De Bosberg

6,7
7,1
Marianneb79 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk geluncht en ook 's-avonds gegeten. Gastvrij ontvangen, genoten van van heerlijke spare-ribs die we meegenomen hebben als borrelhapje. Aanrader ook voor kinderen.
Jule6 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vanavond na een actieve wandeldag heerlijk gegeten met z'n 4-en.
Spare-ribs, zalm en onze kinderen een gezond kindermenu.
Wat fijn dat restaurants zijn waar mee gedacht wordt. De bediening was vlot, vrolijk en zeer attent. Om kort maar bondig te zijn "we komen hier zeker terug". Een prachtig paviljoen in de bossen van Appelscha.
Dheide .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Na een dagje blauwe meer,nog even eten in appelscha bij het restaurant Bosberg.
Na een plekje te hebben gevonden op het terras werd ons een menukaart op de tafel gegooid.Gastvrij en vriendelijk waren ver te zoeken.
We bestelden een tournedos,snitzel en een pannekoek voor de kleinste.
De tournedos bleek nog de beste keuze.
De pannekoek en snitzel kwamen waarschijnlijk uit de magnetron of zoiets.
Al met al erg triest dat bij een een restaurant niet behoorlijk kan worden gegeten.
Met nog wat drankjes moet je hier 65 euro voor betalen.
Het moest niet mogen,ze moeten zich diep schamen.

Met vriendelijke groet,
Durk vd Heide.
KarinVoorburg .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een teleurstelling. Werkelijk alles komt hier uit de gaarkeuken van de groothandel. Niets wordt zelf gekookt. Zelfs de pannenkoeken van de kinderen waren niet zelf gemaakt. Wij bestelden de specialiteit van het huis (zelf vlees en vis grillen aan tafel), dit hadden ze zaterdagavond om 17.30 niet meer? Dit had al een reden moeten zijn om weer te vertrekken (immers als je zaterdagavond al geen vers vlees en vis meer hebt, beloofd dat niet veel goeds.) Helaas toch blijven zitten en opgewarmde spareribs , kipsate en pannenkoeken van de groothandel gegeten. De kok en eigenaar moeten zich schamen.
Martin W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Kort geleden de Bosberg een bezoek gebracht.
In eerste instantie een goede indruk. Ook toen het eten werd geserveerd. Wel erg snel na het bestellen trouwens. En dat verklaarde dan ook dat het eten matig was. De spareribs leken slechts opgewarmd, zonder marinade. De frieten én de pizza waren niet goed doorbakken en de pizza was leek niet vers gemaakt te zijn maar mogelijk uit de diepvries te komen. De erg (te) jonge bediening was eveneens matig. Er werd praktisch niets gezegd (de dessertkaart werd simpelweg op een vrije stoel neergelegd) en bij het afruimen werd de helft vergeten (o.a. de afgekluifde ribbetjes). Al met al verdient het geen hoofdprijs, terwijl het niet per se goedkoop was...
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Na een lekker middagje fietsen in Appelscha zijn we naar de Bosberg gegaan, er was een wielerronde gaande en het was er gezellig en lekker druk, maar niet overvol. De kinderen hadden zin in een ijsje: raketjes of bolletjes was de keuze. De bolletjes waren prima met slagroom en een koekje, de raket leek van een B-merk te zijn. Een pluspunt aan dit restaurant is dat er speelgelegenheid is voor de kinderen, die vonden dat erg leuk.

We hebben drie kwartier op de soep moeten wachten welke overigens erg lekker was (mosterdsoep), deze werd echter wel geserveerd met 5 sneetjes stokbrood (voor twee personen) en een stuk bevroren kruidenboter. Na weer lang wachten kwam het hoofdgerecht. De frieten en de rauwkost smaakten goed. De schnitzel (specialiteit) was aangebrand en smaakloos en de malse kip was niet mals. Sauzen bij de kindergerechten waren ze vergeten te serveren.

De bediening bestond uit 2 jonge meisjes, die het veel te druk hadden en onfatsoenlijk waren. Ze waren niet vriendelijk en ongeïnteresseerd. Het bestek wat we voor het hoofdgerecht kregen werd bijna op de tafel gegooid. Af en toe werd er bijgesprongen door een zeer slecht geklede keukenhulp.

Het toilet was oud en smerig en als klap op de vuurpijl hoorden we de eigenaar in de keuken op z'n personeel foeteren.

Waarschijnlijk hebben ze bovenstaande zelf wel een beetje aangevoeld, want de vraag of alles naar wens was geweest hebben ze niet gesteld. Al met al een dure afknapper (want het is er niet goedkoop).
Hansvolvo .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
1e paasdag redelijk gegeten, zelf gemaakte frieten erg goed en voldoende, de sate van de haas viel erg tegen was aan de droge kant. daartegen was de apfelstrudel er smakelijk.
bediening er jong en wat ongeintresseerd.
wel mooi ruim opgezet restaurant.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Prima gegeten bij De Bosberg. Lamskoteletjes en spareribs. Geen culinaire hoogvliegerijen, maar voor Appelscha prima te doen. De Dame Blanche was heerlijk met een los kommetje chocoladesaus ernaast, zoals het hoort.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Prachtig terras midden in de sprookjesachtige bossen van Appelscha. Lekkere koffie en nog lekkerder appeltaart die ook daadwerkelijk smaakt zoals ze haar aanprijzen: zelfgemaakt.
Zelfs de slagroom is niet te versmaden. De menukaart biedt voor ieder wat wils: maaltijdsalades, vegetarisch, vis en vlees. Een 3 gangenmenu kost slechts 18,50 en daarvoor krijg je echt waar voor je geld. Heerlijke zelfgemaakte frites. Jammer dat er alleen rauwkost bij het hoofdgerecht geserveerd wordt. Warme groente kun je extra bijbestellen en keuze hierin is niet mogelijk: roergebakken chinese kool. Nagerechten ook dik in orde. Bediening is 'vlot' qua snelheid en wat betreft sociale vlotheid laat het wel wat te wensen over.