De Bottermarck

Broederstraat 23 8261 GN Kampen Nederland Kaart
31-383319542

Over het restaurant De Bottermarck

Culinair genieten in Kampen

De Bottermarck in Kampen is gelegen aan een typisch Anton Pieckpleintje in de binnenstad van deze voormalige Hanzestad. Het pand dateert uit 1553 en heeft een lange historie. In dit sfeervolle restaurant gebruiken ze het liefst seizoensproducten uit de regio. Al dat lekkers wordt in de keuken omgetoverd tot Frans-internationale gerechten.

Meer informatie over restaurant De Bottermarck

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Bottermarck

dennis_14 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Andrea B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Vriendelijke ontvangst, heerlijk eten, niets op aan te merken, rustige muziek op de achtergrond, niet storend. voor herhaling vatbaar.
r.timmerman28 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
We werden vriendelijk ontvangen en kregen een tafeltje bij het raam. Er was een ruime keuze uit verschillende gerechten die we op verschillende manieren konden combineren. De gerechten werden mooi gepresenteerd en smaakten uitstekend. Het minpunt was de hoeveelheid voedsel, dat was in totaliteit te weinig:
Het voorgerecht bestond uit een aantal zeer verfijnde maar zeer kleine hapjes. Die voedde amper. De hoeveelheid soep kon er net mee door. Het hoofdgerecht bestond uit een flink stuk kalfsvlees, maar er zat zo goed als niets bij; een half krielaardappeltje en een minuscule hoeveelheid groente. Met als gevolg dat we na afloop van het etentje nog maar naar een supermarkt zijn gegaan om wat voeding te kopen.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Heerlijk smaakvol gegeten met een fantastische opmaak van de gerechten. Het oog wil ook wat, nou daar wist de kok invulling aan te geven. De smaak was ook uitstekend! Die combinatie maakte dat wij heerlijk gegeten hebben. Dank je wel !!
Nelly B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Het eten was heerlijk niet overdreven veel voor een drie-gangen diner maar zeker wel voldoende. We hebben hier echt heerlijk gegeten. Wat ons wel tegen viel dat de serveerster steeds kwam vragen of we wel genoeg te drinken hadden terwijl de glazen nog bijna vol waren dat was een minpuntje.
Nathalie F.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Vooral de twee gerechtjes vooraf, die niet op de kaart stonden, waren bijzonder verrassend en lekker. Aanrader om dit vaker te doen zo! Voortreffelijk gegeten en goed advies met uitleg over de wijn die we uitgezocht hadden. Top!
a.m. M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Jammer voor oudere bezoekers, dat de toiletten zich boven bevinden. Alleen te bereiken via een trap, geen lift.
Een te betalen oplosing is niet eenvoudig, begrijpen ook wij.
Carina E.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
De ontvangst was persoonlijk door de zelfstandige gastvrouw in opleiding. Heel zorgvuldig en zorgzaam.
Je voelde je echt gast. De mooi gedekte tafels e.d + de verfijnde keuken was boven verwachting.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Na al die goede recensies gelezen te hebben hadden we hoge verwachtingen van het eten bij de Bottermarck. Dat viel ons helaas dus nogal tegen. Vooraf carpaccio, mooi opgediend in rolletjes, maar met weinig smaak en de kaas was te jong, had weinig bite van zichzelf. Verder was de hoeveelheid gering. Hoofdgerecht vergelijkbaar. Stukje kalfsvlees op wat aardappelpuree met paar stukjes groente, verder geen garnituur. Vlees was mooi zacht maar had ook weinig smaak. Het dessert (hemelse modder: chocolade taartje met gesmolten chocolade van binnen) was niet slecht, maar zeker niet 'hemels'. We hebben de laatste tijd beter gegeten. De serveerster bedoelde het goed, was erg jong en vroeg constant of het smaakte, iets te overenthousiast. De Bottemarck zit in een mooi oud pand aan een pleintje. We zaten boven en daar oogde het nogal rommelig, alleen de raampartij deed aan vroeger denken. Al met al wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.
karinspierings .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten met de AH-actie. De ontvangst en de aandacht van de bediening was fantastisch. We konden drie gerechten van de kaart kiezen, zo ook 2 voorgerechten ipv een toetje etc. Dat vind ik fijn, want ik ben geen toetjesmens. Dus carpaccio en zalm en daarna een lekkere ossenhaas.
Het enige minpuntje is dat er een surplus was voor de ossenhaas. Geen probleem, dat is vaak zo, maar ik vind 10,00 dan te duur. Verder alles echt fantastisch.
Francien D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Samen met vriendin en een ah bon naar de bottermarck.
Het was een leuke ervaring, zonder actie was ik hier vast niet binnen gelopen.
De ober deed correct zijn werk, het eten was erg goed, de borden mooi op gemaakt.
En zeker het toetje hemelse modder was ongelooflijk bijzonder.
Mariska-M .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wij hebben genoten. Wij voelden ons welkom. Het 3-gangen menu was heerlijk. De borden mooi opgemaakt. Complimenten voor de kok. Voortreffelijk gegeten. Een aanrader en wij komen terug.
Vriendelijke groet Mariska en Loekie
FO F.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Dankzij AH-actie bij leuk restaurant gegeten. Voor- hoofd- en nagerecht waren prima verzorgd [o.a. de "Hemelse modder"!]. Vervolgbezoek zeker bij gelegenheid aan de orde.
vandregt .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Wij vonden dat er erg veel aandacht was besteed aan de aankleding van de borden. Het personeel vertelde bij ieder gerecht wat zij kwamen serveren en adviseerde ook erg goed bij de wijnkeuze. Je hebt duidelijk het gevoel dat men weet waar men het over heeft. Het viel ons in ieder geval op. Wat wij ook een heel positief punt vinden is dat de tafels met echt tafellinnen waren gedekt en dat er ook gevulde waterflessen op tafel stonden.
Jaco V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Het eten was erg lekker heerlijk van genoten de tussentijd naar de volgende gang was goed niet te lang ook niet te kort. personeel erg vriendelijk en correct, komen hier zeker terug.
fons W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten. alles smaakte voortreffelijk . De verschillende soorten van bereiden was perfect. We gaan zeker nog eens een keer dineren in de Bottermarck.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
alles was lekker alleen na afloop zijn we nog naar de snackbar geweest.
heb het idee dat er van 1 menu voor 2 opgediend is .
jammer kom hier dus nooit meer.
pien.spelt .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
We werden zeer gastvrij ontvangen in de Botermarck, dat we via de A-H actie daar waren maakte geen verschil, we konden gewoon aangeven wat we wilde eten. Het was allemaal geweldig, de tafel aankleding, de vriendelijke bediening, Het eten zelf was erg lekker en de borden erg mooi opgediend het was allemaal met liefde en zorg gemaakt. Een echte aanrader.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Zonder gereserveerd te hebben hadden we een super plek op het terras, wat een geweldige locatie!
De bediening was aardig maar best traag en niet commercieel, vaak lege glazen.
We hadden een 3 gangen zomermenu, waar we ruim 2 uur over hebben gedaan. Het had wel een stukje sneller gemogen. De carpacio met te veel blad van rode biet was niet echt super, te veel de aardse smaken van de biet die het compleet overmeesterde. Geen vlees geproefd.

We waren met 2 personen en hebben 3 warme gerechten op, het groentengarnituur was bij alle 3 hetzelfde. Julienne van wortel, peterselie en prei.

Kabeljauw uit Urk was een top gerecht, smaakvol en perfect gebakken.
De wijnen waren prima.

Jammer dat de kok alle randen van de borden met saus besmeert, ziet er echt niet uit.
g.huffelen7 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Het eten smaakte goed en de bediening was zeer attent. Vroeg regelmatig of alles naar wens was en of wij nog drinken wilden. Ze gaf een goede uitleg over de gerechten.