De Bourgondiër

Langestraat 29 7551 DX Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant De Bourgondiër

Voor echte levensgenieters

Echte levensgenieters, mensen die werkelijk genieten van lekker eten en drinken, zijn hier in Hengelo echt op de juiste plek. De gerechten op de menukaart zijn met zorg en vakmanschap samengesteld en bestaan uit verse ingrediënten en seizoensproducten. Als het zonnetje schijnt kan je ook lekker op het terras dineren met uitzicht op het historische gedeelte van het Hengelose centrum!

Meer informatie over restaurant De Bourgondiër

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
HRolsma .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Je kunt niet kiezen voor je AH-boekje, maar je krijgt me daar een menu voorgeschoteld! Ongelofelijk. Een heerlijk voorgerecht met rauwe ham en groente, een (extra) prima soepje als tussengerecht, een hoofdgerecht met asperge en gevogelte en als nagegerecht een parfait keurig opgediend op een bordje met drie smaken.
Dit restaurant verdient vijf sterren op de ah deelnemerslijst. Een groot compliment aan de kok en de gastvrouw.
Rudi T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We zijn er 20 jaar geleden voor het laatst geweest, gerechten en service onveranderd goed gebleven, aanrader!
Gertjan K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Leuke persoonlijke service en lekker huiselijke warme sfeer!
Cwennink .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten en werden gastvrij onthaald. Het eten was een ware smaaksensatie. Het mooie hierbij is dat er verteld werd wat we op ons bord kregen. Ik loop op krukken en er werd alles uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat ik zo goed mogelijk kon zitten. De bediening is heel vriendelijk en heel persoonlijk. Echt een aanbeveling waard!!!
leo26 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Via de (verlengde) AH-actie gegeten bij De Bourgondiër. Vrijdagavond, slechts twee tafeltjes bezet. Begrijpelijk dat ze de AH-actie nog een maandje verlengen: dan heb je tenminste nog klanten.
Een ambivalente ervaring. Het eten is voortreffelijk, de bediening zeer correct. Ambiance doet wat café-achtig aan, het eten is beter dan je in zo'n setting zou verwachten. Als het op afrekenen aankomt, blijkt het driegangenmenu echter wel even 37,50 te kosten. Dat is een flinke prijs, en aangezien er geen menukaart is en het van tevoren ook niet wordt verteld, komt die verrassing achteraf wel wat onprettig over. Beetje jammer: een heldere communicatie zou die kater hebben kunnen voorkomen. Drie euro voor een gewoon biertje is ook niet goedkoop. Nogmaals, we hebben heerlijk gegeten, maar de rekening viel tegen. Zelfs met AH-bonnen waren we voor 4 personen nog bijna 100 euro kwijt. En da's best veel geld.
Veroni A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten.
Achteraf hebben we alleen een rauwkostsalade gemist.
Ontvangst en bediening hebben we als zeer prettig ervaren.
johanna B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het eten was erg lekker ,en de bediening was uitstekend .we komen er zeker nog eens terug .
Volgende keer gaan we met vrienden hier een avondje gezellig uit eten .
Sedap-Sekali .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Mijn demente broer, die in een zorginstelling woont, was leidend voor dit uitje. Na een bezoekje aan het Hengeloos Museum zou het fijn zijn om nog samen te dineren. Echter dit is zeer afhankelijk van de situatie van mijn broer. En ja, mijn broer wil uit eten gaan! Dus snel ter plekke een AH-restaurant zoeken. Ja,ja, haastige spoed is zelden goed geldt. Bij aankomst bleek dat de gastvrouw niet onze reservering kon vinden, maar begeleidde ons niettemin gastvrij naar een tafel. Later bleek dat de reservering gemaakt is voor de volgende dag.
Wanneer wij bij het restaurant De Bourgondiër binnen waren voelde dit goed bij mijn broer. Zoals hij zei: fijn, niet modern; gewoon gezellig met mooie kleurige 'Appel-achtige' schilderijen. Met goede uitleg op wat er zou worden geserveerd genoten wij samen van ons goed kwalitatief moment in het restaurant. De schilderijen boden ook een aangrijpingspunt voor ons gesprek. Temeer omdat hij zelf schildert en wij net de werken van Joop Plasmeijer hebben bewonderd. Het was bijzonder om zo met mijn broer daar te zijn, hij voelde zich thuis. Bij de begeleiding naar buiten nodigde de gastvrouw ons uit om met een korting weer te komen dineren. Zeker voor herhaling vatbaar. Nu hebben wij samen een mooie herinnering erbij! Toppie!
Naomi H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Wij komen altijd graag bij de Bourgondiër. Heerlijk eten, vriendelijke en gezellige bediening! Elke keer weer een fijne ervaring!
nathalief1986 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk genoten van de proeverij. Zeer professionele service. Met 4 volwassenen en een kindje van 1 gegeten. Ook voor het kindje werd perfect gezorgd door kleine extratjes aan te bieden wat betreft eten. Wij komen zeer zeker terug.
Dianne S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Een fijn ontvangst, heerlijk eten. Met actie van AH geweest, 3 gangen menu aan tafel goed uitgelegd, keuze uit vlees of vis. Gezellig ietswat kleiner restaurant,. Bij elke gang uitleg over de gerechten. Wij hebben genoten!
eskorthof.1 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Een prettige ontvangst en prima eten, goed toegelicht en mooi gepresenteerd. Kwalitatief goed, gevarieerd en erg smakelijk!
Alleen de temperatuur had iets aangenamer. We hadden een aangename avond en zullen de Bourgondiër zeker aanbevelen!
Simon H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gezellig, rustig restaurant met goeie bediening. We hebben een 3 gangenmenu gehad. Het eten is erg lekker, niet te grote porties waardoor je niet met een 'volle buik' weggaat. Aangename sfeer, mooie openhaard. Gezellig en ook romantisch restaurant om uit eten te gaan! Zeer geschikt restaurant voor samen met je date, de liefde van je leven, je partner of met je gezin.
joko .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ihkv AH-actie. Prijs voor een 3-gangen menu bedroeg € 37,50 (dus voor 2 personen) en voor de prijs/kwaliteit is dat goed. Lekker gegeten, maar we vonden dat in vergelijking met andere adressen toch iets minder.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Een wat ouderwets restaurant. Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes. We moesten heel erg lang wachten, zonder contact te krijgen met de bediening na een drankje te hebben ontvangen. Inrichting warm ouderwets, wel gezellig. Na een uur gewacht te hebben krijgen we ineens alles tegelijk: een minisoepje paddestoel (lekker!) mandje knapperig stokbrood en sausje en daarbij het voorgerecht. Jammer. Was zoveel prettiger geweest als we het mandje brood en soepje eerder hadden gekregen. Voorgerecht prima wel vet. Kwaliteit hoofdgerecht niet erg goed en heel erg vet, ook de gebakken aardappeltjes zijn vet. Alles drijft in de boter. Weinig groente. Nagerecht is erg simpel en niet bepaald mijn smaak. Dit alles hoorde bij de Iens AH actie, er was geen keuze en geen mogelijkheid een ander dessert dan deze ene optie te nemen. Jammer, meestal zijn er meerdere keuzes. Borden bleven lang staan, er werd hard gewerkt maar geen oog voor de beleving van de klant. Voor ons niet meer. Het hoofdgerecht bestond echt uit minimale kwaliteit, weinig smaak en allemaal kleine stukjes ipv een mooie stuk.
Jelle C.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zeer teleurstellend, geen keuze, geen creativiteit, zeer lange wachttijd, zeer matige kwaliteit en erg vette gerechten. Weinig smaak en nauwelijks groenten. Geen keuze voor mensen met een allergie of als iemand geen suiker mag. Alles wordt in 1 keer neergezet, van broodmandje tot amuse en voorgerecht. Vreemd. Als je meer dan een uur moet wachten zou een broodmandje en een amuse juist tot de goede afleiding behoren.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij de Bourgondiër! Veel en lekker eten. Het duurde even voordat we werden bediend, maar daarna was het een prettige avond!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We waren verrast dat er geen menukaart was.
Gastvrouw kwam uitleggen hoe de avond zou verlopen.
Duidelijke uitleg over de gerechten en vraag of er iets veranderd moest worden in de samenstelling.
Daarna heel rustig serveren van de gerechten, met uitleg wat er op je bord lag.
We hebben genoten van deze avond en waren verrast over de heerlijke gerechten.
Op deze manier eet je iets anders dan je gewend bent, maar dit is ons prima bevallen.
K U.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Goede/spontane service, divers en kwalitatief goed eten. Gezellige sfeer in het restaurant, wij komen zeker een keer terug.
Sjoerd S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het eten smaakte voortreffelijk. Het eten werd snel geserveerd en de bediening was prima. Heel vriendelijk, behulpzaam en niet te opdringerig.