De Bonte Kraai

Princestraat 42 2225 GC Katwijk aan Zee Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Bonte Kraai

Rucik .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Gisteren hier geluncht. Ik wilde indiaanse vis curry, maar dat bleek alleen tijdens diner verkrijgbaar. Als alternatief hebben we beide linzensoep gegeten en dat was niet verkeerd. Heerlijke verse, home made en biologische soep met eigen gebakken brood en boter.
De bediening is vriendelijk, no nonsense en heel enthousiast over de biologische gerechten, de zelf gebakken taarten en het gebruik van alternatieven voor suiker. De inrichting is lekker rommelig en ongedwongen. Binnenkort gaan we een keer in de avond toch de vis curry eten.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij de Bonte Kraai. Geen à la carte, maar een keuze die door de chef met passie wordt gebracht. Heerlijk biologisch restaurant met vriendelijke bediening. In de zon op het terras is echt top.
Titia04 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Een gastvrij eetafe waar de keuze beperkt is maar juist daardoor alles heeft wat je als gast te wensen hebt. Vriendelijke bediening en lekker eten. Met passie verteld de eigenaar over de producten. Deze passie is terug te vinden in het gerecht. Een aanrader voor als je hiervan houdt!
Line80 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Wat een heerlijk restaurant! De eigenaar weet van elk gerecht, van elk biertje en elke wijn die hier op tafel komt, precies waar het vandaan komt en waarom het hier op de kaart staat. Er is weinig keuze, meestal maar twee verschillende hoofdgerechten, maar wat ze maken smaakt geweldig, dus meer keuze is ook niet nodig. Op de dag dat wij er waren kon je kiezen uit een curry en een stoofpotje. Ik koos de curry en kon daarna opnieuw kiezen tussen: de curry net kip, met kabeljauw (een speciaal soort die iets steviger is dan normaal) of vegetarisch. Ik heb de curry met kabeljauw gegeten en die smaakte erg goed met veel verse groente, aardappels en een smaakvolle, redelijk pittige currysaus.

Er is een terrasje, waar je met etenstijd nog volop in de zon zit. Binnen lijkt het geen restaurant maar meer op een gezellige woonkamer. Een aanrader!
Dana B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Door de extreem lovende recensies eigenlijk helemaal niet meer verder gekeken wat er verder nog te eten was in Katwijk. Onze eigen mening: het eten was prima en smakelijk, maar wel wat simpel. Maargoed, als je hier allemaal tienen voorbij ziet komen in de recensies, zijn de verwachtingen ook extreem hoog gespannen, natuurlijk!

Het personeel is erg vriendelijk en maakt tijd voor een praatje. Ook erg fijn dat we tussen een bakje koffie en ons diner gewoon nog even de winkeltjes in mochten duiken!

De inrichting was alleen totaal mijn smaak niet. Had er een beetje een krakers-gevoel bij...
2596 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Wat een ontdekking is "De Bonte Kraai"! Heerlijk, gezond, lekker eten. Vegetariërs maar ook (biologisch-) vleeseters kunnen hun hart ophalen. De groente is uitzonderlijk! Veel, vers en met liefde klaargemaakt. Wij gaan hier vaker komen!
David B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Voor mij is een restaurantbezoek véél meer dan alleen m'n maag vullen.
Naast het kietelen van de smaakpapillen zoek ik iets subjectiefs dat 'kwaliteit' heet. Zoals de ingrediënten, de vriendelijkheid van het personeel, de originaliteit van de gerechten en zelfs de aankleding van en de sfeer in het restaurant.

Bij 'De Bonte Kraai' voel ik me volledig thuis. Een kijkje in de keuken nemen? Geen punt. Een gesprekje - echt een uitwisseling over voedsel! - met het personeel (dat overigens heel correct een uniform draagt!). En zeker, voedsel gemaakt met liefde en aandacht.

De cappuccino was heerlijk heet - zó zeldzaam! - en precies naar mijn smaak, en met een smakelijk, krokant, biologisch koekje erbij.

Het groentegerecht werd voor ons gemaakt en is precies waar ik naar verlang en zó zelden krijg in restaurants: véél groenten, vers voorbereid. En met een homp eerlijk brood met een oersmaak zoals het hoort.

Een punt cheesecake (let op: geen puntje, maar een gulle portie) rondde de maaltijd af. En wéét dat ik een cheesecake-expert tevens -fanaat ben, en dat deze cheescake (uiteraard van eigen makelij) herinnerde me aan die van mijn lieve oude moeder ...

Voor zo'n €40 ben ik bijzonder tevreden. Ik voel me op alle niveaus gevoed door mijn bezoek aan dit zeldzame restaurant - zoiets verwacht ik niet in zo'n dorpje aan zee, naast de vis- en patatboeren!

Nog iets over de inrichting. Er is een Amerikaans woord dat deze perfect beschrijft: 'funky' - wat redelijk overeenkomt met 'origineel, authentiek, geinig, creatief' - en alles behalve helemaal af of strak. Maar wel schoon, netjes onderhouden en smaakvol. Voorbeelden: het bestek en het serviesgoed zijn een gezellige ratjetoe.

Extra detail: parkeren voor de deur €0,60 per uur.

Judith's .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
heerlijk gegeten: keuze tussen daghap (curry) en 'iets anders' (verrassing). vegacurry was heerlijk en mooi om te zien: alle groenten nog mooi van kleur en super van smaak en 'kip' van de vegetarische slager.
klein, gezellig tentje, goede sfeer.
moesten hier en daar wat lang op wachten, maar hartelijke, enthousiaste bediening.
de restauranthond is net zo groot als braaf, dus nul probleem (en ook onze eigen hond werd vriendelijk ontvangen).
een aanbeveling na een uitwaai-strandwandeling!
Arie K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Zonder verwachting een tafeltje voor vier gereserveerd. De binnenkomst was een verrassing; een ervaring op zich. Inderdaad en hond in het eetcafe. Oeps! Hoeft van mij niet maar geen last van gehad. Verdere inrichting vond ik sfeervol en lekker apart. Het eten was eenvoudig maar goed bereid en zeer smaakvol! Zeker voor zo'n laagdrempelige eetgelegenheid verdient dat een negen. Gezien de prijs/kwaliteit kom ik hier zeker nogmaals terug.
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Enthousiast kookteam dat zich staande probeert te houden tussen alle strandtenten in Katwijk. Biologisch-vegetarische gerechten maar ook verantwoorde kip en vleesgerechten zijn te verkrijgen. Eten is eenvoudig maar goed, de wachttijden zijn wat aan de lange kant maar omdat het gezellig is ervaar je dat niet als hinderlijk. Regelmatig gastkokers met aparte gerechten.