De Brakke Berg

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant De Brakke Berg

Erik B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Hier behalve twee nachten geslapen ook 2x gedineerd op het superterras met een welwillende zon. Heerlijke droge witte huiswijn. Zeer vriendelijke bediening, die bestelling op de achterkant van een bierviltje noteert, en dat blijkt niet steeds goed te gaan, maar dit werd snel goedgemaakt. Wij zijn geen grote eters dus aten 1x alleen een hoofdgerecht en de volgende avond twee voorgerechten. Alle keren voor ons doen nogal grote hoeveelheden, vooral bergen sla. Gerechten type eetcafe en op dat niveau genieten.
Geluidsniveau op het terras rustig, tenzij er scheurend motorgeweld de berg opscheurt via de langs het terras lopende smalle weg, maar dat mocht ons niet deren.
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Onderweg gestopt en koffie met vlaai gegeten. Cappuccino was goed en de vlaai was overheerlijk, volgende keer komen we zeker terug voor hotelovernachting en diner.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Hier twee nachten geslapen en 's avonds buiten gedineerd tijdens ons heerlijk nazomerweer op het achter het hotel en naast een hoge mergelheuvel.
Het terras bevat verschillende niveau's, waardoor het heerlijk beschut zitten is, en is smaakvol ingericht. Alleen hier al zitten is een feest. Enige minpuntje het verkeerslawaai op de erlangs naar benedenlopende weg, maar dat kun je na een tijdje makkelijk negeren. De menukaart toont vele aantrekkelijke gerechten qua gerecht, maar ook qua prijsstelling; lijst doet denken aan het betere eetcafe. De porties waren niet kinderachtig, maar wel lekker; helaas kregen we niet alles op, maar het tekent de ambiance in positieve zin. Doen we een volgende keer weer.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Met vier man gegeten bij dit restaurant. De schnitzels, spaghetti bolognese en salade met geitenkaas waren ieder prima. De saus bij de schnitzel werd er overheen uitgeserveerd. Toen ik enkele dagen later een tweede bezoek bracht en ik om champignonsaus in een apart schaaltje vroeg, werd dit keurig gedaan. De ossehaas die ik bij die gelegenheid nam, was goed bereid en heerlijk van smaak. Ook de frites, in een royale portie verstrekt, smaakten heerlijk.
Als toetje hebben we een heerlijke sorbet achtige coup genomen, in diverse vormen te krijgen. De tweede keer (enkele dagen later) wilde ik graag de coupe met verse aardbeien. Helaas de aardbeien waren op (zondagavond, en we waren de laatste gasten). Het aardbeienijs dat als alternatief werd aangeboden, vergoedde veel van het gemis van echte aardbeien.
Toen we de zaak de eerste keer bezochten probeerde men ons te overtuigen dat we beter nar een andere gelegenheid konden gaan: het kon best lang duren voor we iets kregen, de lege helft van de zaak was ongezellig, etc. Heel goed dat men direkt op enkele mogelijke tekortkomingen wijst, maar toen wij toch in het stille deel zijn gaan zitten, bleek al snel dat het volle deel al aan zijn hoofdmaaltijd bezig was en dat wachttijden in verband met de keuken meevielen. De angst dat we aandacht tekort zouden komen in dit stille achterste gedeelte, bleek ongegrond. De zaak zelf is netjes ingericht, maar kun je eigenlijk overal tegenkomen.
Kortom, de soms wat negatieve beschouwingen van een jaar of langer geleden, kan ik niet bevestigen. Het is een zaak voor de passanten en die krijgen heel behoorlijk te eten tegen een acceptabele prijs.
André D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Helaas een mindere recensie. Beiden namen we tapas, iets waar de brasserie op de website reclame voor maakt. Mijn vrouw nam de visversie, ik koos voor de vleesversie. Hoewel de prijs zeer redelijk was (€ 13,50 p.p.), konden we dit beslist geen tapas noemen. De gehaktballetjes waren in orde, voor de rest waren het grote hompen té gaar vlees (kip, varken en bief) en vis. De spareribs waren niet te eten, kon het vlees met heel veel moeite van het bot krijgen. Jammer, de wijn was lekker, maar dit kon het eten niet goedmaken. Wat ons betreft geen aanrader om uit eten te gaan.
Stoeptegeltje .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Weekendje weg in zuid-limburg. Besloten onze tweede avond in de buurt van het hotel te eten en kwamen daardoor bij dit restaurant. Zag er heel netjes en verzorgd uit, maar schijn bedriegt. Middelmatig eten met dramatisch ondermaatse bediening.

Kort gezegd had men geen tijd en oog voor ons. De keren dat iemand wel doorhad dat we te gast waren werd er erg vlug en kortaf gedaan. Alles werd vlug op tafel 'gezet', waarbij we zelf alles goed moesten neerzetten aangezien de bediening al weer foetsie was. Er kon zelfs geen "eet smakelijk" van af. Daardoor kregen we ook niet de tijd om aan te geven dat we geen bestek hadden. We moesten na 5 minuten zelf maar richting de bediening lopen.

Het eten leek naar onze mening niet vers, wat in principe geen probleem zou zijn ware het niet dat we er wel de hoofdprijs voor betaalden.

Wellicht hebben we een verkeerde avond uitgekozen, maar volgende keer eten we bij een van de andere restaurants (van zeer goede kwaliteit) in de buurt.
Miranda J.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Heerlijk gegeten, ruime porties en een perfecte bediening. We hebben er lunch en diner gebruikt en het overtrof de verwachtingen. Tip voor de lunch: friet met zuurvlees...een goddelijk gerecht zoet/zuur...helemaal in balans. De porties van zowel de lunch als het diner zijn ruim....heerlijk!
De bediening is vriendelijk, werken hard, "zien je zitten" en serveren perfect uit.
Wij komen zeker nog eens terug.
Morits D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Gezellig terras. Leuke groene omgeving. Vriendelijke bediening. Prettige plek om, na een wandeling of fietstocht, wat te drinken en een hapje te eten. De tafelgenote vond de Salade Niscoise (€ 9,50) prima (vers en ruim voldoende). Voor de door mij zelf bestelde Mixed Grill (€ 18,50) was het zelfde van toepassing. Verse jus en een groot aantal speciale bieren van het vat.