De Boschvijver

J.C. Wilslaan 25 7313 HK Apeldoorn Nederland Kaart

Over restaurant De Boschvijver

Bij restaurant De Boschvijver kom je binnen voor een verse kop koffie met gebak, een heerlijke lunch, diner of een hapje en een drankje. De menukaart is gevarieerd en overzichtelijk. Hou je van verrassingen? Kies dan voor het wisselende marktmenu. De kok bereidt drie of vier gangen met ingrediënten van het seizoen. De Boschvijver heeft ook volop ruimte voor feestelijke of zakelijke bijeenkomsten. Informeer naar de verschillende arrangementen.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Boschvijver

• Kom je met de auto?
    Volg borden "Apenheul"
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en dinsdag Gesloten (behalve voor groepsreserveringen)
Woensdag 10:00 - 17:00
Donderdag t/m zondag 10:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Schravendeel .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Na een middag Apenheul toevallig bij De Boschvijver terechtgekomen. Leuke frisse zaak. Zeer vriendelijke en snelle bediening. Je voelt je welkom. Tonijnsteak prima, gegrillde lendebiefstuk ok. Fijn dat je ook een kleinere portie biefstuk kunt bestellen. Ze zijn niet bang voor groente, al zijn die wel erg basic bereid. De pannenkoek vond de kleine ook prima.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Het regende, anders hadden we op het terras met een mooi uitzicht kunnen zitten. Nu zaten we binnen. Het was rustig (zaterdag avond!) in het restaurant. Bij meer drukte lijkt de ruimte mij al snel rumoerig.

Het eten is matig. Een drie gangen menu is niet duur (€32,50) maar is niet meer waard dan dit bedrag. De mooi opgemaakte borden hebben pretentie, maar de smaak valt tegen.
De vitello tonato kwam met een beetje steak tartaar, maar zonder veel 'tonato'. Vooral veel (droge) kalfsrollade.

De tonijnsteak was redelijk. De eend aan de droge kant. Alle hoofdgerechten werden geserveerd met een asperge. Dat zag er bij de saté van varkenshaas wat vreemd uit.
De desserts worden erg mooi opgemaakt, maar zijn geen smaaksensaties. Ik moest zoeken naar de hangop bij mijn gemarineerde (verse!) ananas. Mijn tafelgenoten waren tevreden over de chocolade mousse.

De bediening is vriendelijk en er is voldoende keuze aan (goede) wijn per glas of fles. Een karaf (halve liter) huiswijn (een fles is snel te veel en een glas is te weinig) kan niet. Wel lekker gekoeld kraanwater in een karaf.

Ik denk dat je hier na een dagje Apenheul, bij mooi weer, heerlijk op het terras kunt zitten. Ze serveren vast een prima broodje of borrelhap. Voor een matige maaltijd tegen en redelijke prijs zit je hier ook goed. Als je goed wilt eten, moet je een ander restaurant in Apeldoorn zoeken.
Hugorvd .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voortreffelijk gegeten op een originele locatie: bij de Apenheul, met prachtig uitzicht op de bosvijver (inderdaad).
Geurige bospaddestoelensoep met verse kruiden en als hoofdgerecht een perfect klaargemaakte nijlbaars. Als dessert een kaasplank met zeven verschillende soorten, waarvan vooral de Stilton en een rode Belgische kaas zeer goed waren. Dit alles voor een zeer schappelijke menuprijs: €35.
Heel aardige en attente bediening!! En een prettige inrichting: modern maar geen overdreven 'design'. Sfeervol.
Een grote aanrader dus...
Lucia_eagle .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Het eten, het personeel en de sfeer is hier echt goed!
De moeite die er gedaan wordt om een lekkere gezonde glutenvrije maaltijd te maken is super!
Ik heb er afgelopen week een heel lekkere maaltijdsalade gegeten met mozzarella ?
en de kok heeft een super lekker glutenvrij (ijs) toetje gemaakt ? jammm!
een echte aanrader om gezellig uit eten te gaan, met een mooi uitzicht over de vijver!

Besi .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Ik keek uit naar een leuke eet-ervaring met mijn familie na een dagje Apenheul, maar dit werd een aanfluiting van een behandeling, met een relatief dure prijs. Dit restaurant is een afrader!

Bij binnenkomst waren we blij verrast door het mooie interieur en het fraaie uitzicht van het restaurant. Helaas was dit het enige mooie aan de hele avond.

Onze reservering voor zeven personen was niet geregistreerd. Er was uitgebreid over de telefoon gesproken over het menu en de prijzen. Hierbij was een spannend driegangenmenu voor specifieke prijs afgesproken. Helaas was bij aankomst niks geregeld en de enige oplossing die werd geboden was om extreem simpele gerechten zoals 'saté met patat' aan te bieden. Erg slecht. We werden er helemaal naar van toen de serveerster ons betichtte van de fout en er kon geen excuus van af.

Wat volgde was een debacle van belabberde bediening. Wij voelen ons bij zowel chique als simpele restaurants thuis, maar dit restaurant pretendeert van hoge kwaliteit te zijn, terwijl het service levert van ver onder de maat. Toen wij vroegen naar de wijn werd de nikszeggende merknaam verteld (niks over de druivensoort, smaak, kleur etc.) en dat was het en werd ingeschonken, nog nooit zoiets meegemaakt, bijna een komedie. De wijn werd vervolgens meerdere keren over de tafel gegoten. Bij het hoofdgerecht viel er een pot vette saus van een van de borden achter een van de gasten. Het belachelijke was dat de ober zelf doorging met zijn werk en het opruimen van de saus op de grond, maar we er zelf later achter moesten komen dat de sauspot voor driekwart over een jas van onze groep was gevallen.

Uiteindelijk maakt het ons niet uit als zaken mis gaan maar probeer een alternatief aan te dragen als restaurant of zeg even 'sorry', maar zoals het er hier aan toe ging, leek het meer op 'restaurantje spelen'. Het eten was ok en hoeft voor ons niet haute cuisine te zijn, maar de verhoudingen kloppen hier helaas niet. De kok kon ons geen alternatieven bieden tegen de te hoge prijs, hun menu-afspraken waren niet nagekomen en de fout lag bij ons. Er werd geen excuus aangeboden, tot bij de betaling door een van de obers. Nog nooit zoiets meegemaakt. Een afrader!
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Afgezien van de ligging die schitterend is valt eigenlijk alles tegen. De bediening is ronduit knullig, de prijs / kwaliteit is geheel uit balans. Rauwe hamburger gekregen en het brood bij de soep ontbrak. Ondanks dat het niet druk was, bijna 20 minuten moeten wachten op drinken en de kaart. Niet voor herhaling vatbaar voor ons!
Mira .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Heerlijk zalm met asperges en hollandaisesaus gegeten voor 23,50. Prachtig gelegen terras en fijne service. We komen graag terug!
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Bij de Boschvijver is alles zoals je het zou mogen verwachten, alleen dan nét iets beter. Er zijn echter ook een paar kleine verbeterpunten. Het restaurant is stijlvol en netjes ingericht op een mooie locatie. De bediening is prima en netjes.

Het eten is goed en lekker, maar niet verrassend. Als hoofdgerecht een lekkere gerookte en licht opgebakken zalm op de huid met asperges en krieltjes. Kleine aandachtspunten zijn echter wel het weghalen van ongebruikte glazen en iets teveel saus op het gerecht.
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Via de routeplanner was de locatie lastig te vinden, we zagen in eerste instantie niet hoe we het restaurant moesten bereiken en waar we moesten parkeren. Het restaurant is niet aangegeven op de richtingborden. Het eten was prima verzorgd en lekker. Bij het vlees werd een heerlijke saus geserveerd, het huisgemaakte desert was heerlijk. Door de ruimte en de verlichting is de sfeer wat koeltjes.
Martine-vd-Bend .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
We hebben heerlijk gegeten bij de Boschvijver. De borden waren prachtig opgemaakt: een plaatje om te zien. Het eten was van goede kwaliteit. De bediening was ook heel persoonlijk en goed: de gerechten werden uitgebreid toegelicht. Zeker een aanrader!!
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Wat een super mooi en stijlvol restaurant. We hadden geen idee wat we ervan konden verwachten maar de bediening is prettig, het eten is heerlijk. Zelfs in overleg met de chefkok het menu aan kunnen passen, top service!
Zeker de moeite waard, op naar een volgende keer!
Chantal R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Mooie binnenkomst, leuk plekje, lekker wijntje. Menukaart van de Iens actie, waarop de ober vertelde dat het uitgebreid kon worden naar een 5 gangen menu. Onder op de Iens menukaart stond dit ook. (verderop in de menukaart staat een 5 gangen menu voor 42,50. )
Besloten voor 5 gangen. Alle gangen waren top, behalve de crème brulee van kaas hebben we terug gestuurd naar de keuken, echt niet lekker. Idee of je een salmiaknots door warme stinkende kaas haalt... Kop thee voor aangeboden gekregen.
Sfeer verder gezellig, vier verschillende bediening aan tafel gehad maar allemaal vriendelijk. De rekening kwam en die viel tegen, toen pas werd uitgelegd dat het 5 gangen menu niet van de actie was! We betaalden 10,- per extra gerecht. Dus 52.50 p.p. Toen ik aangaf dat dit van te voren niet duidelijk was benoemd, gaf ze eerst toe dat ze aan de actie niks verdiende dus op deze manier van bijgerechten wel. Ik gaf aan dat het naar mijn gevoel echt niet duidelijk is aangegeven! Je komt met een actiebon dus geef duidelijk aan dat je extra kosten naast de actie vraagt. Ze ontkende ook dat t 4-5 gangen uitbreiden op de Ienskaart van de boschvijver stond. ( ik heb de kaart er maar bij gepakt) Ze geven via deze actie de voorkeur aan geld verdienen ipv een goede indruk achter te laten zodat je in de toekomst weer als klant terug komt. Excuus is niet genoemd. Ik heb de rekening gewoon betaald, les voor de volgende keer om alles goed na te vragen. Maar ik ga de Boschvijver niet aanraden.
Ik voelde mij bekocht en afgescheept, echt jammer dat t oneerlijke gevoel nu de boventoon is als ervaring, ik kom niet meer terug.
Pim A.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Hebben hier gegeten n.a.v. de Iens/AH actie. Aardig restaurant, leuke gerechten. Sfeer en inrichting doen nogal kil en onpersoonlijk aan.
Beadejong .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Wij vinden de Boschvijver een zeer goed restaurant. Het eten is er uitstekend en de bediening zeer vriendelijk. Alleen jammer dat de aankleding in onze ogen een beetje kil is.
Lijanne .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Eten: goede smaak en nette portie
Bediening: erg klantvriendelijk
Decor: doet wat kil aan. Al denk ik dat het in de zomer (als je maar buiten kunt kijken) beter is.

We waren er met ah bonnen. We hebben met tafel de gerookte zalm en carpaccio als voorgerecht gehad, de varkenshaas als hoofd en chocolade als nagerecht en smaakte allemaal goed!
Lmannens .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Met 2 personen gebruik gemaakt van de Albert-Hein Iens actie. Een voor ons prima passend keuze menu. Beiden gekozen voor een heerlijke Mosterd Soep, Tonijn, een combi dessert.
Het eten en de wijn waren zeer smakelijk.
Een kleine tegenvaller was de amuse. In een hapje (het bleek filet american te zijn) zat een stukje plastic met het loodje, blijkbaar van het rolletje verpakking waar het uitgekomen is. Een onplezierige ervaring , gelukkig niet doorgeslikt...
Hoewel de serveerster het eens was dat dit niet kon, is men er niet meer op teruggekomen. En dat valt me tegen van dit verder prima restaurant.
Verder is 6 euro voor een fles water belachelijk duur (ik ben vergeten om kraanwater te vragen, dus ik weet niet of ze hier aan meewerken...)
M M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Heerlijk gegeten met onze 2 AH kortingsbonnen, Gezellige sfeer, prima bediening, goede keuze uit het menu. We komen zeker terug!!!!
Hazeldh .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Aanrader! Wij kwamen hier via de AH iens actie, we konden kiezen uit 3 gerechten per gang. We hebben heerlijk gegeten en vonden de bediening erg goed en vriendelijk. Er worden veel wijnen per glas geschonken en de bediening weet veel over de wijn. Wij komen zeker terug!
Irene O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Het eten was prima, met name de carpaccio en de overheerlijke coquilles.Dessert was lekker, maar niet heel bijzonder. Hoofdgerecht (tonijnsteak) was redelijk.
De bediening was erg vriendelijk, maar we zaten soms wat lang zonder drinken. Wat betreft de inrichting zelf, wij vinden de akoestiek vervelend, het is een grote ronde ruimte.Daarnaast oogt het wat kil en leeg.Desondanks een prima avond gehad.
Marien K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
De Boschvijver ligt mangefiek en heeft prachtig uitzicht, bij aankomst eerst nog even lekker op het teras met een bietje naar de zons ondergang gekeken.

Voor het eten het menu gekozen, het eten was goed maar niet bijzonder of heel verassend. De tonijn had wat minder door bakken gemogen.

Personeel was zeker vriendelijk, maar de wacht tijden tussen de gangen door en ook aandacht voor bijschenken waren niet goed.

De locatie als gezecht light prachtig, de aankleding zelf is wat kil.

Al met al een goede avond gehad, maar zal de volgende keer wel een ander restaurant in Apeldoorn proberen.