De Botter

Kon. Wilhelmina Boulevard 16 2202 GT Noordwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Botter

Francis K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De slibtongetjes waren heerlijk, de prijs heel redelijk en de bediening erg vriendelijk. Zoek je een eenvoudig maargoed visrestaurant langs de kust? De Botter in Noordwijk is een goede keus.
Victoria S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijke kabeljauw gegeten. Het personeel is vriendelijk en de bediening vlot. Ik kom hier geregeld en het is me nog nooit tegengevallen.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Zondagmiddag op het terras in de zon, aan het strand. Lekker plekje. Redelijk vlotte bediening. Flesje 'Spa blauw' wordt zonder commentaar Chaudfontaine, maar het flesje wordt geopend geserveerd, dat is al wenkbrauwenfronsend, en de smaak lijkt ook wel verdacht veel op kraanwater. Chaudfontaine (en andere waterbronnen) moeten daar toch eens een keer op checken en werk van maken!
Twee scholfiletjes - beetje zompig gebakken maar verder redelijk van smaak. Helaas fantasieloze groenversiering zonder enige smaak op het bord. Wel lekkere (remoulade)saus erbij en twee bakjes groenten en een bakje lekker aangemaakte salade (mogelijk hoorden die deels bij de tafeldame, maar alles eerlijk gedeeld). Prima frites ook. De bestelde mayo en ketchup ontbraken maar gezien de saus er ook maar niet meer naar gevraagd. Stond ook niet op de nota. Tafelgenote had een vispotje, dat was nogal klein uitgevallen en met opvallend weinig smaak. De bijbestelde gebakken aardappeltjes waren wel bruin en goed gekruid maar niet knapperig en vooral melig. Verkeerde aardappel gebruikt misschien.
Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Lunch gedaan met de Boerenhap en de Clubsandwich.
Eerstgenoemde was heel aardig, goed doorbakken aardappelen, spek en een frisse salade voorzien van een drietal spiegeleitjes.
De clubsandwich viel helaas behoorlijk tegen. Fantasieloos gestapeld witte boterhammetjes met daartussen een miezerig plakje tomaat, een flinterdun plakje kipfilet, wat salade en een druppel honingdressing. Gemiste kans.
Bediening was beleeft en vlot.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Alle gangen waren prima , de bediening super : attent , proactief en vriendelijk
loctatie ook super (uitzicht op de boulevard)
een echte aanrader
Ingrid Z.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Ik had zin in een tong en kwam toevallig in De Botter terecht. Het is een visrestaurant, maar de kaart is zo uitgebreid met ook veel vleesgerechten, zodat je een beetje wantrouwig wordt. Maar de tong was prima. Er kwam een uitgebreid garnituur bij, een beetje ouderwets, prei in een sausje, gebakken aardappeltjes, best wel lekker aangemaakte sla. De prijzen zijn laag. Ik was inclusief wijn € 24 kwijt.
Leo26 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Bij De Botter eet je vis, dat lijkt bijna vanzelfsprekend: het restaurant presenteert zich nadrukkelijk als een visrestaurant. Maar ja... er staan ook spareribs op het menu, dus even was er de verleiding om dat eens te proberen. Toch maar niet gedaan, toch maar voor de vis gekozen. Slibtong aan de ene kant van de tafel, de gemengde visschotel (schol, heek, slibtong) aan de andere kant. Stokbrood vooraf besteld: dat was al bijna een maaltijd op zich! Riante porties, en lekker vers brood. De hoofdgerechten waren OK, niet spectaculair of zo, maar zeker in orde. Garnituur idem dito: geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon en goed.
We zaten op deze winterse avond aanvankelijk dichtbij het raam: daar tochtte het nogal. Na de koffie zijn we maar wat meer naar het midden van de zaak en naar de heater opgeschoven: er was plaats genoeg. Een Texelse Skuumkoppe smaakte er prima bij. Vriendelijke bediening, die het deze avond niet erg druk had. Leuke ervaring, positief no-nonsense restaurant
Uitetenmet2 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Gisteren hebben wij ,ondanks dat wij al jaren in de direct omgeving wonen, voor het eerst gegeten bij De Botter. De ontvangst was gastvrij, de bediening is vriendelijk en attent, de entourage niet bijzonder maar wel gezellig en het eten was heerlijk. Mijn vrouw heeft gekozen voor de zalm en ik heb zelf het vispotje genomen. Aardappels erbij, frietjes, boontjes, worteltjes en een garnituur van sla en komkommer. Geen culinair hoogstandje maar gewoon lekker en meer dan voldoende. Vooraf een mosterdsoep en die smaakte ook prima. Na afloop een cappuccino en een rekening die heel erg meeviel (ook niet onbelangrijk). We komen dus zeker nog eens terug.
Chance100 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Slecht eten, schnitzel is een meelbal en ook zeer slecht gebakken,
Rauwkost leek wel 3 weken bruineachtige van kleur en niet te eten,
Sate van varkenshaas, superdroog en taai varkensvlees, ingedroogde satesaus
Er wat van gezegd tegen de bediening maar die deed er niks mee.
En het volledige bedrag gewoon betalen, nooit meer de botter!!!
Vocas J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Afgelopen Donderdag even fijn uitgewaaid aan zee, daarna lekker gegeten bij de Botter.
Geen culinaire hoogstandjes maar lekker simpel eten voor weinig geld.
Scholfilet ( 2 stuks ) , Roodbaars, Schnitzel en drankjes voor nog geen 50 Euro !
Geen mayonaise bij de friet, maar wel remouladesaus en als extraatje heerlijke Rabarbercompote. Vriendelijke bediening met vleugje humor !
Prijs kwaliteit verhouding goed, decor niet gezellig.
J_Streng .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Na een dagje strand hier lekker gegeten. Prijs-kwaliteit verhouding is super! Voor slechts 13,90 een drie-gangenmenu. Snelle service en degelijk eten!
WG S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Op 30 juli 2013 bezocht. Flauwe en op simpele wijze bereide gerechten. Als starter een vissoep met slechts een enkele snipper vis aangemaakt met een allesbinder waardoor een smakeloze soep in het kommetje terecht komt. Aansluitend een trio van vis met te veel beslag die het niveau van een doorsnee viskraam niet overstijgt. Zonder respect en fantasie voor het product vis bereid voor een massa publiek. Zeer magere en smakeloze bijgerechten. Specieboontjes die te lang in de au bain-marie hebben gelegen en nagenoeg koude aardappelschijfjes. Kortom overslaan deze gelegenheid.
Jaclie .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
met 4 personen gegeten, en allemaal genoten van de vis. Het decor is eenvoudig, de stoelen zitten niet echt comfortabel, maar al met al hadden we een tevreden gevoel. We komen nog een keer!
DGRN .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Eind juli gegeten. Identiteitloze menukaart toegespitst op Noordwijkse toeristen. Veel niet-visgerechten in visrestaurant. Prima kibbeling. Ongeinteresseerde en onpersoonlijke bediening. Drukke, grote zaak, eenvoudige maar nette inrichting. Geen aanrader, maar prima voor een eenvoudige lunch/diner.