De Bourgondiër

Langestraat 29 7551 DX Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant De Bourgondiër

Voor echte levensgenieters

Echte levensgenieters, mensen die werkelijk genieten van lekker eten en drinken, zijn hier in Hengelo echt op de juiste plek. De gerechten op de menukaart zijn met zorg en vakmanschap samengesteld en bestaan uit verse ingrediënten en seizoensproducten. Als het zonnetje schijnt kan je ook lekker op het terras dineren met uitzicht op het historische gedeelte van het Hengelose centrum!

Meer informatie over restaurant De Bourgondiër

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:30

Jouw recensie over het restaurant De Bourgondiër

Gert Jan K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Een vriendelijke en sfeervolle uitstraling. Heel goed eten en een vriendelijke bediening, echter het geen goedkoop restaurant.
Sunir .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Voor eerste keer hier. Inrichting is klassiek, keurig. De lange rijen nep boeken aan de muur doen een beetje af aan de uitstraling. Dat moet creatiever kunnen.
Voorgerecht variaties van ham en worst. Goed kwaliteit en mooie smaakcombinaties met het sausjes en garnituur. Hoofdgerecht zeewolf. Uitstekend bereid. Beetje zuinig met groentes.
Nagerecht heerlijk. Drie soorten ijs. Prima restaurant voor een diner in iets chiquere sfeer en bovengemiddelde kwaliteit eten.
w.l L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
goede ontvangst, beperkte keus,maar goed menu. Uitstekende antipasto, smakelijke bouillon,gevarieerd vleesgerecht en keurig ijsje toe voor een redelijke prijs van 37,50 eur.
Ineke R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
We hebben met AH bon gegeten. Keuze was er niet echt. Ipv fricando bestelde ik zalm.
Ik weet niet wat ik kreeg maar het was een rare vorm van de zalm. Plat ??? Aardig ontvangst. Verder wat smaak betreft goed. Leuk voorgerecht. Lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Inrichting gezellig bruin café/restaurant. Rustige muziek op de achtergrond.
Rimy .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten bij de Bourgondier. Prima gerechten, heel smaakvol! Bediening is heel goed. Voldoende tijd tussen de verschillende gangen. Een goed verhaal bij elke gerecht. Had van te voren aangegeven dat ik glutenvrij eet. Hier werd heel goed rekening mee gehouden!
Een aanrader, we komen zeker terug.
Herma L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
De informatie op de website van AH is niet conform de werkelijkheid. De prijsstelling klopt niet. Graag aanpassen!
Geen menukaart. Mondeling menu toegelicht zonder prijs. Dit zagen we bij het afrekenen.
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij zijn goed ontvangen. Restaurant is goed bereikbaar voor rolstoel. WIj hebben erg lekker gegeten. Veel smaak en afwisseling.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Eten goed en gevarieerd mooi geserveerd en goede uitleg van alles.
Gastvrouw perfect en vriendelijk, volgende keer zeker weer.
Aanrader voor iedereen
christenhuis .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heel gezellig en vooral heerlijk gegeten. Vanaf een uistekend voorgerecht tot en met een verrassend nagerecht. Aangevuld met een heerlijke wijn werd het een supergezellige zomeravond . Onze complimenten
atie M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wel mooi terras maar beetje vergane glorie. Papieren place mats, goedkoop servetje... formika tafeltjes...beetje jammer omdat het eten echt super was.
J B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Vanavond bij De Bourgondiër geweest.
Bij binnenkomst werden wij gastvrij onthaald.
Eten was perfect!
Geserveerd met ruime tussenpozen, wat de gezelligheid ten goede kwam.
De gastvrouw zorgde voor een huiselijke sfeer.
De kleinschaligheid spreekt ons aan.
We hebben genoten!
pkroeze .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Top service! Lekker gegeten, was helemaal top! Kom zeker terug.
Woon helaas niet echt in de buurt anders kwam ik vaker. ????
Meine K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Goed gegeten. De tussen pozen waren wat aan de lange kant. De gerechten smaakten prima. Het was voor een zaterdagavond erg rustig. De inrichting een beetje somber/donker.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wij zijn hier afgelopen weekend geweest. Aangezien dit een restaurant was, waar wij nog nooit waren geweest in Hengelo.
Bij binnenkomst, was de zaak leeg, en de gastvrouw kwam direct aanlopen. Ze was nogal aanwezig, en kwam naar mijn mening te dichtbij. Interieur mag wel wat vernieuwing gebruiken. Tis een beetje blijven steken in de jaren 80. Rode plafonds en heerlijke bruine lambrisering. Wel echte bloemen op tafel, wat een positief puntje is. We gingen zitten aan een tafel. En al snel na ons, kwamen er meer mensen binnen. Blijkbaar was er een of andere actie, want er waren alleen maar gasten, die kwamen voor en AH actie. Wij waren dus de enige "normale" gasten. Het eten besteld, en het duurde even voordat we ons voorgerecht kregen. Wat overigens prima was. Na het voorgerecht duurde het bijna een uur, voordat we ons hoofdgerecht kregen. Gastvrouw, loopt constant voorbij om te voelen of de flesjes drinken leeg waren. Het hoofdgerecht was goed. Alleen het vlees was veel te veel gekruid, waardoor je het vlees zelf niet meer zo goed proefde. Er zat een Bernaisesaus bij, die we niet hadden besteld. Maar die Moesten we proeven. Toen ik haar over de saus aansprak, kreeg ik nog een denigrerend antwoord, alsof ik er niets van wist. Terwijl ik mijn hele leven al in de horeca werk.
De rekening, viel vies tegen! Voor hetgeen we hebben gehad, liggen de prijzen veel te hoog!
Tip voor de Bourgondier: verlaag de prijzen, easy on het kruidengebruik, check glazen drie keer voordat je ze aan een gast geeft, en vernieuw, zodat jullie wat jonger publiek kunnen trekken. Jullie zitten midden in het centrum. Wellicht een samenwerking aangaan met het speciaalbiercafe, welke naast jullie zitten, zodat je wat meer kunt bieden aan de klant. Verjong de zaak, en je hoeft niet meer afhankelijk te zijn van acties van supermarkten en dergelijke
w.gilden .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
We hadden een heerlijk driegangendiner op basis van de Albert Heijn actie. Elke gang was uitstekend. We werden door de gastvrouw zeer vriendelijk ontvangen en heel aardig en professioneel geadviseerd. Absolute aanrader!
hk72 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Heerlijk gegeten op het met wijnranken bedekte terras.Een mooie overzichtelijke zonnige plek op het vernieuwde plein.Een uitstekende en vriendelijke bediening droeg bij aan een bijzonder prettige dagafsluiting.Het AH menu was verrassend en zeer smaakvol.
We komen hier graag terug ook zonder AH actie.
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zondagavond met partner gegeten op het terras. Terras is gedeeltelijk overdekt met druivenranken wat je een beetje doet denken aan een grieks terras. Gezellig! Gastvrouw deed alles alleen, maar had voor iedereen een vriendelijk woord en bediende iedereen keurig.
Wij waren met AH aktie en wisten niet van te voren wat we kregen, dit werd niet op de site vermeld, omdat ze maandelijks met seizoensprodukten werken. N
U was het veel met asperges, maar je kon dit evt. aanpassen. Voorgerecht vonden we een beetje teleurstellen.
Het was Parmaham met meloen, maar het was wel erg weinig meloen en veel parmaham.
We kregen toen een tussengerecht: een aspergesoepje met schuim. Smaakte prima, ! Had van mij iets pitteger gemogen.Hoofdgerecht was echt bijzonder goed. Smaakvol, leuk opgedient, klasse! Nagerecht was ook perfect.
Al met al heerlijk gegeten.
Myra S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Hebben hier heerlijk gegeten. Hadden een Xenosbon voor een Spaans diner maar we werden zeer aangenaam verrast door de menukeuze van de uiterst vriendelijke gastvrouw. We hebben genoten van een 4-gangen aspergemenu. Absolute aanrader.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Plezierig ontvangen en het menu mondeling toegelicht. Deed gezellig aan.
Gerechten waren goed op elkaar afgestemd. Lekker gegeten.
nicole203 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij de Bourgondiër. Eten is heerlijk, bediening oké. Ook heel fijn dat er gewoon één gastvrouw is en niet vijf verschillende mensen aan je tafel. Kortom als je van lekker eten en gezellig dineren houdt ga je naar de Bourgondiër ????