De Bourgondier

Meer informatie over restaurant De Bourgondier

6,4
Nele G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gisteren hier gegeten. Dit is een typisch dorps restaurant. Mix grill vlees was lekker en voldoende behalve de kip was behoorlijk zout. Sauzen kwamen allemaal uit potjes en blikjes geen verse sauzen jammer. Kruidenboter bij de mixed Grill had lekker geweest.Goed voor een snelle hap.
Mandy J.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Lekkere gegeten
De borden waren mooi opgemaakt . Net een schilderijtje
De bediening was top . Ook de nazorg was perfect .
Nee , hier komt je niets tekort .
Annie V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
heerlijke wafel met aardbeien en slagroom gewonnen bij de bourgondier, daarvoor onze dank, heel de middag was gezellig en het eten wat we besteld hadden was voortreffelijk, tot de volgende keer en nog een fijne avond rene en mandy, en al het personeel.

Aapjeisbaas .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Jammer, satetje besteld waar ik best wel wat van had verwacht voor €16
Was alsof ze de sate waren vergeten uit de grill te halen.
Duurde ook allemaal erg lang en de verbouwing voor de deur helpt ook niet mee.
Naderhand kon er ook niets met de prijs gedaan worden.
Ik kom niet meer terug en zou niemand aanraden er te gaan eten.

Een 2 voor eten want de frietjes waren prima.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij de Bourgondiër met 8 personen. Het was erg goed. Alle gerechten waren perfect.
De bediening was erg behulpzaam en vriendelijk.
Tapas is een echte aanrader.
Voor herhaling vatbaar.
Marian.
Steffie88 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
NOOIT MEER!!! High tea gehad en deze was ronduit SLECHT te noemen. Waardeloze bediening, als je zelf niks vraagt krijg je ook niks en je moet echt je best doen willen ze zien dat je nog iets extra's wil bestellen. De eigenaresse is, om het vriendelijk uit te drukken, zéér klantonvriendelijk. Het eten was karig. Weinig variatie en voor een high tea zeer weinig keuze. Een bord met 4 hartige hapjes en een etagère met daarop wat standaard zoete dingen zoals een mini chocolade donut, droge mini muffin en wat partjes fruit. Al met al totaal niet de € 17,95 waard. Zelfs al zouden we er geld bij krijgen, hier gaan we nooit meer heen.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Afgelopen zaterdag hier op aan raden van familie wisten eten.
Was een zeer geslaagde avond.
Zeer vriendelijke ontvangst bij binnenkomst. Ondanks de drukte in het restaurant was de bediening van zeer vriendelijk en behulpzaam.
Nadat we de keuze hadden gemaakt om tapas te eten kregen we heerlijk vers gebakken brood met diverse smeersels op tafel was heerlijk!!
De tapasgerechten waren met grote zorg en presentatie klaargemaakt.
Onze complimenten!!
Echt een heerlijke avond gehad in zeer sfeervol restaurant.
Komen dan ook zeer zeker een keer terug!!
Vallette F.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
heerlijk geluncht bij De Bourgondiër! Hele leuke sfeer, erg vriendelijk personeel, en heerlijk eten! Zeker een aanrader!
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Vandaag met 6 volwassenen hier gegeten. Een regelrechte afknapper! We hadden veel zin in de tapas, maar dat werd ons afgeraden omdat het al 20.00 uur was en de keuken tot uiterlijk 22.00 uur tapas bereidde. Maar voor de andere gerechten was de keuken wel langer open. Dat hebben we geweten. Bij bestellen bleek dat verschillende andere gerechten van de kaart niet meer beschikbaar waren. En ook het maandmenu (dat overal groots onder de aandacht werd gebracht) werd ook aan tafel aangeprijst, bleek niet beschikbaar.

Bij het voorgerecht oa gegratineerde champignons besteld. Leek uiteindelijk meer op kaasfondue gevuld met enkele stukjes champignons.

Hoofdgerecht werd vervolgens pas om 22.20 geserveerd. Als hoofdgerecht 2 keer tong Picasso. Bleek toch een blikje fruit met daaronder verstopt een zeer onsmakelijk stukje tong(?) filet. Beide porties zijn onaangeroerd weer terug gegeven. Ook 3 keer kogelbiefstuk besteld. Ronduit slechte tot matige kwaliteit. Niet mals, en 1 was ronduit taai. De XXL burger was een XXL berg uien met daaronder verborgen een droge hamburger. Veel vertrouwen in het dessert was er niet meer, dus dat maar overgeslagen. Bediening was ondanks goede intenties knullig.

Toch geven we het eten een 2, want de meloen met ham was redelijk en en de salade met geitenkaas krijgt zelfs een voldoende.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Heb hier met de kerst gegeten. Het was verrukkelijk. Er loopt goed personeel rond die graag een stapje meer zet voor de gast. Heel vriendelijk ook. Het restaurant was ook mooi in de kerstsfeer ingericht. Het zag er prachtig uit. Ik ga hier meer naar toe.
Dré J.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Ik heb hier enkele dagen geleden heel lekker gegeten .
We hadden voor een 3 gangen menu gekozen en dat is ons zeer goed bevallen .
Je krijgt waar voor je geld , zelfs meer dan dat , want voor 19.95 eet je je buikje helemaal rond
Het restaurant is mooi aangekleed en we werden hartelijk ontvangen
Echt een aanrader .
Imelda M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Gisteren middag heerlijk geluncht met een vriendin
Vriendin had een luxe broodje looiersplein
Was rijkelijk belegd
Ik had een luxe broodje 7 geitjes , alleen de naam al loopt je het water van in je mond
Het was allemaal super lekker voor een betaalbare prijs en de bediening was geweldig en zeer vriendelijk zeker de moeite waard DE BOURGONDIËR
Eellekker .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Het was een onthutsende ervaring, met vijf personen bij de Bourgondiër in Dongen, zelden zó beroerd gegeten. Voor weinig geld, dat dan wel.

De coquilles van het voorgerecht bleken enkele brokjes mini-coquille te zijn ter grootte van een doperwt, in een zoute ragout en met paneermeel en kaas zo lang gegratineerd dat het een droge, zoute hap werd.
De zalmfilet van het hoofdgerecht was droog en uitermate smakeloos, ook de tweede poging was niet beter.
Toen we het dessert kregen bleek de mokka-ijstaart punt een totaal andere (maar smakelijke) creatie.
Onze ongedateerde tegoedbon voor gastvrij koffie of thee van het huis werden geweigerd; veel te oud. Hoe oud? Zeker twee maanden....
Maar toen op de rekening het schijfje citroen in de cola apart voor €0,05 berekend stond (!!), wisten we het zeker: nooit meer naar De Bourgondiër in Dongen!
Mogelijk is De Calvinist een betere naam voor dit restaurant?
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Hallo , ik ben Loes van Biesen , ik had op 14 februari het valentijsdiner gewonnen via facebook , ik ben samen met mijn man vrijdag daar naar toe gereden , we hebben er een uurtje over gedaan maar absoluut geen spijt , we hebben echt heerlijk gegeten en mogen genieten van het valentijsmenu met 5 gangen , de ontvangst was al buitengewoon , en de bediening was echt super , het was er zeer ontpannend en gezellig , en daar hebben wij absoluut van genoten , het is zeker een aanbeveling voor de personen die daar nog nooit zijn , geweest , wij komen zeker nog eens terug , jullie hebben echt een super restaurant , en nogmaals bedankt voor het heerlijke eten en de gastvrijheid , ga zo door , Groetjes van Loes van Biesen en Dirk Lisseveld.
Roëlla V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Afgelopen week hier genoten van een 3 gangen diner voor 15 euro p.p. Waar vind je dat nog?
Begonnen met een stokbroodje met olijfolie en zeezout om te dippen (van het huis) gevolgd door (voor mij) een boerensalade welke rijkelijk gevuld was met diverse slasoorten, paprika, croutons, tomaat, komkommer en een heerlijke dressing.Mijn partner had gekozen voor de Italiaanse ham met meloen welke zeer gesmaakt werd.
Als hoofdgerecht koos ik voor de biefstuk met blauwaderkaas en mijn partner voor de varkensfilet met zacht gesmolten brie.
Het vlees was bij beide lekker mals en goed klaargemaakt. op het bord kregen we ook nog frietjes, rosevalaardappeltjes en een gepofte aardappel alsmede een klein slaatje. Qua aardappelts was het voor ons een beetje veel, wij zijn meer groentemensen, maar de smaak was prima allemaal. Als nagerecht kozen we beide voor de koffie met likeur en een petit fourtje.
Al met al is het geen geld voor dit menu en de smaak was prima dus is het zeker voor herhaling vatbaar!
KeesMoniek1959 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Lunch genoten.
Personeel was keurig, exact zoals het hoort. Vlotte bediening en correct.
Goede ambiance en goed eten voor redelijke prijs!
Aanrader