De Brakke Berg

Meer informatie over restaurant De Brakke Berg

Voordelig
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Hier twee nachten geslapen en 's avonds buiten gedineerd tijdens ons heerlijk nazomerweer op het achter het hotel en naast een hoge mergelheuvel.
Het terras bevat verschillende niveau's, waardoor het heerlijk beschut zitten is, en is smaakvol ingericht. Alleen hier al zitten is een feest. Enige minpuntje het verkeerslawaai op de erlangs naar benedenlopende weg, maar dat kun je na een tijdje makkelijk negeren. De menukaart toont vele aantrekkelijke gerechten qua gerecht, maar ook qua prijsstelling; lijst doet denken aan het betere eetcafe. De porties waren niet kinderachtig, maar wel lekker; helaas kregen we niet alles op, maar het tekent de ambiance in positieve zin. Doen we een volgende keer weer.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Met vier man gegeten bij dit restaurant. De schnitzels, spaghetti bolognese en salade met geitenkaas waren ieder prima. De saus bij de schnitzel werd er overheen uitgeserveerd. Toen ik enkele dagen later een tweede bezoek bracht en ik om champignonsaus in een apart schaaltje vroeg, werd dit keurig gedaan. De ossehaas die ik bij die gelegenheid nam, was goed bereid en heerlijk van smaak. Ook de frites, in een royale portie verstrekt, smaakten heerlijk.
Als toetje hebben we een heerlijke sorbet achtige coup genomen, in diverse vormen te krijgen. De tweede keer (enkele dagen later) wilde ik graag de coupe met verse aardbeien. Helaas de aardbeien waren op (zondagavond, en we waren de laatste gasten). Het aardbeienijs dat als alternatief werd aangeboden, vergoedde veel van het gemis van echte aardbeien.
Toen we de zaak de eerste keer bezochten probeerde men ons te overtuigen dat we beter nar een andere gelegenheid konden gaan: het kon best lang duren voor we iets kregen, de lege helft van de zaak was ongezellig, etc. Heel goed dat men direkt op enkele mogelijke tekortkomingen wijst, maar toen wij toch in het stille deel zijn gaan zitten, bleek al snel dat het volle deel al aan zijn hoofdmaaltijd bezig was en dat wachttijden in verband met de keuken meevielen. De angst dat we aandacht tekort zouden komen in dit stille achterste gedeelte, bleek ongegrond. De zaak zelf is netjes ingericht, maar kun je eigenlijk overal tegenkomen.
Kortom, de soms wat negatieve beschouwingen van een jaar of langer geleden, kan ik niet bevestigen. Het is een zaak voor de passanten en die krijgen heel behoorlijk te eten tegen een acceptabele prijs.
André D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Helaas een mindere recensie. Beiden namen we tapas, iets waar de brasserie op de website reclame voor maakt. Mijn vrouw nam de visversie, ik koos voor de vleesversie. Hoewel de prijs zeer redelijk was (€ 13,50 p.p.), konden we dit beslist geen tapas noemen. De gehaktballetjes waren in orde, voor de rest waren het grote hompen té gaar vlees (kip, varken en bief) en vis. De spareribs waren niet te eten, kon het vlees met heel veel moeite van het bot krijgen. Jammer, de wijn was lekker, maar dit kon het eten niet goedmaken. Wat ons betreft geen aanrader om uit eten te gaan.
Stoeptegeltje .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Weekendje weg in zuid-limburg. Besloten onze tweede avond in de buurt van het hotel te eten en kwamen daardoor bij dit restaurant. Zag er heel netjes en verzorgd uit, maar schijn bedriegt. Middelmatig eten met dramatisch ondermaatse bediening.

Kort gezegd had men geen tijd en oog voor ons. De keren dat iemand wel doorhad dat we te gast waren werd er erg vlug en kortaf gedaan. Alles werd vlug op tafel 'gezet', waarbij we zelf alles goed moesten neerzetten aangezien de bediening al weer foetsie was. Er kon zelfs geen "eet smakelijk" van af. Daardoor kregen we ook niet de tijd om aan te geven dat we geen bestek hadden. We moesten na 5 minuten zelf maar richting de bediening lopen.

Het eten leek naar onze mening niet vers, wat in principe geen probleem zou zijn ware het niet dat we er wel de hoofdprijs voor betaalden.

Wellicht hebben we een verkeerde avond uitgekozen, maar volgende keer eten we bij een van de andere restaurants (van zeer goede kwaliteit) in de buurt.
Miranda J.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Heerlijk gegeten, ruime porties en een perfecte bediening. We hebben er lunch en diner gebruikt en het overtrof de verwachtingen. Tip voor de lunch: friet met zuurvlees...een goddelijk gerecht zoet/zuur...helemaal in balans. De porties van zowel de lunch als het diner zijn ruim....heerlijk!
De bediening is vriendelijk, werken hard, "zien je zitten" en serveren perfect uit.
Wij komen zeker nog eens terug.
Mste2 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Spontaan gaan eten, leuke gemoderniseerde zaak in een mooie omgeving.
Net toen het erg druk werd rond 19.15 u-19.30 u vertrok een medewerkster en was er alleen een jongeman in de bediening. Dit was niet zo slim want op een gegeven moment liep dit uit op een kleine chaos, mensen moesten lang wachten op eten en om drinken te bestellen. Tijd om af te rekenen was er nauwelijks.
Ik had 2 spiezen met 3 verschillende stukjes vlees, zeker voldoende en lekker. Wij hadden lekkere frites erbij en nog een extra schaaltje aardappelkroketjes, mooie service. Mijn partner had entrecote, deze was nogal dun, hierdoor ook niet medium gebakken maar erger nog, totaal smaakloos. Jammer.
M_Kwak .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Een heel leuk en gezellig brasserie/restaurant met lekkere gerechten. Het eten is heel betaalbaar en zeer divers. Van pizza taco of kabeljauwfilet met aardappeltjes tot gyrosschotel. Het personeel is zeer vriendelijk en geeft je het gevoel "speciaal" te zijn. Hier moet je niet heen voor een culinair hoogstandje maar gewoon voor de lekkere hap. Een echte aanrader!
Groent .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2012
Na een dagje in vijlen te zijn geweest .Zijn we nog even bij de brakkeberg gaan eten.vriendelijk ontvangs mooi terras en eten is goed. mijn vriendin had de zalm en ik de sparips besteld was van goeie kwalitijt de eigenaren hebben de zaakjes goed in orde vriendelijk personeel ga zo door Erik mvg dennis lahaije
Morits D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Gezellig terras. Leuke groene omgeving. Vriendelijke bediening. Prettige plek om, na een wandeling of fietstocht, wat te drinken en een hapje te eten. De tafelgenote vond de Salade Niscoise (€ 9,50) prima (vers en ruim voldoende). Voor de door mij zelf bestelde Mixed Grill (€ 18,50) was het zelfde van toepassing. Verse jus en een groot aantal speciale bieren van het vat.