De Boschwachter

Huisdreef 4 4836 AM Breda Nederland Kaart

Over restaurant De Boschwachter

Culinair in het Mastbos

De Boschwachter ligt, zoals de naam al doet vermoeden, in een bosrijke omgeving. Zo is het diner direct ontspannen en bijzonder. Bij het zien van de kaart krijg je meteen trek. Een lekker biefstukje of stukje zalm is natuurlijk altijd goed!

Meer informatie over restaurant De Boschwachter

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00

Iensm .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Goed gegeten. Niet heel bijzonder, maar wel goede kwaliteit en smaakvol gepresenteerd. De bediening was top. Vriendelijk, attent en flexibel zonder overdreven aanwezig te zijn. Lokatie is ook prima. Voor herhaling vatbaar.
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij hadden het maandmenu en zowel de mosselen als het kangaroevlees van het hoofdgerecht waren heerlijk. Maar ook de voorgerechten en het toetje waren heerlijk. En de bediening was super.
P-etraa .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Schitterende locatie in het mastbos. Eten was lekker, maar voor de prijs hadden we beter verwacht. Vriendelijk personeel.
Toch zeker een plek om terug te komen.
Thijs F.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
zondag 5 juni 2016 gegeten op hun terras .Varkenslever .Wilde graag aan de rand van het terras onder een parasol. Geen sprake van , de parasol ging voor mij niet open ,de bediening had een tafel in de schaduw naast de heg bij de bar , geen mooie plek .Einde gesprek , de bediening had andere zaken aan het hoofd .Uiteindelijk geholpen door een vrouwelijke collega .Eten was uitstekend ,mooie lever , goede entourage(roerbakken groenten,aardappelgratineetje, frites,zoetzure rauwkostsalade,mayonaise) , helemaal alles goed!
De bediening was daarentegen lamentabel , leek uitsluitend te bestaan uit jongeren die geen notie leken te hebben van service en/of communicatie , service is hier een vergeten begrip , de parasol werd na enige tijd toch gepoogd uit te zetten maar helaas , het lukte niet , men meldde me wel nog dat mij een schaduwplek was aangeboden , dus ik had pech gehad .Gevalletje van eigen schuld ? Tot 2 x toe werd me thee geserveerd met een lepeltje maar steeds zonder de suiker waar het lepeltje voor nodig was. Bij de tweede maal kreeg ik zowaar excuses en 2 suikerstaafjes .Nieuw aankomende ouderen kennen het restaurant blijkbaar , en zetten zelf alle zitmeubelen in de schaduw .Ze geven mij gelijk , er wordt hier weinig aan de klant's gerief gewerkt . Ik heb een recensie gelezen waarbij het management in de persoon van ene mw. Diana de Kroon reageert op een klacht van iemand , van haar reactie lusten de honden ook geen brood.
Goed eten , gratis beledigingen van het personeel.Ik heb afgerekend , de kok krijgt een dikke 10 en het personeel een vette 0 .Kortom , uitstekende ligging maar de service is naatje pet .Een restaurant als dit kan het nog jaren volhouden vanwege de ligging , en de kok , complimenten , U bent de sine qua non van uw werkgever ,misschien wel een leuk idee om de klant daar dan ook service-gestemd tegemoet te treden , ik roep maar wat ? Het eten was niet duur , en heel goed , wie niet maalt om omgangsvormen en / of respect zit hier lekker te eten . Gevoelige mensen ontraad ik deze beproeving . Je gaat er weg met het vage gevoel een ellendeling te zijn met een overmaat aan kritiek en eigen wensen(het gaat hier om het opzetten van een parasol!) . Voor wie absoluut niet geïnteresseerd is in eigenheid of service is dit restaurant een aanrader . Prettige mensen die waar voor hun geld willen zou ik adviseren even door te rijden of te lopen naar Hotel Mastbos , daar zet men graag een parasol voor U op .Kost iets meer maar U gaat weer net zo prettig naar huis terug . Goed eten , hopeloze service door sociaal/serviel zwak begaafden . Je moet er net zin in hebben .Uit kostenoverwegingen en qua ligging is dit restaurant een aanrader .
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Leuk restaurant voor een eenvoudige hap na een boswandeling. Ondanks de drukte op het terras was de bediening vlot en vriendelijk.

We hadden een kabouterwandeling gemaakt en de kinderen kregen daarna met het kabouterarrangement een pannenkoek. De eerste opmerking van de kinderen (4 en 7 jaar) was: Wat heeft deze pannenkoek met kabouters te maken? Ja, dat was een terechte opmerking. Het was een kale pannenkoek waar je zelf nog poedersuiker of stroop op mocht doen. Op z'n minst hadden we een kabouter als poedersuikerfiguur op de pannenkoek verwacht, of een bord vol kabouterpannenkoekjes (= poffertjes) ... een gemiste kans voor het restaurant.

Parkeergelegenheid is er ruim voldoende.

Antoine S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het restaurant ligt prachtig midden in het Mastbos. Na het bestellen van een uitstekende witte huiswijn zijn we klaar voor een mooi opgediend voorgerecht. Ik kies voor de coquilles, die royaal op het bord verschijnen met bijpassend garnituur: uitstekend. Daarna Merlijn, een vis die je niet vaak op het menu ziet. Alles op het bord was heerlijk, behalve de merlijn. En dat is jammer. Te zout, te lang gebakken en lauw geserveerd. Mijn partner had een perfect gebakken biefstuk, maar ook deze was onplezierig lauw. Als dit onderdeel goed was had ik het hoger kunnen scoren, want aan vriendelijkheid en ambiance ontbreekt het hier echt niet.
We gaan het gewoon nog een keer proberen.
John S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Maandag, na een heerlijke wandeling door het Mastbos bij onze vaste stek alhier neergestreken. Een kaasplank en een rood en een wit wijntje. ( daarna nog 2, omdat ze zo goed smaakten) Ook nu weer, zoals altijd leuke bediening en een mooie goed belegde kaasplank met alles erop en eraan Grote klasse. Zo hoort het. Kunnen andere zaken een lesje van nemen. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Een aanrader in een mooie ambiance!!!!!!!!!!
Leilah A.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Eten was goed. Porties zijn prima. Niet te veel of te weinig. Leuke aankleding, alleen de stoelen zaten niet heel lekker.
De_Waakpoes .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Oo aanraden van een collega hier maar eens gaan eten. Een sfeervolle zaak, modern maar toch tijdloos ingericht, met oog voor detail. Gewoon zeer prima in orde. Mijn tafelgenoot nam een carpaccio van rund, welke erg lekker was, ondergetekende een bospaddenstoelenroomsoep (wat een woord) welke zeer lekker was, subtiel en gebalanceerd. Beiden een tournedos met pepersaus, groentjes en alle bijlagen. Goede garing, precies zoals we hadden gevraagd. Opvallend was dat de warme groenten qua smaak heel goed een samenspel vormden, ouderwetse smaakbeleving zoals dat hoort. Porties ruim voldoende. Zelfs het nagerecht was verrukkelijk, de creme brûlée was uit eigen keuken en het siberische geflambeerde ijstaartje was gewoon goed. Opmerkelijk is dat de bediening alles ziet, je niet laat wachten, maar niet hinderlijk aanwezig is. Prima bediening. Als deze kwaliteit blijft, hebben ze er vaste gasten bij, dit mooie restaurant op een toplocatie.
BorgLA .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Zojuist een late lunch gedaan bij de Boschwachter en gekozen voor twee pannenkoeken. Deze bleken niet gaar, zeer flauw en buitengewoon klein. Zelfs de kaas er bovenop smaakte goedkoop. Echt jammer. Als je immers al geen pannenkoek kunt bakken.....
Loek D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Eten was verschillend. Speenvarken en vegetarische curry waren goed. Biefstuk erg slecht, zowel bij ons als bij de buurman ontzettend taai. Teruggegeven en zonder overleg...kregen we er een tournedos voor in de plaats. Deze was wel goed. Sfeer was best goed, wel na 20.00 uur vrijwel helemaal leeg restaurant. Al met al viel het ons wat tegen.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Er schijnen twee De Boschwachters te zijn in Breda (erg verwarrend) wij wilden eten in het Liesbos en hadden geboekt in / bij het Mastbos. Prima opgelost door het retaurant.
Het eten en de entourage waren prima.
Rschef .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Afgelopen zondag wezen eten, helaas na vele jaren kleine porties, vlees was veel te zout, 1 bakje friet voor 3 personen en konden niet bij bestellen vanwege de drukte. Gelet op prijs-kwaliteitsgehalte dit keer geen voldoende.
Cindyhond .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Er is veel aandacht besteed aan de opmaak van de gerechten. Het menuutje waar je uit kon kiezen was voldoende en leuk op het seizoen ingespeeld.
Yvon Z.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
We zijn netjes ontvangen. Hadden een mooie plek bij het raam en keken richting bos. Eten was erg lekker, de noedel soep vond ik persoonlijk iets te pittig. Het was allemaal niet teveel of te weinig. Precies goed. Zeker voor herhaling vatbaar.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Vandaag heerlijk de lunch gebruikt in dit fraai in het Mastbosch gelegen restaurant met prijzen, die passen bij een wandelaarsrestaurant. Tevoren gereserveerd, want bij mooi weer is soms alles bezet. 3x een broodje gezond, dat er fantastisch mooi uitzag, maar waarbij je je afvraagt of de kok het zelf al weleens geprobeerd heeft netjes te eten; dit vereist een sterk logistieke en handige benadering van het op te lossen probleem. Maar als dat dan uiteindelijk lukt dan is het qua smaak echt genieten. Voor herhaling vatbaar, maar misschien dan met een minder bewerkelijk broodje. Wij gaan er beslist ook eens dineren, maar houden dat nog in de afdeling voorpret.
Hildebelgraver .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Er was een tafeltje gereserveerd, dan voel je je meteen welkom.
Menu was duidelijk er erg lekker, ik kan niet zeggen wat het lekkerst was, alles was uitstekend. chapeau voor de kok.
Onzen002 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Prima, alleen jammer dat de gemiddelde leeftijd van de bezoekers erg hoog is.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het duurde een minuut of 5 voor iemand ons opmerkte, de keus voor het AH menu vond ik zeer beperkt voor iedere gang van de 3 waren er 2 keuzemogelijkheden dat had ik graag wat ruimer gezien, kwaliteit was prima en de bediening vriendelijk, er werd ook niet hinderlijk vaak gevraagd of we nog iets wilden drinken zoals je dat regelmatig meemaakt zeker bij dergelijke arrangementen al met al een dikke+
Lean H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Het hoofdgerecht was het lekkerst.
De bediening was goed en de sfeer was ook leuk en gezellig.
Was een leuk drie-gangenkeuzemenu en ga zeker nog eens terug.