Over het restaurant De Bottermarck

Culinair genieten in Kampen

De Bottermarck in Kampen is gelegen aan een typisch Anton Pieckpleintje in de binnenstad van deze voormalige Hanzestad. Het pand dateert uit 1553 en heeft een lange historie. In dit sfeervolle restaurant gebruiken ze het liefst seizoensproducten uit de regio. Al dat lekkers wordt in de keuken omgetoverd tot Frans-internationale gerechten.

Meer informatie over restaurant De Bottermarck

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
We hadden veel verwacht van het eten vanwege de hoge cijfers en goede reviews. Helaas viel ons dit tegen. We waren op valentijns dag en we hadden keuze uit alleen een valentijns menu. We hadden een warm gerookte eend, (ik zou denken oh lekker warm!) dit was koud en paar dunne plakjes. Wat ook rond was. Ik heb nog nooit ronde eend gezien... Op de Michelin website staat dat er met eerlijke biologische producten worden gewerkt. Wij kregen doperwten erbij maar die worden pas in juni/juli ge oogst??? En wij hadden het idee dat de bediening soms niet wist waarover ze vertelde. Ze vertelde bijvoorbeeld wat er op het bord lag maar we konden nergens terug vinden op de kaart dat er dat ingrediënt op stond.. Ze deed wel duidelijk haar best. Maar kunnen nog veel leren. Zou er niet weer snel naartoe gaan vanwege niet genoeg kennis van de bediening, niet heel veel op het bord en kregen het idee dat we het "goedkopere menuutje" kregen op valentijn.
Mieke D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Laatste dag AH bon. Zeer smakelijke gerechten, prachtig opgemaakt. Aardige bediening. Portie te klein voor een normale eter. Weinig groente , geen aardappelgerecht erbij. Na drie gangen nog wat trek.
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
martin Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
ligging is in het gezellige centrum van Kampen. wij hebben een 3 -gangen menu gegeten. begonnen met een zalmrolletje met ei en mayonaise in het midden, dit maakte hem wat mij betreft wat te vet, de wakame en haringkuit maakte het geheel nog wat interessanter.
Daarna de coquilles en tijgergarnalen als hoofdgerecht gekozen (+ € 10,00), de hoeveelheid was goed de cuisson van de coquilles was perfect, de tijgergarnalen waren wat te ver smaak was verder goed.
Nagerecht heb ik gekozen voor een crème brulee met roomijs en caramel. de crème brulee werdt in een bakje van korstdeeg geserveerd, leuk idee, het korstdeeg was lekker en krokant, de crème brulee was te vloeibaar en liep uit het bakje, roomijs was erg lekker, de karamel ook alleen een beetje te weinig.
Verwachtingen waren hoog, dit werd echter gedeeltelijk waargemaakt, het kan allemaal wat spannender, maar als je in de buurt bent zeker aan te bevelen.
ajklok .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Heel goed eten. Wat formele maar correcte bediening. Kabeljauwrug was bijzonder lekker. Minpuntje: de bediening kwam wat laat op gang en de ruimte was lawaaiig. Maar het eten was top.
Sluurg .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Prima gegeten, goede kwaliteit.
De kalfsrib was heerlijk maar de portie, inclusief de groente/ aardappelen wat aan de kleine kant. Het kan te maken hebben met de AH-actie maar dat weet ik dus niet.
Ook de porties van de voor- en nagerechten leken mij wat klein.
Bediening was erg voorkomend hoewel één van hen een wat harde stem had waardoor we van iedereen in het restaurant konden horen wat ze gingen eten.
De inrichting is goed maar wij misten wel de raampartijen en dit gaf een wat opgesloten gevoel.
jan Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten is heel bijzonder en lekker het ziet er ook heel mooi uit.
Wij hadden aangegeven weinig tijd te hebben daar hebben ze echt rekening mee gehouden.
om hier uit eten te gaan is echt aan tebevelen
j.vanderhaar .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We dineerden nu - in relatief korte tijd afstand- voor de derde keer bij dit restaurant. Na een wat flauwe start met Carpatio van ossenhaas was er een echt heel goed 2e voorgerecht van gerookte eend. Echt een compliment voor de keuken. Na dit 2e voorgerecht een heel mooi stukje -op de huid gebakken- vis. Ook dit gerecht was mooier dan we ons van de voorgaande keren herinneren. Of we maakten betere keuzes of de kwaliteit van de keuken is stijgend. We kozen deze keer i.p.v. een wijnarrangement voor een mooie fles primitivo. Een goed keuze. Zowel qua smaak als qua kosten.
Willien P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het eten was fantastisch, mijn inziens wat weinig op het bord, maar super lekker gegeten. Bediening was ook netjes en gastvrij.
haase .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Prima maaltijd. Smaak was goed. Wachttijden prima. Echter, iedereen krijgt dezelfde hoeveelheid op zijn bord. Daar mag meer variatie in zitten. De een eet thuis 2x zoveel als de ander. Voor mij was het wat weinig.
Het 'bloot' (kunstwerk/afbeelding) aan de muur vonden we aanstootgevend.
Wilma W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Prima gegeten. Konden met de restaurantactie a la carte kiezen. Heel vriendelijke medewerkers en goede uitleg over de gerechten die heel mooi gepresenteerd werden.
Christi W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Culinair hoogstandje in mooi pand in hartje Kampen. We zijn hier meerdere malen geweest en het blijft voor herhaling vatbaar. Er zijn denk ik maar weinig keukens in Kampen van dit kaliber.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De Bottermarck is een fijn restaurant met goede bediening en uitstekende gerechten. Het ademt een rustige sfeer die nodigt tot gesprekken onder de maaltijd. Wij hebben er een uitermate plezierig verblijf genoten.
Beatrice J.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Het was prima! De bediening (!) zowel als de sfeer als de gerechten.
Ook wijnkeuze was prima en de keuzemogelijkheden op de kaart waren vele.
We vonden alleen het hoofdgerecht van het driegangenmenu wat weinig.
Genietse .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Een nieuw ontdekt pareltje van de franse keuken! Tevens nog erg gepassioneerde en gedreven bediening. Wij komen zeker terug,
Esther G.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
De gastvrouw geeft je een warm gevoel van welkom. Ze legt alles goed uit, neemt alle tijd voor haar gasten en alles kan en mag in overleg. Heel flexibel. De gerechten kwamen als schilderijtjes op je bord. De smaakbeleving was overweldigend. Wij hebben genoten! Het was echt een avondje uit.
Marjan S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk met z'n vieren gegeten, attente bediening, de gerechten waren voortreffelijk van smaak. Sfeervolle ambiance, zowel binnen als buiten op het Anton Pieckachtige pleintje
suzan71 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Super gegeten. Er was veel zorg besteed aan het eten.
We hebben er gegeten met de ah bonnen. Je kon kiezen uit het herfst 3 gangen menu of uit de kaart kiezen met korting. Prima geregeld
aentvermaas .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten.Kregen bij elk gerecht deskundig uitleg van de soorten die op ons bord lagen.Het personeel is zeer kundig en vriendelijk.Wanneer in de buurt komen we beslist terug.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben een heerlijke lunch gehad (via AH restaurant actie). De gerechten worden mooi gepresenteerd en zijn zeer smaakvol. Zeker een aanrader!.