De Boterhal

Grote Markt 19 4811 XL Breda Nederland Kaart

Over restaurant De Boterhal

Het mysterie van goudgeel

Zoals de naam al doet vermoeden was dit ooit een plek waar boter werd gehandeld. Achter de bar prijken nu indrukwekkende koperkleurige bierfusten. De Boterhal is gespecialiseerd in speciaal bier. Deze combineren uitstekend met de variatie aan internationale tapas. Bestel een mystery bier en gok je raak dan maak je kans op een high beer voor twee!

Meer informatie over restaurant De Boterhal

6,8
Duur
Lang
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Afgelopen zaterdag met een groep van 8 even een drankje met hapje gedaan. Hoewel de drank redelijk snel werd geserveerd hebben we lang moeten wachten op het eten. Naast dat het een kleine portie was voor een royaal bedrag, was het gerecht niet eens compleet. Uiteindelijk 3EU,- korting gekregen op een gerecht van 24EU,- als goedmakertje. Het borrelplankje smaakte verder prima.
Het decor is verder heel mooi met gezellige drukte.
De keuze uit dranken is ruim genoeg.

Al om al een leuke plek om wat te eten en te drinken. Echter duur en matige bediening.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Voor een eerste drankje op de zaterdagavond met z'n tweeën neergestreken aan de bar. Een heel gezellige en ook drukke zaak, en we zaten hier dus ook prima! Eén drankje werden er twee, dat werd een 'luxe plank' met kipvleugels en patat erbij en tot slot ook een stuk cheesecake. Alles lekker aan de bar opgegeten, steeds snel en vriendelijk bediend en ook genoten van het eten. De cheesecake op het einde was niet zo best; dat was vooral een dikke laag (slag?)room op een héél dunne koekbodem. De rest van het eten was was prima!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Wat een prachtige zaak en een leuke formule.
We zijn hier in het verleden al vaker geweest maar het gaat er niet op vooruit!
slecht en ongeïnteresseerd personeel, de arrogantie druipt er vanaf.
eten is oké maar veel te prijzig voor wat je krijgt.
voor een lekker biertje of wijntje is het een prima zaak maar ook niet meer dan dat
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gisteren met zessen hier heerlijk op het terras gezeten. We genoten van een lekker glas wijn en een biertje. Omdat we toch wat trek kregen bestelden we enkele borrelplankjes. Dat werd geserveerd met daarop 4 kippenboutjes, 4 bitterballen, 4 stukjes frikandel, 4 kipsnacks, 4 mini loempia's, wat kaas en worst. Daarnaast 3 sausjes. Best lekker maar erg duur. Voor zo'n plankje rekent men ruim 20 euro, en dat is gewoon niet in verhouding tot wat men serveert. Tel daarbij nog even de prijzige drankjes (wijn a 5,50 per glas) en je bent zo honderd euro kwijt.
Goede drankjes, lekkere hapjes, vriendelijke en vlot personeel maar niet goed qua prijs kwaliteit. Jammer.
M R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Mooie zaak. Het is eten is prima, niet spectaculair, maar wel smakelijk. Een aanrader wanneer je gaat shoppen in Breda en je wilt daar een hapje eten in de avond !
Anakondo .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Wij waren met een groep meiden op een vrijgezellenavond bij de Boterhal. De bediening was erg traag en niet heel aardig. Binnen 2 uur was pas de 2e ronde. Er waren kleine porties, 1 stuk pp, wat echt weinig was. Kwaliteit was prima. Geen aanrader als je uren op je eten moet wachten. Het restaurant is verder sfeervol en mooi.
Brian V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Eerste uitstraling was goed, heel mooi pand alleen jammer dat we 15min moesten wachten voordat we werden geholpen daarna ongeveer 3 kwartier moeten wachten op het eten. Eten was flauw, personeel was niet echt klantgericht.
VanVugtJ .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Op donderdag 7 april hier geweest samen met mijn man. Samen hebben wij genoten van een heerlijk wijntje met een luxe borrelplank. Dit smaakte erg goed. Ook bestelde wij een pizzaatje met spinazie, geitenkaas en balsamico, ook deze smaakte erg goed. Leuk hoe deze geserveerd worden in echte pizzadoosjes. Het is een prachtig pand en de bediening was vriendelijk. Leuk om een avondje winkelen gezellig af te sluiten. Tot de volgende keer!
Denise K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De Boterhal echt een prachtig pand gelegen aan de gezellige Grote Markt in Breda.
Warme inrichting, oud met houten balken, en met ondanks de drukte erg vriendelijke en behulpzame bediening.
Prima uitvalbasis tijdens dagje shoppen voor een lekkere lunch.
Club sandwich, wrap met tonijntartaar en wasabi smaakten erg lekker. Voor de kids panini’s met kaas en wat salade.
Wij zaten op de verhoging aan tafel met rondom banken. Lekker ruim en toch knus met mooi zicht op de bar.
De hoge tafels met krukken voor de verhoging stonden wel erg dicht op elkaar
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Heerlijk borrelplankje met rosé en bier gehad samen , volgende keer gaat mijn man zeker het bierplankje proeven ! Mooie inrichting
Jdongenv .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Donderdag 21 januari heb ik hier samen met mijn moeder gegeten. De uitstraling van het pand zorgde er voor dat we de menukaart bekeken, deze sprak ons al gauw aan, van alles wat op de kaart. De bediening was erg gezellig en vriendelijk. Samen bestelde we een luxe borrelplank en een pizza die in een echte pizzadoos werd geserveerd, erg leuk! Dit smaakte erg goed. Wij komen snel weer terug voor een borrel!
EvaBronkx .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zaterdagavond met een vriendin in de Boterhal gegeten en geborreld en we hebben een super avond gehad. Heel de avond lekkere hapjes gegeten en heerlijke gin tonics gedronken. De bediening was erg vriendelijk en kon ons alles vertellen over de producten die ze verkopen. Wij komen zeker terug!
DrDoris .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Gerechtjes waren ook dit keer weer lekker en veelzijdig, maar iets spannender zou wel mogen. Gewoon lekker hamburgers,pizza en risotto bijvoorbeeld. Service is toch meestal wat minder. Duurt soms lang voor je de aandacht hebt,daarnaast lijkt personeel niet altijd te weten wat ze serveren. Wel een mooie zaak maar indeling niet altijd ideaal,beetje op elkaar gepropt.
Lars G.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Geweldig lekker gegeten en gedronken, maar de service kan echt beter...

Ik mis de mentaliteit dat ieder personeelslid er aan het werk is alsof het zijn of haar eigen winkel is. Zo heeft de Boterhal er voor gekozen om 1 man in te zetten voor bestellingen opnemen, en meerdere personen om bestellingen uit te leveren. Vraag vooral niet aan degene die de bestellingen uitlevert of je wat kan bestellen, want de irritatie druipt van de reactie af. Zelfs toen wij inmiddels al 4,5 uur op het terras zaten, een vriend van ons aansloot en in zijn onwetendheid aan iemand die niet bedoeld is om bestellingen op te nemen vroeg of hij iets kon bestellen was de letterlijke reactie "bestellen kun je doen bij degene waar je al heel de avond besteld", dit inclusief gratis geïrriteerde ondertoon.

Echt welkom heb ik me bij de Boterhal in de 7 uur dat ik op het terras heb gezeten niet gevoeld, ik voelde me behandeld als klant / nummertje en niet als gast. Het gevoel dat men graag heeft dat ik nog eens terug kom heb ik niet gekregen.

Laat op de avond werd ons gevraagd alvast af te rekenen en vanaf nu per rondje af te rekenen, op zich helemaal geen probleem. We hadden echter een uur daarvoor ons eten ook al afgerekend en hoefde nu maar een drankje of 7/8 af te rekenen. Hiervoor werd een rekening van 94 euro gepresenteerd, de dame die dit kwam vertellen reageerde helaas ook niet correct, i.p.v. direct te controleren of de rekening inderdaad wel klopte werden wij eerst in ons ongelijk gesteld. Pas later kwam een collega excuses maken dat de rekening inderdaad niet klopte en kregen wij alsnog de juiste rekening.

Laatste tip, als je dan toch je personeel wil aanspreken / corrigeren, doe dat dan achter de schermen i.p.v. op een vol terras.

Ik zet hier een behoorlijk kritische noot neer, maar gezien de rekening die wij kregen voor de hoeveelheid eten en drinken die we genuttigd hebben verwacht ik op service gebied echt veel meer van de Boterhal dan ik gisteren heb gezien.

Geweldig lekker gegeten en gedronken dus, maar jammer van de service...
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Uitgebreide bier- en wijnkaart (ook per glas). Kleine hapjes waardoor je de mogelijkheid krijgt om veel verschillende gerechtjes te proeven. Tapasplankjes zijn een aanrader. Vriendelijke bediening. Enige minpuntje is dat sommige wijnen per glas aardig aan de prijs zijn.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Gezien het lekkere weer in juni besloten een vriend en ik op het terras te gaan dineren van De Boterhal. We namen een fles Tempranillo en de Tapasplank Deluxe, aangevuld met een schaaltje albondigas (die bijna onmenselijk snel werd geserveerd). De tapasplank bestond uit een smakelijke serranoham, redelijke gamba's in tempurabeslag, tonijnsashimi met wasabi (lekker), een matige bruschetta met geitenkaas (te droog en te weinig smaak), 2 lekkere kazen, en brood met Thaise (?) pesto. Al met al een aardig plankje, maar redelijk aan de prijs (€25,50). Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een weinig verheffend bezoek vond, het was een beetje kraak noch smaak. Ondanks dat ik best lekker heb gegeten zou ik hier toch niet zo gauw meer terugkomen denk ik, zeker met het riante restaurantaanbod in Breda. De bediening was redelijk, de rekening in totaal €58,-.
Remy D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Toch weer een keertje lunchen in de boterhal en het was weer prima. Immense bierkaart van de tap of uit het vat die zich lekker aanpast aan het seizoen. Hulde voor die aanpak. De lunch is altijd goed betaalbaar en of je nu frietjes, een salade en een simpel broodje pakt, prijs/kwaliteit verhouding is prima. Het was niet zo druk zo begin van de middag en we werden bijzonder snel en attent geholpen.
Bea D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Na het nuttigen van een smakeloze bal en een sandwich, waarvan mijn tafelgenoot zich afvroeg of het met kip of vis bereid was ( laatstgenoemde had ze besteld ) legden we onze klacht neer bij de bediening.
Deze zei ons het te bespreken met de chef kok. Na ongeveer 5 minuten vertelde hij, dat hij via " het oortje " contact met de chef had gehad en dat die van mening was, dat de sandwich er een was zoals die behoorde te zijn, dat hij achter het concept stond en dat we ook een volgend keer niet anders hoefden te verwachten.
Dag Boterhal ons zie je nooit meer.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Voor moederdag togen wij naar De Boterhal, café annex restaurant, in Breda. Gelegen aan De Grote Markt daar waar het gebeurd. Het plein is omgetoverd, vanwege de aanstormende zomer, tot een groot gezellig terras. We hadden een tafel gereserveerd omdat we op de bovenverdieping, in een rustige ambiance, wilden eten. Nou rustig was het allesbehalve. Een drietal rumoerige groepen vulden het decor. Die samen een einde breiden aan het vrijgezellenbestaan van een aantal trouwlustige jongelieden. Een trendy eterij voor de oudere jeugd en de yuppie scene. Zittend op houten krukken aan sta tafels, terwijl het eerste drankje werd geserveerd, bereiden wij ons voor op de interactieve tapas rondes. Een groot compliment voor de jeugdige No Nonsens bediening die vlot en vakkundig met een glimlach het de klanten naar de zin maken. Je voelt je in deze Brabantse sferen direct thuis. Het eten was goed, je hoefde nooit lang te wachten kortom een pluim voor de organisatie. De prijs is, in onze ogen, aan de hoge kant. Mijn advies hou dit zelf in de gaten want het loopt snel op, dit zou een smet zijn op een leuke avond. Ik ben enthousiast over het concept en de locatie. Je moet dit zeker eens aan den lijven ervaren, gewoon doen dus!
Lizaproeft .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Ik kom graag in deze sfeervolle zaak voor een bijzonder speciaalbiertje of een goed glas wijn. De keuze hierin is enorm uitgebreid. De hapjes die ze serveren zijn van goede kwaliteit en ze zijn net even anders anders dan de standaard tapas. De service vind ik heel wisselend. Verder vind ik het jammer dat de sluitingstijd afhankelijk is van de drukte.