Over restaurant De Boterlap

Genieten na een strandwandeling

Of je nu gaat voor de dorade van de grill of de pekingeend die vaak op het menu te vinden is, bij Boterlap heb je altijd een fijne culinaire avond. De bediening adviseert je een passend wijntje bij je gerecht, wat de avond compleet maakt. Naast het eten en drinken is ook de locatie een aanrader. Boterlap is een toplocatie na een dagje strand!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Boterlap

• : Vuldersbrink

Maandag t/m zondag vanaf 10:00

Rob V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Aangename ontvangst door vriendelijk en attent personeel. Heerlijk gegeten met mijn partner. De Boterlap is een aanrader.
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
fijn dat de kokzo flexibel is
Jacquelinevangeffen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Service was erg goed.. Omdat het lekker weer was konden .wiJ lekker buiten zitten.
De carpaccio was heerlijk en van alle mee-eters begreep dat het allemaal goed was. Zeker een aanrader!!
Het aangeboden brood vooraf vond ik relatief te duur.
Apoloniabakker .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Afgelopen week bij de Boterlap gegeten. We gingen er zitten omdat de entourage en het restaurant er fantastisch uitzien. Maar wanneer ik een HOLLANDSE garnalencocktail bestel, mag ik toch op zijn minst verwachten dat er HOLLANDSE garnalen in zitten. Ja, die zaten er in, maar 10%, de rest bestond uit rivierkreeftjes en Noorse garnalen, terwijl op de kaart Hollands garnalencocktail stond. Op de vraag aan de serveerster waarom dat er zo weinig hollandse garnalen in het vroorgerecht zaten kreeg ik als antwoord...ja er zitten ook Noorse garnalen en rivierkreeftjes in...smaakt het niet dan? Ik had het niet moeten accepteren...want ik bestelde een HOLLANDSE garnalen cocktail...en zou het nooit besteld hebben als ik geweten had dat er gummie garnalen in zouden zitten......jammer!
Willi045 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijke steaksandwich bestaande uit botermalse steak en kipclubsandwich met heerlijk malse kipfilet.
Bediening zeer attent en vriendelijk.
Kevin B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Hier vaker gegeten, bediening is attent maar kan af en toe net iets te nonchalant zijn. Over het eten ben ik bijna altijd wel te spreken. Al is de constantheid van de garing van het vlees nog wel eens een probleem, vaker dan 1 keer voorgekomen dat mijn mooie stukje vlees te ver was doorgegaard. Daarnaast is het allemaal wel goed op smaak. Voora de frites met de knoflook en rode peper zijn super lekker.
Pbveraart .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Lekker gegeten, op centrale locatie in NL. Vissoep was erg lekker en de cote de boef was mooi gebakken op de grill. Bediening professioneel en vriendelijk.
CenS .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijke avond op het terras van de Boterlap na een vakantie op Cuba. De carpaccio was top, de vis van de dag was goed en de saté was fantastisch. Na het eten werd er sigaren gerookt door de tafel naast ons. Samen met de heerlijke temperatuur waanden we ons weer helemaal op Cuba en dat in Harderwijk! We komen regelmatig bij de Boterlap en komen zeker terug!
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Groot buitenterras. Wij zaten binnen, met uitzicht op de keuken. Dat was verder prima. Brood met kruidenboter en tapenades vooraf was heerlijk (wel aan de prijs) Helaas viel het hoofdgerecht erg tegen. Ook vond ik de gerechten aan de prijs voor wat je er voor krijgt (vis, klein stuk met veel pezige stukken, niet lekker). Boerderijkip, twee kippenpootjes en wat garnering. Ook niet uitgesproken lekker. Voor extra sausjes en groentes ed betaal je fors bij.
Vervolgens stak iemand op het terras een dikke sigaar op. Terwijl er veel mensen omheen zaten te eten.
Jammer, ik hoef hier niet naar terug.
Lokatie is ok. Leuk als kroeg of koffie drinken op het terras.
Anita_duivestein .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Een erg leuk zaakje met vriendelijke en toegankelijk bediening. Het eten was erg goed. Genoeg keus. En werd netjes geserveerd. Zeker een aanrader.
Arsecconsultancy .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten, tegen goede prijs /kwaliteit en uiterst (klant)vriendelijke bediening.
Voor herhaling vatbaar!
Naar toilet door kroeg is wat minder........
SjenPj .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Prima vlotte zeer attente bediening, denken aan alles en geven je een zeer gastvrij gevoel. Eten was prima. Wij vonden het de moeite waaard.
HJJWalraven .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben er afgelopen zaterdag heerlijk gegeten. We werden prima geholpen en de bediening was vriendelijk en attent. De prijskwaliteit verhouding klopt helemaal. Groot compliment hoe de bediening inspeelde op een verkeerde bestelling. Binnen 5 minuten stond het andere gerecht voor onze neus. Top!!
Wilfrednijhof2 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Geweldig lekker gegeten! Vooraf de Chef' Special (uiensoep) en daarna de peking eend. Wel beetje veel, maar echt een topper!
Tomenmar .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We komen niet uit de buurt dus afgegaan op de iens beoordelingen en hier op een zaterdagavond gegeten. Van te voren gereserveerd voor vroeg in de avond. Dit bleek een handige keus want het restaurant zat stampvol. Overheerlijk gegeten en genoten van echt goede producten. het luxe brood vooraf is een aanrader! Vriendelijke en enthousiaste bediening. Beide gekozen uit het steakmenu, welke prima gegaard op een leuke manier werden geserveerd. Hier eten is echt een aanrader. Het serveren van losse verse thee maakte de avond voor ons compleet.
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Super lekker gegeten; een perfect rare gebakken malse lady steak en een verse vis van de dag. Een zeer vriendelijke bediening die een goede service levert.
Eric.awater .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
In de eerste instantie geen fijne plek maar de ober deed er alles aan om ons een beter plekje te geven wat ook lukte. We hebben overheerlijk gegeten.
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vorige week donderdag een heerlijke kogelbiefstuk gegeten hier, redelijk leuk decor en een vriendelijke bediening! Helemaal super!
Fredkeehnen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor de eerste keer hier gegeten ivm overnachting in de buurt.Uitstekend vlees(Lady steak en Rib Eye) met lekkere sauzen en heerlijke friten.Bediening zeer alert.Kortom een aanrader.
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
We zochten een leuk restaurantje in Harderwijk en via Iens kwamen we terecht bij de Boterlap. Geen idee wat we daar konden verwachten. Het heeft de sfeer van een bruin cafe, er is dan ook een behoorlijke bar te vinden. Het restaurant gedeelte is wel gescheiden en heeft een hele grote open keuken. Dit vind ik altijd een goed teken. Ze hebben eerlijke gerechten. Ik koos zelf voor de coquilles vooraf, de lady steak als hoofdgerecht en heenlopend chocolade cakeje met ijs. Alles was even lekker. Ook hebben ze een prachtige keuze aan verse vis die op houtskool gebakken word. 2 van onze groep kozen voor de rode Poon en deze was naar zeggen ook heerlijk. Je kan de vis ook door de chef laten fileren zodat je dit zelf niet hoeft te doen. Ook de bijgerechten zoals asperges en de knoflook spinazie waren heerlijk. We werden de hele avond enorm vriendelijk en met veel enthousiasme geholpen door Evi. Een hele spontane meid die ons een gezellige avond heeft bezorgd. Kortom, een aanrader.