De Bon Vivant

Loolaan 42 7315 AC Apeldoorn Nederland Kaart

Over het restaurant De Bon Vivant

Ons gezellige Restaurant is al sinds 1994 op de vorstelijke Loolaan gelegen en beschikt daarmee over een Top locatie in Apeldoorn. Onze keuken werkt met ''streekgerechten'' en beschikt over verschillende specialiteiten. Elke keer weer proberen wij naar vernieuwende gerechten te streven, met hoge kwaliteit.

Wij beschikken over verschillende mogelijkheden om u van alle gemakken te voorzien, zo kunt u Gratis parkeren, zijn wij rolstoel toegankelijk, hebben wij terras verwarming en een invalide toilet. U als gast proberen wij niet tekort te doen!

Meer informatie over restaurant De Bon Vivant

Jouw recensie over het restaurant De Bon Vivant

Peter M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Fijne avond met heerlijk eten en goede wijn!
Tjian L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Prima restaurant en leuke restaurant. De inrichting lijkt casual maar straalt toch veel klasse uit. We hadden iets meer wild op het menu verwacht, maar het eten was gewoon lekker. Allerlaatst nog de complimenten aan de twee jonge werknemers, zij deden erg hun best en brachten goede service!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Geen gastvrij restaurant waar de klant geen koning is. Relatief kleine kaart. Spinaziesoep was zeer zout. Hebben we met water verdund. Wild stoofpotje was taai en droog.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
lekkere gerechten maar de ober bezorgde ons stress. Hij was te gestresseerd en goot veel te snel de flessen wijn en water in de glazen, daarbij morste hij naast elk glas water een klets water op de tafel. Wat een gezellige rustige avond diende te worden, werd helaas een gestresseerde avond. Jammer want het eten was wel lekker. Tegen het einde begon hij waarschijnlijk zijn gedrag in te zien en werd de bediening beter.
Mireille P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Geen vriendelijk ontvangst in het begin , daarna werd het beter. Service een beetje bot, wijn glazen en fles water hard op tafel gezet, maaltijd namelijk de forel zeker aan de koude kant, inclusief de puree, na een lange tijd wachten, helaas . En “ last but not least “ de rekening was onjuist, en geen excuses van de ober. dat is nu echt de laatste keer ! Dat was onze 2de poging... geen succes!
Nicolettewouters W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Hebben weer genoten van de Bon Vivant!
Gezellig druk,ronde tafel gekregen! Zeer verzorgd en heerlijk eten!
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Het eten viel tegen, we hadden verwacht meer van het biologische aspect te proeven. Bediening was te weinig klantgericht en te veel met bekende klanten bezig.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Heerlijk buiten gegeten. Voelde als een minivakantie op de woensdagavond. Prima bediening en de wildstoofpot was verrukkelijk. We komen zeker nog een keer terug. Een aanrader!
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Gisteren met mijn partner gegeten. Op zich prima restaurant, maar bediening wat slordig en iets te nonchalant.
Ze waren een aantal zaken vergeten. Het bakje met de rekening kregen we bijv. in de haast op de tafel gegooid. Wij vonden de bediening (de ober, de dames overigens niet) echt te nonchalant en vluchtig, daardoor creëer je geen intieme en gezellige sfeer.
Het eten was op zich prima, maar vonden wij naar verhouding nog best duur. We hebben wel heerlijk buiten gezetten en de sfeer was verder goed.
Ton E.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Lisette O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Prijs kwaliteit verhouding is niet goed. Op de menukaart staan geen prijzen van wijn en bier, alleen koffie of thee. 150 ml speciaal bier is aan de prijs!!
We hadden buiten gezeten, alleen de tafels staan te dicht op elkaar. Biefstuk zou 250gr. moeten zijn, maar daar hebben we onze twijfels over.
I.M. V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Na binnenkomst moesten we even aan tafel wachten tot we geholpen werden. Daarna was het tempo van bedienen precies goed. Heerlijk gegeten!
B.R. S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Eten was goed, met paar kanttekeningen: De tong was besteld zonder gember en kwam met.Mijn partner kan 3 gangen niet aan (gewoon te veel) en bestelde dus twee van de drie gangen. Op de rekening bleek dat we daarvoor €9,- MEER moesten betalen dan bij het 3 gangen menu, terwijl deze 2 onderdeel waren van het menu. Is gecorrigeerd maar had wel verteld moeten worden (" U kunt beter het 3 gangen menu nemen en 1 gang laten staan, dat is aanzienlijk voordeliger") Geen goede actie, Bon Vivant
Anna T.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Prima om gezellig een avond door te brengen
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
zoals gewoonlijk uitstekend gegeten en met dat mooie weer lekker buiten gezeten. alles goed geregeld
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
I.v.m. mooi weer buiten gezeten. Omdat je daar geen muziek hebt vonden we niet echt prettig dat de tafeltjes aan restaurantzijde dicht bij elkaar stonden. Wij praten niet veel i.v.m. de gehorigheid en de buren aan weerszijde van ons ook niet om die reden w.s.
Herman .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Mooie plek om te dineren. Het voorgerecht, zowel champignons als gestoofde lam was prima en niet teveel. Het hoofdgerecht, asperges, was ook zeer goed. De bediening was wel wat rommelig met vergissingen.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Een hele reeks van kleine irritaties maakte dat wij behoorlijk ontevreden vertrokken. In het algemeen geldt: veel te kleine porties met veel te hoge prijzen in vergelijking met vergelijkbare restaurants en te opdringerig verkopen van steeds maar meer drank en koffie.
Enkele voorbeelden:
* Een drie gangen menu is nauwelijks goedkoper dan 3 losse gerechten. Toch lijkt het er sterk op dat de porties bij een menu veel kleiner worden opgediend.
* Een Chefs dessert van €12,50 bleek een groot bord met 3 kleine frutseltjes.
* Een Lamsrouleau (voorgerecht) van €11 bevatte 2 kleine blokjes lam en wat garnering.
* Een losse "aangeklede" koffie met 4 bonbons, een koffie ipv nagerecht met 2 bonbons
* Een speciaal biertje in een glas met (slechts) 150 cl
* Op de rekening bleken achteraf 2 biertjes ipv 1 in rekening gebracht
* 4 personen lieten de rekening van €210 in 2 delen splitsen. Eén stel betaalde €110, de andere kreeg ook een rekening van €110.
De kwaliteit van het eten was (op de lamsrouleau na) goed, de bediening overdreven vriendelijk maar ze wekten sterk de indruk dat het ging om zoveel mogelijk te verkopen van zo klein mogelijke porties. Vervelend!
Jans A.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
eten was goed, evenals de bediening. Echter na te hebben afgerekend, was de service kennelijk niet meer nodig.
Bij ontvangst werden de jassen aangenomen, bij vertrek was het : red jezelf.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
we hebben hier 1,5 jaar geleden heerlijk gegeten, daarna is de zaak verbouwd en we waren benieuwd naar het resultaat. Ik weet niet wat er allemaal verbouwd is, maar de kwaliteit van het eten is er helaas op achteruit gegaan. Het voorgerecht, de lamsrouleau had geen smaak en er zaten harde stukjes in, de tongfilet was niet lekker. Dikke paneerlaag, niet krokant. De grote biefstuk werd ongevraagd gesneden geserveerd, was er geen hele biefstuk meer? Men werkt hier met een menu van 3,4 of 5 gangen. Alle gerechten zijn ook los te bestellen. Wij bestelden een voor en hoofdgerecht, je betaalt dan een hogere prijs per gerecht, en komt dan duurder uit dan met een 3 gangen diner. Dit hadden we graag van te voren willen horen, maar helaas worden de prijzen van de losse gerechten niet vermeld op de kaart. Toen we weggingen werden we niet gegroet, er was niemand die ons zag gaan. Jammer , wij komen niet meer terug.