De Bourgondiër

Langestraat 29 7551 DX Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant De Bourgondiër

Voor echte levensgenieters

Echte levensgenieters, mensen die werkelijk genieten van lekker eten en drinken, zijn hier in Hengelo echt op de juiste plek. De gerechten op de menukaart zijn met zorg en vakmanschap samengesteld en bestaan uit verse ingrediënten en seizoensproducten. Als het zonnetje schijnt kan je ook lekker op het terras dineren met uitzicht op het historische gedeelte van het Hengelose centrum!

Meer informatie over restaurant De Bourgondiër

Simon H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
joko .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ihkv AH-actie. Prijs voor een 3-gangen menu bedroeg € 37,50 (dus voor 2 personen) en voor de prijs/kwaliteit is dat goed. Lekker gegeten, maar we vonden dat in vergelijking met andere adressen toch iets minder.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Een wat ouderwets restaurant. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes. We moesten heel erg lang wachten, zonder contact te krijgen met de bediening na een drankje te hebben ontvangen. Inrichting warm ouderwets, wel gezellig. Na een uur gewacht te hebben krijgen we ineens alles tegelijk: een minisoepje paddestoel (lekker!) mandje knapperig stokbrood en sausje en daarbij het voorgerecht. Jammer. Was zoveel prettiger geweest als we het mandje brood en soepje eerder hadden gekregen. Voorgerecht prima wel vet. Kwaliteit hoofdgerecht niet erg goed en heel erg vet, ook de gebakken aardappeltjes zijn vet. Alles drijft in de boter. Weinig groente. Nagerecht is erg simpel en niet bepaald mijn smaak. Dit alles hoorde bij de Iens AH actie, er was geen keuze en geen mogelijkheid een ander dessert dan deze ene optie te nemen. Jammer, meestal zijn er meerdere keuzes. Borden bleven lang staan, er werd hard gewerkt maar geen oog voor de beleving van de klant. Voor ons niet meer. Het hoofdgerecht bestond echt uit minimale kwaliteit, weinig smaak en allemaal kleine stukjes ipv een mooie stuk.
Jelle C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zeer teleurstellend, geen keuze, geen creativiteit, zeer lange wachttijd, zeer matige kwaliteit en erg vette gerechten. Weinig smaak en nauwelijks groenten. Geen keuze voor mensen met een allergie of als iemand geen suiker mag. Alles wordt in 1 keer neergezet, van broodmandje tot amuse en voorgerecht. Vreemd. Als je meer dan een uur moet wachten zou een broodmandje en een amuse juist tot de goede afleiding behoren.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij de Bourgondiër! Veel en lekker eten. Het duurde even voordat we werden bediend, maar daarna was het een prettige avond!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We waren verrast dat er geen menukaart was.
Gastvrouw kwam uitleggen hoe de avond zou verlopen.
Duidelijke uitleg over de gerechten en vraag of er iets veranderd moest worden in de samenstelling.
Daarna heel rustig serveren van de gerechten, met uitleg wat er op je bord lag.
We hebben genoten van deze avond en waren verrast over de heerlijke gerechten.
Op deze manier eet je iets anders dan je gewend bent, maar dit is ons prima bevallen.
K U.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Goede/spontane service, divers en kwalitatief goed eten. Gezellige sfeer in het restaurant, wij komen zeker een keer terug.
Sjoerd S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het eten smaakte voortreffelijk. Het eten werd snel geserveerd en de bediening was prima. Heel vriendelijk, behulpzaam en niet te opdringerig.
Elly W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten met de albert heijn aktie, er werd een leuk gevarieerd menu aangeboden in een gezellige sfeer. Het was een paar jaar geleden dat we hier voor het laatst hadden gegeten, maar zeker het terugkomen waard!
Frederique S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het eten was heerlijk het bedienend personeel erg vriendelijk. Maar we hadden het gevoel ergens in een hoekje zijn gezet. En wij vonden het vrij prijzig zonder korting zouden wij voor 2 personen €90,- kwijt zijn......dat is eigenlijk boven ons budget.
Chantal T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
De gerechten smaakten prima. De bediening was erg vriendelijk. De prijs van het menu t.o.v. wat je er voor krijgt is het wat aan de hoge kant.
Joke G.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Jan en Annemarie ! 3 gangen menu , alles was over heerlijk . Wij komen hier zeker terug !
Groetjes , Bert en Joke
Roelie L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten was super goed en lekker. Zelfs is voor mij het diner aangepast.

Kortom heerlijk gegeten en super gastvrouwen!
Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Wiecher H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
sinds lange tijd weer eens heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Werkelijk een aanrader!!!
rvommeren .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
"Gastvrouw" was erg opdringerig, kwam bij ontvangst wel erg dicht in mijn comfort zone. Wachttijden erg lang, meer dan een uur tussen de div gangen. Wel om het kwartier vragen of we nog wat te drinken wilden. Mijn nog niet lege glas was plots zo maar verdwenen. Gevraagd werd of we gebakken aardappelen of frietjes bij het eten wilde. We kozen voor frietjes. Bij het serveren waren ze de frietjes vergeten (wat wil je na een uur wachten) . Kregen ze na een kwartier alsnog nageleverd . Tot mijn verbazing kwamen ze nog wel extra op de rekening.
Voor een 3 gangen menu 37.50 vragen waar je elders voor 30 euro pp ook uitstekend kan eten maakt het nog duur ook. Men laat schijnbaar de klant het AH restaurantactie voordeeltje zelf betalen.
Het is dat het eten lekker was, anders was mijn avondje uit aardig verpest.
jwmertens .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Het eten, een 3 gangen menu was lekker, wat smaak betreft dus geen commentaar, maar het doet de naam van het restaurant geen eer aan. De naam de Bourgondier impliceert eten in grote hoeveelheden en dat is helaas niet het geval. Voor €37,50 voor het menu ligt er niet al te veel op het bord van de hoofdgang. Dit is eerder 'haute cuisine' achtig, waarbij in 4 hapjes het vlees weg is. Een bourgondisch stuk vlees was helaas niet te vinden.
Nogmaals, vriendelijke mensen, goede service en lekker eten, maar niet bourgondisch, zeker niet voor die prijs.
Fred R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
super lekker gegeten met een uitstekende kok en een hele attente gastvrouw in een gezellige accommodatie, met 4 personen en met de actie van AH, fantastisch !!!
yvonne_johan .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Leuke ontvangst, heel goed gegeten, er was geen keuze, maar vonden we prima. Je kunt er gezellig zitten, we komen hier zeker terug.
tongoossens .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Via de AH-actie hier gegeten.
Speciaal voor deze actie hebben ze een menu samengesteld uit proeverijen.
Zowel voor- hoofd en nagerecht zijn allemaal kleine hapjes. Hierdoor een goede algemene indruk van de keuken.
Wij komen hier zeker nog een keer om van de kaart te eten.