De Branderij

Poelestraat 55 9711 Groningen Nederland Kaart

Over restaurant De Branderij

In een oude koffiefabriek

Dit restaurant is vernoemd naar de koffiebranderij die in 1855 gesticht werd door hofleverancier Hermanius Smith. Het café-restaurant is gevestigd in een oud fabriekspand, wat de historisch foto’s aan de muur portreteren. Donkergele verlichting en de bogen zetten een bijzondere sfeer neer. De kaart staat bomvol met prachtige wereldgerechten!

Meer informatie over restaurant De Branderij

- Lunch 12:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Sjcorpier .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met de AH bon prima gegeten van de kaart, Je kan kiezen wat je wil en dat was erg klantvriendelijk. De tournedos met truffeljus was voor ons geweldig. De parfait als nagerecht was echt top. We komen zeker terug en dan zonder AH bon!!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Supervriendelijke bediening, echt alle lof! Één verbeterpuntje; een mooie glazenspoelmachine achter de bar zou een hele hoop werk schelen!
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Vriendelijk personeel met humor en goede bediening. Wij hadden voor het hoofdgerecht tournedos, varkenshaas, kabeljauw, alle 3 heerlijk! leuke ah actie en absoluut een aanrader. We hebben een fijne avond gehad.
Hanzz59 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten met AH bon. Vooraf tapas met oa. een pittig tomatensoepje en lekkere garnalenkroketten. Goed gemarineerde spare ribs als hoofdgerecht met franse frites en een groene salade van gevarieerde slasoorten. Een heerlijke parfait na. Vriendelijke bediening.
1 tip; overweeg ipv. franse friet een lekkere dikke vlaamse friet.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zondagavond met een groep van zeven personen wezen eten, we hebben drie AH spaarkaarten kunnen inleveren. Gezellige sfeer, goede bediening door Sebastiaan en co en heerlijke gerechten gegeten! We hebben meerdere familieleden fan gemaakt en komen zeker terug!
Hans1966H .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Aardige en vriendelijke bediening, al met al een zeer leuke avond gehad. De mosterdsoep is een aanrader, erg lekker en die komen wij zeker nog een keer eten.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Super lekker gegeten! Gezellige sfeer. Service kon beter. Verder is het absoluut de moeite waard hier te eten. Aanrader! :)
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Beste ervaring met AH bon tot nu toe. Meestal krijg je een geletterdheid menu die moet altijd even succesvol is. Maar nu mocht je lekker van de kaart kiezen. Kwaliteit van het eten was erg goed. En een gezellige sfeer.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Lekker gegeten en vriendelijke bediening. ,
Minpuntje: geen garderobe zodat je jas aan je stoel moet hangen en op de grond hangt en weinig ruimte tussen de tafeltjes.
Asvdh .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Vriendelijk personeel, dat veel over het eten weet te vertellen als je vragen hebt. Het eten was erg goed. We hadden gereserveerd en konden direct plaats nemen. Voorgerechten waren voortreffelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!
Joriskoster .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een prima, gezellig restaurant met genoeg keuze voor iedereen. Wij hebben gekozen voor de mosterdsoep als vooraf, dit is echt een aanrader.... verder waren de hoofdgerechten en de nagerechtengoed .... zeker aan te bevelen
K K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hebben lekker gegeten. De sfeer was prima en de bediening ook. Jammer dat er geen groente bii het eten geserveerd werd.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Afgelopen donderdag de AH-actie ingezet bij De Branderij. Lovende kritieken dus we waren erg benieuwd. Helaas werd de belofte niet helemaal waargemaakt. Het personeel was erg amicaal en op zich kan dat nog best grappig zijn, maar dan moet alles er omheen wel strak geregeld zijn. De prijs viel wat tegen. Zo’n 70 euro voor twee personen en dat is best veel als je bedenkt dat één gratis eet. Ik geef toe, daar zat een flesje wijn bij en een drankje bij de koffie. Nou ja, dat was de bedoeling. De drank liet erg lang op zich wachten. De koffie was inmiddels op en toen kwam de melding ‘helaas we hebben het niet meer’. We zaten ook wat in een donker stukje en hadden het licht van de telefoon nodig om de menukaart te kunnen lezen. Een deel van het eten werd geserveerd op een zwart bord en dat stond dan weer op een bruine tafel. We gaan ervan uit dat het er ook lekker uitzag, want goed zien lukte niet. Daarentegen was de kwaliteit van het eten voor een dergelijke locatie bovengemiddeld. Wel jammer om die warme overheerlijke stukjes vlees te serveren op een koud bord. Al met al nog best goede cijfers, ook al wordt de belofte niet waargemaakt.
Amanda D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Altijd heerlijk eten in de Branderij en geschikte bediening!
Libou .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wij hebben super lekker gegeten en er werkt erg prettige en persoonlijke bediening, het eten was heerlijk een echte aanrader !
Elswierenga .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Ontvangst vriendelijk. Hoofdgerecht goed van smaak maar niet heet, zelfs niet warm. Jammer.
Toetje maakte het weer goed. Omgeving erg rumoerig.
Catharinus .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben er heerlijk gegeten alles met zorg bereid de ontvangst was prettig en de bediening zeer goed de gangen werden perfect gepland geserveerd
Ingeborg70 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Voor het eerst hier gegeten, dankzij de AH actie. We konden kiezen van de hele kaart, het goedkoopste gerecht per gang werd in mindering gebracht. Vooraf carpaccio en garnalenkrokketjes, beiden heerlijk. Hoofdgerecht burger en vegetarische lasagne. Behoorlijk grote burger en een heerlijke vegetarisch maaltijd! Beiden dusdanig grote porties dat we het toetje hebben overgeslagen en hebben afgesloten met een kopje koffie/thee. We komen hier zeker nog eens terug.
Jan_Willem_Smeenk .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Zo maar eens naar een restaurant met een AH bon. De Branderij leek een interessante keuze.
Gevestigd in een historisch pand op een toplocatie in het centrum van Groningen. Rijksmonument en ooit gebouwd als pakhuis en kantoor voor de koffie- en theegroothandel van H. Smith. In de jaren ’70 een kraakpand en in de jaren ’80 was de beroemde discotheek “De Lorelei” hier gevestigd.

En nu dan het restaurant de Branderij. Gezellig ingericht met een beetje het idee van een bruine kroeg. En het was er warm, zeer warm. Iets met de kachel. Pfff……...
En het duurde ongeveer drie kwartier voordat er eens een serveerster verscheen, niet duidelijk waarom. Bijzonder, zeker door de AH bon.

Als voorgerecht een carpaccio van ossenhaas, met oude kaas, rucola en pesto, Geserveerd met een papadum. De papadum was aardig maar voor de rest was dit gerecht gewoontjes, niets op aan te merken maar ook niet speciaal. Niet dat je hier voor naar dit restaurant moet gaan.
Als hoofdgerecht souvlaki van gemarineerde runderhaas geserveerd met tzatziki. Ook goed maar toch ook niet dat het wat extra’s had.
Als nagerecht de Dame Blanche. Niets op aan te merken.

Het is alsof de keuze van de ingrediënten niet met zorg gedaan is. Alsof de buurtsuper op de hoek de standaard leverancier is.

Tja, laten we zeggen er is veel ruimte voor verbetering.
Ditty V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Via de AH/iens deal hier gegeten.
Keuze uit de hele kaart, waarbij je t duurtste gerecht
gratis kreeg. Lekker en verzorgd.
Zeker voor herhaling vatbaar.