De Brabantse Biesbosch

Spieringsluis 6 4251 MR Werkendam Nederland Kaart

Over restaurant De Brabantse Biesbosch

Brabantse gezelligheid

Prachtig gelegen in Het Nationaal Park De Biesbosch ligt dit gelijknamige restaurant. Op de kaart vind je mooie combinaties van streekproducten in Franse gerechten. De ruime setting maakt het een ideale locatie voor een gezellig diner met familie of vrienden.

Meer informatie over restaurant De Brabantse Biesbosch

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Eten7,2/10
Service6,5/10
Decor7,4/10
Willem01 . Fijnproever (7 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Dit vroeger luxueus kalkoenrestaurant is nu een soort pannenkoek en hamburgerzaak geworden. Prima hoor, maar de bediening mag wat vriendelijker en de Boerenhamburger is, met wat te hard gebakken patat, goed te eten. Het "boeren" zit hem in de plak kaas..en dat is het dan ook.
Desalniettemin, als je een rondje door de Biesbosch hebt gemaakt is dit een rustpuntje aan de Brabander zogezegd.. Voor snel wat eten tegen redelijke prijs zou ik zeggen; neem deze zaak even mee als je een gezellige hap en drankje wilt voordat je naar huis gaat. De schapen kijken mee ;-)
Meta B. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Op het eerste gezicht een vriendelijk restaurant. Er was niet al teveel bediening voor 40 mensen.
We hadden een bourgondischbuffet voor 40 mensen bestelt. Halverwege was het brood en de carpaccio al op en diverse sauzen. Verder was het eten goed.
Aan het eind gevraagd of er nog koffie in het 3 uur durende arrangement zat, dit was het geval.
Helaas bij het afrekenen werd er ons 80 euro meer berekend voor de koffie, dit terwijl er maar 39 mensen gegeten hadden maar dat begrijpen we nog . Volgens de smoezelige en ongeïnteresseerde kok viel het buiten het arrangement. Er ontbrak een duidelijke uitleg hoe en waarom. Het was een domper op de feestvreugde en wij gaan hier ook nooit meer naartoe.
Jammer dat een restaurant wat vroeger zo goed bekend stond nu zo klantonvriendelijk is geworden.
Mats1991 . 1e beoordeling (1 recensie) 2 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
bespaar je de moeite en kosten!
Op eerste gezicht is het een gezellig restaurant. Echter was het eten verschrikkelijk slecht voor de prijs die ze vragen (alles boven inkoopprijs is al teveel): Friet was niet doorbakken, mayo moet je voor betalen. Salade had een soort zeepsmakende dressing en de diepvries spareribs van de supermarkt zijn nog beter. De "angus beef" biefstuk is ook niet om aan te zien en lijkt op een schoenzool. De pannekoeken zijn veel te dik waarbij je zelf je chocoladepasta erop moet smeren uit een plastic bakje, hoe belachelijk lui kun je zijn.
De bediening is daarbij onaardig en niet behulpzaam. Kom hier alleen voor wat drankjes in het zonnetje maar blijf anders weg.
MrJeep . Bourgondiër (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Er was een arrangement afgesproken om met plus minus 20 mensen te barbecueën.
Met in ieder geval 2 man vegetariër.
In eerste instantie, werd er 9 file lapjes, 9 kiste stokje, 9 lamsate stokjes, 9 kipfilets aangeleverd,
Met een klein schaaltje aardappel salade en rundvlees salade, bakje patat en satesaus.
O ja we moesten zelf barbecueën, dat was afgesproken, en hoorde bij de “schappelijke” prijs.
Je begint dus al direct in de zeurmodes, om meer voedsel voor 20 hongerige monden te voeden.
De vegetariërs hadden de honger gestild met brood, salade, en patat, pas na de 3e levering van een paar extra stukjes vlees en meer dan een uur later kwam de “kok” met de vegetarische sate en hamburger. Ik kreeg onder uit de kast dat ik daar veel eerder om had moeten vragen. Ik citeer de kok “Dat zie je toch, dat er geen vegetarisch vlees staat”.
Dat “de kok” er wat smoezelig uit ziet ok, dat zn hagelwitte veel te grote jas daar vreselijk afsteekt ook goed, dat we voor die prijs aan verweerde herbergtafels met splinters moeten zitten ook nog goed.
Maar te weinig, slechte variatie van BBQ producten, en een grote mond van “de kok” vind ik net te ver gaan voor €. 28,00 p.p.
Kortom “bij twijfel, niet oversteken”, een absolute afrader , te veel geld voor te weinig product, te weinig kwaliteit, slecht decor en service.
EllesZH . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Het restaurant zelf is erg sfeervol, en de bediening is behulpzaam. Onze voorgerechten waren prima, maar onze hoofdgerechten waren ver onder de maat. We kozen de biefstuk en de gevulde kip. Beiden waren erg droog en niet goed op smaak. De nagerechten selectie bestond uit ijs, ijs of ijs. Jammer dat er geen hartig dessert of een andere zoete keuze was. Ook vind ik bijna 40 euro voor één driegangenmenu niet in de goedkope categorie vallen! Jammer!
Lianne V. 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Het is een gezellige sfeer, het eten is goed, waar ik de frietjes iets te doorbakken vond.. Jammer dat je voor ieder sausje moet betalen.. Dat vond ik wat aan de dure kant.
Verder smaakte het prima en waren de mensen, de bediening erg vriendelijk en behulpzaam.
Hetty V. 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
We hebben heerlijk ontspannen gegeten. De bediening was vriendelijk en attent, en het eten was top. Zeker voor herhaling vatbaar.
Gertjan V. 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Heeft nog een hele weg te gaan voor het krijgen van een ster. Ook alle extra's kosten geld en dan wordt het ook nog eens duur...
Mijn mening: was het geld niet waard
Gerda H. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Eten was heerlijk...hele gezellige bediening en leuk restaurant. ..we gaan zeker vaker hier eten ! Was een feestje om hier te zijn
Bas B. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
We hebben heerlijk gegeten. We konden kiezen uit 5 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 5 nagerechten. Dus keus genoeg. Alles smaakte heerlijk. Voor herhaling vatbaar. We hebben veel vis gegeten (gerookte zalm, zalm en kabeljauw) carpaccio en schnitzel. Chocolade cake en ijs met warme kersen.
Zoyagirl . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Ontvangst was: komt u maar AH. Huh??? Er waren menukaarten geplastificeerd met Ah menu op tafel gesmeten. Hoe charmant! Moesten bij het kiezen van voor- en hoofdgerecht direct ook het dessert uitkiezen! Voorgerechten waren naar wens. Hoofdgerechten niet! Medegedeeld en kwamen vertellen dat ze dat aan de kok hadden doorgegeven. En dat was het. Echt nooit meer!!!!
Ad M. Bourgondiër (3 recensies) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ongelooflijk dat dit bedrijf op deze wijze kan bestaan. Zeldzaam slechte service en kwaliteit..
Ik heb met dit bedrijf contact proberen te zoeken om mijn ongenoegen te uiten, nooit reactie gehad.
Met een groep een arrangement Biesbosch geboekt (ontvangst met koffie en appelgebak, wandeling, lunch, museum, diner). Het was een prachtig weekend met heerlijk herfstweer.
De koffie mochten we zelf gaan halen, was werkelijk niet te drinken. Bij de appeltaart geen slagroom omdat het volgens de gastvrouw te vroeg zou zijn!
De lunch bestond uit droog brood, geen salade, zuivel of een snack. Bij het diner wilden we nog een aperitief op het terras gebruiken, omdat de groep niet compleet was. En wij willen dat u aan tafel gaat kregen we bits te horen..Warme chocolademelk werd niet geserveerd omdat met geen zin had om koude chocolademelk op te warmen. Zompige schnitzel en totaal doorgegaarde witvis. Lauw huismerk bier van een groothandel.
Erg jammer want de plek is erg mooi en voor een goede horeca uitbater een prima plek.
Marion2791 . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Lekker gegeten! Het was gezellig druk, wel waren ze om 20.00 uur de ontbijttafels al aan het dekken. Dan heb je het gevoel dat je moet opschieten....
Jcvdk . Bourgondiër (4 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
De ontvangst was vriendelijk en correct
Het voorgerecht van ons beiden was smaakvol
Het hoofdgerecht was smaakvol dit geld voor zowel de vis als voor de kip
Het enige minpunt vonden wij de fantasieloze opmaak van de borden en karig schaaltje sla als groente(geen warme groente) geen sausje bij de vis en kip en de gevraagde mayonaise stond apart vermeld op de rekening
Conclusie een voor deze actie een uitgekleed menu
Knoestje . 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
pannenkoeken zaten in ons arrangement. Waren redelijk. Wat echt niet kon was dat de bediening niet meer wist welke pannenkoek er op tafel stond, dan maar even met de vinger de pannenkoek optillen, dit kan echt niet. Eerder al gelezen dat ze niet gaar waren, bij ons helaas ook het geval. Het afrekenen was pas echt een fiasco. Duidelijk bij de reservering aangegeven dat we met meerdere families waren. Hebben zelf veel teveel betaald, want het contante bedrag zat al in de kassa, maar was niet afgeslagen. Geen respect voor ons als gast. Ondanks al deze ellende hebben we met de hele familie wel een gezellige dag gehad.
Arie Cornelis V. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Het voorgerecht was een cockteel met garnalen (heel leker) voor het hoofdgerecht hebben we duo vis genomen dat ook zeer goed was klaar gemaakt en als nagerecht ijs sorbet
De bediening is er goed en vriendelijk
EllenPostma . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Vriendelijke bediening, lekker eten en heerlijke wijn. Restaurant ligt afgelegen in een rustige omgeving. Terras is heerlijk met een mooi uitzicht op rivier en Biesbosch. Restaurant binnen is echter verouderd en oubollig. Ook een muziekje ontbrak. Een aanrader bij mooi weer. Lekker buiten op het terras eten. Goed te combineren met een mooie wandel- of fietstocht in de schitterende omgeving.

Adenbreejen . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten! Het was schoon, bediening was heel vriendelijk en snel, ondanks dat het redelijk druk was, maar op verzoek wachtte men ook voor met de volgende gang. Inrichting was zoals ik verwachtte van de omgeving, veel schilderijen van de Biesbosch.

Bij het voorgerecht hadden we salade besteld, heel lekker. Als hoofdmenu had mijn man een biefstuk die lekker mals was en ik een quiche met spinazie, ook heel lekker. Als toetje had met man ijs met tokkelroom en ik een chocoladecake met zachte chocolade van binnen, hetgeen ook heerlijk was. De rode wijn was ook goed.

Restaurant is ook geschikt om met kinderen te eten, er is een speelhoek en buiten een speeltuin.
Greb . Bourgondiër (2 recensies) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Een wanklank in een dagje varen en wandelen in de Biesbosch.
Koffietafel/broodmaaltijd zeer karig, o.a. geen melk of sap naast de koffie of thee.
Bediening ongemanierd, zijn aan cursus serveermanieren en klantvriendelijkheid toe.
Gjvw . 1e beoordeling (1 recensie) 2,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
helaas geen aanrader ondanks de mooie plek waar het ligt. boodmaaltijd zeer karig. volgens mij alleen reeds vooraf gezette koffie en thee. geen warm bijgerecht. geen melk of sap. avondeten smakeloos, bleke witvis, met even bleek rostirondje en saus. alles oogt flets. de mayo voor bij de patat kwam nadat de borden leeg waren. maar werd wel aangevuld. Patat was het enige wat smaakte. De bediening was niet flexibel. wilden graag als groep bij elkaar zitten maar was niet mogelijk want tafels vrijhouden voor mogelijke hotelgasten, die overigens niet kwamen! Ik zou zeggen gooi alle oude troep eruit en maak er een frisse zaak van met personeel die er zin in heeft en gastvrijheid hoog in het vaandel heeft staan.