De Brakke Grond

Nes 45 1012 KD Amsterdam Nederland Kaart
31-204222666

Over het restaurant De Brakke Grond

Flemish specials

So many wishes, so many choices. In this restaurant everything is possible. It’s a meetingpoint where everybody comes together. A place where you can quietely work on your laptop, have a frolic conversation with family or friends, but most of all: a place where you can enjoy Flemish specials. Here you can have a delicious lunch or delightful dinner. Everything is prepared with a great passion. And that makes sense!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Brakke Grond

Maandag t/m zondag 11.00 - 22.00 uur

6,3
7,2
rene S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
gisteren 18 april met mij partner gegeten ,
bij binnenkomst werd ik niet opgemerkt na tijd te hebben gestaan toch maar even vragen of we konden eten , ja dat ging ( vriendelijke limburgse jongen )
daarna lang gewacht eer we de kaart ( na vragen) kregen .
we kozen beide voor het stoofvlees in bier saus ed , met friet en salade .
mmm eerlijk gezegd friet was heerlijk mayonaise goed , salade zeer min weinig smaak , en het stoofvlees was zeer moeilijk te vinden in het gezellige potje , de smaak was eigenlijk smaakloos ,
sorry voor dit commentaar maar de rekening bedroeg 39, 30 inc biertje en spa rood .
conclusie: prijs kwaliteit zeer onder de maat
denk dat men terug moet naar de koksschool voor een stevige update .
jammer .........
Dolly7 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eén van mijn favoriete plekken in het centrum. Vlak bij de dam op het pleintje in de Nes ligt één van de leukste terrassen van Amsterdam. Heerlijk in het zonnetje genoten van een Belgisch biertje en een heerlijke burger deze keer. Fijne bediening, attent maar niet te opdringerig, zo heb ik het het liefste.
pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hadden pompoentaart en dat zag eruit en smaakte als gebakken hondenkots. Misschien had het iets geholpen als alle beloofde ingredienten waren terug te vinden, maar verder dan een plompe, weke pompoenbrei doordesemd met een penetrante geitenkaaslucht die op de keel sloeg en wat reepjes gestoofde ui ter garnering bovenop, ging het niet. Niks bospaddestoel of walnoot. Er lag wat sla bij, of liever gezegd, er lag wat sla op de vinaigrette. De frites was lekker, maar De Brakke Grond is dan ook een Vlaams restaurant, dus dat zou tot daaraantoe geweest zijn. Beperkte keuze in wijn. In een toetje hadden we geen trek. Redelijk misselijk gingen we er vandoor. Bediening was redelijk vlot en beleefd, maar niets bijzonders. Frappant detail is dat de serveerster bij onze bestelling opmerkte dat als de pompoentaart niet beviel, er wel wat te regelen zou zijn. Ze had de taart namelijk zelf nooit gegeten. Achteraf begrijp ik dat de veelbetekende blik die ze ons daarbij gaf, als waarschuwing geinterpreteerd diende te worden.
xxnathaliex .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een heerlijke spinaziesalade gegeten en de black angusburger (aanrader!) mogen proeven. De persoon tegenover mij had daarnaast als voorgerecht het brood met Turkse humus. Met vriendelijk personeel en een leuke uitstraling van het café komen wij hier zeker nog een keer terug. Handig te combineren met een avondje uitgaan.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met 5 personen even een biertje pakken met bijbehorende snacks. Fijn er was plek voor ons toen we binnenkwamen. de sfeer is goed. Duurt even voordat je de aandacht hebt van het personeel. We bestelden bier, wijn, thee. En 12 bitterballen met mosterd en 5 garnalenkroketten.
De drank staat er redelijk snel. Het is wel even wachten voordat de snacks komen. Eerst 4 garnalenkroketten met een klein papieren schuitje dyjon mosterd. En dat terwijl we van de kaart 5 kroketten bestelden. Toen we daar op reageerden vertelde de bediening dat er op de kaart 4 stonden. Maar we bestelden van een andere kaart waar er dus 5 op stonden met dezelfde prijs. Een stevige prijsverhoging dus van 20% bij de nieuwe kaart, terwijl de oude kaart nog dienst doet. Slordig. Jammer ook dat de bitterballen 12 stuks ook met hetzelfde kleine papieren schuitje mosterd geleverd werden. Twee keer zoveel snacks en de helft minder mosterd. Niet goed over nagedacht. Kwaliteit van de snacks verder helemaal oké. Jammer van de slordige aantallen en hoeveelheid mosterd. Gek toch, dist soort zaken maken het verschil en blijven je bij....
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
In een gezellig informele sfeer behoorlijke gegeten. Het aanbod is beperkt en verwacht geen dessert. Eenvoudige maar lekkere hamburgers, heerlijke stoofschotel en een goede vegetarische hap gegeten. De friet was prima. Het personeel was behulpzaam en de prijs redelijk
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
In het overvolle toeristische hart van Amsterdam vlak bij de Dam aan de Nes, zit het eetcafé, waar je rustig kan eten vanuit de Vlaamse keuken. De Brakke Grond maakt deel uit van het Vlaams Cultuur Centrum (o.i.d.). Hoe dan ook: Vlaams stoofvlees, staat in ieder geval op het menu, maar de uitgebreide hamburger met friet ook. Belgisch bier van de tap (Brugs bockbier, en donker stout van Koninck) zijn bij de maaltijden aanbevolen.
Wij aten hertenbiefstuk met zuurkoolpuree en rode portsaus, en mijn disgenoot die uitgebreide hamburger met friet, daarbij hierboven genoemde biertjes. We hoefden er niet te lang op te wachten, en werd goed warm en tegelijk opgediend.
Komen we hier terug? Dat deden we al, maar nu voor het eerst om een hapje te eten, en dat is goed bevallen.
Rinus B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Belgische enclave in hartje Amsterdam. Goede prijs / kwaliteit verhouding voor eerlijk brasserie eten. Vooraf met vijf personen royaal belegde crostini's en borrelgarnituur gedeeld. Prima geitenkaas- en garnalen kroketjes, vergeet de bitterballen (nauwelijks vlees). Als hoofdgerecht royale portie Vlaams stoofvlees in Leffe dubbel; heerlijke zeewolf; verse ravioli. Redelijk uitgebreide Belgische bierkaart. Vriendelijke bediening. Eenvoudig eetcafe interieur. Plek om naar terug te keren.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Even voorbij met z'n vieren. Op een tijdstip net tussen de lunch en begin diner. Iets ongelukkig daar mijn gezelschap iets wilde eten. Keuze was eruit de borrelhapjes, de keuken was nog niet klaar anders was voor ons de keuze gevallen op de avondkaart. Wat kleine snacks besteld en te drinken. Qua locatie uitstekend, net uit de drukte maar toch gezellig.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Op de menukaart zag ik een boterham met Oostendse vissalade staan en dat leek me wel wat. Daarnaast had ik de dagsoep: een soep van geroosterde tomaten met brood en boter. De soep was lekker. De Oostendse vissalade viel echter tegen en smaakte heel gewoontjes. Als ik recepten voor Oostendse vissalade op internet vergelijk met wat ik heb gegeten, dan kan ik dat ook niet met elkaar rijmen. De service was uitstekend en vlot. Meer problemen had ik met het lawaai. Zo liep de zaak vol met mensen van bovengemiddelde leeftijd, waarschijnlijk tijdens de pauze van een voorstelling. De decibellen waren niet van de lucht. Erger was het lawaai van deuren en van de kastjes achter de toog die om de halve minuut dichtsloegen danwel dichtgeslagen werden. Zeer irritant!
Alex__ .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Leuke plek, prettig eten. Ontspannen sfeer en prijs kwaliteit verhouding eten is goed.

Bediening door één serveerster was vreselijk. We waren met een grote groep waarvan de meeste druk in gesprek waren en hun aandacht niet bij de bediening hadden. De serveerster was hier zeer gefrustreerd door en liet dit duidelijk merken. Riep geirriteerd de drankjes om en zette hardhandig de borden op tafel. Zo gefrustreerd en niet klantvriendelijk heb ik personeel in de horeca zelde meegemaakt.

Dit in tegenstelling tot de andere serveerster die er was. Op haar service was niets aan te merken. Vriendelijk en positief. Heel prettig.

Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Prima tentje. Prijs-kwaliteit prima. We moesten wel vragen om de bier-kaart (dit is me al 2 keer gebeurd), terwijl ze hier toch om bekend staan. Er loopt wel erg veel personeel naar buiten (door de zaal) om te gaan roken. Ook lijkt het alsof de mannelijke serveerders zich proberen onzichtbaar te maken, de vrouwelijke serveersters daarentegen zijn vriendelijk, adequaat en gastvrij. Verder top eten en een gezellige sfeer. Het Stoofvlees van Leffe dubbel is een echte AANRADER. Ik ga hier graag nog eens heen.
Nadine K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Wat een leuke plek! Hier gisteren gaan eten met een groepje vrienden. De helft had het stoofvlees, andere helft het gerecht van de dag; confit van eend met saus van rode wijn. Beiden echt erg lekker. Stoofvlees grote portie, vlees viel helemaal uit elkaar, goede frietjes erbij. Eend ook heel goed, niet droog, niet te vet, lekkere saus. Belgisch biertje erbij en klaar. Dessert was ook prima, van alles geproefd en vooral de cheesecake was verrukkelijk! Vriendelijke bediening ook.
nicohaak55 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Echt lekker eten kun je hier wel, het is inderdaad een beetje vlaams georienteerd. Ruime keuze uit de selectie van vlaamse bieren, en dat in hartje amsterdam. De vis is goed bereid en de bediening is alleraardigst. Het pand en de inrichting heeft iets warms . Mijn vrouw en ik komen hier zeker nog een keer hier binnenlopen.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Smaak van Vlaanderen, aan terrasplein in Amsterdam, door panden omgeven aan de Nes, vlakbij de Dam. Hier ingang van Vlaams Cultuurhuis De Brakke Grond, als veelzijdig platform voor talentvolle kunstenaars. Overal vandaan, met name uit Vlaanderen. Voor je Vlaamse trek kun je terecht in eetcafé De Brakke Grond. Ongedwongen, familiaire sfeer en simpele cafémeubilering. Vooraf garnalenkroketten. Vijf stuks. Zilte smaak in zacht kruidige, stevige ragout. Als aan de Vlaamse Kust. Mosterd erbij, scherp als die uit Dijon, en die in je haarvaten priemt. Hoofdgerecht is stoofvlees, malse repen rund, zoals van sukadelap, in gebonden jus met Leffe bruin, rode wijn, laurier, jeneverbes en komijn. Patatfriet in wit rode puntzak, als in Vlaanderen, donkergoudgeel, smakelijk en krokant, gemengde salade erbij, lichtzoet, en met rozijnen. Tafelgenoot neemt dag-suggestie heek. Een zeevis, familie van de kabeljauw, op stampotje van doperwten, bosui en aardappel, dat nergens overheerst, maar juist de vis ondersteunt, onder gegrild zoete paprika dak. Rondom wat kappertjes en nootjes. Heerlijke combinatie. Als bier een Orval, juist gekoeld, in bokaalglas van de abdij Orval geschonken, en dat een spoortje zuur in zich draagt, dat plezierig onze dorst lest. Prijs/kwaliteit is dik in orde, voorgerecht gemiddeld € 7,-, hoofdgerecht € 16,50. Bediening is vriendelijk, makkelijk en benaderbaar.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Achter het Rokin verscholen is dit 'begrip' in Amsterdam voor buitenstaanders lastiger te vinden. Door de mooie nazomer dag was het terras nog open. Hongerig namen we de tappas voor twee, een rode bieten soep én een portie bitterballen. Dat alles vergezeld van een heerlijke Westmalle Triple. De rode bietensoep was verrassend en smakelijk. de tappas met zalm, gedroogde tomaat, twee kaas kroketjes, ham en olijven ook. Voldoende warm witbrood . De bitterballen heerlijk en ruim voorzien van mosterd.
De Vlaamse bediening is keurig en vlot. Een prima adres, alleen jammer van het uitzicht op een lelijk modern gebouw in het verder zo sfeervolle Amsterdam
Injo .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Prijs kwaliteit verhouding is hier redelijk in orde. Jammer dat de vis van mijn man koud was en niet gaar, zodat we apart moesten eten. Duurde ook zeer lang voordat het eten opnieuwe werd aangeboden. Wel werd er keurig koffie aangeboden ter compensatie.
Voor ons geen aanrader.
Obbie .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Wat een aangename verrassing. Zoveel ruimte en rust aan het Nes in het drukke centrum van Amsterdam en nog wel direkt naast de Dam!
Het eten wa er heerlijk, vooral de garnalenkroketjes waren er lekker en vast en zeker geen fabrieksprodukt ! Als hoofdgerecht nam ik natuurlijk een typisch Belgische Stoofvlees (met echte Vlaamse frieten). Heerlijk van smaak en zoals mijn oma die maken kon (ja dat is een compliment voor de kok!)
Het kopje koffie met de huisgemaakt wortelcake maakte het helemaal compleet.
Dan heb ik daarnaast ook nog kunnen genieten van een paar overheerlijke Belgische bieren.
Als dan ook nog blijkt dat de rekening typisch Hollands is, namelijk gewoon een stuk lager dan ik had verwacht dan is dit voor mij een regelrechte aanrader waar ik graag nog eens kom als ik in Amsterdam ben !
Monique_en_Ronald .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Ligt aan een leuk rustig pleintje in de drukke binnenstad. Mooi terras in de zomer. Wij gaan hier regelmatig lunchen (broodje humus is favoriet!). Ruime porties tegen vriendelijke prijzen. Vlotte een aardige bediening.