De Brasserie Maria Louise

Grote Kerkstraat 7 8911 DZ Leeuwarden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Brasserie Maria Louise

Maandag 11:00 - 20:00 uur
Dinsdag t/m zaterdag 10:00 - 20:30 uur
Zondag: gesloten - Met uitzondering van de grote koopzondag in Leeuwarden op de laatste zondag van de maand - 13:00 - 18:00 uur

• Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant De Brasserie Maria Louise

Hein B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
De ruime 8 die deze brasserie heeft staan is onterecht. Bediening was vriendelijk, ambiance ok, maar wij hebben zelden zo fantasieloos gegeten. In de keuken moet echt iets veranderen om een 8 of meer te verdienen
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Een perfecte avond, heerlijk gegeten! Zoals voor mij een ervaring in een restaurant hoort te zijn! Het asperge ijs werd aangeraden, ik begrijp waarom: wat een heerlijke smaaksensatie! Zeker een aanrader dit restaurant.
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Al heel vaak waren wij dit restaurant voorbij gelopen, zodat het hoog tijd werd om er eens binnen te gaan. Wij kwamen met z'n vieren in twee etappes. De ontvangst was steeds zeer vriendelijk. Het restaurant is van het type oud-herenhuis en is sfeervol. Het menu bood zoveel heerlijks dat het moeilijk kiezen was. Uiteindelijk koos de ene helft van de tafel het culturele hoofdstad menu en de andere helft het aspergemenu. De aspergesoep vooraf smaakte heerlijk, toch was er iets van spijt toen de vitello tonato verscheen. Die was keurig gepresenteerd en smaakte voortreffelijk. Bij het hoofdgerecht gebeurde het omgekeerde. De asperges werden buitengewoon indrukwekkend opgediend. De entrecote zag er trouwens ook prima uit. De asperges, de een met ham, de ander met zalm, werden zeer gewaardeerd. Ook de entrecote was zoals die echt behoort te zijn. De verschillende witte en rode huiswijnen waren aangename begeleiders bij de maaltijd. De geserveerde gebakken aardappeltjes, witlof en salade waren voldoende en goed op smaak. De bediening was attent en voorkomend. Het omwisselen van desserts was geen enkel probleem. Zo verschenen er vier verschillende desserts: brownie, crȇme brulée, stoofpeertjes en bosvruchten, met ijs, cocola en/of slagroom. De desserts toonden een fraaie aanblik. Zij werden tot volle tevredenheid genuttigd. Gevieren verlieten wij het restaurant in goede stemming na zoveel culinair genot. En dat alles tegen een redelijke prijs.
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Vriendelijke mensen, had gevraagd om een rustig tafeltje en daar was heel fijn gehoor aan gegeven. Eten was smakelijk en in verhouding tot de prijs erg goed!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Toegegeven, we waren 45 min later dan gereserveerd. Maar om dat nou met een zuur gezicht vast te stellen voelt niet echt welkom. Op website was laatste reserveringstijd 20.00 en we hadden aangekondigd later te zullen komen vanwege de voorstelling Marijke Moui... De stad is vergeven van de vlaggen en aankondigingen van de Culturele Hoofdstad. Tja, en dan willen die gekke Amsterdammers om 20.45 nog eten.
Maar goed, men herpakte zich snel en we hebben prima gegeten. Weliswaar in een restaurant dat naast 1 stel geheel leeg was. Hopelijk levert de culturele hoofdstad wat meer klandizie op. Moet je je natuurlijk wel gedragen als in een Hoofdstad...
Aalt S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Bijzondere sfeer: Super attente bediening en mooie warme inrichting
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Met zijn drieën in een overvol Leeuwarden lekker gegeten hier. Bediening was uitermate vriendelijk. Het eten was goed, niet hoogstaand, maar wel lekker en goed. Prijs, kwaliteit verhouding is uitstekend.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Vriendelijk personeel! Boven verwachting lekker gegeten. De oosterse kippensoep was erg lekker, de ossenhaaspuntjes en de vistajine ook heerlijk. Het was erg rumoerig doordat er een grote groep in onze zaal zat maar dat is natuurlijk maar net treffen. We komen hier absoluut nog een keer.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Heerlijke botervis gegeten goed klaargemaakt mals en met fijne groenten. Vooraf ossehaaspuntjes op zijn oosters bereid. Goede ambiance en mooi decor.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
De akoestiek "boven" is niet helemaal optimaal. Het geluid blijft wat hangen en daardoor hoort het wat vermoeiend, zeker als je met meer mensen bent en het druk is.
Jacob S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Hebben heerlijk gegeten, jammer dat de koffie een slap bakkie was. We komen vast nog eens eten.