Over het restaurant De Bon Vivant

Ons gezellige Restaurant is al sinds 1994 op de vorstelijke Loolaan gelegen en beschikt daarmee over een Top locatie in Apeldoorn. Onze keuken werkt met ''streekgerechten'' en beschikt over verschillende specialiteiten. Elke keer weer proberen wij naar vernieuwende gerechten te streven, met hoge kwaliteit.

Wij beschikken over verschillende mogelijkheden om u van alle gemakken te voorzien, zo kunt u Gratis parkeren, zijn wij rolstoel toegankelijk, hebben wij terras verwarming en een invalide toilet. U als gast proberen wij niet tekort te doen!

Meer informatie over restaurant De Bon Vivant

Jouw recensie over het restaurant De Bon Vivant

Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Gisteren met mijn partner gegeten. Op zich prima restaurant, maar bediening wat slordig en iets te nonchalant.
Ze waren een aantal zaken vergeten. Het bakje met de rekening kregen we bijv. in de haast op de tafel gegooid. Wij vonden de bediening (de ober, de dames overigens niet) echt te nonchalant en vluchtig, daardoor creëer je geen intieme en gezellige sfeer.
Het eten was op zich prima, maar vonden wij naar verhouding nog best duur. We hebben wel heerlijk buiten gezetten en de sfeer was verder goed.
Ton E.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Lisette O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Prijs kwaliteit verhouding is niet goed. Op de menukaart staan geen prijzen van wijn en bier, alleen koffie of thee. 150 ml speciaal bier is aan de prijs!!
We hadden buiten gezeten, alleen de tafels staan te dicht op elkaar. Biefstuk zou 250gr. moeten zijn, maar daar hebben we onze twijfels over.
I.M. V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Na binnenkomst moesten we even aan tafel wachten tot we geholpen werden. Daarna was het tempo van bedienen precies goed. Heerlijk gegeten!
B.R. S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Eten was goed, met paar kanttekeningen: De tong was besteld zonder gember en kwam met.Mijn partner kan 3 gangen niet aan (gewoon te veel) en bestelde dus twee van de drie gangen. Op de rekening bleek dat we daarvoor €9,- MEER moesten betalen dan bij het 3 gangen menu, terwijl deze 2 onderdeel waren van het menu. Is gecorrigeerd maar had wel verteld moeten worden (" U kunt beter het 3 gangen menu nemen en 1 gang laten staan, dat is aanzienlijk voordeliger") Geen goede actie, Bon Vivant
Anna T.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Prima om gezellig een avond door te brengen
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
zoals gewoonlijk uitstekend gegeten en met dat mooie weer lekker buiten gezeten. alles goed geregeld
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
I.v.m. mooi weer buiten gezeten. Omdat je daar geen muziek hebt vonden we niet echt prettig dat de tafeltjes aan restaurantzijde dicht bij elkaar stonden. Wij praten niet veel i.v.m. de gehorigheid en de buren aan weerszijde van ons ook niet om die reden w.s.
Herman .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Mooie plek om te dineren. Het voorgerecht, zowel champignons als gestoofde lam was prima en niet teveel. Het hoofdgerecht, asperges, was ook zeer goed. De bediening was wel wat rommelig met vergissingen.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Een hele reeks van kleine irritaties maakte dat wij behoorlijk ontevreden vertrokken. In het algemeen geldt: veel te kleine porties met veel te hoge prijzen in vergelijking met vergelijkbare restaurants en te opdringerig verkopen van steeds maar meer drank en koffie.
Enkele voorbeelden:
* Een drie gangen menu is nauwelijks goedkoper dan 3 losse gerechten. Toch lijkt het er sterk op dat de porties bij een menu veel kleiner worden opgediend.
* Een Chefs dessert van €12,50 bleek een groot bord met 3 kleine frutseltjes.
* Een Lamsrouleau (voorgerecht) van €11 bevatte 2 kleine blokjes lam en wat garnering.
* Een losse "aangeklede" koffie met 4 bonbons, een koffie ipv nagerecht met 2 bonbons
* Een speciaal biertje in een glas met (slechts) 150 cl
* Op de rekening bleken achteraf 2 biertjes ipv 1 in rekening gebracht
* 4 personen lieten de rekening van €210 in 2 delen splitsen. Eén stel betaalde €110, de andere kreeg ook een rekening van €110.
De kwaliteit van het eten was (op de lamsrouleau na) goed, de bediening overdreven vriendelijk maar ze wekten sterk de indruk dat het ging om zoveel mogelijk te verkopen van zo klein mogelijke porties. Vervelend!
Jans A.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
eten was goed, evenals de bediening. Echter na te hebben afgerekend, was de service kennelijk niet meer nodig.
Bij ontvangst werden de jassen aangenomen, bij vertrek was het : red jezelf.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
we hebben hier 1,5 jaar geleden heerlijk gegeten, daarna is de zaak verbouwd en we waren benieuwd naar het resultaat. Ik weet niet wat er allemaal verbouwd is, maar de kwaliteit van het eten is er helaas op achteruit gegaan. Het voorgerecht, de lamsrouleau had geen smaak en er zaten harde stukjes in, de tongfilet was niet lekker. Dikke paneerlaag, niet krokant. De grote biefstuk werd ongevraagd gesneden geserveerd, was er geen hele biefstuk meer? Men werkt hier met een menu van 3,4 of 5 gangen. Alle gerechten zijn ook los te bestellen. Wij bestelden een voor en hoofdgerecht, je betaalt dan een hogere prijs per gerecht, en komt dan duurder uit dan met een 3 gangen diner. Dit hadden we graag van te voren willen horen, maar helaas worden de prijzen van de losse gerechten niet vermeld op de kaart. Toen we weggingen werden we niet gegroet, er was niemand die ons zag gaan. Jammer , wij komen niet meer terug.
L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Wij waren voor de tweede keer in dit geweldige restaurant. Eerst met twee personen om iets te vieren en op Koningsdag met vier personen. Het bedienend personeel verstaat de kunst al bij aankomst een vriendelijke sfeer te creëren. De gerechten zijn van een goede prijs/kwaliteit-verhouding en werden uitermate goed geserveerd. Minpuntjes? Nee! Wij hebben een geweldige avond gehad en hopen nog vaak terug te komen.
karel V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Prettig gegeten, en vooral aan onze vragen ( wensen) vooraf gesteld via de boekingsite geheel voldaan,
Lekker gegeten, slimme kaart en "alles kan" is prettig om te horen. De kaart is de goede uitgangsbasis met leuke en klassieke gerechten.
komen vast wel terug.
Joukje Y.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Wachttijd is goed of prima alleen dat kon ik niet aangeven.

Er werd een foutje tav menu bij ons gemaakt. Wij hebben gerecht geaccepteerd en niet teruggestuurd wat wel kon. Hier werd direct en soepel op ingespeeld met aan het eind gratis koffie met wat extra lekkers erbij.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Meer dan uitstekende reerug. Niet alleen de vaste kaart geeft veel mogelijkheden. Ook naast de kaart op het kruitbord verrassend dagmenu volledig aangepast aan de tijd van het jaar. Asperges en lam + rood fruit sabayon.
De Vlaamse frites waren nogal vet. Na een opmerking van ons, werd dit onmiddellijk gecorrigeerd. Vel groentespecials erbij . Er wordt goed rekening gehouden met theater bezoek. Bij de koffie nogal een tweetal bonbons, hetgeen goed maakte dat koffie geserveerd werd ipv cappuccino. Goede huiswijn en water. Jammer dat heetwaterketel niet in een koeler werd geserveerd. Wij aten buiten en het was nogal warm, zeker voor het water.
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Wij hadden een wildpotje en vis. Het wildpotje was prima maar de vis was smakeloos en er zaten veel graten in. We hebben hem echter wel opgegeten maar bij het afruimen een opmerking hierover gemaakt. De reactie was dat graten nu eenmaal bij vis hoorden. Verder was een andere ober(?) bij een groep eters vooral druk ik de weer met de wijnen. Iets te druk naar onze smaak, op het opdringerige af. De prijzen waren voor het gebodene absurd hoog.
Ed S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
We zijn geen grote eters en wilden de geitenkaassalade nemen als hoofdgerecht. Er zijn nl twee opties bij de voorgerechten, ook als hoofdgerecht. Nog nagevraagd of dat niet te weinig zou zijn en dat zou niet het geval zijn. Ook nog frites bijbesteld voor de zekerheid. De salade was lekker maar wel erg klein en de frites licht en weinig krokant. Verder gingen alle verzoeken die we deden aan een bepaalde ober die zich als gastheer voordeed, verloren. Hebben alles opnieuw moeten vragen aan de andere bediening. Een cheesecake voor € 10 was echt veel te duur. Zag er mooi uit en was lekker, dat wel. Het liep gewoon niet lekker met de bediening. Te aanwezig als de glazen nog vol waren en totaal niet oplettend als we ze nodig hadden.
M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
prima Paasdiner, in ontspannen sfeer, lekker eten

jammer dat deze recensie minimaal 120 tekens moet bevatten omdat je dit anders niet kunt versturen!!
jan S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Geen aandacht voor de gasten, bestek werd op tafel gegooid, slechte akkoestiek, eten te duur voor de kwaliteit, moest zelf naar volgende glas van het het wijn arrangement vragen.