De Branding

7,2
Erg voordelig
Benedict53 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vorige week ben ik hier nog eens gaan eten , samen met 2 andere liefhebbers en tamelijke kenners van de Indische keuken . Het was weer heerlijk . Ik denk dat ik in de loop der jaren op zijn minst al 20 keer eerder geweest was , en mogelijk 30 keer . En terecht natuurlijk . De rijsttafels kan ik alle 3 zonder meer aanbevelen , Van de losse gerechten zijn bij mij favoriet de sambel goreng hati ajam , de perkedel djagung , de sambel goreng telor , de ajam paniki , de tahoe tjampoer en nog een hele rits anderen . Babi ketjap erg lekker . Sajoer ook . Gado gado zelfde verhaal , gewoon verrukkelijk . Speciale vermelding voor de prima zelfgebakken knoflookpinda's . Nasi rames erg aan te bevelen , nasi kuning eveneens . Kortom : ga hier zo vaak mogelijk eten . Het is nog goedkoop ook , en je zit er heel gezellig en ongedwongen . De bediening is een verhaal apart : zo vriendelijk en behulpzaam maak je het praktisch nooit mee . Tot mijn verbazing zie ik op de site van Iens ook enkele kritische commentaren . Wat zijn dit voor verwende mensen ? Ik begrijp er niks van . In zijn algemeenheid houd ik bij voorbeeld niet zo van lontong . Ik ervaar het als kleverig . Dat ligt natuurlijk aan mij . Dus ik bestel iets anders . Iedereen heeft op deze manier kleine eigen voorkeuren . Probeer het gewoon zelf uit . Hier heb je een prima avond in sympathiek gezelschap .
B K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hadden gado gado (vegetarisch) gerecht besteld. Rijst/lontong met sperziebonen,stukjes komkommer, ei, kroepuk en iets wat op geraspte kool of zoiets moet voorstellen, geen tauge. De grote afgang was de gado gado saus; flauw van smaak, het smaakt gewoon naar verdunde pindakaas met water. Dit is niet zoals het in de Indische keuken hoort. Als Indonesische en een Indo eten kenner weten we dat de smaken van dit gerecht absoluut niets met de Indische keuken te maken hebben. De bediening vroeg pas aan het einde of het gesmaakt had, waarop ik mijn eerlijke mening zei. Hierop werd er flauwtjes op gereageerd zonder schaamte. Maar wel de volle pond moeten betalen. Het was een grote teleurstelling. Hier komen we niet meer, ik zou het niemand aanraden om hier te komen eten.
Vera K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Net een soto gegeten. Veredelde Nederlandse kippensoep die niets te maken heeft met de Indonesische keuken. Inrichting oudbollig en bediening weinig aandacht.
Eddie04 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Helaas erg teleurstellend. We namen rijst met ieder 3 gerechten. Sambal goreng tahoe: tahoe smaakloos; Rendang: smaakloos en erg droog: leek wel op droge hollandse haché;
Indische gehaktballetje: smaakloos; een hollandse gehaktbal smaakt nog beter !!!
Bediening was attent maar reageerde niet op mijn kritiek; daarom een vijf.
Inrichting een gezellig café. O ja geen sambal goreng boontjes op het menu en een bakje kroepoek kreeg je ook niet bij je bestelling; wel pinda's bij binnenkomst. Nogmaals erg jammer
Marcoen V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Tijdens mijn studententijd jaren geleden at ik hier bijna wekelijks met veel plezier. Nu we wat verder weg wonen, komen we hier uit nostalgie iedere keer weer terug als we een dagje in Maastricht zijn. Het eten is eigenlijk nog steeds even goed/het zelfde als ruim 10 jaar geleden, alhoewel de smaken net per se heel authentiek (meer) zijn. We kozen de rijsttafel "De Branding" en die is met € 22 p/p mooi geprijsd, zeker als je het vergelijkt met de Indonesische restaurants die we Amsterdam gewend zijn. Het meest smaakvol zijn de pangsit en de omelet gevuld met gehakt. De saté was wat aan de zoute kant terwijl de kare ajam alleen een bouillonsmaak had. De bediening is altijd goed en het is dan ook leuk om altijd weer even 'thuis' te komen in een tentje dat volledig tijdloos is.
DorienBeekers .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een drukke zaterdagavond, mooi weer dus terrasweer. Dat verklaart dat de entourage goed is, want je kunt lekker om je heen kijken. Na een half uurtje zijn we opgemerkt en kunnen we een bestelling plaatsen, welke na weer een half uurtje arriveert. Verder is de bediening wel vriendelijk hoor! De kok houdt erg van trassi, en gebruikt dit (te) veelvuldig in alle gerechten van de rijsttafel, jammer.
Wel goedkoop, maar volgende keer liever iets duurder met fijnere smaak.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Intiem, gezellig Indisch restaurantje vlakbij het Onze Lieve Vrouwenplein: de Koestraat gezellg horecastraatje. De zaak wordt gedreven door 2 superenthoousiaste broers, culinair bijgestaan door hun moeder. Alles is vers gemaakt van de pasteitjes en pangsit als voorafje tot de meest uitgebreide rijsttafels. Populair is het 3 keuzesmenu : 3 verschillende gerechten voor een vaste prijs van 14,95. Echt heel goedkoop en , wij zijn best behoorlijke eters, en ondanks dat het heel smakelijk was, kregen we het niet op. Vergeet vooral niet een lekker kopje koffie na met een stukje spekkoek. Ben je in Maastricht : houd je van Indisch in al haar smaakviariaties : dan zeker gaan !! Zowel binnen als buiten op terras gezellig en lekker Javaans eten.
MarcoJason .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Personeel was vriendelijk, de rosé was heerlijk en de totaalprijs netjes.
Maar het eten had weinig weg van Indonesisch. Smaakloos en zeker niet pittig of pikant, sambal gebruikt om er iets van smaak aan te geven.
Kelly .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
We hebben roti besteld met zijn allen. De roti smaakte heerlijk, niks op aan te merken. Bij binnenkomst viel me op dat het nogal klein was, je kon niet makkelijk bewegen. Het was knap druk dus dat is wel een goed teken. De bediening was vriendelijk, echter wel vaak afwezig. Het interieur vond ik niks bijzonders en leek veel op een 'gewone' bar. Maar door de vriendelijke bediening en lekkere roti is dit restaurant wel aan te bevelen.
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Gezellig straatje om te eten, maar de service vond ik niet goed. Ik heb het wellicht wat laat gemeld, maar in ruim de helft mijn pittige garnalen vond ik darmkanalen (behorend bij het 14 euro voor 3 gerechtjes-menu) . Ik heb op een apart bordje de garnaal en het darmkanaal ontleed en vervolgens aan de ober laten zien. Hij heeft met mijn commentaar niets gedaan en me de volledige rekening laten betalen.

Mij zie je hier dus niet meer terug.
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
In een simpele warme omgeving kun je hier bijna gratis een hapje lekker ouderwets indonesisch eten krijgen. Voor 14 euro mag je drie lekkere gerechtjes kiezen uit een lijst van zo'n 25. Allemaal mooi vers bereid en geserveerd met een lekkere atjar ketimoen een een goede gebakken sambal. Ook nog een vriendelijke bediening door de eigenaar maakt dit eetcafe tot een echte aanrader in het centrum van het mooie maastricht.
Liesje51 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Heerlijk eten, prettige bediening, de witte huiswijn is geen aanrader, zeg maar :-).....dat was het enige minpunt. Heb spijt dat ik dat niet meteen gezegd heb.
Camiel A.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
In een van de gezelligste straatjes in het centrum van Maastricht, de Koestraat, een klein Indisch restaurantje De Branding.
Zo vaak langs langsgelopen en nu eindelijk eens gaan eten. Zeker de moeite waard!
De aardige ober neemt de tijd voor een gesprekje en uitleg over de gerechten. De rijsttafel is uitgebreid met een veelzijdigheid aan Indisch gekruide gerechtjes. Door het mooie weer was het nog heerlijk vertoeven op het knusse terrasje. Kortom: een aanrader!
Enjoy-food .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Laatst bij de branding wezen eten.
Goede bediening, goede prijzen.
Geen blingbling, eerlijk eten.
Er mag wel geïnvesteerd worden in nieuw servies, is aan vervanging toe.
Verder goed en lekker, ruime keuze in milde, medium en pittige gerechten
Designfrieks .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
In dit knusse huiskamerrestaurant kun je bijna altijd terecht. Meestal is het gezellig druk. Voor een simpele of budgetmaaltijd maar ook voor meer uitgebreid en gezellig eten met een groep schotelt de bediening je geroutineerd aangename gerechten voor. Fijn adres!
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Afgelopen vrijdag samen met een goede vriendin bij de Branding gegeten...Je kunt kiezen uit een volledige rijsttafel, daarnaast heb je een zeer voordelige variant, 14,50, dat is met 3 zelfgekozen gerechten.
Aangezien wij nogal laat binnen vielen, kozen wij voor sate babi, heerlijk!
De sfeer en de bediening is zeer goed. Een echte aanrader als je gezellig en voordelig indonesich wilt eten!
Roel L.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Wij komen uit Den Haag en zijn het echte indo eten, zeer verfijnde smaken, heel subtiel, gewend. Omdat we erg houden van indo eten en we veel goede reacties lazen zijn we hier beland. Wat een tegenvaller was dit zeg. Scherpe smaken, bij de een, volgens mij gebruiken ze geen verse kruiden (?), en bij de andere flauw en mat. Vond het dus zeer tegenvallen. Decor is heel oud en versleten, zijn we wel een beetje gewend, maar dan moet eten top zijn, laatste was niet het geval. Wij zullen nooit meer terugkomen.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Een van de weinige overgebleven Idonesische restaurant met de authentieke smaak. Rendang zoals rendang hoort te zijn. Meer dan vriendelijk geprijsd. Vlotte bediening. Omdat we op het terras van de toch al zo bijzonder aardige Koestraat zaten is er niet echt een mening over het interieur.
Chefducuisine .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Goed Indisch eten het mooiste straatje van Maastricht; de Koestraat. Grote porties en goede smaken. Relatief goedkoop voor wat je krijgt! Enige minpunt (voor sommige mensen) is dat het lang kan duren voordat je eten op tafel staat...
Foodnotes .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
We komen al 20 jaar in de Branding. We vinden het nog steeds een bijzonder lekker Indonedisch restaurant, waar de ingredienten authentiek en vers zijn. Dit keer hadden wij een mengelmoes van een hele hoop zelf uitgezochte gerechten, zoals De pisang goreng, de pangsit goreng, de sambal goreng telor etc. Ze smaaketen allen heerlijk. Ook de prijs / kwaliteit verhouding is goed. De gerechten worden echter vrij traag geserveerd. maar de vriendelijkheid van de bediening maakt echter veel goed. Het decor van dit smalle restaurant is eenvoudig maar gezellig. De ligging in de Koestraat is heel centraal.