De Boschplaat

Oosterend 14 8897 HZ Oosterend (Texel) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Boschplaat

Mariz S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij vonden dit het meest sfeervolle restaurant van Terschelling.
We hadden een heerlijke vegetarische pasta, scampi's en spareribs.
Ongevraagd kregen we bij ons eten de lekkerste rabarber die ik ooit heb gegeten. Ze hadden hier oa cranberry's aan toegevoegd. Verrukkelijk. Ik zou dolgraag het recept willen.

Wat ook opviel was de ontzettend aardige en ontspannen bediening.

Het zat er helemaal vol. Het voelde hier gewoon niet zo toeristisch maar echt fijn. Dus ik zou zeker teruggaan.
Planken .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Bediening was echt goed !! Ik kreeg een uiensoep in een inie minie kopje, ook nog gevuld met brood. Jammer ! Glazen wijn kosten genoeg maar waren klein en niet echt kwaliteit wijn. Voor ons niet meer.
Aan de heer/mevrouw Planken, Wij vinden het erg spijtig dat wij via deze weg moeten vernemen dat U niet geheel tevreden bent geweest over uw diner bij ons. Het spreekt natuurlijk voor zich dat wij U graag tegemoet hadden willen komen als het eten niet standaard had voldaan. Echter heeft U ons deze kans ontnomen door tijden het diner steeds aan te geven dat alles naar wens zou zijn. Wat de smaak van de wijn en de hoeveelheid betreft hier zullen we nog eens kritisch naar kijken. Zoals eerder aangegeven hadden wij graag met U een passende oplossing gezocht. Wij hopen U als nog eens te mogen verwelkomen in ons Eet Café. Met vriendelijke groeten het team van de Boschplaat.

Reactie van proever:

U geeft zelf al aan dat u naar de smaak en hoeveelheid van de wijn gaat kijken. Behalve dat het kopje soep met veel brood niet voldeed (is overigens doorgegeven) was het eten prima, daar hebben wij ook geen commentaar op geleverd. Meer was er niet aan de hand maar wij kiezen toch liever voor een ander restaurant.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hier op zondag 15 mei met 4 personen gegeten. De inrichting is gezellig met al die grote keukentafels, alleen als je met 2 personen bent is een tafel wel erg groot. De bediening is netjes, maar niet echt professioneel. Je moet steeds de borden aanpakken, want de jongeman wil niet naar de andere kant van de tafel lopen. Het eten is redelijk en smaakt goed. De Duitse biefstuk is erg lekker en de uien zijn ook goed gebakken. Alleen het stukje vlees is wel erg klein en dun, waardoor, als je vraagt om medium, het snel geheel is doorbakken. Ook het lamsstoofpotje smaakte erg goed en met rijst komt de smaak nog beter tot zijn recht.
Het geheel is goed, maar verwacht geen hoogstaande culinaire keuken.
Syb Z.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Geweldig gezellige sfeervolle zaak. Leuke eigenaresse die haar vak verstaat. We hebben er lekker gelunched. Broodje zalm en een Broodje warme kip met alles erop en eraan. Ook voor de kleine die sliep kregen we brood met kaas mee in een zakje. Alles klopte wat ons betreft. We komen zeker terug!
Leoniepeute .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
We waren met vieren en hadden verschillenden gerechten en ze waren heerlijk. Ook de prijs valt echt mee voor wat je daar krijgt. De gebakken zeebaars was echt vers en goed gebakken. De lamsschenkel was ook goed van smaak en goed gebakken. De bediening vriendelijk en wij komen zeker nog eens terug. Top!
Nina K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
gewoon jammer spareribs die super vet en oud en droog waren! De sla was lekkerde dan het hoofdgerecht ik sla de volgende keer toch even over.
ThomW .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Leuke ambiance, prettige ontvangst. Eten viel wat tegen. De pasta was niet echt bijzonder, beetje saai, de spare ribs waren niet goed warm. Als vakantieganger hoop je dat je eten in een restaurant beter is dan naast de tent op een campingstelletje, maar restaurant De Boschplaat stelt wat dat betreft teleur.
Arja D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Interieur ziet er heel leuk uit met die reclame bordjes uit vervlogen tijden.
De spinaziesoep was veel te zout en niet lekker, dit hebben we ook gemeld.
De pasta met paddenstoelen was niet lekker, weinig smaak aan, de snitzel van mijn man was prima.

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Hier op 24 juni 2014 met 4 personen gegeten.
We zijn hier al vele malen wezen eten, maar wat er is gebeurd is mij een compleet raadsel. Ik had een Duitse biefstuk en ik had gevraagd om REAR. Echter wat kreeg ik een totaal doorgebakken en uit elkaar vallend stuk veel. Ook bij een van mijn disgenoten was dit zelfde het geval. Mijn andere disgenoot had een pasta met paddenstoelen en truffel. De paddenstoelen waren geen paddenstoelen maar champignons en van de truffel was niets te ontdekken. Ook de smaak was flauw en onbestendig.
De wijn en de bediening was goed, maar hield niet over.
Ik ga er van uit dat dit eenmalig was en zal een volgende keer bij een bezoek aan Terschelling op herhaling gaan. Is het dan nog steeds zo, dan zien ze mij daar nooit meer.
Wels M.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Toen we binnen liepen viel er meteen iets op, namelijk: er hingen overal bordjes met leuke teksten erop (zoals reclames e.d.) dat zag er meteen heel gezellig uit. Ik nam een visstoofpotje (wel de kinderversie ;-) ). Ik vond die heel lekker, want er zaten veel verschillende soorten vis in, als ik mij het goed herinner: zalm, mosselen, kabeljauw en garnalen. Toen we een karaf water bestelde, moesten we dat wel 2 keer vragen, maar de karaf zag er wel heel leuk uit. Verder was de bediening heel goed. Nog 1 tip, mijn moeder nam de cranberry wijn, voor mensen die die lokale wijn willen proberen, hij is heel zoet.
Marjon P.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2013
Na lekkere scampi's vooraf, hadden wij beiden gekozen voor een stoofpotje. Van het huis en een lams. Heerlijk waren ze! Eerlijk gezegd hadden wij hier al net teveel aan, maar nemen de volgende keer gewoon geen voorafje en dan misschien een ruimte voor een toetje?
Chris G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2013
Het is een gezellige bruine kroeg vol oude reclameborden met een groot terras met uitzicht op weiland en waddendijk. De sfeer is goed, personeel erg vriendelijk. Het eten heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding vergeleken met andere restaurants in de buurt. Het is eetcafe eten, dus redelijk simpel vlees/vis met friet en salade, goed klaar gemaakt. De bijgerechten (salade, groenten) zijn uitgebreid en heerlijk. Ook prima lunchkaart
Luigia L.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Elk jaar hebben we hier lekker gegeten, tot afgelopen donderdag 5 juli. Twee van ons bestelden lamsschouder (de lamskoteletten hadden ze niet) en ik een vispotje. De lamsschouder was niet te eten!! Dit is vlees dat een lange braadtijd nodig heeft, dat van mijn metgezellen was veel te kort gebraden, hier en daar rood van binnen en zo taai als leer. De kok zal moeten weten dat lamskoteletten kort, maar lamsbout/lamsschouder lang gebraden moet worden, anders is het zo taai als leer. Het vispotje was niet lekker vers, miste pit. De mosselen die volgens de kaart in het potje zaten, zaten er niet in, er zat zowiezo niet veel vis in. Als de Boschplaat zijn kookkunsten niet verbetert komen wij hiet absoluut niet meer terug. Voor de prijs die ze rekenen mag je heus wel kwaliteit verwachten en een beetje meer fantasie. Het appel-cranberry taartje met ijs en slagroom was wel lekker.