De Bon Vivant

Meer informatie over restaurant De Bon Vivant

Voordelig
Bertus76 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hier gezellig gegeten met mijn vriendin. Was een last minute actie maar gelukkig was er nog 1 tafeltje vrij. Mijn vriendin heeft de dagverse vis gegeten en ik had de carpaccio van hert als hoofdgerecht. Vooraf hadden we beiden de champignons dordogne. Als afsluiter een heerlijke espresso (van mijn favoriete merk Peeze) met een Limoncello. Alles was bijzonder smaakvol en met aandacht klaargemaakt. De gastvrouw weet hoe je een restaurant moet runnen, ondanks de drukte verliep de avond perfect. We hebben een heerlijk avondje uit gehad. Absoluut een aanrader!
Van Diepen .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier onlangs weer wezen eten met mijn vriendin. Heerlijk genoten van het 3-gangen menu. Vriendelijk ontvangst en echt een avond uit. Zeker een aanrader!
Van Diepen .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Onlangs weer wezen eten met mijn vriendin en het was een top avond. Heerlijk genoten van het 3-gangen menu. Complete avond met een vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!
F T.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Een goede start met een attente juffrouw als gastvrouw werd een aflopend einde... Voorgerecht heerlijk. De rioja was super lekker. Alleen de salade bij het hoofdgerecht was er niet. We bestelden samen een nagerecht met koffie er bij. Het nagerecht werd bij mijn partner neergezet door een amicale ober terwijl wij beide het bestek hadden liggen. De koffie kwam dan ook ver nadat het nagerecht op was. Het was een kale koffie zonder iets er bij van koekje of bonbon maar kost dan wel 2.45. De likeur was de ober vergeten. Toen ik aangaf bij het afrekenen dat we de likeur niet hadden gehad reageerde de ober; einde van de avond he! De gastvrouw van het begin van de avond waar ik mee afrekende heeft gemaakt dat we nog wel een keer terug komen. Want het eten was super lekker.
Tj M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk buiten gegeten, terras met zich op de majestueuze Loolaan. Voorgerecht carpaccio, gewoon lekker, en hoofdgerecht het duo van varken, een combinatie van gebaden speenvarken en buikspek, met saus van dragon. Dit was echt erg lekker gerecht. Normaliter kiezen wij voor rund of vis, dus we vonden het was spannen, m.n. het buikspek. maar het was erg goed klaar gemaakt, en smakelijk met de prei als daggroente en een aardappelgratin. Absoluut de moeite waard. Qua sfeer vinden wij het binnen wat te klassiek, maar de keuken maakt veel goed!
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
In februari jl heb ik reeds een review geschreven voor iens. Dat nog wel in mijn ogen uitgebreid.
In wezen is mijn oordeel thans niet wezenlijk veranderd.Nog in negatieve nog in positieve zin.
Het bedienend personeel is attent, maar qua dienstverlening niet verschillend in houding en gedrag
tijdens de gehele avond. Soms is de benadering wel wat populair als oude vrienden onder elkaar, maar het is niet storend.
De groentegarnituur bij de tong, zijnde venkel, vormde een perfecte combinatie.
het warme fruit en gember ook, maar was in hoeveelheid toch wat karig. De gember moest ik echt zoeken.
Jammer was dat de toevoeging van wat extra brood bij de escargots aanvankelijk bij het uit serveren was vergeten, maar direct werd hersteld. Later rekening bleek het wel op de rekening te staan te staan.
wij gaan zeker voor een volgende theater voorstelling opnieuw hier dineren
TomKloos .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Uit eten geweest ter gelegenheid van verjaardag. We zijn hier al meerdere keren geweest.
Jammer dat de huiswijn "Levro er niet meer is, deze was fantastisch!

Het diner is heerlijk, maar ik vind het jammer dat bijlagen als groenten en aardappeltjes extra betaald moeten worden. Hiermee slaat de verhouding prijs / kwaliteit net in negatieve richting door. Kortom, tegenwoordig te duur voor wat je ervoor krijgt.
Tom
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Echt heel gezellig.
Eten altijd goed.
Aan de prachtige Loolaan.
Je kunt zowel binnen als buiten eten.
Ook heel geschikt voor een verjaardag of andere feestelijke gelegenheid.
Als Apeldoorner ben ik hier echt trots op.
En ik beveel het restaurant dan ook vaak aan bij vrienden van buiten Apeldoorn.
Annelies M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Mooie locatie, leuk ingericht binnen. Lang moeten wachten op ontvangst toen we binnen waren. Champignons als voorgerecht: top, al waren ze wel deels nog rauw. Hoofdgerecht prima. Jammer bij koffie servies dat de lekkernijen niet huisgemaakt waren (waren vooral bonbons). Mooie omgeving, leuk restaurant, maar op service kunnen echt nog punten worden gescoord. Hopelijk een volgende keer beter!
Vreugdenhil1 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Na een aller vriendelijk ontvangst (inclusief netjes uit de jas helpen) werden wij aan tafel begeleid. Samen met onze groep gekozen voor het drie gangen menu. De borden waren zorgvuldig opgemaakt en ieder gerecht/ gang smaakte voortreffelijk. Wij gaan zeker terugkomen!
Herman W.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Onverwacht nav iens binnengestapt. Eigenlijk volgeboekt. We waren met zijn 4en maar bijtijds. 17.15 /17.30. Maar 1 tafel was vanaf half acht. Dus als we daar rekening mee hielden ... u begrijpt een top service. Een super bediening we begonnen op aanraden met een Veluws Schavuyt. Heerlijk.Daarna een heerlijk zelf samengesteld wilddiner. De kwaliteit was voor wild uitstekend te noemen. De champignon dordogne met zijn 4en extra vooraf. Een aanrader! Rond de klok van half acht dronken we onze koffie aan de bar. We konden goed zien hoe het personeel attent en goede samenwerkten . We hebben onverwacht een Top avond gehad. Een aanrader
WimenGerdien .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We hebben een fantastische avond gehad bij de Bon Vivant. De sfeer was erg gezellig, we zijn hartelijk ontvangen en het eten was geweldig! De carpaccio van het hert was zalig. De bediening vond ik goed, ondanks dat het erg druk was. We hebben een topavond gehad en we gaan hier zeker vaker eten.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
In dit klassiek ingerichte restaurant met een net nieuwe kaart heb ik genoten van grootmoeders verdriet, een zeer smakelijke mosterdsoep met zalmsnippers, erg goed. Daarna heb ik iets uit de Kroondomeinen genomen, een heerlijke klassieke stoofschotel van wild met konfijt van rode ui. Ook dit viel erg in mijn smaak. Het vegetarische gerecht van mijn overbuurvrouw viel helaas een beetje tegen. De Tarte Tatin was een beetje smakeloos, met weinig pit. De bediening was een beetje te afwezig naar mijn mening. Voor het hier gehanteerde prijspeil had ik daar iets meer van verwacht.
Claud76 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Heerlijk met z'n vijven gegeten op een warme zomeravond op het terras. Begonnen met de klassieker Carpaccio, die smaakte zoals je hoopt dat ie zal smaken. Als hoofdgerecht de ossenhaaspuntjes, die lekker mals waren. Ook mijn tafelgenoten waren zeer te spreken over de verschillende hoofd- en nagerechten.
Enige minpuntje was de nogal gehaaste manier waarop we bediend werden. Maar dat is ze vergeven want het was ook een hele drukke avond. Zekere een aanrader!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
De Bon Vivant is echt een aanrader! Het eten is geweldig, de juiste smaak en leuke samenstelling. Een pluspunt vind ik dat je zelf de garnituren samen kunt stellen zodat verspilling wordt vermeden. De bediening is top. Zij kwamen op de juiste momenten, niet te laat en ook niet opdringerig. Ik vond het fijn dat er voldoende tijd tussen de gerechten zat. De sfeer vonden wij goed. Huiselijk, origineel en gezellig. Kortom, we hebben een hele avond gehad wat zeker voor herhaling vatbaar is!
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Weer heerlijk gegeten . Sfeer is heel goed en de bediening uitstekend.
Voorgerecht slakken. Hoofdgerecht was ossenhaas puntjes met bij behorende garnituur.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Na ons bezoek aan 't Loo heerlijk gegeten bij De Bon Vivant. Gezellig restaurant met goede service. Ik koos voor de asperges mijn man voor het wildgerecht. Heerlijk terras buiten, goede prijs-kwaliteit verhouding. Kortom een aanrader!
Francah .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Voor de 3e maal dit restaurant bezocht. in deze tijd van asperges, wordt een asperge-menu aangeboden. het door mij gekozen gerecht Asperges met Merlan Steak was echter zeer teleurstellend. Bij het aansnijden van het vlees dreven de asperges in het vleesvocht. Dit duidt op een verkeerde bereiding van dit stuk vlees. Te snel ontdooit?, te snel gebakken? het was werkelijk super taai. Na het doorgeven van de klacht werd 50% van de prijs in mindering gebracht. Jammer, want eerdere bezoeken aan dit restaurant verliepen prima. Mooie gerechten. Ik hoop dat dit eenmalig is en de kok snel weer op het goede spoor zit.
Seikopr .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Na lange tijd weer bij dit gezellige restaurant wezen eten met mijn vriendin. Wij konden nog buiten op het terras een drankje drinken, omdat de terrasverwarming aanstond. Genieten!
Daarna naar binnen waar een mooie tafel voor ons klaarstond. Beiden hebben wij gekozen voor de asperges. Wat ons opviel was dat het grote en dikke asperges waren. Te maken met de kwaliteit?
Afgesloten met een kaasplankje en een lekkere port.
Wij hebben weer mogen genieten van een super avond!
Roweco .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Prima gegeten bij de Bon Vivant, maar niet uitzonderlijk. Fors aan de prijs voor hetgeen op tafel kwam. Een goed uitgewerkt Streekgerecht als vooraf, een redelijke wild-stoofschotel als hoofdgerecht. Hierin trof ik nog een kruidnagel aan, wat op zich natuurlijk kan gebeuren. Het kleine bolletje aardappelpuree en konfijt van rode ui stond niet in verhouding tot de hoeveelheid stoof. Als dessert de klassieke dame blanche. Dit alles in een degelijke, wat ouderwetse sfeer. Qua bediening, plezierig in de omgang, maar lieten wel af en toe wat steekjes vallen. De gevraagde extra mayonaise kwam niet op tafel, koffie in plaats van de bestelde dubbele espresso en een lange interval bij het uitserveren van de bestelde drankjes.