De Bottermarck

Broederstraat 23 8261 GN Kampen Nederland Kaart
31-383319542

Over het restaurant De Bottermarck

Culinair genieten in Kampen

De Bottermarck in Kampen is gelegen aan een typisch Anton Pieckpleintje in de binnenstad van deze voormalige Hanzestad. Het pand dateert uit 1553 en heeft een lange historie. In dit sfeervolle restaurant gebruiken ze het liefst seizoensproducten uit de regio. Al dat lekkers wordt in de keuken omgetoverd tot Frans-internationale gerechten.

Meer informatie over restaurant De Bottermarck

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Zondag

Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Zonder gereserveerd te hebben hadden we een super plek op het terras, wat een geweldige locatie!
De bediening was aardig maar best traag en niet commercieel, vaak lege glazen.
We hadden een 3 gangen zomermenu, waar we ruim 2 uur over hebben gedaan. Het had wel een stukje sneller gemogen. De carpacio met te veel blad van rode biet was niet echt super, te veel de aardse smaken van de biet die het compleet overmeesterde. Geen vlees geproefd.

We waren met 2 personen en hebben 3 warme gerechten op, het groentengarnituur was bij alle 3 hetzelfde. Julienne van wortel, peterselie en prei.

Kabeljauw uit Urk was een top gerecht, smaakvol en perfect gebakken.
De wijnen waren prima.

Jammer dat de kok alle randen van de borden met saus besmeert, ziet er echt niet uit.
g.huffelen7 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Het eten smaakte goed en de bediening was zeer attent. Vroeg regelmatig of alles naar wens was en of wij nog drinken wilden. Ze gaf een goede uitleg over de gerechten.
Sasje73 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
1 puntje minder omdat het kaasplankje beetje tegenviel qua uitgesproken kaasjes verder helemaal top erg lekker en mooi opgemaakte borden. Voor onze kids was ook van alles mogelijk en service ook helemaal niks op aan te merken. Al met al heel erg genoten.
Martin W.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Heerlijk eten... ook van het keuzemenu van de AH restaurant actie. Enthousiast personeel dat zijn/haar best doet om je het helemaal naar de zin te maken en je vol enthousiasme verteld wat er opgediend en ingeschonken wordt.
Jeanne T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Heerlijk eten, mooi gepresenteerd, goede bediening!
Helmert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
smakelijke gerechten, vooral het voor- en nagerecht.
bediening vriendelijk
open ruimte, waardoor je je niet afgeschermd van anderen voelt
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
prima restaurant in mooie stad Kampen, deskundige bediening duidelijke menukaart en fijne drie gerechten diner.
xxxxxxxxxx
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten met 8 personen, voldoende keuzemogelijkheid, uitstekende kwaliteit en prima bediening. Voor herhaling vatbaar !
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Hier gegeten in het kader van de AH restaurantactie. Gerechten worden professioneel toegelicht, echter wat meer "sjeu" in de zaak zou niet misstaan.
Dan de kwaliteit van de gerechten: ze smaakten uitstekend, met name het voorgerecht Kampersteur gerookte zalm, uitloopei , kaviaar was op Michelinster niveau. Ook het hoofdgerecht gestoofd kalfsvlees was supermals en heerlijk. Zeker een adres om terug te komen
Bijpassende wijnen voldeden uitstekend,
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Wij waren er gaan eten met de AH zegels. In ieder ander geval heeft dit restaurant niet onze voorkeur ivm de prijs die je zonder korting zou moeten betalen.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Gezellig restaurant in het hartje van Kampen
Sfeer goed in verband met Hanzefeest de volgende dag
Vriendelijk personeel
Heerlijke visgerechten
Fantastische wijnen
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Eerst een drankje op terras. Daarna 3-gangen menu, voor-,tussen- en hoofdgerecht, allemaal even lekker. Heerlijke combinaties met streekproducten. Kaasplankje en koffie na.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Zeer smakelijk eten maar je moet niet al teveel honger hebben. Verkeerde hoofdgerecht geserveerd maar wel opgegeten (heerlijk). Wijn is echt te duur.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Het was de derde keer dat we dineerden bij "De Botermarckt". Dat zegt an sich al, dat we tevreden zijn over de (prijs) / kwaliteit. We hadden gereserveerd voor een drie gangen diner i.v.m. de AH - restaurant actie. Het menu op tafel bood een brede keuze van voor-, tussen-, hoofdgerechten en dessert. Ik koos voor een voorgerecht, een tussen gerecht en een hoofdgerecht. Dat kon zonder meer. Het voorgerecht was prachtig gerookte zalm die in drie bereidingen werd geserveerd. Echt Super ! Daarna de parelhoen met biet. Echt een streling voor de smaak papillen. Complimenten ! Ik sloot af met lang gegaard kalfsvlees. Samen met de prachtige garnituur was ook hier echt geen kritiek te bedenken. Uitmuntend. Het diner begeleiden we met een mooie en heel redelijk geprijsde fles Cabernet Sauvignon. Een uitstekende combinatie. Aan het eind mocht ik € 80 afrekenen. Het zal duidelijk zijn. Een heel goede prijs / kwaliteit verhouding.
D.A. V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het restaurant is zeker aan te bevelen. Inrichting, bediening en menu's zijn goed op elkaar afgestemd.

Helaas zijn toiletten gedateerd en slecht bereikbaar.
MareenAmaya .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Wat een gezellig restaurant, gelegen op een mooie locatie. Met vriendelijk, behulpzaam (mijn man zit in een rolstoel) personeel een: HEERLIJK eten!
Marianne
J.F. M.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Wij hebben hier fantastisch gegeten. Kok maakt zijn ambities waar.
linda L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Knus huiskamer gevoel. Elk gerecht een zeer smaakvol kunstwerkje! Jonge gastdame Super lief en behulpzaam. Enorm genoten van alles.
avesant .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Via social deal twee vier gangen diners besteld.Ontvangst hartelijk en professioneel.De diverse gerechten smaakten uitstekend en werden goed getimmd na elkaar opgediend.
Bediening vriendelijk en effectief,leuk "opgemaakte" karaf leidingwater werd toen de bodem in zicht kwam weer vervangen door een nieuwe karaf.
Bottermarck is binnen groter dan het er van buiten uitziet.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
We hadden veel verwacht van het eten vanwege de hoge cijfers en goede reviews. Helaas viel ons dit tegen. We waren op valentijns dag en we hadden keuze uit alleen een valentijns menu. We hadden een warm gerookte eend, (ik zou denken oh lekker warm!) dit was koud en paar dunne plakjes. Wat ook rond was. Ik heb nog nooit ronde eend gezien... Op de Michelin website staat dat er met eerlijke biologische producten worden gewerkt. Wij kregen doperwten erbij maar die worden pas in juni/juli ge oogst??? En wij hadden het idee dat de bediening soms niet wist waarover ze vertelde. Ze vertelde bijvoorbeeld wat er op het bord lag maar we konden nergens terug vinden op de kaart dat er dat ingrediënt op stond.. Ze deed wel duidelijk haar best. Maar kunnen nog veel leren. Zou er niet weer snel naartoe gaan vanwege niet genoeg kennis van de bediening, niet heel veel op het bord en kregen het idee dat we het "goedkopere menuutje" kregen op valentijn.