De Boschhoek

Meer informatie over restaurant De Boschhoek

Maandag t/m Zondag vanaf 09:00
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vooraf gefrituurde vishapjes; kibbeling, inktvis, ansjovis. Lekker, maar niet bijzonder. Hoofdgerecht 1: stoofpotje vlees. Erg goed, veel smaak. Hoofdgerecht 2: pasta met vis, garnalen en schelpdieren. Prima gerecht voor die prijs (11,25). Maar het bijbehorende zeewierbrood bleek gewoon wit brood te zijn. Dessert: citroen merengue. Erg lekker. Goede Sauvignon blanc. Goede koffie.
Kortom, prima prijs-kwaliteit verhouding. Goede bediening. Een minpunt is dat op een gedeelte van het overdekte terras gerookt mag worden en dat ruik je op het hele terras.
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
We komen al een aantal jaar naar Oostkapelle en telkens gaan we eten bij de Boschhoek. Fijn dat de kwaliteit van het eten gedurende al die jaren constant goed is gebleven.
Het concept (niet te grote porties, originele gerechten, allerlei soorten brood in plaats van aardappelen of friet, een goede bereiding, verse ingrediënten en een ongedwongen sfeer) bevalt ons uitstekend. Tussen de middag heb je genoeg aan één gerecht en voor de grotere trek 's avonds nemen we soms nog een nagerecht (ijs!) of juist iets vooraf. Echt noodzakelijk is dat niet voor ons. De prijs/kwaliteitverhouding is nog steeds prima. Hoofdgerechten zitten op dit moment allemaal rond de 10 maar steeds onder de 15 euro.
Het zitten onder het afdak met druivenranken met vandaag een warmtelamp boven ons, is een vakantietje op zich. Lekker dicht bij de duinovergang, zodat we na het eten nog even een strandwandeling kunnen maken.
Het feit dat we vandaag zowel de lunch (wandelaarstaart en salsakip) als het avondeten (lamsvlees en vispannetje) bij de Boschhoek hebben genoten, zegt genoeg: we zijn echte fans!
Dion R.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Altijd leuk en gezellig zitten bij de boschhoek, vooral in de zomer. Het eten is ook altijd prima, alleen de prijzen zijn wel iets omhoog gegaan maar mijn idee, zonde. Gerechten zijn als diner misschien iets aan de kleine kant maar voor een lunch meer dan genoeg. Aanraders: uiensoep, kip madras curry, duinpannetje en de boschhoek koffie!
Andreavdb .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Als je verwacht lekker te kunnen dineren bij de boschhoek, valt het flink tegen. Je kunt niet van te voren reserveren, dus met een groep van 7 was het afwachten of we terecht konden. Gelukkig kon dit. Een hoofdgerecht besteld, een aantal mosselen, een hamburger en een paar de fish and chips. Het eten duurde behoorlijk lang. Sowieso bleek dit restaurant geen normale friet te hebben bij de gerechten, alleen zelfgemaakte chips. Prima en lekker, maar totaal niet vullend. Helaas hoorde hier een ienimini portie eten bij. Het mosselpannetje was echt heel klein. De prijs was ook minder dan normaal (12€), maar ik verwacht niet met honger het restaurant te verlaten. Na het verorberen van de paar mosselen had ik gewoon nog honger. Zelfs de hamburger was niet voldoende vullend. Toen ik vroeg of het mogelijk was extra mosselen te krijgen, was dit mogelijk, maar hiervoor bleek wel een geheel hoofdgerecht-prijs voor gerekend te worden. Het is toch te gek voor woorden als je 2 hoofdgerechten moet bestellen voor een vullend gevoel? Toen we hiernaar vroegen, kregen we te horen dat dit nu eenmaal hun concept is. Oké, maar zet geen diner kaart weg als je geen diner kan waar maken. Erg zonde ook, want hetgeen dat we kregen, was echt heerlijk van smaak en kwalitatief goed. Ik snap dus wel dat de tent als lunch zeer hoog wordt aangeschreven. Uiteindelijk kwam de serveerster terug dat ik toch een (gratis) extra portie kreeg. Mijn 4 andere tafelgenoten met honger (en mosselen als gerecht) echter niet. Nou goed, dan maar een toetje om te vullen, velen kozen de chocolade bom. Dit toetje was dan weer buitenproportioneel, echt een enorm toetje. Uiteindelijk dus toch met volle buik weg, maar verhouding is erg vreemd. Ik sla deze de volgende keer over.
Jacoboelen .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Weer eens gegeten bij de Boschhoek, was zoals
we gewend zijn: super.
Al jaren onze favoriet voor de lunch in deze regio.
Prijzen zijn wel behoorlijk gestegen de laatste 2 jaar, zijn nu best pittig .
Kwaliteit is altijd goed, bediening aardig en snel.
R.j. B.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Fish and chips wordt geserveerd in Engelse krant, dus dat klopt! Sla erbij is als overal: veel sla, paar schijfjes komkommer, paar partjes tomaat, paar ringetjes rode ui. Eigengemaakte chips waren prima: krokant met smaak. Kibbeling jammer genoeg middelmatig van smaak. Lekker toetje besteld: "huisgemaakt taartje van zomervruchten..." Dat was een afknapper: vruchtenschelpje met slagroom bleek het te zijn.
Jacoboelen .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Komen al een aantal bij de Boschhoek lunchen. Daar moet ik bij vertellen dat we vertoeven in Westenschouwen en dus voor de lunch naar Oostkapelle fietsen of rijden met auto, omdat de kwaliteit/prijs verhouding voortreffelijk is.
Slechts 1 keer wat minder getroffen en dat was 1 november 2014 een prachtige nazomer dag, een broodje zalm waar je toch overal brood zag en weinig zalm, we hadden allebei een zelfde broodje met hetzelfde karige beleg.
We vroegen ons af of de zaak misschien een nieuwe eigenaar of kok had gekregen.
Zijn we absoluut niet gewend daar, en beschouwen het als een incident.
Al jaren top. dus 1 misser mag.
Jaco
Ankie E.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
We hebben er heerlijk geluncht. "Duinpannetje" (visgerecht)heeft goed gesmaakt, zo ook de Indiase curry! We hebben buiten op het terras gezeten. Snelle, gezellige bediening!
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Tijdens ons verblijf in Oostkapelle was de Boschhoek vlakbij. De eerste avond hebben we daar prima gegeten. Mijn "Klassieker" smaakte uitstekend, het gegrilde lamsvlees was een genot. Reden genoeg om nog de volgende dag terug te komen. Ik werd toen enigszins teleurgesteld door mijn Strandjutter Salade. Deze bevatte een grote bol tonijn omwikkeld met gerookte zalm. Dat was onhandig eten en de hoeveelheid tonijn was overheersend. Het toetje, wafel met ijs, slagroom en aardbeien, maakte veel goed. Het verdween als sneeuw voor de zo'n en even dreigde ik er nog een te nemen. Een paar dagen later kwamen we er met twee volwassen kinderen terug voor een high-tea. Daar hebben we van genoten. De scones waren prima en de sandwiches smaakten uitstekend. Engelsen zouden wat meer kleinere sandwiches maken, dus geen 10. Als je daar bij op telt dat de prijzen zeer schappelijk zijn, de bediening snel en vriendelijk en de inrichting aangenaam dan krijg een een plek waar je graag terugkomt.
Johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Zoals in mijn recensie van 16 juli 2013 al aangekondigd, hebben we dit jaar weer De Boschhoek bezocht voor een lunch. We constateerden tot onze geruststelling dat de kwaliteit en de service nog op precies hetzelfde hoge peil staan als vorig jaar. Wat een overheerlijke lunches hebben ze hier toch! De bediening is allervriendelijkst, de prijzen heel goed betaalbaar en het decor super. Hier wil je graag vertoeven om iets te eten of te drinken. Hier ben je echt gast. Zeer aan te bevelen dus!!
Tatteem .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Ik kom al 42 jaar lang ieder jaar in Oostkapelle en ik sla nooit een bezoekje aan De Boschhoek over.
In al die jaren is het terras weinig veranderd en dat is juist goed want de fleurige, goed verzorgde bloembakken, de fakkels, het zonnetje op het terras en de druiven geven altijd een gezellig sfeertje. Of je nu komt voor een kop koffie met een Brusselse wafel met slagroom of een salade, soep of een lichte warme maaltijd, het is altijd tip top verzorgd, leuk opgemaakt en altijd vers. Originele menukeuzes. De bediening is vriendelijk, alert en vlot. Afgelopen zondag voor een pannetje mosselen met sausjes en stokbrood gekozen, heerlijk! Prijs/kwaliteitverhouding prima!
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Via Iens bij de Boschhoek terecht gekomen. Het is daar op vrijdagavond erg druk dus reserveren is aanbevolen. We dachten een dinerkaart aan te treffen maar diner en lunch maakt daar niet uit. Het is eenendezelfde kaart. De keuze was ruim en bijzonder. Bijzonder in die zin dat het wel allemaal lunchgerechten leken. Voor een zeer schappelijke prijs. Er werden aan onze tafel verschillende gerechten gekozen. Mij staat nog het meeste bij de Strandjutters salade. Een grote zalmbonbon gevuld met tonijn en Zeeuwse garnalen. Erg lekker en erg veel. Ook aardig is dat ze er trots op zijn geen frieten te serveren maar als side dish eigengemaakte aardappelchips. En die smaakten goed. Kortom een prima plek met een prima prijs-kwaliteit verhouding
Soepkippetje .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Wat hebben we hier heerlijk gegeten met 3 personen! 's Avonds is het nog heerlijk zitten op het terras. We besloten samen 4 gerechten te nemen en alles te delen. Dat was een goede keuze. We deden ons te goed aan briesotto, stoofpotje, lamsvlees en een salade geitenkaas. De porties waren (voor een prijs van rond de €12,-) niet echt klein, maar normaal. Na een heerlijk toetje en een niet zo'n hoge rekening, zijn we voldaan weer naar onze B&B in Oostkapelle gefietst.
Gerben N.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Op een zonnige Hemelvaartsdag geborreld en aansluitend gedineerd bij de Boschhoek. Al jaren een grote trekpleister onderaan de duinovergang in Oostkapelle. De bediening is erg attent. Spreekt goed Duits en houdt overzicht in de drukte. Standaard is dat er meer mensen willen eten dan er tafels zijn, maar met een drankje aan de bar, een praatje buiten en zo meer zijn deze mensen snel aan de beurt. De bediening en keuken zijn snel waardoor de doorstroom erg goed is.
Het eten is, mede gezien de prijsstelling, erg goed. Onder een natuurlijk druivendak aan een pan vol Zeeuwse mossels zitten is bij de Boschhoek goed toeven.
Annnbeth .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Mijn vriend en ik komen al jaren in de boschhoek. Dicht bij de duin overgang naar het strand in oostcapelle is het een makkelijke plek om voor of na de strandtent een hapje te doen. In een brasserie sfeer met donker bruine kaffee inslag en enkele Duitse elementen is het gezellig een hapje doen. De kaart is uitgebreid en de gerechten niet duur. Vaak zijn de porties klein maar voldoende. Zo kun je voor een goede prijs gevarieerd voor, hoofd en nagerecht eten. Alles smaakvol klaargemaakt en mooi geserveerd. Een snelle en adequate bediening met altijd een vriendelijk woord. Geen tent voor een uitgebreid intiem etentje maar wel voor een gezellige avond uit.
Johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Voor ons is dit "the place to be" in Oostkapelle als wij in de zomervakantie enkele weken in Zeeland zijn. Op de eerste plaats is het eten hier fantastisch (heel lekker en het ziet er geweldig uit: van alles is een kunstwerkje gemaakt), daarnaast is het heerlijk zitten op het terras (desgewenst in de zon dan wel beschut onder de druivenstruiken, en tot slot is de service hier top (vriendelijk en snel). Er is een zeer uitgebreide kaart met o.a. de heerlijkste salades. Voor elk wat wils dus. Houden zo! Volgend jaar zijn we er weer en komen we weer genieten van De Boschhoek.