De Bourgondier

Meer informatie over restaurant De Bourgondier

• : Parkeerplaats

Shellepel .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
de eerste keer hier gegeten. Het eten was voortreffelijk. Vooraf escargots en mijn man kikkerbilletjes. Hoofdgerecht Steak van de grill met blauwe kaas, geserveerd met heerlijke rabarber en andere groenten. Nagerecht was die dag speciaal, heerlijke aardbeien met vanille ijs en slagroom. En niet een klein beetje aardbeien hoor, maar een heel bord vol. Heerlijk allemaal. De bediening was super. Er werd gevraagd of alles naar wens was en toen de rabarber op was, werd er meteen gevraagd of we nog wat wilde hebben. Het was heerlijk weer, dus zaten we buiten. Daar komt dan het enige minpuntje, het restaurant zit aan een doorgaande weg. Er kwamen die avond veel motoren en auto's langs en dat stoort wel een beetje. Voor de rest, niets dan lof.

Jhtenwolde53 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bij het maken van de reservering aangegeven dat 1van de gasten een allergie heeft, geen enkel probleem!!!!!!!!!!!!
Bij het opgeven van het menu direct gezegd dat alle gerechten zonder ui moesten worden geserveerd. Ober schrijft het keurig op.
Voorgerecht carpaccio zonder ui a.u.b, kalfslever zonder ui aub.
Voorgerecht is prima geen probleem.
Salade wordt gebracht met ui, aardappelen met bieslook, prei is koud en hoofdgerecht kalfslever met ui en een aardappelgratin met ui.
Alle gasten aan tafel eten hoofdgerecht.....1 gast dient te wachten op
Hoofdgerecht. (Niet fijn voor de gastheer die anderen heeft uitgenodigd voor "een etentje")

Bij het afrekenen wordt door de eigenaresse alles recht gepraat wat krom is i.p.v. het boete kleed aan te trekken en sorry te zeggen. Tevens de rekening bij het afrekenen verhoogd met 3 euro. Foutje bedankt!!

Blijf vooral op deze weg doorgaan, maar wij kiezen voor een ander restaurant
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Op een dinsdagavond in dit zeer traditionele aangeklede restaurant wezen eten. Het was nog verrassend druk zo vlak voor de kerst. De bediening was zeer correct en attent. De gerechten op de kaart zijn net zoals het restaurant zeer traditioneel en naast de uitgebreide kaart zijn er ook nog seizoensgerechten. Het voorgerecht was prima net zoals de hoofdgerechten die met meer dan genoeg garnituren worden geserveerd. De prijs-kwaliteit verhouding is redelijk in orde. De koffie is helaas wel matig.
JohanenAnnemarie C.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Redelijk gegeten. Sfeer is prima. Lekker bij de open haard gezeten. Alleen het tafeltje waaraan we zaten was vrij klein en in een hoekje gedrukt. Vrij krap dus.
Verder prima avond gehad.
Lauralikesfood .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Gisteren spontaan naar binnengelopen bij dit sfeevolle restaurant in Glimmen. Ambiance is erg mooi en gezellig. Bediening keurig en vriendelijk. Het eten werd mooi op tijd geserveerd. Het eten is erg lekker! De porties zijn rijkelijk (we hadden de Bourgondische schotel als voorgerecht maar dit was al een klein hoofdgerecht!). Daarna had ik mosselen die goed smaakten. Mijn vriend had spareribs (erg grote portie). de gekookte broccoli was iets minder lekker (iets te lang gekookt) maar de rabarber compote was heerlijk! Wij komen hier zeker weer terug!
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
De Bourgondiër. In Glimmen. Ons welhaast 'vaste' adres als we in het Noorden zijn staat garant voor eersteklas eten (overzichtelijke kaart), passende wijnen, deskundige bediening en onovertroffen gezelligheid.
Ons vaste voorgerecht is de 'Bourgondische Schotel'; een keur van lekkernijen variërend van vlammetjes en stukken forel tot kaas en worst. We blijven hier fan van, hoewel we de laatste keer het idee hadden dat deze kleiner was geworden in formaat (voor 4 pers.). Maar dat kan optisch bedrog zijn. De smaak wordt er in elk geval niet minder op.
Hoofdgerecht 'Big Appel' is stabiel in kwaliteit. Deze krijg ik keurig medium gebakken en met een overheerlijke rodewijnsaus is dit een lust voor de zintuigen. Keurig gelardeerd met frieten, aardappelschijfjes en warme bloemkool en/of witlof verlaat je zeker 'rondgebuikt' het prachtige authentieke pand.
Wij zijn niet zo van de desserts, dus daarover kan ik niet oordelen. De koffie is altijd prima, dat wel.
Tenslotte wil ik hier vermelden dat de bediening (inclusief de eigenaar!) zich nog keurig bedient van wat men mag kwalificeren 'oud-Hollands gastheerschap'. Een verademing! Net gekleed in witte blouse en zwarte broek en colbert, met 2 woorden sprekend en niet bang voor een 'kletspraatje' daar waar het kan. Zo zie ik dat niet vaak meer. Wordt door ons als zeer plezierig en toegankelijk ervaren.
Kortom: De Bourgondiër, zo hoort het!
Debby K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Na een dagje Groningen, kwamen we langs deze plek en zag er gezellig uit. Midden tussen het groen. Op het terras waren diverse fakkels aangestoken, wat het gezellig en knus maakte. Vooraf een mandje brood gedaan met, zoals zij het noemde op de kaart: 'ailioli' (moet 'Aioli' zijn). Na nog meer spel-/schrijffouten op de menukaart te hebben gevonden, gemeld aan één van de bedienden. Niet als kritiek, maar gewoon zodat ze het kunnen aanpassen. Hij was het niet eens met ons (kon duidelijk merken dat hij geïrriteerd was), en hij heeft de rest van de avond onze tafel ontweken. Verder geholpen door het andere personeel (die weinig zeiden). Als hoofdgerecht had ik zelf de Varkenshaas medaillons met gedroogde seranoham en een tomatensalsa. Ernaast kregen we nog patatjes, salade en bakjes met diverse groente. Eten vond ik niet heel bijzonder, maar ook niet slecht. Had gewoon meer verwacht van zo'n naam! We hadden dan ook geen zin meer in een nagerecht.
Fakir61 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Prijs kwaliteit verhouding was ver te zoeken, pepersaus was een smurrie , groente veel te gaar en niet smaakvol. Biefstuk was redelijk , maar niet super voor die prijs. Wilde nog alleen maar een espresso, maar dat was een waterig massa smaakte , nergens naar. Ze vergaten een gerecht, en schreeuwde uit bij het serveren omdat ze geen gehoor kregen.
Scja04 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Slecht Eten Beslist niet Restaurant Waardig, hoezo Bourgondier,Beloven veel maar maken het niet waard ,,(zoals Gluten vrij) geen probleem bij ons!!
Dus Wel! lang wachten op eenvoudig eten,Prijs/Kwaliteit is dus ver onder de Maat!!
Lars D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Koud eten, ongemotiveerde bediening met last van stress, vieze tafels, lang op eten wachten, weinig communicatie. In 1 woord : slecht
Eva210 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Onlangs hier weer eens gegeten. We hebben eerst lekker in het zonnetje gezeten en daarna binnen gegeten. We hadden mosselen, die lekker klaar gemaakt waren, helaas wel met de standaard kant en klare sausjes. Ook had iemand sliptong, deze was perfect gebakken. Geen hoogstandjes hier, maar wel lekker eten voor een redelijke prijs.