De Brakke Grond

Nes 43 1012 KD Amsterdam Nederland Kaart
31-204222666

Over het restaurant De Brakke Grond

Een knus eetcafé waar de bourgondische beleving van België helemaal tot zijn recht komt! Het is een huiskamerrestaurant waar iedereen zich snel op zijn gemak voelt. Veel cultuur, ongedwongen en een mengelmoes van verschillende gasten. Prima plek om snel je mail te checken en een kop koffie te drinken. maar ook geschikt voor een uitgebreide borrel of Vlaamse maaltijd waar de huisgemaakte frieten en mayonaise onmisbare gerechten zijn!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Brakke Grond

Maandag t/m zondag 11.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Brakke Grond

robert V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Mooi groot terras maar toch geen zon terwijl het niet laat was. We bestelden ravioli en stoofpot. Ik kreeg welgeteld 12 ravioli's met salieboter, voor ongeveer 17 euro. was het formaat van een voorafje. De stoofpot was evengoed klein. Er zat een salade bij (zo'n typische standaard-salade) met zand erin (!). Toen mijn zus dat aangaf was de reactie: oh ik zal het doorgeven. Verder niks. ZIjn daar toeristen gewend, vanwege de centrale ligging. Zou er nooit gaan eten. Bediening was eigenlijk ook niet zo goed.
J. T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Eenvoudig, maar lekker gegeten.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Enthousiaste jonge bediening. Vlaamse keuken met simpele gerechten ( de kaart is klein) maar lekker van smaak en goed van kwaliteit.
In tijden niet zulke lekkere garnalenkroketjes gegeten. Als de zaak vol is wordt het wat lawaaierig , maar je kunt elkaar toch goed verstaan. Er heerst een positieve. opgewekte, warme sfeer. Leuk publiek.
Uitgebreide ( Belgische) bierkaart, goede betaalbare wijnen. Een fijne plek om na een drukke dag, of voor een theatervoorstelling tot jezelf of tot elkaar te komen.
Catja C.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Heel vriendelijke bediening. Geen muziek en dat vond ik een voordeel. Want vaak staat de muziek te hard in restaurants. na 22.30 uur was het gedaan met de rust. Toen kwam er een enorme grote groep borrelen. Maar de ober maakte daar wel excuses voor aan ons tafeltje. Het eten was goed van smaak. Lekkere goed doorbakken frites. Het stoofvlees was goed van smaak en werd in een grote soepkom geserveerd met eetlepel erbij. Goed idee. De salade had misschien in apart bakje gekund, omdat ze nu tegen servet op het bord aan lag. Of ik zou de servet op het bord weghalen. We aten er met de Iens-actie -50% van de hele rekening. Maar ik ben zeker van plan ook zonder actie terug te komen.
Klaas O.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Jacco O.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Het was een onvergetelijke ervaring, wat een service en wat een aandacht. Ik kom elke week terug!
Lia K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening, vlot en belangstellend, enige minpuntje voor mij is dat er altijd zoveel groenvoer in de vorm van sla wordt geserveerd, ik prefereer toch een bakje gewone groenten, boontjes, witlof etc.
Sissie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Vanmiddag hier brood met kroket gegeten
De kroketten smaakten zeer goed
Bediening ook goed/vriendelijk
Restaurant zag er ook netjes uit
Sena B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
De lunch gebruikt.
Broodje van de dag genuttigd. Broodje eIersalade..
Veel sla en daarop weinig eiersalade. De smaak van de eiersalade was goed.
Je verwacht brood met een krokane korst.
De korst was slap. Het brood was niet vers. Het was wellicht ingevroren geweest en daarna ontdooit.
E.e.a. Was een klap in je gezicht.
Geen beste ervaring. Ik snap nu ook waarom het niet druk was.
rene S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
gisteren 18 april met mij partner gegeten ,
bij binnenkomst werd ik niet opgemerkt na tijd te hebben gestaan toch maar even vragen of we konden eten , ja dat ging ( vriendelijke limburgse jongen )
daarna lang gewacht eer we de kaart ( na vragen) kregen .
we kozen beide voor het stoofvlees in bier saus ed , met friet en salade .
mmm eerlijk gezegd friet was heerlijk mayonaise goed , salade zeer min weinig smaak , en het stoofvlees was zeer moeilijk te vinden in het gezellige potje , de smaak was eigenlijk smaakloos ,
sorry voor dit commentaar maar de rekening bedroeg 39, 30 inc biertje en spa rood .
conclusie: prijs kwaliteit zeer onder de maat
denk dat men terug moet naar de koksschool voor een stevige update .
jammer .........
Dolly7 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eén van mijn favoriete plekken in het centrum. Vlak bij de dam op het pleintje in de Nes ligt één van de leukste terrassen van Amsterdam. Heerlijk in het zonnetje genoten van een Belgisch biertje en een heerlijke burger deze keer. Fijne bediening, attent maar niet te opdringerig, zo heb ik het het liefste.
jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hadden pompoentaart en dat zag eruit en smaakte als gebakken hondenkots. Misschien had het iets geholpen als alle beloofde ingredienten waren terug te vinden, maar verder dan een plompe, weke pompoenbrei doordesemd met een penetrante geitenkaaslucht die op de keel sloeg en wat reepjes gestoofde ui ter garnering bovenop, ging het niet. Niks bospaddestoel of walnoot. Er lag wat sla bij, of liever gezegd, er lag wat sla op de vinaigrette. De frites was lekker, maar De Brakke Grond is dan ook een Vlaams restaurant, dus dat zou tot daaraantoe geweest zijn. Beperkte keuze in wijn. In een toetje hadden we geen trek. Redelijk misselijk gingen we er vandoor. Bediening was redelijk vlot en beleefd, maar niets bijzonders. Frappant detail is dat de serveerster bij onze bestelling opmerkte dat als de pompoentaart niet beviel, er wel wat te regelen zou zijn. Ze had de taart namelijk zelf nooit gegeten. Achteraf begrijp ik dat de veelbetekende blik die ze ons daarbij gaf, als waarschuwing geinterpreteerd diende te worden.
xxnathaliex .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een heerlijke spinaziesalade gegeten en de black angusburger (aanrader!) mogen proeven. De persoon tegenover mij had daarnaast als voorgerecht het brood met Turkse humus. Met vriendelijk personeel en een leuke uitstraling van het café komen wij hier zeker nog een keer terug. Handig te combineren met een avondje uitgaan.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met 5 personen even een biertje pakken met bijbehorende snacks. Fijn er was plek voor ons toen we binnenkwamen. de sfeer is goed. Duurt even voordat je de aandacht hebt van het personeel. We bestelden bier, wijn, thee. En 12 bitterballen met mosterd en 5 garnalenkroketten.
De drank staat er redelijk snel. Het is wel even wachten voordat de snacks komen. Eerst 4 garnalenkroketten met een klein papieren schuitje dyjon mosterd. En dat terwijl we van de kaart 5 kroketten bestelden. Toen we daar op reageerden vertelde de bediening dat er op de kaart 4 stonden. Maar we bestelden van een andere kaart waar er dus 5 op stonden met dezelfde prijs. Een stevige prijsverhoging dus van 20% bij de nieuwe kaart, terwijl de oude kaart nog dienst doet. Slordig. Jammer ook dat de bitterballen 12 stuks ook met hetzelfde kleine papieren schuitje mosterd geleverd werden. Twee keer zoveel snacks en de helft minder mosterd. Niet goed over nagedacht. Kwaliteit van de snacks verder helemaal oké. Jammer van de slordige aantallen en hoeveelheid mosterd. Gek toch, dist soort zaken maken het verschil en blijven je bij....
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
In een gezellig informele sfeer behoorlijke gegeten. Het aanbod is beperkt en verwacht geen dessert. Eenvoudige maar lekkere hamburgers, heerlijke stoofschotel en een goede vegetarische hap gegeten. De friet was prima. Het personeel was behulpzaam en de prijs redelijk
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
In het overvolle toeristische hart van Amsterdam vlak bij de Dam aan de Nes, zit het eetcafé, waar je rustig kan eten vanuit de Vlaamse keuken. De Brakke Grond maakt deel uit van het Vlaams Cultuur Centrum (o.i.d.). Hoe dan ook: Vlaams stoofvlees, staat in ieder geval op het menu, maar de uitgebreide hamburger met friet ook. Belgisch bier van de tap (Brugs bockbier, en donker stout van Koninck) zijn bij de maaltijden aanbevolen.
Wij aten hertenbiefstuk met zuurkoolpuree en rode portsaus, en mijn disgenoot die uitgebreide hamburger met friet, daarbij hierboven genoemde biertjes. We hoefden er niet te lang op te wachten, en werd goed warm en tegelijk opgediend.
Komen we hier terug? Dat deden we al, maar nu voor het eerst om een hapje te eten, en dat is goed bevallen.
Rinus B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Belgische enclave in hartje Amsterdam. Goede prijs / kwaliteit verhouding voor eerlijk brasserie eten. Vooraf met vijf personen royaal belegde crostini's en borrelgarnituur gedeeld. Prima geitenkaas- en garnalen kroketjes, vergeet de bitterballen (nauwelijks vlees). Als hoofdgerecht royale portie Vlaams stoofvlees in Leffe dubbel; heerlijke zeewolf; verse ravioli. Redelijk uitgebreide Belgische bierkaart. Vriendelijke bediening. Eenvoudig eetcafe interieur. Plek om naar terug te keren.
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Even voorbij met z'n vieren. Op een tijdstip net tussen de lunch en begin diner. Iets ongelukkig daar mijn gezelschap iets wilde eten. Keuze was eruit de borrelhapjes, de keuken was nog niet klaar anders was voor ons de keuze gevallen op de avondkaart. Wat kleine snacks besteld en te drinken. Qua locatie uitstekend, net uit de drukte maar toch gezellig.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Op de menukaart zag ik een boterham met Oostendse vissalade staan en dat leek me wel wat. Daarnaast had ik de dagsoep: een soep van geroosterde tomaten met brood en boter. De soep was lekker. De Oostendse vissalade viel echter tegen en smaakte heel gewoontjes. Als ik recepten voor Oostendse vissalade op internet vergelijk met wat ik heb gegeten, dan kan ik dat ook niet met elkaar rijmen. De service was uitstekend en vlot. Meer problemen had ik met het lawaai. Zo liep de zaak vol met mensen van bovengemiddelde leeftijd, waarschijnlijk tijdens de pauze van een voorstelling. De decibellen waren niet van de lucht. Erger was het lawaai van deuren en van de kastjes achter de toog die om de halve minuut dichtsloegen danwel dichtgeslagen werden. Zeer irritant!
Alex__ .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Leuke plek, prettig eten. Ontspannen sfeer en prijs kwaliteit verhouding eten is goed.

Bediening door één serveerster was vreselijk. We waren met een grote groep waarvan de meeste druk in gesprek waren en hun aandacht niet bij de bediening hadden. De serveerster was hier zeer gefrustreerd door en liet dit duidelijk merken. Riep geirriteerd de drankjes om en zette hardhandig de borden op tafel. Zo gefrustreerd en niet klantvriendelijk heb ik personeel in de horeca zelde meegemaakt.

Dit in tegenstelling tot de andere serveerster die er was. Op haar service was niets aan te merken. Vriendelijk en positief. Heel prettig.