De Branding

Croeselaan 303 3521 BT Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Branding

Op loopafstand van de Jaarbeurs vind je dit restaurant waar je door de week al vanaf 09:00 uur terecht kunt voor een lekker ontbijtje. Er is een heerlijk terras waar je comfortabel zit zélfs als de zon niet schijnt! En omdat lekker eten toegankelijk moet zijn voor iedereen, bieden ze goed samengestelde menu’s aan waarbij de uitstekend eet maar niet de hoofdprijs betaalt. En als je graag lekker lang borrelt met je vrienden of collega’s: dit is een goede plek voor een aangeklede borrel!

Meer informatie over restaurant De Branding

Erwin L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Nora A.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Altijd gezellig en lekker eten! Top locatie vlak buiten het centrum. Service is uitstekend!
Sharmaine F.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Super leuke tent met gezellig en vriendelijk personeel. Ze serveren mijn favoriete geitenkaassalade en ook nog eens glutenvrij.
Sharmaine F.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten, goed eten voor een eerlijke prijs. We hadden eerst een escape room gedaan in de kelder. Vriendelijke service . En na het eten gewoon nog een bordspel gedaan. Top avond gehad en voldaan naar huis.
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Leuke combinatie met escape room. Sluit mooi aan.
Restaurant ziet er Buiten en binnen en beetje rommelig bruins café achting uit, maar eten is top!
Ashley C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Veel potentie en een goede kaart, maar de bediening kan echt stukken beter. Ben er nu meerdere keren geweest, ook voor lunch of koffie, maar je zit regelmatig erg lang te wachten voordat er überhaupt iemand van de bediening doorheeft dat je graag iets wil drinken of de kaart wil zien. Zeker als je buiten gaat zitten kan het zo twintig minuten duren voor ze eens langskomen. Daarna nog eens een halfuur wachten op je lunchgerecht (terwijl er maar een handvol tafels bezet zijn) is echt te lang. Jammer!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Prijs kwaliteit is prima, we moesten wel lang wachten voordat we bediend werden. Desalniettemin is dit een leuke plek om te zitten
RAA .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Een bezoekje aan de escaperoom gecombineerd met een etentje met 10 collega's. Rond half 5 prima buiten op het gezellige terras gezeten, drankjes kwamen op tijd, net als borrelhapjes. Om 17:15 in ene alle bestellingen (dus voor-, hoofd- en nagerecht) doorgegeven zodat dat geen verwarring zou brengen en tijd zou schelen. Vanaf toen ging het helaas helemaal mis. Bijna 1,5 uur moeten wachten op het voorgerecht, waarbij niet iedereen kreeg wat men besteld had. Na het voorgerecht.....helaas weer lang wachten. Eer het hoofdgerecht op tafel kwam waren we 1,5 uur verder. Drankjes werden wel rijkelijk aangevuld. Tenslotte ging bij het dessert ook van alles fout; het verkeerde werd uitgeserveert en ook het wachten was wederom veel te lang. Een behoorlijke domper al met al.

Dit is een tent met potentie: het zit op een uitstekende plek in een buurt welke in opkomst is. Men vergeet alleen helaas de noodzakelijke puntjes op de i te zetten. Met name de bediening is warrig; alles loopt door elkaar en mist alle structuur. Dikke punt van aandacht!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Vandaag met 2 personen gelucht in de Branding. Geen idee wat er gebeurd is met deze vroeger best wel redelijke tent maar het was dramatisch slecht. De bediening leek echt helemaal nergens naar. Tijdens lunchtijd was de zaak nog niet eens half vol. Het eerste drankje kwam redelijk snel maar daarna ging het hard bergafwaarts. 3 keer vragen om de kaart. Bestellen en meer dan 30 minuten wachten op de bestelling. Toen die eindelijk kwam was de ene helft volledig verkeerd. Clubsandwich besteld, wrap gekregen. Aangezien de honger had toegeslagen besloten niet weer een half uur op de juiste bestelling te wachten en de wrap maar op te eten. Na het eten kopje koffie. Ook hier weer de helft van de bestelling fout. Uiteraard na een half uur wachten. Cappucino besteld, espresso geleverd. Ook hier maar weer opgedronken want het was al meer dan een uur lunchen en uiteindelijk wil je toch wel een keer vertrekken. Als ik was blijven wachten tot alles was geleverd wat was besteld had ik metten kunnen blijven zitten voor het avondeten denk ik.
Kortom, doe je zelf een plezier en ga hier niet naar toe. Genoeg andere plekken met minimaal dezelfde kwaliteit voedsel en wel een kundige bediening.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Gister hier geborreld. Wijn + hapjes. Service was oké , maar de bestelde slagersplank viel ontzettend tegen. We kregen meer slablaadjes dan worst. Per persoon 3 hele kleine stukjes worst voor bijna 10 euro. Om die reden het diner maar overgeslagen en ergens anders gaan eten. Jammer want het was er wel gezellig.
Karin J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gezellige tent maar akoestiek is niet best. Gewoon gesprek is lastig te voeren. Ik wilde graag vegetarisch eten (keuze uit twee gerechten) en koos voor de Portobello burger. Broodjes te hard, iets ondefineerbaars bij de Portobello in het broodje. Voor mij was alle smaak van de Portobello bijna weg door de sauzige toevoeging. Jammer. Bediening is vriendelijk, dat dan weer wel.
Marije T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
De Branding is altijd gezellig. Ruim opgezet en prima prijs. Zelf neem ik meestal een van de visgerechten, die zijn altijd goed.
Bosbende .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Met het bedrijf in dit restaurant geweest en gecombineerd met lunch, Escape room, vergaderen en diner. Voor de lunch lekkere verse broodjes met kaas of gerookte zalm (dikke plak donkerbruin brood), goed belegd. De mosterdsoep was te zout (grappen over zeewater ;) maar los daarvan wel goed. Het avondeten was helemaal goed, zelf de kabeljauw als voorgerecht gekozen en als hoofdgerecht de vegetarische tagliatelle met hazelnoot en ricotta daarna. Beide smakelijk, de tagliatelle was goed bereid, smeuïg genoeg en met ruime hoeveelheid knoflook zonder overheersend te zijn. Bij de maaltijd werd ook salade en aardappelpartjes & mayo geserveerd in bakjes, maar die hoeveelheid daarvan was wat beperkt, gezien de omvang van de groep. Bediening was adequaat, lette goed op lege glazen. Ook nagerecht van cheesecake viel goed in de smaak.
foodsta .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Fijne ruime inrichting met veel ramen , leuk en behulpzaam keuken en bedienings personeel. Perfecte plek voor een leuke avond en een overheerlijke burger. Ik zal zeker vaker langs komen voor een branding burger of een burger van de week.
martijn1132 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eerder een café dan eetcafé. Eten was slecht. Vooraf kwam was te koud. Zeer sterk vermoeden dat alles gewoon ingekocht is en dus niet door een kok bereid. Alleen gesneden. Bij carpaccio zelfs daar nog de twijfel. Bij het hoofdgerecht was de vis nog ijskoud! van binnen. Bij de burger waren de groenten en sla steenkoud. De friet leek een tweede leven gekregen te hebben (of te vet/bruin). Goede bediening en erg aardig. We zijn dan ook goed gecompenseerd, maar je gaat toch buiten de deur eten en dan verwacht je beter. Ook voor een eetcafé/café restaurant.
Het kon ook wel iets schoner. Geen aanrader ook niet voor snel iets eten, daarvoor heeft Utrecht veel meer en betere keuze.
Beste Martijn,
Dank voor de recensie. Spijtig dat we niet op ons best waren die avond.
Ik kan je wel verzekeren dat wij, ook de carpaccio, zelf maken/snijden/bereiden.
Een koud gerecht is onacceptabel en we hebben met de keuken overlegd waar het mis is gegaan.
Nogmaals dank voor de feedback, daar kunnen we wat mee.
Hopelijk tot een volgende keer.
Groet, team Branding
satelitte .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
In een ongedwongen sfeer heerlijk eten. Eenvoudige pure smaken. Vooral de rundvleesburger
was top. Verrassend verse producten. De ceasarsalade was kraakvers en smaakvol. Interessant dessert van cheesecake met rood pepertje. Bediening was vlot en gezellig. Kwam er om 16.30 uur en ben er gebleven tot 22.30 uur. Een aanrader om lekker bij te kletsen onder het genot van een heerlijke frisse witte huiswijn. Kom hier zeker terug.
Sam H.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Inmiddels ben ik hier meerdere malen met verschillend gezelschap geweest. De gerechten op de kaart zijn geen alledaagse hapjes. Elk gerecht heeft zijn eigen twist met smakencombinaties. Ook als er ingrediënten bij zitten die je niet aanstaan of je denkt niet zo lekker te vinden weten de koks het gehele gerecht toch verrukkelijk te maken. Alle smaken passen goed bij elkaar. Voor alle gerechten die ik heb geprobeerd kan ik stellen dat het uitermate goed bereidt was. Het vlees en de vis is altijd erg smakelijk en de porties zijn altijd goed. Zowel binnen als buiten hangt er een leuke sfeer en trekt het een breed publiek. De bediening bestaat uit een jong team maar doet wat het moet doen. Ze zijn vriendelijk en kunnen je goed vertellen wat de kaart inhoudt. Indien je niet zo van kinderen houdt raad ik het je niet aan om naar de Branding te gaan. Mij is het opgevallen dat er vaak veel jonge ouders met kinderen zijn. De kinderen willen nog wel eens op een loopfietsje of auto door de tent rondscheuren. Dit wordt ook niet tegen gehouden. Verder vind ik zelf de akoestiek wat minder. Als het vol is kan je elkaar écht heel moeilijk horen en moet je erg luid praten wil je elkaar verstaan. Al om al is het een leuk restaurantje om een keer met een vriend of vriendin een hapje te eten. Met een groter gezelschap wordt het praten wel wat moeilijk maar de sfeer en het eten bederven de pret niet!
Hoi!
Dank voor de recensie! Volgende week gaan we beginnen om de akoestiek te verbeteren. Er zullen speciale plafondplaten opgehangen worden om de hele zaak minder luidruchtig te maken.
Tot snel!
Team de Branding
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Beetje ongerust over eerdere recensies maar dat was absoluut onnodig. Heerlijk gegeten: Vitello tonanato met een goed bereide lauwe verse tonijn. Tafelgenoot koos een salade als hoofdgerecht: ruime portie; veel verschillende ingrediënten. Ik had de heekfilet: heerlijk. Nog tijd over en samen twee nagerechten gedeeld: cheesecake maar vooral de carrotcake: super. En dan ontzettend alerte en aardige bediening: aanrader!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
De Branding is een soort eetcafe waar zowel collega's na het werken een hapje gaan eten als gezinnen met kinderen. De kaart is op zich prima voor een dergelijk restaurant. De akoestiek in het pand is vreselijk als het een beetje gevuld is. Je moet behoorlijk hard praten om elkaar te verstaan. Met een beetje pech zit je voor het uitgiftepunt van de keuken en heb je dus continue obers langs je heen en zit je ook nog op de tocht omdat de keukendeur of keukenraam openstaat. De capaciteit van obers en koks lijkt te laag ten opzichte van het aantal gasten. Je moet dus geduld hebben, zeker als er groepen zijn.