De Bonte Hond

Roggestraat 8 6981 BK Doesburg Nederland Kaart

Over het restaurant De Bonte Hond

Bonte gezelligheid

Met uitzicht op de Martinitoren en het stadhuis in Doesburg heeft De Bonte Hond een centrale plek ingenomen in dit pittoreske stadje. Ze werken samen met lokale leveranciers om hun gerechten puur en eerlijk te houden. Veelal Franse en Hollandse gerechten in een bonte inrichting vol gezelligheid.

Meer informatie over restaurant De Bonte Hond

• Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Gemoedelijk
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Prachtig weer, dus op het terras gegeten. Vooraf een uitstekende mosterdsoep en een heerlijke geitenkaassalade. Hoofdgerechten zalm, respectievelijk kalfssukade. Zalm perfect met keurig de saus ernaast. Kalfssukade had iets meer gegaard kunnen worden. Mes was nog nodig. Bij de gerechten een verse gekookte asperge, gegratineerde witlof en in de schil gebakken krieltjes. Nagerecht koffie crème brulee en warme kersen. Beide met ijs en slagroom. Prima. Bediening zeer vriendelijk en attent. Enige nadeel van het terras is dat het direct aan de straat grenst. Dus regelmatig een langsrijdende auto en langslopend publiek, waarvan ieder geluid al snel als storend wordt ervaren.
Per saldo echter een prima restaurant waar je graag naar terug gaat.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Afgelopen weekend een burrito met kaas en chorizo en meer kaas hier gegeten. Ik vertel hoe de avond verliep. Allereerst werd ons bij binnenkomst verteld dat grote huisdieren niet gewenst zijn in het restaurant. Dit was voor mijn man Harrolt een schok, aangezien zijn blindegeleidehond zodoende niet mee naar binnen mocht. Hierom zijn wij buiten gaan zitten. Harrolt nam een kleine cocktail en ik een muntthee. Wij aten daarbij een lekker stukje vlees en wat pommes frites. Wat was dit lekker zeg! Het bord was mooi opgemaakt een lust voor het oog! (Helaas kon mijn man Harrolt dat niet zien) de smaak was fenomenaal, kortom genoten! Het lekkere eten en de goede zorg maakte alles goed! Het feit dat we half februari met 3 graden buiten zaten maakte ons helemaal niet meer uit! Geweldige tent, kom hier zeer zeker weer is terug! Alleen dan wel zonder Harrolt, haha!
Antonie G.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
We zijn goed ontvangen het eten was prima en bediening goed
Tinky V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Tevreden!
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
vleesspies was prima, mals, slakjes op gebakken kaas zijn een goede combinatie
Diny V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Er was van alles wat wel op de kaart stond niet meer te bestellen omdat ze overgingen naar de nieuwe kaart, dat was wel jammer.
Margreet E.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zeer sfeervol restaurant waar jij je heel welkom kunt voelen. Het eten smaakte heel goed en de porties waren prima.
Helaas was het die avond heel rumoerig door luidsprekende gasten. Daardoor konden wij elkaar nauwelijks verstaan.
m. N.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We zijn hier al vaker geweest. Eerder ook een goede recensie geschreven. Het was dit keer een tegenvaller qua eten. De kaart had voor ons niet veel keus. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.Het voorgerecht was redelijk. Maar de entrecote was echt onder de maat. Taai vlees. Bediening was erg vriendelijk. Zoals ook in andere recensie te lezen is het bij het raam niet aangenaam qua temperatuur. Hopelijk is dit eenmalig.
Gé W.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Een heerlijk huiselijk restaurant met prettig personeel en goed eten. Een aanrader voor wie in Doesburg een fijne plek zoekt.
JanenAda .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het was super gezellig, een sfeervolle inrichting en zeer vriendelijk personeel. Het eten zag er lekker en verzorgd uit en het was ook heel smakelijk. We hebben ons laten verrassen want we kenden dit restaurant niet maar we komen graag terug.
Berlinda H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het eten was heerlijk alleen proefde ik veel dezelfde kruiden in zowel de soep als de hoofdmaaltijd. De bediening was hartelijk en de inrichting super!
K V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten, gezellig, vriendelijke bediening, men wist dat we op tijd weg moesten vanwege een concert en daar werd vanaf het begin rekening mee gehouden. We komen zeker nog eens terug!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Gebruik gemaakt van ah/iens aktie. Keus was zeer beperkt en het was niet aangenaam warm bij het raam waar wij zaten. Toch hebben we een gezellige avond gehad.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een leuk oud pand, met aangepaste inrichting. Klein maar gezellig. De kwaliteit van de gerechten waren zeer goed. Heerlijke mosterdsoep, sucadevlees met toebehoren en een prima dessert ( panna cotta).
Erwin L.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een rustige sfeervolle locatie; niet al te groot, gezellig. De bediening kwam regelmatig even langs of alles voldoende was en of er nog wensen waren.
We hadden en AH-reservering en hadden keus uit 2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten.
Ons voorgerecht was heerlijke smakelijke mosterdsoep.
De hoofdgerechten waren biefstuk op een spies en zwijnsucade stukjes met patat en heerlijke gekookte lof overgoten met kaas.
Het nagerecht was Heisse Liebe, dit was ijs op kruiimels koekjes met warme frambozen en slagroom.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Goede tent. Vriendelijke service en kwaliteit van eten is goed. Gezellig ingericht.
We hebben er heerlijk gegeten en zouden zeker nog een keer terugkomen.
Aanrader.
theo.verstrael .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
De Bonte Hond serveert een apart AH-menu. Omdat wij vegetarisch en vis eten was de keuze niet zo heel moeilijk. Het voorgerecht met koude forelfilet en koude gegrilde bloemkool was lekker maar niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht had de weinig aantrekkelijke naam 'Alkmaarse parels' en was gebaseerd op gort. Dat bleek erg lekker en op ene leuke manier opgediend dus daar hadden wij geen spijt van. Wat wel weer op viel was dat er eigenlijk geen goede eiwitvervanging in het gerecht zat: geen noten, geen soja. Dat is een veel voorkomend verschijnsel bij vegetarische gerechten en dus zeker geen specifieke verschijnsel bij De Bonte Hond. Dit aspect zou echt meer aandacht moeten krijgen! Het nagerecht was een heerlijke Italiaanse pudding met lekker ijs van bosbessen.
Al met al een lekker menu met een te stevige prijs: €33. Dat hebben we er niet helemaal aan af gegeten. Aan de gastvrijheid was verder niets aan te merken.
Catrine B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Met de pas benoemde chef Christian de Vries (jong, talentvol en veelbelovend) is bistro De Bonte Hond een nieuwe weg ingeslagen. De kaart is samengesteld uit aantrekkelijke gerechten, die het soms wat moeilijk maken om te kiezen.Mijn voorgerecht van hertencarpaccio was uitstekend, al vielen de beloofde eendenleverkrullen wat klein uit. Mijn Alkmaarse parelgort met rucola, cantharel en saus van eekhoorntjesbrood was eveneens heerlijk. Mijn partner begon met een uitstekende bouillon van eekhoorntjesbrood en genoot daarna van de op de huid gebakken zeebaars met een saus van groene kruiden. Het dessert van panna cotta van lavendel met bosbessenijs was ronduit verrukkelijk! Een aanrader dus, deze bistro in hartje Doesburg!
bremerrick .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening in een prachtige omgeving! Rick