De Bourgondiër

Langestraat 29 7551 DX Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant De Bourgondiër

Voor echte levensgenieters

Echte levensgenieters, mensen die werkelijk genieten van lekker eten en drinken, zijn hier in Hengelo echt op de juiste plek. De gerechten op de menukaart zijn met zorg en vakmanschap samengesteld en bestaan uit verse ingrediënten en seizoensproducten. Als het zonnetje schijnt kan je ook lekker op het terras dineren met uitzicht op het historische gedeelte van het Hengelose centrum!

Meer informatie over restaurant De Bourgondiër

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:30

P. V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Eten goed en gevarieerd mooi geserveerd en goede uitleg van alles.
Gastvrouw perfect en vriendelijk, volgende keer zeker weer.
Aanrader voor iedereen
christenhuis .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heel gezellig en vooral heerlijk gegeten. Vanaf een uistekend voorgerecht tot en met een verrassend nagerecht. Aangevuld met een heerlijke wijn werd het een supergezellige zomeravond . Onze complimenten
atie M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Wel mooi terras maar beetje vergane glorie. Papieren place mats, goedkoop servetje... formika tafeltjes...beetje jammer omdat het eten echt super was.
J B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Vanavond bij De Bourgondiër geweest.
Bij binnenkomst werden wij gastvrij onthaald.
Eten was perfect!
Geserveerd met ruime tussenpozen, wat de gezelligheid ten goede kwam.
De gastvrouw zorgde voor een huiselijke sfeer.
De kleinschaligheid spreekt ons aan.
We hebben genoten!
pkroeze .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Top service! Lekker gegeten, was helemaal top! Kom zeker terug.
Woon helaas niet echt in de buurt anders kwam ik vaker. ????
Meine K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Goed gegeten. De tussen pozen waren wat aan de lange kant. De gerechten smaakten prima. Het was voor een zaterdagavond erg rustig. De inrichting een beetje somber/donker.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wij zijn hier afgelopen weekend geweest. Aangezien dit een restaurant was, waar wij nog nooit waren geweest in Hengelo.
Bij binnenkomst, was de zaak leeg, en de gastvrouw kwam direct aanlopen. Ze was nogal aanwezig, en kwam naar mijn mening te dichtbij. Interieur mag wel wat vernieuwing gebruiken. Tis een beetje blijven steken in de jaren 80. Rode plafonds en heerlijke bruine lambrisering. Wel echte bloemen op tafel, wat een positief puntje is. We gingen zitten aan een tafel. En al snel na ons, kwamen er meer mensen binnen. Blijkbaar was er een of andere actie, want er waren alleen maar gasten, die kwamen voor en AH actie. Wij waren dus de enige "normale" gasten. Het eten besteld, en het duurde even voordat we ons voorgerecht kregen. Wat overigens prima was. Na het voorgerecht duurde het bijna een uur, voordat we ons hoofdgerecht kregen. Gastvrouw, loopt constant voorbij om te voelen of de flesjes drinken leeg waren. Het hoofdgerecht was goed. Alleen het vlees was veel te veel gekruid, waardoor je het vlees zelf niet meer zo goed proefde. Er zat een Bernaisesaus bij, die we niet hadden besteld. Maar die Moesten we proeven. Toen ik haar over de saus aansprak, kreeg ik nog een denigrerend antwoord, alsof ik er niets van wist. Terwijl ik mijn hele leven al in de horeca werk.
De rekening, viel vies tegen! Voor hetgeen we hebben gehad, liggen de prijzen veel te hoog!
Tip voor de Bourgondier: verlaag de prijzen, easy on het kruidengebruik, check glazen drie keer voordat je ze aan een gast geeft, en vernieuw, zodat jullie wat jonger publiek kunnen trekken. Jullie zitten midden in het centrum. Wellicht een samenwerking aangaan met het speciaalbiercafe, welke naast jullie zitten, zodat je wat meer kunt bieden aan de klant. Verjong de zaak, en je hoeft niet meer afhankelijk te zijn van acties van supermarkten en dergelijke
w.gilden .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
We hadden een heerlijk driegangendiner op basis van de Albert Heijn actie. Elke gang was uitstekend. We werden door de gastvrouw zeer vriendelijk ontvangen en heel aardig en professioneel geadviseerd. Absolute aanrader!
hk72 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Heerlijk gegeten op het met wijnranken bedekte terras.Een mooie overzichtelijke zonnige plek op het vernieuwde plein.Een uitstekende en vriendelijke bediening droeg bij aan een bijzonder prettige dagafsluiting.Het AH menu was verrassend en zeer smaakvol.
We komen hier graag terug ook zonder AH actie.
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zondagavond met partner gegeten op het terras. Terras is gedeeltelijk overdekt met druivenranken wat je een beetje doet denken aan een grieks terras. Gezellig! Gastvrouw deed alles alleen, maar had voor iedereen een vriendelijk woord en bediende iedereen keurig.
Wij waren met AH aktie en wisten niet van te voren wat we kregen, dit werd niet op de site vermeld, omdat ze maandelijks met seizoensprodukten werken. N
U was het veel met asperges, maar je kon dit evt. aanpassen. Voorgerecht vonden we een beetje teleurstellen.
Het was Parmaham met meloen, maar het was wel erg weinig meloen en veel parmaham.
We kregen toen een tussengerecht: een aspergesoepje met schuim. Smaakte prima, ! Had van mij iets pitteger gemogen.Hoofdgerecht was echt bijzonder goed. Smaakvol, leuk opgedient, klasse! Nagerecht was ook perfect.
Al met al heerlijk gegeten.
Myra S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Hebben hier heerlijk gegeten. Hadden een Xenosbon voor een Spaans diner maar we werden zeer aangenaam verrast door de menukeuze van de uiterst vriendelijke gastvrouw. We hebben genoten van een 4-gangen aspergemenu. Absolute aanrader.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Plezierig ontvangen en het menu mondeling toegelicht. Deed gezellig aan.
Gerechten waren goed op elkaar afgestemd. Lekker gegeten.
nicole203 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij de Bourgondiër. Eten is heerlijk, bediening oké. Ook heel fijn dat er gewoon één gastvrouw is en niet vijf verschillende mensen aan je tafel. Kortom als je van lekker eten en gezellig dineren houdt ga je naar de Bourgondiër ????
Nelly V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Geweldig lekker en gezellig. We hadden in de achtertuin live salsa muziek en dansers op het plein. We hebben het echt getroffen. De parfait was heerlijk! En de prijs was.geweldig natuurlijk met de AH bonnen!
HRolsma .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Je kunt niet kiezen voor je AH-boekje, maar je krijgt me daar een menu voorgeschoteld! Ongelofelijk. Een heerlijk voorgerecht met rauwe ham en groente, een (extra) prima soepje als tussengerecht, een hoofdgerecht met asperge en gevogelte en als nagegerecht een parfait keurig opgediend op een bordje met drie smaken.
Dit restaurant verdient vijf sterren op de ah deelnemerslijst. Een groot compliment aan de kok en de gastvrouw.
Rudi T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We zijn er 20 jaar geleden voor het laatst geweest, gerechten en service onveranderd goed gebleven, aanrader!
Gertjan K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Leuke persoonlijke service en lekker huiselijke warme sfeer!
Cwennink .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten en werden gastvrij onthaald. Het eten was een ware smaaksensatie. Het mooie hierbij is dat er verteld werd wat we op ons bord kregen. Ik loop op krukken en er werd alles uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat ik zo goed mogelijk kon zitten. De bediening is heel vriendelijk en heel persoonlijk. Echt een aanbeveling waard!!!
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Via de (verlengde) AH-actie gegeten bij De Bourgondiër. Vrijdagavond, slechts twee tafeltjes bezet. Begrijpelijk dat ze de AH-actie nog een maandje verlengen: dan heb je tenminste nog klanten.
Een ambivalente ervaring. Het eten is voortreffelijk, de bediening zeer correct. Ambiance doet wat café-achtig aan, het eten is beter dan je in zo'n setting zou verwachten. Als het op afrekenen aankomt, blijkt het driegangenmenu echter wel even 37,50 te kosten. Dat is een flinke prijs, en aangezien er geen menukaart is en het van tevoren ook niet wordt verteld, komt die verrassing achteraf wel wat onprettig over. Beetje jammer: een heldere communicatie zou die kater hebben kunnen voorkomen. Drie euro voor een gewoon biertje is ook niet goedkoop. Nogmaals, we hebben heerlijk gegeten, maar de rekening viel tegen. Zelfs met AH-bonnen waren we voor 4 personen nog bijna 100 euro kwijt. En da's best veel geld.
Veroni A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten.
Achteraf hebben we alleen een rauwkostsalade gemist.
Ontvangst en bediening hebben we als zeer prettig ervaren.