De Bosporus

Spijkerlaan 37 6828 Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant De Bosporus

Beleef de eetcultuur van Turkije

Midden in Arnhems levendige wijk en samenwerkingen met de theaters Het Hof en Huis van Puck is dit Turkse restaurant het ideale startpunt of einde van een mooie avond. Turkse gerechten worden zoals op de originele houtskoolgrill bereid. Met zo'n fijne terrastuin is het een plezier om hier een feestje te geven compleet met Turkse muziek en heuse buikdanseres.

Meer informatie over restaurant De Bosporus

Voordelig
Eugene B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Was helemaal prima, goed eten in een leuke ambiance - hadden slechts weinig tijd en konden alleen een hoofdgerecht bestellen - volgende keer blijven we zeker wat langer !
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Gisteren met een groep van 18 bij Bosporus gegeten. Heerlijk gegeten, vlotte en aardige bediening en mooi, sfeervol (mooie kaarsen) interieur. Top!
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Prima prijs kwaliteit, aardige bediening en lekkere Turkse gerechten. Heerlijk om nog in de open tuin te kunnen zitten.
CenT .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Heerlijk met z'n vieren in de tuin gegeten! Hartelijke bediening, voelde ons zeer welkom. We komen graag nog een keertje terug. Dank!
Renate H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Ongelooflijk dat zo weinig mensen het buitenterras van Bosporus nog niet hebben ontdekt. Ideaal bij lekker weer: alsof je in Turkye zit! Goed eten en leuke bediening: wij komen er al jaren.
POpaPeter46 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Na de atletiektraining op Papendal met onze kleinzoon plus vriendin heerlijk gegeten bij De Bosporus. We kozen voor het 3-gangen diner, opgediend in de gezellig knusse restauranttuin. Met een onverwachte en heerlijke gift brood plus huisgemaakte saus wordt de gastvrije toon gezet. Een heerlijke kippensoep (mijn vrouw had tomatensoep) en een fantastische Turkse pasta met geitenkaaswaren de eerste 2 gangen. Als toetje Baklava. Die was geweldig gegarneerd met slagroom, sinaasappel en druiven. Wat een aangename ervaring!
Antichefmike .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
We eten hier al 20 jaar met veel plezier bij Bosporus in Arnhem en iedere keer weer worden we als vorsten behandeld. Niet alleen zijn de gerechten van uiterst hoge kwaliteit, is de service elke keer weer top, ook het decor is geweldig. Het is met name in de achtertuin zeer aardig vertoeven. Het eten is altijd te veel, we hebben moeite om het allemaal op te krijgen. Het is altijd vers bereid en het vlees is heerlijk mals. Kortom, een echte aanrader voor fijnproevers.
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Weer met een sweetdeal coupon een heerlijk 3 gangen menie gegeten. Turksbrood met verschillende sauzen en humus vooraf. Korte als hoofdgerecht met turkse rijst en sla .
Een soort rijste pap als dessert. Alles goedopnsmaak en ruim voldoende. De bediening vlot en gezellig.
Spinnekopje .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Vanavond, zondag 26 okt. 2014, hebben mijn man en ik heerlijk gegeten bij Turks restaurant Bosporus in Arnhem met een kortingsbon van Sweetdeal: een 3-gangen(keuze)menu voor € 14,95/p.p. Vooraf: warm Turks brood met div. dipsauzen en warm groentehapje, erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we allebei Sebzeli Köfte (gekruid rundergehakt met groente en kaas van de houtskool grill (met bijlagen) en als nagerecht 1 x ijs met slagroom en 1 x baklava. Ieder één glas rode wijn (€ 3,50/glas) en ieder gratis glas water erbij (prettig)! Vriendelijke bediening. Gezellige sfeer. Wij komen hier zeker terug!
Fatma O.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Heel lekker gegeten! Een top restaurant waar ik graag terugkom. Vriendelijke bediening die je hartelijk groet en bediend... Vooral de bosporus kebap voor 2 personen is een aanrader!
SjaakJansen .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Op de terugweg naar huis hier even langs gereden aangezien we hierover hadden gelezen.
We konden lekker buiten zitten en de ontvangst was uiterst vriendelijk. We begonnen met een keur van warme en koude voorgerechten voor 2 personen vergezeld met warme pide (brood).
Naar later bleek een uitstekend begin!
Als hoofdgerecht koos ik voor karni yarik. Dit alles ging vergezeld met aardappels, bulgur, een salade en knoflooksaus. Heerlijk! Mijn partner koos voor de zwaartevis en dat was ook heerlijk. Maar de huiswijn was uitstekend en de rekening viel ook mee. Was niet hoog.
Zeker een aanrader te noemen en voor herhaling vatbaar.
Sannie56 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
We hebben heerlijk gegeten! We hebben veel geprobeerd en alles was erg lekker. Vooraf kaasrolletjes en hierna een schotel met verschillende soorten vlees. Vooral de kruidige, soms pittige smaak van het vlees met de mildzure yoghurtsauzen is een erg goede combinatie. Toen ik een vork liet vallen, kreeg ik direct een andere. Zeer attente bediening! We komen hier met veel plezier terug!
BartPietersen .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Na een drukke werkdag, besloten mijn vriendin en ik uit eten te gaan bij de Bosporus in Arnhem. Zij, een Turkse van origine, was nieuwsgierig naar hoe goed het eten uit haar thuisland in Nederland opgediend zou worden. We hebben het geweten. Toen we aankwamen, werden we gelijk warm onthaald door de gastheer, die ons allervriendelijkst wees op de uitstekende grill-specialiteiten en de mogelijkheid om vegetarisch en duurzaam te eten. Ik, een vlees minnende grill enthousiast, liet me dit geen twee keer zitten.
Na een plek buiten op het terras uitgekozen te hebben, bestelden wij de Turkse rode wijn en een groot scala aan warme Turkse voorgerechten. Het duurde niet lang voordat wij een schaal met de heerlijkste gerechten voor ons kregen. Sappig, mals lamsvlees in een saus van tomaten/knoflook/peterselie, knapperige rolletjes met fêtakaas en gehakt; heerlijke éénhaps gerechtjes. (Op dit punt moet mijn vriendin mij vergeven, daar ik niet alle namen van de gerechten in het Turks heb onthouden). De prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend!

Een dikke, vette aanrader voor iedereen die én van lekker eten houdt én een ontzettend gezellige avond wil hebben.
Sarah W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Ik en mijn familie komen vaker bij restaurant Bosporus eten, en dat gaan we ook zeker blijven doen. Eten is heerlijk je krijgt vooraf warm verse Turkse brood met knoflooksaus met ezme en bij hoofdgerecht krijg je frietjes, salade en rijst erbij. Ik heb Biftek Sarma gegeten en was echt lekker. Sfeer is heel goed en vooral de bedieningsmedewerkers zijn heel klantvriendelijk en alert. Zomers zit je lekker op terras onder de druivenranken. Een super mooi terras. Ik raad echt iedereen aan bij restaurant Bosporus te gaan eten!!! Afgelopen keer was er zelfs live muziek tijdens het eten. Een fijn achtergrond muziek op gitaar. Was zo ontzettend gezellig. Ik heb gehoord dat er op 18 april weer een gitarist komt. Ik zal dan ook zeker weer aanwezig zijn. Eten, decor en service is echt top hier! Complimenten.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Mooi ingericht restaurant in Spijkerkwartier van Arnhem. Voorgerecht van champignons met wat sla, wel lekker niet bijzonder. Lekker Turks brood erbij. De pizza, fantasie van de kok, was erg zout. Zeer attente bediening door een aardige dame. Prijzen voor pizza's zijn op maandag en dinsdag aangepast naar 6,95 euro, dus de rekening viel erg mee. Lees in andere recensies veel over te zout eten, moeten ze wel wat aan doen...
ErinS .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2014
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt voortreffelijk gegeten heb bij dit sublieme Turkse restaurant. Ik waande me echt weer even in mijn favoriete vakantieland. Echt maximaal genieten in de prachtige terrastuin omringd door druivenranken.
Alle lof voor de uiterst gastvrije bedieningsmedewerkers. Zeer attent en alert, die echt plezier hebben in hun werk en je helemaal thuis laten voelen.
Nadat we voorzien waren van een drankje kregen we vers afgebakken Turks brood met heerlijke dips. Als hoofdgerecht heb ik Pirzola besteld, overheerlijke malse lamskoteletjes met een licht pittige groentesaus, een aanrader!
Dit restaurant weet wat een goede prijs/kwaliteit verhouding inhoudt en hoe je je als gast helemaal welkom voelt. Ik zal hier zeker terugkomen!
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Met een sweetdeal voucher gegeten.De keuze was vanaf een aparte menuekaart.
Voldoende keuze en het eten van goede kwaliteit
Kangaroo1 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Ik kom al +/- 15 jaar bij Bosporus en ik heb altijd lekker gegeten!
Afgelopen zondag met 4 vrienden bij Bosporus gegeten, er was ook een Turkse vriend van mij bij (die erg kritisch is...zijn vrouw kookt nl. heel lekker) ook hij vond het heerlijk!!
Zelfs nog een gratis toetje gekregen i.v.m. de verjaardag van één van mijn vrienden.
De Adana kebab is een aanrader en mij vrienden bestellen altijd de Iskender kebab.
Maar ze hebben nog veel meer lekkere gerechten!
Dus: Wil je lekker en ongedwongen Turks eten, ga naar Bosporus, je krijgt er geen spijt van!
(zo dat moest ik even kwijt:)
NitaW .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Het eten was oke-ish, niet bizonder en erg zout. Weinig groente. De uitzondering was de turkse yoghurt als dessert. Niet echt een location om terug te gaan. Wat wel goed was - het was heet vrijdag - is de patio aan de achterkant van de het restaurant. Je kon lekker zitten onder de wijnranken.
Mkesteren .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Teleurstellend.
Heel veel (en vet) eten, met veel keuze, maar na een hap van een gerechtje denk je al: "Huh? Dit is niet lekker! En zo ging dat de hele tijd door. Van de soep (veelste zout) tot de koffie en alles daartussen in. De bulgur en de salade waren trouwens wel goed, en oja, de schijfjes komkommer en ijsbergsla, maar daarvoor kom je toch niet?
We vonden het te duur. We gaan er niet meer heen, maar vonden het wel heel leuk om een keer gezien te hebben.