De Bonte Koe

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Lang
Nanda85 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Verrassend lekker en goed gegeten bij De Bonte Koe! Zeer goede ruime proporties die zeker niet onderdoen aan kwaliteit! Erg aardige en attente bediening, wensen buiten de kaart om waren mogelijk. Wij komen zeker graag een keer terug.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Via vakantieveiling een bon voor 4 personen onbeperkt pannenkoeken eten bij De Bonte Koe gewonnen.
Vandaag om 13.00 uur liepen we het restaurant binnen en werden ontvangen door de ober. Wij mochten vrij kiezen waar we gingen zitten.
Na een korte uitleg over de kaart werd onze drankbestelling opgenomen. Na het serveren hiervan werd de rest van de bestelling opgenomen..
Na een korte wachttijd werden onze pannenkoeken geserveerd. Deze waren uitstekend van smaak en grootte en lekker warm. Er werd meteen gevraagd of we nog drankjes wilden bestellen. Toen iedereen de pannenkoek op had, werd er afgeruimd en kon de volgende ronde besteld worden. Tussendoor werd er netjes gevraagd of alles naar wens was.
Wij hebben hier uitstekend pannenkoeken gegeten en komen zeker nog een keer terug. Ook wat er aan de andere tafels werd geserveerd zag er allemaal zeer smakelijk uit.
Saskia_Naber .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Afgelopen zaterdag vierde mijn moeder haar 90e verjaardag in het restaurant met 25 personen. Helaas viel het zwaar tegen:

Wij waren iets vroeger dan de rest, maar het bleek niet mogelijk te zijn om alvast een drankje te bestellen.

Hoewel we vooraf hadden aangegeven wat we wilden eten (hoofdgerecht en toetje), duurde het maar liefst ruim 3,5 uur voor het nagerecht uitgeserveerd werd.

De twee achterkleinkinderen (7 en 10) werden als laatste bediend.

Het personeel was, op een serveerster na, of ongeinteresseerd, of niet vakkundig.

De eigenaar van de zaak vond het niet nodig ons en mijn moeder welkom te heten, laat staan te feliciteren.

De meeste hoofdgerechten waren goed bereid, maar de biefstukken waren taai; de kwaliteit van het vlees was niet goed. Toen ik er wat van zei, reageerde de serveerster amper; ze haalde het weg en ik heb er niets meer van gehoord.

De bijgerechten: frietjes en kleine schaaltjes doorgekookte bloemkool en worteltjes. De extra bestelde groene salade bestond voor de helft uit een koolsla met mayo; niet echt groen.

Kortom: onvriendelijke eigenaar, slechte organisatie, en fantasieloze gerechten; voor een bedrag van ruim 800 euro mag je meer verwachten.

Eens maar nooit weer!
Irene C. T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Bij binnenkomst was iemand van het personeel erg behulpzaam qua mijn rollator. Was wel erg lastig om achterin in het restaurant te komen. Mijn rollator werd weggezet en er werd gelijk verteld waar het invalidentoillet was.

Minpunt vond ik o.a. de parkeerplaats. Die veel kleiner was dan beschreven. Toen we aankwamen was deze helemaal vol. En dan was de supermarkt nog niet eens open. We moesten een eindje verder op aan de doorgaande weg staan. Wat bij in en uitstappen erg onveilig was. Ook moest ik daardoor iets verder lopen. En bij het weggaan oversteken hadden automobilist absoluut geen geduld en zat ik bijna onder een auto.

Het eten was op zich goed alleen de warme groente was niet gaar. Nog niet eens beetgaar. De luxe koffie kon ik de luxe niet van afzien/proeven.

Ondanks de service en de vriendelijkheid van het personeel kom ik hier niet weer. En dan puur om de parkeerplaats en rollatortoegankelijkheid. Wat op de site van de Bonte Koe heel anders beschreven staat. Weer van geleerd dat ik in het vervolg dit moet gaan navragen als we ergens willen eten.
Alces .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Omdat we geen prijs wonnen bij de Zandsculptures zijn we maar op eigen kosten naar de Bonte Koe gegaan. Drie van ons kozen voor de biefstuk Bontekoe; een heerlijk stukje vlees en inderdaad er mag wel wat jus bij. De geitenkaas in de roerbak groenteschotel was heerlijk.
Het glaasje kraanwater was gratis, daar kunnen veel restaurants nog een voorbeeld aan nemen.
Kortom: De Bonte koe strooit je geen zand in de ogen!
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vrijdagmiddag koffie gedronken en daarna een borreltje met wat hapjes.
Zeer attent personeel, maar de koffie......Peeze...geweldige cappuccino.
Werkelijk waar geweldig, die drink je zelden zo goed.
Mooi.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Geen bijzondere gerechten maar gewoon lekker eten in ruime porties.

Als voorgerecht namen we met z’n allen de Planking. De verschillende voorgerechten zijn mooi opgediend. Het was veel en lekker door de variatie. Advies voor de kleine eters: bestel daarna niet teveel meer.
Opvallend was de Ceasar salade, deze salade was geheel anders dan de naam doet vermoeden. De omschrijving van het restaurant, salade met gebakken kip, spekjes en bruschetta mayonaise, stukje brood doet wel recht aan de werkelijkheid. Ik zou de naam veranderen. Qua smaak vond ik de combinatie erg lekker.

Als hoofdgerecht is de gemarineerde kippendij saté een aanrader. Heerlijk mals vlees en goed gemarineerd.
De anderen namen een pannenkoek. Bij een eerder bezoek dit jaar waren de pannenkoeken dik en niet gaar. Gelukkig waren deze pannenkoeken goed gaar en verbeterd qua smaak.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gezellig restaurant, prima bediening, goed op elkaar ingespeeld. Gekozen voor de biefstuk Bonte Koe (met gebakken champignons, ui, spek en zilverui) en biefstuk champignons. Erg malse biefstuk (mag wat mij betreft wel wat meer jus bij). Vooraf erg lekker brood met kruidenboter en bruchetta mayonaise. Na samen een grand dessert gedeeld met o.a heerlijke adresjes cake en sorbetijs.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Ondanks de braderie drukte heel snel een tafel en vlotte service. Opvallend lekkere bruchetta mayonaise bij het stokbrood. Gezellige service en een prima mosselpan
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het vlees en de vis waren lekker mals en goed bereid. De groenten erg simpel maar zoveel als je wilt. De frieten waren erg lekker. Precies goed gebakken en lekker dik. Het tweede bakje was niet lekker. Te haastig gebakken. Het nagerecht erg simpel en weinig. De bediening vriendelijk. De tafels werden erg vluchtig met een goor uitziend doekje schoongemaakt. De kruimels kwamen op de stoelen terecht en de tafels waren niet echt schoon.
Wij vonden het eten wel voldoende van kwaliteit maar de prijs voor dit soort eten veel te hoog.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Mijn vriendin is al verschillende malen wezen eten bij Restaurant De Bonte Koe. Verschillende verhalen gehoord van mijn vriendin en mijn schoonouders. Lekker eten en op en top gastvriendelijk. Op 06/05/2016 mocht ik dit eindelijk ook eens ervaren!

Lunch
Tijdens de lunch even lekker genoten van een 'Ambachtelijke bol Met jonge of oude kaas' en een 'Ambachtelijke bol met warme beenham en een honingmosterdsaus'. Rijkelijk belegd op een heerlijk stuk brood. Mijn vriendin is gek op kaas, maar vond persoonlijk 3 plakken kaas te veel. Dit is echter persoonlijk en hier is dus niks op aan te merken. De beenham was ook meer als voldoende met een heerlijke honingmosterdsaus.

Diner
Een paar dagen eerder gereserveerd voor 18.00uur, echter door ons tijdschema toch gevraagd om een uurtje eerder, wat geen enkel probleem was. Bij lekker buiten kunnen zitten en mogen genieten van de overheerlijke spareribs. Het vlees viel letterlijk van het bot af zonder enkele moeite. Precies zoals spareribs horen te zijn. Subliem! Mijn vriendin was gek op de Salade Bonte Koe, maar deze stond helaas niet meer op de kaart. Toch nagevraagd en deze werd ook voor haar geserveerd. Perfecte dienstverlening! Meer dan genoeg bijgerechten zoals friet, salade en groente. Wij hebben hier echt prima gegeten!

De service was echt een beleving. Na zelf 11 jaar in de horeca te hebben mogen rondrennen, ging het mij hier toch weer kriebelen. Prachtig om mee te maken hoe een ober connectie kan maken met zijn gasten. Ik wil de termen professioneel of informeel niet eens gebruiken. Het was persoonlijk en dat vind ik belangrijk. Zelfs het onthouden van mijn naam en mijn naam gebruiken is een zeer mooie manier om een gast te behandelen. Slechts even contact gehad met een oudere meneer achter de bar, maar wel direct geschoten dat dit een man is die begrijpt wat gastvrijheid inhoudt, net zoals de grote heer die ons bediende.
Veelal wordt het eten benadrukt tijdens recensies, maar ik vind dat een goede gastenomgang ook eens benadrukt mag worden!

Ben slechts even binnen geweest en heb dit niet echt kunnen beoordelen. Op het terras had je als gast voldoende ruimte en zat je niet op elkaar, ook had de bediening voldoende ruimte om te lopen en was dit niet storend.
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Lekker, echt vers, aantrekkelijke gerechten. Geen probleem met schuiven in de kaart. Klein missertje mbt de wijn. Kenden de cepage niet. Het is ze vergeven.
CatSvR .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteren met vier personen bij De Bonte Koe gegeten. Het eten was goed, we kozen allemaal voor het drie gangen keuze menu. Over het eten dus niets te klagen! Maar wat wel ERG jammer was dat dit voor ons een avond was om even met familie uitgebreid bij te praten en dat is erg lastig als de bediening om half tien al begint met af te sluiten. Ons werd gevraagd of we nog van het toilet gebruik wilden maken omdat ze die namelijk schoon gingen maken (toch wel vriendelijk, maar... really????). Terwijl we onze koffie nog opdronken in de gezellige zithoek voorin, werden de lampjes aan de andere kant van het restaurant al uitgedaan, de kaarsjes uit geblazen, alles werd al afgesloten. Op een gewone zaterdagavond toch apart. Om 22:00 stonden we dus toch een beetje beteuterd buiten. Lekker gegeten, maar met een kater de deur uit.
Carlien D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
In de bonte koe hang een warme sfeer, de spareribs waren super lekker je kon het vlees zo van het bot halen, en de bediening was heel vriendelijk.
DDIjxhoorn .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gezzelig sfeervol restaurant met een prima bediening . Het personeel komt geïnteresseerd over en heeft de tijd voor je.
Ik had de varkenshaas medaillons het vlees was lekker mals en de champignons saus heerlijk.
Echt een aanrader .
Ria T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Gisteravond met familie en vrienden gegeten bij "de Bonte Koe". (18 personen)
We hebben voor "planking" gekozen, voorgerecht en dessert van de plank, een soort proeverij dus, en hoofdmenu van de kaart. Dit is ons ontzettend goed bevallen. De ontvangst was gastvrij, gezellig haardvuur aan, jassen werden aangepakt, kortom: echt gastvrij ontvangen. Daarna aan tafel en heerlijk gegeten, bediening was keurig, eten was lekker, niets op aan te merken. Het hele gezelschap was erg enthousiast over dit restaurant.
Bert J.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Heerlijke mosselen gegeten! De pannenkoeken mogen naar mijn mening royaler belegd worden, maar smaakte ook prima. De bediening was zeer vriendelijk en niets was te veel gevraagd. We deelden namelijk een voorgerecht en ik wilde ravigottesaus (stond op de kaart bij een ander gerecht) ipv cocktailsaus bij de mosselen, dat was geen probleem. Decor was in orde.
TheoTV .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Op een zonnige donderdagmiddag fietste mijn vrouw en ik door Garderen. We wilden lunchen en het terras van de Bonte Koe zag er uitnodigend uit. Mooie locatie, mooi terras; een echt vakantiegevoel. We bestelden lekkere rosé, water uit Gardense bron en een grote 'Gardereen' hamburger met friet, spek, ei, champions, uien. Tot nu toe ging alles goed, tot het gerecht werd opgediend. Dit was echt slecht. Een vette (fabrieks?)hamburger, druipend van het frituurvet waardoor het brood zompig. De uien aangebrand, friet al meerdere keren gebakken. Deze kok staat hier zonder liefde voor zijn vak en bezorgd zijn cliënten en werkgever een domper. Het bedienend personeel vroeg al niet eens of het gesmaakt had, ze weten blijkbaar zelf het antwoord.
Samenvattend; mooie locatie, wat stug personeel en een waardeloze kok.
Truus O.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015

Afgelopen Zondag in het Restaurant gegeten. En is mij heel slecht bevallen, Ik had zeebaars besteld die droog was en gronderig smaakte. heb hier over geklaagd maar vonden mijn klacht ongegrond, Er werd mij verteld dat de vis zaterdag vers was ingekocht, En de kok had geproefd van de vis en vonden het prima smaken. maar zit zelf al 25 jaar in de vis en weet als geen ander wat verse vis is. Helaas voor mij grote tegenvaller. Klein lichtpuntje mijn vriendin had Asperges en die smaakte prima,
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Onlangs hier weer eens gegeten. Wij gaan vaak voor de pannenkoeken, zoals ook deze keer. Wij kiezen dan normaliter voor twee verschillende smaken en dan delen we. Toen we dit vertelden werd voorgesteld om ze dan direct zo te bakken, dus half zoet en half pittig.
Dat noem ik service. Verder kan ik me bij de negatieve reacties geen voorstelling maken. We komen er nu al meer dan 10 jaar en of het nu winter, zomer, rustig of druk is, we hebben nooit slechte ervaringen met het personeel gehad. Dat moet dan waarschijnlijk nog komen.