De Branderij

Middelweg 7 2312 KE Leiden Nederland Kaart

Over restaurant De Branderij

Dineren in hartje centrum Leiden

Kom fijn dineren in de leukste studentenstad van Nederland! Het gezellige restaurant De Gaanderij bevindt zich in een oude koffiebranderij en hier kan je fijn dineren. In dertig jaar is De Gaanderij uitgegroeid tot één van de bekendste restaurants van Leiden. Ervaar hier de authentieke nostalgische Hollandse sfeer en proef de verse seizoenen- en streekproducten. Fan van spare-ribs? Kom dan langs op een zondag, want dan is het onbeperkt!

Meer informatie over restaurant De Branderij

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De Branderij bleek gesloten te zijn (??), maar we werden meer dan vriendelijk opgevangen in de Gaanderij. Daar kregen wij een soortgelijke deal aangeboden. Waar wij van genoten hebben. Zeker de proeverij van voorgerechten is een aanrader. Een plateau met vegetarisch, een met vis en een met vleeswaren. Het was heerlijk!
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Wij hebben hier heel sfeervol, gezellig en lekker gegeten! Bediening was attent, vroeg frequent of ze nog iets voor ons konden betekenen zonder opdringerig te zijn. Eten was goed, het maandmenu van 22,50 heeft een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.
Yverne B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Gesitueerd in een prachtig en bijzonder pand is de setting van dit restaurant sowieso de moeite waard. Het eten is lekker maar de porties neigen naar de kleine kant. Het personeel doet op beleefde wijze wat het moet doen, niet meer dan dat. Het zitmeubilair is een minpuntje: houten eetcaféstoeltjes die voor een avond natafelen niet zo heel prettig zijn. Eindconclusie: zonder de bijzondere omgeving zou dit slechts een heel gewoon eetcafé zijn, dat niet slecht is maar ook niet lang in het geheugen blijft hangen.
Sxell .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Heerlijk gegeten in een pracht-decor. Het geheel heeft een chique uitstraling, de bediening gemoedelijk. We hebben gekozen voor het maand-menu: alles tip-top voor 22.50
Aanrader; komen zeker terug.
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2012
Na lange tijd hebben we hier weer een keer gegeten. De formule is straight. Normaal eten voor een normale prijs in de oude branderij die al jaaaren vooral als café succesvol is.
De bediening was deze avond niet best en we moesten meerdere keren proberen om de aandacht te krijgen van de resoluut langslopende dames van de bediening. Jammer.
Er is gelukkig weinig veranderd. Nog steeds een goed bord eten voor een zeer acceptabele prijs. Ga hier dus vooral heen als je eenvoudig en betaalbaar wil eten in een mooie omgeving.