De Branding

Maandag t/m Woensdag 11:30 - 20:30
Donderdag Gesloten
Vrijdag t/m Zondag 11:30 - 20:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
7,2

Jouw recensie over het restaurant De Branding

Frank T.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Vorige week zaterdag heb ik met een vriend restaurant De Branding in Yerseke bezocht in een poging om het drama van twee weken eerder bij het buurrestaurant De Schelde zo snel mogelijk te vergeten. Wel, goed nieuws, De Branding is daarin volledig geslaagd.

Hele vriendelijke ontvangst om te beginnen en een gereserveerde tafel bij het raam. Buiten waaide en regende het maar dat werkte alleen maar sfeerverhogend terwijl we daar zittend voor het raam naar buiten konden kijken. De dame die ons bediende was alleraardigst en we voelden ons meteen op ons gemak.

De kaart had alle Zeeuwse specialiteiten te bieden maar we gingen als vanouds voor de mosselen. Die waren lekker, met een laurierblaadje toegevoegd aan het kookwater, precies zoals ik ze zelf altijd klaarmaak. Vooraf hadden we garnalenkroketten, eveneens heerlijk.

Om het succesje van het vinden van dit nieuwe adresje te vieren bestelden we het dessert van het huis. Dit bleek een combinatie van van alles wat maar het bleek allemaal even lekker, ondanks het feit dat ik geen zoetekauw ben. Koffie toe en we waren compleet voldaan.

Daarna maakten we nog een wandelingetje langs de vlakbij gelegen oesterbassins waar we gebeld werden door het taxibedrijf dat onze taxi een uurtje later dan besteld zou komen. Geen nood, we waren evengoed opnieuw welkom bij De Branding om aan de bar wat te gaan zitten drinken in afwachting van onze chauffeur. Wat me daar bij opviel was dat de zaak in no time vol stroomde met gasten en dat er menigeen bij binnenkomst verteld moest worden dat er geen plaats meer was. Altijd reserveren dus!

Enfin, het moge duidelijk zijn, dit wordt ons nieuwe adres om te eten in Yerseke.
William B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Als dit een truckstop zou zijn met dergelijke kwaliteit dat zou wel erg goed eten zijn.
Maar dan graag ook de dame achter een counter schreeuwend tegen haar klanten.
Dat zou beter passen bij de uitstraling welke de bediening nu heeft.
Niet een 'dame' in semi-nette kleding die snauwt en grauwt.
De gerechten werden nog net niet op tafel gegooid.
Ik heb mij zelden zo onwelkom gevoeld in een restaurant.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Oudbollig restaurant maar wel prima eten, geen hele uitgebreide kaart maar genoeg keuze. Bediening zou iets vriendelijker kunnen zijn!
P K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Zeeuwse vissoep. Waterig, zout, wat garnaaltjes en stukjes witvis. Hoofdgerecht, slibtong. De slibtong was hard aan zijkanten en staart alsof hij uit de frituur kwam. Smaak verder goed. Ander hoofdgerecht, visschotel bestaande uit zalm en witvis in een wat zware saus. Tja. Garnituur bestond uit mooie frites, een schaaltje lamsoor en een schaaltje sla. De mosselen op de kaart waren er niet, zelfs geen gebakken mosselen. Schol was in dit visrestaurant van de kaart gehaald 'omdat de Belgen er niet naar vragen'. Prijs - kwaliteitverhouding niet goed. De bediening was functioneel, afstandelijk. Voor ons geen restaurant om terug te gaan.
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Eten was goed. Ik had het oosterscheldekreeftmenu (57,50). Was prima. Prijs kwaliteit in orde. Wel veel tijd tussen de gangen. Interessante wijnkaart.
Bediening wat vreemd. Fooi werd niet op prijs gesteld (principe of was het te weinig?).
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Lekkere vis gegeten, de rest van het eten was iets minder, maar de vis maakte veel goed. De inrichting is misschien een beetje gedateerd en een mooi uitzicht heb je helaas ook net niet.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
De hoofdzaak was kreeft eten in dit voor ons niet onbekend restaurant. Op ons verzoek de kreeft gezien voordat hij is bereidt. 2 voorgerechtjes en dan delen door 2 geen probleem.
Extra bordje erbij. Goed advies bijpassende wijn. Daarna het hoofdgerecht, prachtig geserveerd, goed gekraakt. De smaak puur natuur, zeekraal erbij. Tussendoor gevraagd of we warme frietjes wilde, omdat de friet koud was geworden. Goede service. Nagerecht heerlijk fris, een goede afsluiter. De overgebleven wijn mee genomen om thuis na te genieten.
Kortom een prima adres om uit eten te gaan.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Gekozen voor een van de kreeftenmenu’s. De gerechten zijn eenvoudig maar goed bereid. De geserveerde huiswijn is goed van smaak. Het decor is netjes en verzorgd. De bediening is vriendelijk. Ter afsluiting van een dagje Zeeland was dit een goede keus.
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Visrestaurant zonder fratsen. Wij aten het menu 'De branding': paling, vissoep, kreeft en tong. Daar valt in geval van goede producten weinig aan te verpesten en dat doen ze dan ook niet.
DennisenMattie .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
wij eten hier regelmatig, in 1 woord geweldig...menu ``de branding`` is een toppertje...maar ook alle andere gerechten zijn uitstekend, een echte aanrader om daar eens neer te strijken
Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Wij komen geregeld terug bij de Branding. Altijd goed qua ontvangst en bediening. Ook de gerechten zijn uitstekend bereid. Het vismenu of kreeftenmenu valt altijd in de smaak!
Daarnaast is er een periode van het jaar King-Crab te bestellen. Dit hebben wij nog niet gedaan, maar wel bijzonder dat het op de kaart staat en Vers is!
nr30 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Wij komen hier al jaren vanwege de uitsekende kwaliteit en versheid van de vis en de eveneens prettige en gastvriendelijke bejegening. Reserveren is aan te bevelen.