Over restaurant De Boom

Ontmoet elkaar bij De Boom

Restaurant De Boom is een ontmoetingsplek waar Groningers en reizigers elkaar graag ontmoeten. Jonge koks en vrolijke bediening, onmisbaar wanneer eten beleven wordt. De Boom houdt van muziek en laat dat graag horen. Muziek is volgens hen voedsel voor de oren. Kom ook eens luisteren, terwijl je van een heerlijk soulfood, BBQ, veganistisch of vegetarisch gerecht geniet. Op vrijdag is er regelmatig extra aandacht voor speciaal bier.

Meer informatie over restaurant De Boom

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 16:00

Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Leuk restaurantje met originele smaakvolle vegetarische gerechten op de kaart. Jammer dat de muziek veel te hard stond en de serveerster niet erg klantvriendelijk en al helemaal niet kindvriendelijk was.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vooraf had ik wat twijfels door de wisselende recensies... Maar ik ben zeer tevreden! Fijne, ongedwongen en vriendelijke bediening. Buiten is het heerlijk zitten maar binnen is het ook goed toeven.
Vriendelijke prijzen!

Mijn tafelgenoot had een ribeye en was dik tevreden. Hij was vergeten om te vragen of het zonder frietjes en met extra salade mocht. Tijdens het opdienen vroeg hij hier alsnog om. De frietjes gingen mee en gratis salade kwam.

Ik had de Jambalaya besteld. De smaak was niet heel krachtig maar zeker lekker!
Sharon F.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Hoge verwachtingen maar het is helaas niet waar gemaakt. Na een half uur nog geen kaart of gevraagd of we iets wilden drinken. Na een uur kregen we pas een stokbroodje en nog een uur later pas het hoofdgerecht. Broodjes en bruschetta waren wel lekker. De spareribs waten lekker, maar i.p.v. een lekkere gepofte aardappel zaten er tot drie keer opnieuw gefrituurse frietjes bij leek het wel. Alleen maar vet en krokant. We hebben nog gevraagd om wat salade ernaast maar ook dit was alleen bakje met wat sla en groente zonder dressing. De Ribeye is de 19 euro niet waard. Het is een dun lapje drooof vlees. We zullen hier vast nog eens een avondje komem borrelen en spelletjes spelen, maar we gaan hier niet meer eten helaas.
EvitaEva .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Op het terras van de Boom gegeten.
De bediening was het overzicht kwijt en hebben zelf om een kaart moeten vragen na 20 minuten en om een drankje.
De drankjes duurde nog eens 15 minuten (het tapbier was op, net als het blonde speciaalbier).
Beide een hamburger besteld: De Boomburger en de Rico burger.
Deze kregen we na een uur en waren beide koud. Na dit aangegeven te hebben, hebben we een nieuwe gekregen.
Het eten was erg saai: Witte broodjes, ijsberg sla, amper gekruid gekruid vlees en (de dressing was vrij aardig), niet reastaurant waardig.
Al met al niet de moeite waard om voor het eten naar de Boom te komen helaas.
Voor het prachtige terras kom ik wel terug ( als de tap weer is aangesloten :))

Vanthof .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Met vrienden gegeten bij eetcafé de Boom. Vooraf hadden we prei soep en artisjok soep besteld, Deze bleken niet meer aanwezig te zijn. Gelukkig smaakte de courgettesoep erg goed. De frietjes waren lekker gekruid. De burger was wat lastig te eten maar de smaak was goed. Als toetje hadden we een stukje monchoutaart met oreo bodem; fantastisch! Niet te zoet.
Het personeel was vriendelijk en er heerste een informele sfeer, wat je verwacht in een zaak als deze.
Lennart K.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Prachtige tent met een heerlijke sfeer. Heel ongedwongen en vriendschappelijk. Ik zit bijna wekelijks met een aantal vrienden op dinsdagavond in de Boom, puur vanwege de sfeer, de vriendelijke bediening en het feit dat iedere avond weer anders is. Iedere keer dat ik hier at was het erg lekker en werd het ook vrij snel geserveerd. Omdat het geen heel grote ruimte is kan het er nog wel behoorlijk rumoerig worden wanneer er veel gasten zijn. Toilet is overigens altijd schoon.
Julian S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Alles was precies goed! Een heerlijke ossobuco met alle bijgerechten precies goed op smaak gemaakt. Een aardappelpuree zoals een aardappelpuree bedoelt is.. En ga zo maar door... Vriendelijke bediening, en een leuke omgeving. Ik kom hier zeker weer!
Gast9292 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Met vier vrienden heb ik op maandag 28 december (2015) bij de boom gegeten. Het was de tweede keer dat ik hier at. De eerste keer was het voldoende, maar deze keer was het de slechtste ''uit eten'' ervaring die ik heb gehad.

De bediening was langzaam, het duurde ontzettend lang voordat we het hoofdgerecht kregen en de kwaliteit en kwantiteit waren ver beneden de maat. Wij hebben alle vier horeca-ervaring en begrijpen dat het niet iedere avond vlekkeloos verloopt, maar vinden het dan normaal dat daarover wordt gecommuniceerd. Na anderhalf uur wachten werd pas gezegd ''het eten komt eraan'', in plaats van een excuses of iets dergelijks.

Ik had de Rib-eye (19,50, duurste gerecht op de kaart) en kreeg een lap vlees met (letterlijk) zes patatten en een worteltje. De saus die erbij zat was vrij flauw en het vlees was vrij aardig. Behalve de wortel was het bord niet opgemaakt. Daarnaast was het bijgerecht zo schamel (wat voor de gerechten van mijn tafelgenoten ook gold) dat wij een kwartier na het eten een bestelling plaatsten bij een snackbar in de buurt.

De service was langzaam, onvriendelijk en had geen oog voor lege glazen of wenkende klanten (dit gold voor meer tafels).

Dat we Jupiler bier kregen in een Hertog Jan glas,
Zelf om de menukaart moesten vragen
Zelf om bestek moesten vragen nadat de hoofdgerechten waren geserveerd,
dat is kwalijk maar niet heel erg. Maar nadat we een rekening van €29,- pp hadden betaald binnen een half uur aan de snacks zaten om de honger te stillen is onvergeeflijk.
Olav V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We gingen eten bij de Boom in Groningen. Een soort buurtkroeg waar lekker wordt gekookt. De bediening is een beetje amateuristisch, erg vriendelijk, maar een voorbeeld: we kregen een isolatorkoeler voor de wijn met ijs. Niet zo handing, want dan past de fles niet meer in de koeler. We dronken wijn, aten brood. Breaking bread, reeds klein gesneden in tegenstelling tot de naam doet vermoeden, maar prima. Na een lange tijd, ja je moet wel de tijd nemen om wat te drinken bij dit eetcafe kwam het hoofdgerecht. Ik had een hamburger en mijn tafelgenote een bloemkool uit de oven. Vooral die laatste is echt een aanrader, echt origineel vegetarisch. Al met al een prima restaurant, we komen vast nog een keer langs.
Yvette D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Door drukte ongeveer 2 uur op ons hoofdgerecht gewacht. Om de ergste honger te stillen vooraf dan maar een bakje olijven, want het stokbrood was op. Gerechten waren prima, maar niet heel warm geserveerd. De oreo-cake was zeker wel een aanrader en er is een goede bierkaart. Personeel is lekker down to earth, maar mag wat meer professionaliteit tonen, o.a slecht geïnformeerd/negatief over sommige gerechten de kaart. Wel een gezellige avond gehad!
Anne1993 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hoewel de bediening heel aardig was en het decor leuk, viel de avond flink tegen. Het duurde ontzettend lang voordat de bestelling was opgenomen en ons voorgerecht kregen. Als voorgerecht de drumsticks, wat er maar eentje bleek te zijn en dat voor 6,50. Bij het hoofdgerecht een burger besteld medium, die erg doorgebakken was op een bijna verbrand broodje. De porties waren ook niet groot. Mijn gezelschap bestelde de pasta als hoofdgerecht. Dit was echt een hele kleine portie. De macaroni had onder de grill gestaan waardoor het helemaal hard was geworden. Ook zat er een niet passende tomatensalsa op. Echt een slecht hoofdgerecht. De toetjes en de bierkartel waren wel een grote plus
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Hier hebben we een Flintstone sparerib gegeten, een redelijk stuk vlees wat enigszins droog was, maar wel van prima kwaliteit. De rest van de groep had de Maxwells spareribs, die goed in de smaak vielen, al had niet iedereen genoeg aan de portie.
Door drukte was de service behoorlijk traag. Op zich niet slecht, gewoon niet voldoende mensen (één persoon voor het hele restaurant).
Een grote plus is de redelijk uitgebreide bierkaart!
Dagmar F.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gezellig restaurant dat huiselijk is ingericht. Bij binnenkomst werder we direct benaderd door een ober. Het personeel was erg vriendelijk. Heel vrolijk en gewoon normaal. De kaart ziet er ook erg leuk uit met lekkere recepten. Ook erg goed dat er drie vegetarische recepten zijn. Wel jammer dat de quiche er tussen staat, erg standaard. De ober kwam vlot de bestelling en drankjes opnemen. Wel duurde het ongeveer drie kwartier totdat het eten kwam. Dit zou als verbeterpuntje kunnen gelden. Ik had als hoofdgerecht de hipstepieper en mijn vriend had de Born to be blue, ja zo heten de gerechten echt! De hipsterpieper is een zoete aardappel gevuld met quinoa, spinazie en gedroogde cranberries. Op zich was het lekker, maar er mochten wel iets meer cranberries in. De bijgerechten waren een pastasalade en frietjes. De frietjes waren erg lekker en goed gekruid, maar de pastasalade was erg saai. Als nagerecht had ik de oreocake. Nou hiervoor kun je naar de Boom gaan! Erg lekker! Al met al een erg leuk origineel restaurant met leuk personeel waar je als vegetarier wel terecht kan!
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Vorige week een gezellig avondje bij De Boom met vrienden van ons. Het is een heel erg gezellig restaurant met mooie lichtjes en versiering. De akoestiek is wel echt beroerd, op een drukke avond kan je elkaar moeilijk verstaan. We begonnen met de bruschetta, die was top! Daarna had ik een bacon-cheese burger die wat vreemd smaakte. Volgens mij was er (veel) kruidnagel in verwerkt en dat overheerste heel erg. Verder waren de zoete aardappel frietjes erbij verrukkelijk. Als toetje had ik de cheesecake, die was niet geweldig maar wel oke. Mijn vrienden hadden onder andere nog a) spare-ribs (die vielen erg goed in smaak - mals en goed gemarineerd) en b) aardbeien cake als toetje. Die was errrrrug droog maar de slagroom hielp.
Maar wat deze tent zo leuk maakt is dat het er gewoon super gezellig is, je er prima kan eten (ook niet duur) en dat je na afloop ook nog bord spelletjes kan spelen!
Ritzo T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Ja. Hier wil je wel eten. Heerlijks voor niet al te veel. Lekker ongedwongen sfeertje. Goede biertjes - ook speciaalbiertjes. Leuke eters. Spelletjes. Goede muziek - altijd. Wijnen - goed, beter, best. Top. Gaan.
Fraaij .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Afgelopen zaterdagavond 'De Boom' bezocht. En wat een voltreffer. De bediening en kok maken de avond een feest. Zelden zo ongedwongen, gezellig en verrukkelijk gegeten. Vanaf binnenkomst is het een warm bad. De ontvangst is ronduit hartelijk en aan tafel is de aandacht en bediening niet alleen sympathiek maar ook fantastisch te noemen.
De menukaart met aandacht voor duurzaamheid biedt een mooie keuze en oogt fris en weloverwogen. Eetcafe's met een combinatie van huiselijkheid, kwaliteit en persoonlijke attentie zoals deze zijn zeldzaam. Niets dan complimenten en driewerf chapeau. Deze avond zal ik niet gauw vergeten, zelfs het afscheid was onbetaalbaar. De boom: Dank!
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de Boom. Wat mij als eerste opviel was de mooie uitstraling met de boom(lamp)aan het plafond. Super leuk bedacht! Ik had Born to be Blue dat is een rundersteak overgoten met een blauwe kaas-uien saus. Het was heerlijk en meer als genoeg met de bij gerechten. Er werkt leuk en spontaan personeel die ook goed passen bij de uitstraling van het bedrijf! Ik kom zeker terug en een echte aanrader voor mijn vrienden!
Gert500 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Gisteren er gegeten, voorgerecht ok. Hoofdgerecht fantasieloos. Moesten lang wachten en hadden het gevoel dat bediening (in begin was er maar 1 meisje) onderbemand was. Er werd heel vaak gevraagd of we nog wat wouden drinken (terwijl onze glazen nog niet leeg waren) en als we dan vroegen om drinken moesten we heel lang wachten en zelf nog maar eens vragen. Kortom te weinig personeel en ook te weinig kennis. Bij vragen wat voor vis in het vispotje zat moest er eerst in de keuken er naar gevraagd worden. Toetje pure waanzin 6 euro veels te duur voor een piepklein wekflesje met chocolade inhoud.
Een keer geweest, maar wel voor het laatst.
Het had vele malen beter gekunt en zeker meer fantasie gewenst.
Smit21 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik ben de boom tegengekomen op een foodtruckfestival en werd door heb direct uitgenodigd om ook eens in het restaurant te komen eten. Ik wilde graag een keer komen, omdat het eten op het festival al zo lekker was!
Het restaurant had net zo'n leuke, verwelkomende sfeer. Wat een origineel concept is dit restaurant; veganistische gerechten, bordspelletjes en speciaal biertjes. De oreo cheesecake is een héérlijk dessertje!
Ik ga zeker een keer terug komen na het horen van het bestaan van een burgerbattle.
Het huiskamersfeertje is erg gezellig en ongedwongen. Ik voelde mij direct op mijn gemak, mede door de leuke bediening. Volgens mij is het hele team erg jong, wat zeker zal zorgen voor de originele gerechten en de originele namen van de gerechten. De keuken doet goed zijn best om origineel te zijn!
De Boom is een mooie, gezellige, originele en vooral lekkere aanvulling voor Groningen.
S_knegt69 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Vorige week donderdag hier gegeten. Erg mooi terras. Grote loungebanken waar je lekker in kan wegzakken. Dit voegde toe aan de ontspannen sfeer die er heerste.
De bediening was amicaal en had gevoel voor humor. We hebben nooit met lege glazen gezeten.
Mijn steak was er vrij snel(20 minuten) dit kan er aan liggen dat het vrij rustig was. Desalniettemin goede service. De steak was gebraden op de grill, maar totaal niet droog, en werd geserveerd met een lekkere saus erbij. Dankzij de gepofte aardappel, en royale salade die bij de steak kwamen had ik geen ruimte meer over voor een dessert.
Al met al zeer tevreden, en ik zal zeker terugkomen.