De Bonte Hond

Roggestraat 8 6981 BK Doesburg Nederland Kaart

Over het restaurant De Bonte Hond

Bonte gezelligheid

Met uitzicht op de Martinitoren en het stadhuis in Doesburg heeft De Bonte Hond een centrale plek ingenomen in dit pittoreske stadje. Ze werken samen met lokale leveranciers om hun gerechten puur en eerlijk te houden. Veelal Franse en Hollandse gerechten in een bonte inrichting vol gezelligheid.

Meer informatie over restaurant De Bonte Hond

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Catering , Terras
Margreet E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zeer sfeervol restaurant waar jij je heel welkom kunt voelen. Het eten smaakte heel goed en de porties waren prima.
Helaas was het die avond heel rumoerig door luidsprekende gasten. Daardoor konden wij elkaar nauwelijks verstaan.
m. N.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We zijn hier al vaker geweest. Eerder ook een goede recensie geschreven. Het was dit keer een tegenvaller qua eten. De kaart had voor ons niet veel keus. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.Het voorgerecht was redelijk. Maar de entrecote was echt onder de maat. Taai vlees. Bediening was erg vriendelijk. Zoals ook in andere recensie te lezen is het bij het raam niet aangenaam qua temperatuur. Hopelijk is dit eenmalig.
Gé W.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Een heerlijk huiselijk restaurant met prettig personeel en goed eten. Een aanrader voor wie in Doesburg een fijne plek zoekt.
JanenAda .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het was super gezellig, een sfeervolle inrichting en zeer vriendelijk personeel. Het eten zag er lekker en verzorgd uit en het was ook heel smakelijk. We hebben ons laten verrassen want we kenden dit restaurant niet maar we komen graag terug.
Berlinda H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het eten was heerlijk alleen proefde ik veel dezelfde kruiden in zowel de soep als de hoofdmaaltijd. De bediening was hartelijk en de inrichting super!
K V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, gezellig, vriendelijke bediening, men wist dat we op tijd weg moesten vanwege een concert en daar werd vanaf het begin rekening mee gehouden. We komen zeker nog eens terug!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Gebruik gemaakt van ah/iens aktie. Keus was zeer beperkt en het was niet aangenaam warm bij het raam waar wij zaten. Toch hebben we een gezellige avond gehad.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een leuk oud pand, met aangepaste inrichting. Klein maar gezellig. De kwaliteit van de gerechten waren zeer goed. Heerlijke mosterdsoep, sucadevlees met toebehoren en een prima dessert ( panna cotta).
Erwin L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een rustige sfeervolle locatie; niet al te groot, gezellig. De bediening kwam regelmatig even langs of alles voldoende was en of er nog wensen waren.
We hadden en AH-reservering en hadden keus uit 2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten.
Ons voorgerecht was heerlijke smakelijke mosterdsoep.
De hoofdgerechten waren biefstuk op een spies en zwijnsucade stukjes met patat en heerlijke gekookte lof overgoten met kaas.
Het nagerecht was Heisse Liebe, dit was ijs op kruiimels koekjes met warme frambozen en slagroom.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Goede tent. Vriendelijke service en kwaliteit van eten is goed. Gezellig ingericht.
We hebben er heerlijk gegeten en zouden zeker nog een keer terugkomen.
Aanrader.
theo.verstrael .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
De Bonte Hond serveert een apart AH-menu. Omdat wij vegetarisch en vis eten was de keuze niet zo heel moeilijk. Het voorgerecht met koude forelfilet en koude gegrilde bloemkool was lekker maar niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht had de weinig aantrekkelijke naam 'Alkmaarse parels' en was gebaseerd op gort. Dat bleek erg lekker en op ene leuke manier opgediend dus daar hadden wij geen spijt van. Wat wel weer op viel was dat er eigenlijk geen goede eiwitvervanging in het gerecht zat: geen noten, geen soja. Dat is een veel voorkomend verschijnsel bij vegetarische gerechten en dus zeker geen specifieke verschijnsel bij De Bonte Hond. Dit aspect zou echt meer aandacht moeten krijgen! Het nagerecht was een heerlijke Italiaanse pudding met lekker ijs van bosbessen.
Al met al een lekker menu met een te stevige prijs: €33. Dat hebben we er niet helemaal aan af gegeten. Aan de gastvrijheid was verder niets aan te merken.
Catrine B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Met de pas benoemde chef Christian de Vries (jong, talentvol en veelbelovend) is bistro De Bonte Hond een nieuwe weg ingeslagen. De kaart is samengesteld uit aantrekkelijke gerechten, die het soms wat moeilijk maken om te kiezen.Mijn voorgerecht van hertencarpaccio was uitstekend, al vielen de beloofde eendenleverkrullen wat klein uit. Mijn Alkmaarse parelgort met rucola, cantharel en saus van eekhoorntjesbrood was eveneens heerlijk. Mijn partner begon met een uitstekende bouillon van eekhoorntjesbrood en genoot daarna van de op de huid gebakken zeebaars met een saus van groene kruiden. Het dessert van panna cotta van lavendel met bosbessenijs was ronduit verrukkelijk! Een aanrader dus, deze bistro in hartje Doesburg!
bremerrick .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening in een prachtige omgeving! Rick
hjkets .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Erg goede gerechten, zowel voor-hoofd (malse wildzwijnmedaillons) en nagerecht. Prima gastvrouw! Locatie in het centrum van oud-Doesburg, prima gastvrouw!
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wij zijn er goed geholpen, hadden het driegangenmenu van de spaaractie. Wilden wat anders als voorgerecht wat niet op de kaart stond en dat was geen probleem. Super geregeld alles.
AJ K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heerlijke avond gehad met leuk ontvangst en heerlijke gewaagde gerechten die verrassend opgediend werden. Bediening doet erg haar best om je een leuke avond te bezorgen.
Rita64 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We hebben hier op een woensdagavond in november gegeten en het zat behoorlijk vol (wat ik altijd een goed teken vind). Het eten was prima, we aten het keuzemenu van de AH restaurantactie. De forel was wat gewoontjes en heel koud. De biefstuk (special van de dag) was niet altijd even mals, maar over het algemeen waren we tevreden. Het tempo tussen de gerechten was lekker (niet te vlot). Enige minpuntje vonden we dat het (vriendelijke) bedienend personeel weinig oog voor het bijvullen van de glazen had. We hebben er zelfs 2x om moeten vragen en toen kwam het drankje dat besteld was bij het opdienen van het hoofdgerecht pas nadat we waren uitgegeten.
esther1961 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Fijne mensen, fijne sfeer, hartelijk en gastvrij. Zij wilde graag aan onze wensen tegemoetkomen. We hadden een lunch dat was met soep maar die wilde we niet. Zij boden toen zelf ons een dessert aan. De kwaliteit van de broodjes verschilde per persoon. Beetje 'gemakkelijk'
els G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Heerlijk gegeten in dit gezellige, huiselijke restaurant!
Vlotte,ongedwongen en attente bediening, ondanks de (redelijke) drukte!! Mooi opgemaakte en lekkere gerechten van het AH keuze-menu! ( súperlekkere spruitjes!!) en als klap op de vuurpijl een fantastisch panacotta-toetje! Keurig flesje water op tafel ( dat ook netjes werd bijgevuld!) bij de -goedgevulde-glazen wijn en fris.
Kortom: zeer zeker voor herhaling vatbaar!!
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De prijs-kwaliteitverhouding is beneden de maat. Je hoeft niet mee te doen aan de AH-actie, maar als je er dan voor gaat, maak je er dan niet met een Jantje van Leiden vanaf.
Voorgerecht met een zielig stukje Forel; hoofdgerecht met drie zielige stukjes vlees, één soort groente en wat aardappeltjes, echt karig en het dessert (met een euro bijbetalen) een paar appelsnippers met een bolletje ijs.
Twee conclusies:
1. We doen niet meer mee aan de AH-actie
2. We gaan niet meer naar De Bonte Hond (de keuze was gebaseerd op een goede rervaring, drie jaar geleden).