De Bonte Bengel

6,7
6,8
T D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Het vlees is goed, bakje salade erg weinig en de service is niet zo geweldig. De bediening is niet zo goed op de hoogte van de gerechten die aangeboden worden met de daarbij behorende eigenschappen.

Het komt bovendien erg kinderachtig over als je vraagt om ipv pepersaus bij een gerecht dit te vervangen door champignonsaus (die op de kaart overigens even duur is!!) en dat je bij de afrekening ziet dat er een "extra" ingrediënt in rekening wordt gebracht. Dit is niet bepaald een goede service. Als je daar dan vervolgens een opmerking over maakt, wordt je eigenlijk compleet genegeerd.

Als ze aan zulke zaken geld moeten verdienen, gaat het qua restaurant wel de verkeerde kant op... Als ik weer een keer in Alkmaar ben, zal ik mij nog wel 2 keer bedenken om hier weer naar toe te gaan.
TKooij .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Sinds enige jaren ben ik vaste bezoeker van de Bonte Bengel, iedere zaterdag waten wij daar te vinden om te gaan lunchen. Uitstekende gereedgemaakte gerechten, prima bediening. Maar sinds enige weken vind ik het restaurant enorm achteruit gaan.
De uiensoep heb ik altijd de beste ooit geproefd genoemd. Maar nu een waterig soepje met niet de kruiden er in die we gewend zijn. Gebakken champions bleek en flauw van smaak. Er staat ook andere bediening, misschien dan ook een andere kok ? Paarnslokjes van de koffie en dan komt de uiensoep al. Dan de koffie maar even laten staan. Uiensoep maar net aan begonnen, wordt ook al meteen de carpaccio op tafel gezet. Daarna wordt je ook aan het lot overgelaten, bediening geeft geen aandacht meer. Het afrekenen verliep ook stuntelig. Terwijl het nog niet eens zo druk was. Komt dit doordat het vakantie is en minder ervaren maar ook niet goed geinstrueerd personeel staat ?
HSS .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten vanavond; allebei een lamsgerecht en het vlees was perfect mals en iets roze! Vriendelijke bediening; ze moesten hard werken omdat het goed vol zat. Jammer dat door de stress, drukte of iets anders de kok of misschien zelfs wel de eigenaar zo geïrriteerd raakte , dat hij tegen het bedienend personeel begon te schreeuwen/schelden! Dit was hoorbaar voor iedereen in de zaak Not done / nooit doen, ook niet als je onder druk staat!!!
Hierdoor zijn we direct weggegaan ( zonder het aardige serveerster te bedanken )
Carola N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Deze keer bezochten we De Bonte Bengel met onze vier kinderen. Niemand keek vreemd op van pofffertjes als voorgerecht en een voorgerecht van de kaart als hoofdgerecht! Er kan veel, de bediening is relaxed.

Ik had heerlijke sate, manlief zat aan de prima spareribs. Niets op aan te merken. Grote porties, no nonsense eten en de prijzen zijn prettig. Geen culinaire uitspattingen, maar lekker voor af en toe.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Prima restaurant voor "even tussendoor". Leuk terras (met heaters) waar je lekker mensen kunt kijken. Alert personeel dat mensen die de menukaaart op de stoep staan te bekijken naar binnen vraagt en netjes helpt. Het eten kwam op prima tempo door. We hadden de tortilla chips met guacamole en pittig sausje, niet bijzonder maar oké. En 2x ossehaassaté. De saté was nog een beetje rosé van binnen en lekker mals. De saus was niet bijzonder en er zaten wat zwarte schilvertjes in maar prima verder. Frieten veel en dik. Wel heel weinig salade erbij. We waren incl. drankjes €45 kwijt, redelijk vonden wij maar zou ook niet meer moeten zijn.
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vlakbij de grote kerk en theater De Vest in alkmaar zit dit knusse restaurantje met de uitstraling van een bruin cafe waar je voor weinig geld een prima hapje kan eten.
Overzichtelijke menu kaart en lekker bourgondisch eten. De Ossenhaas sate en de ossenhaas puntjes waren beide heerlijk en mooi rose. Ook de aardappeltjes/patatjes prima en groentes goed . Ook op de huiswijn (merlot) is niets aan te merken.
't interieur is wel een beetje krap, maar het past er wel bij. Bediening prima, we komen er graag nog eens terug.
Xirz .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Armetierige aankleding, dito eten en bediening. Vlees was koud en droog. Zoete witte wijn besteld, maar kregen droge witte wijn, op zich geen probleem, zou je denken, ruil je "gewoon" om voor een echt zoete witte wijn, maar de dame die zich manager noemt, neemt bij de bar een slok uit het glas, komt terug en zegt dat het wel een zoete witte wijn is en gaat met ons in discussie,... ronduit slecht, we hadden eigenlijk gewoon weg moeten gaan, maar uit "fatsoen" blijf je, gelukkig was ons gezelschap erg gezellig, maar heeft wel een zware stempel op de sfeer gedrukt, zeker geen aanrader!
hannie58 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteravond gegeten bij de bonte bengel,wat een tegenvaller! De varkenshaasjes waren niet gaar, 1 ging er terug naar de keuken maar wij kregen hetzelfde niet gare varkenshaasje weer terug. De jongen in de bediening schonk bij een van ons een cola in en nam het halve flesje mee terug.Na een opmerking onzerzijds zei hij o,sorry het zette het weer terug op tafel. dE bestelde zoete witte wijn eerst kregen wij echt zoete witte wijn maar het volgende glas was droog. Eerst werd het door de jongen opgehaald deze liet hetzelfde glas weer doe een collega bij ons neerzetten met de opmerking dit is wel zoete witte wijn.Zo kan ik nog even doorgaan ,het was gewoon slecht.
ENDE .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
De Bonte Bengel is een soort eetcafé waar je voor weinig geld een eenvoudig hapje kan eten. Geen bijzondere gerechten, maar daar is de prijs dan ook naar. Wel heel krap, de tafels staan heel dicht bij elkaar waardoor het soms zelfs lastig is om er tussenuit te komen als je even naar het toilet wilt.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Geluncht op terras, goed gebakken omelet en de bekende Van Dobben. Aardige Jongen in de bediening. Aankleding wel erg sleets.
laisha .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Je kunt hier prima terecht voor een kop koffie en wat er bij. Maar als je van lekker eten houdt zou ik hier niet heen gaan. Het is allemaal net niet. De verhouding en de smaak zijn niet de mijne. Terwijl als je op de kaart kijkt zie je allemaal leuke en interessante gerechten. Je kunt bijna niet kiezen. Bediening was wel goed. Er werd zels nog een tafeltje voor ons vrijgemaakt. Het heeft ook echt de sfeer van eetcafe.
natasja D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
lekker simpel overzichtelijke menu kaart en lekker bourgondisch eten ..biefstuk gewoon lekker rose zoals ik besteld had ...aardappeltjes goed groentes goed ...'t interieur past erbij ...bediening gezellig ..je komt er graag terug .
Titia04 D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Lekker kunnen zitten op het terras. Qua aankleding kan dit zeker beter. Bediening was fantastisch. Leuke vlotte meiden die oog hebben voor gastbeleving. Gerechten ook goed bereid, uiensoep niet te zout, entrecote perfect gegaard,maaltijd salade rijk gevuld.
een leuke zaak vooral door de bediening en prima keuken. M.i. kwamen de eigenaren later een biertje doen, helaas dat zij de arrogantie ten top uitstralen.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Het eten was oke voor de prijs maar ook niet meer dan dat. Alles had wat meer op smaak gemogen. Cuisson van vlees was wel goed. Friet was heel melig. Bij de mixed grill (op 1 spies) was er weinig verschil tussen het vlees.

Daarnaast was het duidelijk te druk voor de hoeveelheid personeel. Het duurde dan ook 20 minuten voor we het eerste drankje hadden en daarna ook vrij lang met de kaart. Later toen het rustige werd ging het allemaal wel wat sneller maar hier was ruimte tot verbetering.
Loyd12 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Samen met mijn vriendin hebben wij hier heerlijk gegeten. De bediening uitermate vriendelijk en vooral belangstellend naar je tevredenheid. Dat verdient zeker complimenten. Het eten was heerlijk. De Bonte Bengel is een eetcafe maar de kwaliteit van het eten is beter dan (je verwacht) in veel restaurants. We zaten ondanks de regen perfect droog op het terras in een gezellige ongedwongen sfeer. Duidelijk, wij gaan hier vaker even lekker wat eten!
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Redelijk eten voor een redelijke prijs. Meerdere keren gegeten voor een redelijke studentenprijs. Het eten is niet bijzonder maar kan er mee door. Wanneer men de lat niet te hoog legt kan men hier een prettige avond doorbrengen.
MKrom .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Uitstekende lunches in restaurant met informele en rustige sfeer. Fijne bediening. Serveren o.m. de tegenwoordig populaire Italiaanse en waldkornbollen. Vooral bol met gegrilde kipfilet en satésaus is erg lekker. Ook prima salades.
lisaootes .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Een tijd geleden heb ik samen met een gezelschap gegeten bij de Bonte Bengel. Het was op 8 oktober, wat in Alkmaar een feestdag is. Het was dan ook erg druk, maar de sfeer was goed. Nadat iets hadden gedronken bestelde we allemaal ons hoofdgerechten. Toen deze werden gebracht, werd het duidelijk dat mijn hoofdgerecht niet doorgekomen was. Uiteindelijk bestelde ik iets wat anders, wat redelijk snel klaar zou zijn, maar alsnog kreeg ik mijn eten pas toen de rest het al bijna op had (erg vervelend!!). Toen wij wilden gaan afrekenen, heb ik heel vriendelijk aan de serveerster gevraagd of we een compensatie konden krijgen voor het verlate en uiteindelijk andere hoofdgerecht (bijvoorbeeld een gratis drankje of wat dan ook, niet zo gek toch?). Even later kwam ze terug met de mededeling dat dit helaas niet kon. Ik heb toen gevraagd of ik de manager even mocht spreken. Dit had ik beter niet kunnen doen, want nog voordat ik kon beginnen met het uitleggen van de situatie, viel deze manager ontzettend tegen mij uit. Of ik wel niet zag hoe druk het was en dat mensen nou eenmaal fouten maken, en dat ik absoluut geen compensatie zou krijgen. Ik heb nog geprobeerd iets terug te zeggen, maar ze ratelde maar door (en dat allemaal tussen alle andere gasten op het terras). Uiteindelijk lukt het haar het woord ‘sorry’ te zeggen, waarop iemand van het gezelschap vroeg: ‘meent u dat?’, waarop de manager vervolgens bij iedereen omstebeurt heel intimiderend dichtbij kwam en recht in het gezicht zei: ‘SORRY, SORRY, SORRY’. Of toe wel deze manager was naar mijn inziens erg gefrustreerd en het leek alsof ze ons als uitlaatklep gebruikte. Uiteindelijk ging ze weg en kwam ze al vrij snel terug met een pinautomaat, waarop ze zei: ‘Ja, ik heb binnen even gecheckt, en zag dat jullie nog niet betaald hebben, dus ik kom geld halen’. Het kwam bij ons over alsof ze ons ervan verdachte zonder te betalen weg te gaan. Al met al wat dit een hele nare ervaring voor mij en de rest van het gezelschap en ik heb zoiets werkelijk nog nooit meegemaakt. Ik zal hier dan nooit meer gaan eten, en niet vanwege het eten, want dat was prima.
freeradio .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Lekker buiten gezeten drankje en een 2x een menu besteld.
Prima lekker genoeg het zag er fris uit goede salade en prima biefstuk!.
Ossehaas in rodewijn is ook erg lekker , knapperige groentes top !
Prijzen ook zeer klant vriendelijk .
elroca .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Heel erg gezellig , 2-gangenmenu voor slechts 12,95 euro. Prima soep , sate van varkenshaas met garnituur. Vriendelijke bediening alleen erg krap , tafeltjes heel dicht bij elkaar , Parijse opstelling. Gezellig terras.