakte voortreffelijk. Bij het hoofdgerecht gebeurde het omgekeerde. De asperges werden buitengewoon indrukwekkend opgediend. De entrecote zag er trouwens ook prima uit. De asperges, de een met ham, de ander met zalm, werden zeer gewaardeerd. Ook de entrecote was zoals die echt behoort te zijn. De verschillende witte en rode huiswijnen waren aangename begeleiders bij de maaltijd. De geserveerde gebakken aardappeltjes, witlof en salade waren voldoende en goed op smaak. De bediening was attent en voorkomend. Het omwisselen van desserts was geen enkel probleem. Zo verschenen er vier verschillende desserts: brownie, crȇme brulée, stoofpeertjes en bosvruchten, met ijs, cocola en/of slagroom. De desserts toonden een fraaie aanblik. Zij werden tot volle tevredenheid genuttigd. Gevieren verlieten wij het restaurant in goede stemming na zoveel culinair genot. En dat alles tegen een redelijke prijs.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Vriendelijke mensen, had gevraagd om een rustig tafeltje en daar was heel fijn gehoor aan gegeven. Eten was smakelijk en in verhouding tot de prijs erg goed!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Toegegeven, we waren 45 min later dan gereserveerd. Maar om dat nou met een zuur gezicht vast te stellen voelt niet echt welkom. Op website was laatste reserveringstijd 20.00 en we hadden aangekondigd later te zullen komen vanwege de voorstelling Marijke Moui... De stad is vergeven van de vlaggen en aankondigingen van de Culturele Hoofdstad. Tja, en dan willen die gekke Amsterdammers om 20.45 nog eten.
Maar goed, men herpakte zich snel en we hebben prima gegeten. Weliswaar in een restaurant dat naast 1 stel geheel leeg was. Hopelijk levert de culturele hoofdstad wat meer klandizie op. Moet je je natuurlijk wel gedragen als in een Hoofdstad...
Aalt S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Bijzondere sfeer: Super attente bediening en mooie warme inrichting
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Met zijn drieën in een overvol Leeuwarden lekker gegeten hier. Bediening was uitermate vriendelijk. Het eten was goed, niet hoogstaand, maar wel lekker en goed. Prijs, kwaliteit verhouding is uitstekend.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Vriendelijk personeel! Boven verwachting lekker gegeten. De oosterse kippensoep was erg lekker, de ossenhaaspuntjes en de vistajine ook heerlijk. Het was erg rumoerig doordat er een grote groep in onze zaal zat maar dat is natuurlijk maar net treffen. We komen hier absoluut nog een keer.