De Branding

Zaterdag en Zondag
- Ontbijt 11:00 - 17:00

K J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Gezellige tent maar akoestiek is niet best. Gewoon gesprek is lastig te voeren. Ik wilde graag vegetarisch eten (keuze uit twee gerechten) en koos voor de Portobello burger. Broodjes te hard, iets ondefineerbaars bij de Portobello in het broodje. Voor mij was alle smaak van de Portobello bijna weg door de sauzige toevoeging. Jammer. Bediening is vriendelijk, dat dan weer wel.
Marije T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
De Branding is altijd gezellig. Ruim opgezet en prima prijs. Zelf neem ik meestal een van de visgerechten, die zijn altijd goed.
Bosbende .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Met het bedrijf in dit restaurant geweest en gecombineerd met lunch, Escape room, vergaderen en diner. Voor de lunch lekkere verse broodjes met kaas of gerookte zalm (dikke plak donkerbruin brood), goed belegd. De mosterdsoep was te zout (grappen over zeewater ;) maar los daarvan wel goed. Het avondeten was helemaal goed, zelf de kabeljauw als voorgerecht gekozen en als hoofdgerecht de vegetarische tagliatelle met hazelnoot en ricotta daarna. Beide smakelijk, de tagliatelle was goed bereid, smeuïg genoeg en met ruime hoeveelheid knoflook zonder overheersend te zijn. Bij de maaltijd werd ook salade en aardappelpartjes & mayo geserveerd in bakjes, maar die hoeveelheid daarvan was wat beperkt, gezien de omvang van de groep. Bediening was adequaat, lette goed op lege glazen. Ook nagerecht van cheesecake viel goed in de smaak.
Foodsta .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Fijne ruime inrichting met veel ramen , leuk en behulpzaam keuken en bedienings personeel. Perfecte plek voor een leuke avond en een overheerlijke burger. Ik zal zeker vaker langs komen voor een branding burger of een burger van de week.
Martijn1132 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Eerder een café dan eetcafé. Eten was slecht. Vooraf kwam was te koud. Zeer sterk vermoeden dat alles gewoon ingekocht is en dus niet door een kok bereid. Alleen gesneden. Bij carpaccio zelfs daar nog de twijfel. Bij het hoofdgerecht was de vis nog ijskoud! van binnen. Bij de burger waren de groenten en sla steenkoud. De friet leek een tweede leven gekregen te hebben (of te vet/bruin). Goede bediening en erg aardig. We zijn dan ook goed gecompenseerd, maar je gaat toch buiten de deur eten en dan verwacht je beter. Ook voor een eetcafé/café restaurant.
Het kon ook wel iets schoner. Geen aanrader ook niet voor snel iets eten, daarvoor heeft Utrecht veel meer en betere keuze.
Beste Martijn,
Dank voor de recensie. Spijtig dat we niet op ons best waren die avond.
Ik kan je wel verzekeren dat wij, ook de carpaccio, zelf maken/snijden/bereiden.
Een koud gerecht is onacceptabel en we hebben met de keuken overlegd waar het mis is gegaan.
Nogmaals dank voor de feedback, daar kunnen we wat mee.
Hopelijk tot een volgende keer.
Groet, team Branding
Satelitte .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
In een ongedwongen sfeer heerlijk eten. Eenvoudige pure smaken. Vooral de rundvleesburger
was top. Verrassend verse producten. De ceasarsalade was kraakvers en smaakvol. Interessant dessert van cheesecake met rood pepertje. Bediening was vlot en gezellig. Kwam er om 16.30 uur en ben er gebleven tot 22.30 uur. Een aanrader om lekker bij te kletsen onder het genot van een heerlijke frisse witte huiswijn. Kom hier zeker terug.
DikkeDoei .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Inmiddels ben ik hier meerdere malen met verschillend gezelschap geweest. De gerechten op de kaart zijn geen alledaagse hapjes. Elk gerecht heeft zijn eigen twist met smakencombinaties. Ook als er ingrediënten bij zitten die je niet aanstaan of je denkt niet zo lekker te vinden weten de koks het gehele gerecht toch verrukkelijk te maken. Alle smaken passen goed bij elkaar. Voor alle gerechten die ik heb geprobeerd kan ik stellen dat het uitermate goed bereidt was. Het vlees en de vis is altijd erg smakelijk en de porties zijn altijd goed. Zowel binnen als buiten hangt er een leuke sfeer en trekt het een breed publiek. De bediening bestaat uit een jong team maar doet wat het moet doen. Ze zijn vriendelijk en kunnen je goed vertellen wat de kaart inhoudt. Indien je niet zo van kinderen houdt raad ik het je niet aan om naar de Branding te gaan. Mij is het opgevallen dat er vaak veel jonge ouders met kinderen zijn. De kinderen willen nog wel eens op een loopfietsje of auto door de tent rondscheuren. Dit wordt ook niet tegen gehouden. Verder vind ik zelf de akoestiek wat minder. Als het vol is kan je elkaar écht heel moeilijk horen en moet je erg luid praten wil je elkaar verstaan. Al om al is het een leuk restaurantje om een keer met een vriend of vriendin een hapje te eten. Met een groter gezelschap wordt het praten wel wat moeilijk maar de sfeer en het eten bederven de pret niet!
Hoi!
Dank voor de recensie! Volgende week gaan we beginnen om de akoestiek te verbeteren. Er zullen speciale plafondplaten opgehangen worden om de hele zaak minder luidruchtig te maken.
Tot snel!
Team de Branding
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Beetje ongerust over eerdere recensies maar dat was absoluut onnodig. Heerlijk gegeten: Vitello tonanato met een goed bereide lauwe verse tonijn. Tafelgenoot koos een salade als hoofdgerecht: ruime portie; veel verschillende ingrediënten. Ik had de heekfilet: heerlijk. Nog tijd over en samen twee nagerechten gedeeld: cheesecake maar vooral de carrotcake: super. En dan ontzettend alerte en aardige bediening: aanrader!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
De Branding is een soort eetcafe waar zowel collega's na het werken een hapje gaan eten als gezinnen met kinderen. De kaart is op zich prima voor een dergelijk restaurant. De akoestiek in het pand is vreselijk als het een beetje gevuld is. Je moet behoorlijk hard praten om elkaar te verstaan. Met een beetje pech zit je voor het uitgiftepunt van de keuken en heb je dus continue obers langs je heen en zit je ook nog op de tocht omdat de keukendeur of keukenraam openstaat. De capaciteit van obers en koks lijkt te laag ten opzichte van het aantal gasten. Je moet dus geduld hebben, zeker als er groepen zijn.
Ries V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Vandaag de daghap gehad, met lamsvlees.

Goed gelukt, lekker.
Zacht mals vlees, goed gemaakt.
Fijne bediening, gezellige tent.

Peter K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Met z'n vijven gebruncht. Geen verfijning, maar toch zeer smakelijk. Een uitgebreid buffet met o.a. zalm, vleeswaren, salades, scrumbled eggs en enkele soorten smakelijk brood. Voldoende om het met een zeer vriendelijke bediening het enkele flessen in het zonnetje uit te houden.
Doen we nog eens.
CarlyneM .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Afgelopen week met vriendinnen heerlijk gegeten bij restaurant de Branding. Leuk bij de Branding, is dat je de hoofdgerechten ook in kleine porties kunnen bestellen en zo diverse gerechten kunt proeven van de kaart. Heerlijk gevarieerd gegeten. Een kleine aanpassing aan het menu, vanwege een gluten intolerantie, was geen probleem. Erg gastvrij en vriendelijke bediening! We komen zeker terug!
A_1990 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Een tijdje terug bij de Branding gegeten met mijn ouders en broertje van 9 jaar. Leuke menukaart met veel keuze, voor ieder wat wils. De Branding burger is een absolute aanrader! Ook mijn kleine broertje had genoeg keus en hij kon tussendoor in de speelhoek lekker spelen.

Lekker gegeten, lekkere wijntjes en een goede sfeer. Ideaal als je het centrum even uit wilt!
Rien B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Mooie plek in de stad, net even buiten het centrum. Zeer geschikt om lang op het terras te zitten of eenvoudig een hapje te eten. Het eten is niet duur en ook niet bijzonder. Bediening is wel ok.
Nicolien V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Hier gegeten met een sportteam. Bijna allemaal de classic burger en die was niet bijzonder maar wel gewoon smakelijk. Wel vreemd dat bij andere gerechten zowel friet als salade apart besteld moet worden; dat mag er van mij altijd bij zitten, en volgens mij past dat prima binnen de gerekende prijzen. Bediening was redelijk, maar mag wel ietsje formeler / professioneler. Prima voor eten met een groep als het makkelijk mag zijn, maar ik denk niet dat ik hier snel nog eens heen zou gaan. Er is niets dat het heel bijzonder maakt.
Egerrits .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
De Branding ziet er aardig uit als restaurant. Het eten is echter niet heel best. Er is weinig aandacht besteed aan smaak en opmaak. De aardige bediening maakt het nog een beetje goed.
Job W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het eten is best aardig maar de bediening dramatisch slecht.
Onoplettend, onwetend en net niet onbeschoft. Dat bediening een vak is is hier onbekend.
Beste Job,
Wat bijzonder vervelend te horen dat de bediening zat te slapen die avond! Ik kan u verzekeren dat wij dit zeer zeker wel als een vak zien. Ik zal met de betreffende ober in gesprek gaan maar kan u verzekeren dat ons team niets anders wilt dan onze gasten het naar de zin te maken. Kan niet anders concluderen dat dit een incident is waar we niet trots op zijn.
Hopende u nogmaals te mogen begroeten,
Team De Branding Utrecht
John J.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Prima lunch genoten; Club Sandwich met kip en los frietje erbij. Tafelgenoot had de versie met zalm die klaarblijkelijk ook goed smaakte. Verse jus erbij; wat wil een mens nog meer. Ik heb hier ook eens in de zomer buiten gezeten wat hier ook prima te doen is. Ligt in de buurt van Jaarbeurs en de moeite waard even ommetje te maken. Bediening relaxed wat past bij een dergelijke tent., prima dus.
Lenie56 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Bij binnenkomst kregen we de kaart, bleken 2 verschillende kaarten. Nadat we iets hadden uitgezocht bleek een de oude kaart te betreffen. Opnieuw uitgezocht. Mijn voorgerecht van diamanthaas bleek ook zeer vet varkensvlees te bevatten. Hoorde bij het gerecht blijkbaar maar was een vreemde en niet smakelijke combi. Hoofdgerecht was een prima stukje vis, salade en patat moet je apart bijbestellen. Schrok wel even van de bijna 24€ voor 4 glazen wijn. Verwacht je niet in een eetcafe.
Raymond N.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Op weg naar huis overvallen door de regen. Fiets aan de kant gezet en een heerlijke hamburger met verse frites gegeten. Snelle attente bediening. Leuke tent buiten het centrum wat ook rond 1700 al gezellig was bezet door andere gasten.