De Bolhoed

Maandag t/m Zondag

6,6
Marinus S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Deze recencie is voor de lunch. Wauw! Wat was de soep lekker. En wat krijg je veel lekker en gezond eten voor een kleine prijs. Hele grote kop koffiw voor een prijs van een normale koffie. Ik ben echt heel erg te spreken van mijn eerste ervaring met dit restaurant. Veel beter dan ik had durven denken. Ik ga er zeker ooit weer een keer heen. Het decor is wat simpel, maar ik vond dat juist fijn.
Rien B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gezellige locatie. Perfect voor koffie met gebak, maar ook de broodjes zijn prima. Het gebak is bijzonder en erg lekker!
Iertjemiertje .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ok, ik ben niet iemand die snel een recensie schrijft over een restaurant, maar ik kon er dit keer helaas niet omheen. De prijs-kwaliteit verhouding is zeer zeer slecht. Het restaurant zelf was vies (vloer) en ook het bestek om mee te eten was vies en zat vol etensresten. Ik had de lasagna en deze was nat en soppig en redelijk smakeloos. De prijs van deze lasagne was €17, geloof me als ik zeg dat dit het absoluut niet waard was, de helft was wat mij betreft nog teveel. De wortel, gember en zoete aardappelsoep was niet op smaak en de lepel was vies (etensresten, op 2 Lepels!). De sapjes waren extreem zuur, maar opzich ok. Normaliter zou ik me heel lullig voelen dit te schijven, maar mijn advies is om dit restaurant over te slaan. Ik ben zelf vegatarisch, maar dit geeft 'ons' zeker geen goede naam. Er zijn veel restaurants in Amsterdam met heerlijke vegetarische en veganistische gerechten, dit is er helaas niet 1 van. Heel jammer want de locatie is heel fijn. De mensen waren vriendelijk maar voelde zich totaal niet bezwaard over het ronduit smerige bestek wat (2x) terug moest.
Barbara J.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
De groetenquiche is mijn favoriet! Altijd heerlijk tezamen met een wortelsap. Goede smaak, grote porties en sinds kort ook een Pin mogelijkheid! Het interieur kan wel een verfje gebruiken
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Afgelopen dinsdag geluncht in De Bolhoed. Ik had een grote salade en mijn tafelgenote een kleine salade. Een grote salade kost € 11,25 en een kleine salade € 8,25. Je krijgt vrij veel en alles is biologisch, daarom vind ik dat niet te duur. Alles smaakt puur en natuurlijk, omdat er weinig zout gebruikt wordt. Hier kunnen andere restaurants een voorbeeld aan nemen. De salade is erg gevarieerd, je krijgt bonen, prei, venkel, wortel, tomaat, komkommer, hummus, mais enz. maar slechts weinig sla. Ik zei dat toen de serveerster de lege borden kwam ophalen. Vervolgens kreeg ik nog wat sla, met enkele lekkere sauzen. Prima service dus. Mijn tafelgenote nam het dessert van de dag ad € 4,75. Dat was een soort karamelvla met chocoladesaus en o.a. pijnboompitten. Zij vond dit heerlijk, te meer omdat het niet te zoet was. Goed restaurant, alleen het interieur vind ik wat minder.
Marloes S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Ik ga vaak naar de Bolhoed en vind het eten superlekker, en altijd van dezelfde hoge kwaliteit. Anders dan in andere restaurants ga ik er dan weg met het gevoel dat ik ook nog eens gezond heb gegeten. Ik nam nu, zoals altijd, de veganistische dagschotel: een bord vol van heel veel verschillende groentes, verrassende sauzen en koude en warme baksels die samen toch altijd een mooi geheel vormen. Mits je op tijd bent, en niet laat op de avond, is de keuze uit desserts groot (de bediening geeft me rustig de tijd te kiezen). De desserts zijn een stuk minder zoet dan elders, waardoor je andere ingrediënten beter proeft. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het er druk kan zijn - maar dat is dan ook wel weer gezellig, net als het decor, en het heeft geen effect op de service.
OttOOttO .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Ik geef het eten een 2, niet omdat het zo slecht was maar omdat de prijs-kwaliteitverhouding werkelijk beneden peil was. Twee van de drie voorgerechten bestonden vooral uit veel te veel brood en een piepklein bakje met paté en kruidenboter, voor het derde voorgerecht leek het alsof er een suf pakje krekkertjes open gerukt en op een bordje was gelegd, met ook weer een piepklein bakje waarvan de inhoud best lekker was.
De enchilladas waren ok, maar daar is dan ook alles mee gezegd, en de lasagne was buitengemeen laf.
Een van de nagerechten, de avocado-lemon-pie was echt lekker.
Het gezelschap van 3 was prima, maar die 93 euries liggen me behoorlijk zwaar op de maag.
Zoals ik zei: een prijs-kwaliteitverhouding van lik-m'n-vestje.
Maaike.4 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Lekker gegeten, prettig royale porties, alles gezond en goed klaargemaakt. Vriendelijke bediening. Het zat helemaal vol maar we hoefden toch niet lang te wachten. Als je een hoofdgerecht of een nagerecht wilt delen, doen ze daar totaal niet moeilijk over en brengen gewoon twee bordjes of twee vorkjes.
Martine S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Tijdens een dagje Amsterdam, vegetarisch restaurant via IENS gezocht, o.a. deze dus...zodoende hiernaar toe gelopen, eerst leek het gesloten (zou het komen omdat de ramen zo stoffig waren dat het donker leek), de deur klemde dus leek het gesloten (zo zag ik dezelfde twijfel bij andere gasten) aangezien we vlakbij de deur zaten. Bij binnenkomst werd er niet eens opgekeken en hing er een gast half over de balie heen en stond de dame van de bediening (die later wel wat spontaner werd) zo in gesprek dat je geen contact kreeg, we stonden zeker wel 2 minuten vlak naast hun... toen ik ze maar onderbrak en vroeg of er nog een tafeltje beschikbaar was, keekt ie rond en zei dat alles gereserveerd, oh nee voor z'n neus was gewoon nog een tafel vrij. overigens kwamen wij om 17:00 binnen en waren andere tafels voor pas 20:00 gereserveerd...dus hadden makkelijk daar kunnen zitten... toen we zaten duurde het ook weer 7 minuten voor ze de kaart kwam brengen en niet vroeg of we wat te drinken wilde...dus eerst maar gekeken voor eten en daarbij bestelt. We hadden een fles water bestelt (gewoon), tijdens het open maken bleek gewoon het bruisend te zijn...dus terug die fles van bijna €7,- (die ze vergeten was van de rekening te halen, dus bij het betalen dat moesten aangeven).
Overigens kwam er een vaste gast, die meteen alle aandacht kreeg en binnen 10 minuten haar eten had, terwijl wij al even zaten.
Gelukkig was het eten een positief punt, waardoor mijn vriend weer wat positiever naar vegetarisch eten keek.!!
Over het decor...tja m'n vriend vond het nog wel wat hebben, ik vond het een vieze bedoeling, want door alle spulletjes was het er erg stoffig en daardoor plakkerig, alleen al het naar buiten kijken was jammer. Alle prulletjes en dingen aan de muur en plafond zag je het vuil.
Gelukkig was boven bij de dames toilet de kattenbak erg schoon (belangrijk punt voor mij) en zo ook de toilet schoon, wel leuk de diervriendelijke stickers!

Overigens heb ik geen terras gezien!
Eigenlijk alleen positief over het eten, helaas niet voor herhaling vatbaar.
Janwillema .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Het voorgerecht: guacemole met tacochips, was lekker hoewel de paar stukjes tomaat erin onrijp (en dus hard en smakeloos waren). Het hoofdgerecht: enchiladas, was klein, bevatte weinig bonen en veel wortel en veel tomatenpuree (die laatste twee ingrediënten overheersten enorm). Er zat een klein beetje salade bij van rauwe, harde en vrij smakeloze groenten (zoals komkommer, rode kool tomaat) zonder dressing of olie. De yannochino was oké.
De bediening was soms traag.
Gezien kwaliteit en kwantiteit vond ik het gebodene duur: 8, 16,5 en 3 euro. Deze mening werd gedeeld door mijn tafelgenoten. Zij vonden de bananen-roomtaart overigens heerlijk.
Kortom: De Bolhoed zakt op mijn lijst van favoriete vegetarische/veganistische restaurants. Het ambitieniveau mag wel iets hoger en de prijzen mogen wel wat lager.
Pingwynn .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Zojuist weer uitstekende A-la carte "NorthAfrican" genuttigd!
Regelmatig bezoeker door de jaren heen.
Yes; Het is "OudeSchool" , Voorbeeld van stereotype voor sommigen, Dat weten ze zelf ook wel, + het Is de Realdeal. (CullinaireNewAge-A.d. termen van hipsters, zijn daarom ook niet van toepassing; Dit restaurant heeft dat helpen vormgeven en is gewoon bedrijf wat al meer dan 25jr. bestaat) Het eten en de prijsverhouding is gewoon goed. (Altijd eerder Teveel dan te weinig, maar dat is mijns inziens) Bediening, sfeertje, etc. , het heeft een "ongedwongen charme". Ben er nooit ontevreden weggegaan.
Pollll .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Ongezellig restaurant; de aankleding is al minstens 15 jaar niet veranderd. Duffe, muffe sfeer. Niet echt fris en hygiënisch.
Chagrijnig bediening!!
Zonde van je tijd om daar te gaan eten.

Poll
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Jammer te duur en weinig aandacht voor creativiteit of zorg voor het eten.
Bediening was volgens mij knetter stoned en erg traag! Het eten was okay maar ik had echt wat meer verwacht. Een stuk sla,komkommer en tomaat met wat rauwkost op een bord gooien kan echt niet!
Het Afrikaans pasteitje was smaakvol.

Het was niet echt hygiënisch en je moest contant betalen, dat vind ik zo niet van deze tijd,maar wellicht zit er filosofie achter.

Ik kom helaas niet meer terug
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
De kwaliteit van het eten is erg goed. De ingrediënten zijn biologisch. De gerechten zijn dan ook niet goedkoop, maar ook weer niet overdreven duur. Een groot pluspunt van dit restaurant vind ik dat er weinig zout wordt gebruikt. Uiteraard kun je extra zout naar smaak toevoegen. Ik vind het vreemd dat er geen pepervaatje op tafel staat, maar daar kun je om vragen. Er staat wel pepersaus op tafel, maar die bevat veel olie. De nagerechten zijn verrukkelijk, maar prijzig.
Freek_2013 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Een heus veganistisch restaurant in het Amsterdamsche! Aan het decor kan - uit hygiene oogpunt - wel iets gesleuteld worden, want erg schoon lijkt het niet. De service is redelijk (neigt naar vrij traag), het eten was niet heel speciaal (hoewel de huisgemaakte hoemoes als voorgerecht wel erg lekker was).
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Het menu van De Bolhoed is wel iets bijzonders; het eten is er vegetarisch en soms zelfs veganistisch. Zelf eet ik vegetarisch en bij de meeste reguliere restaurants kan ik desondanks heerlijk dineren, maar het is toch fijn als je eens wat meer keuze hebt en niet extra hoeft te kijken of iets zonder vlees of vis is. De Bolhoed is een goede plek om niet-vegetariers eens te laten ontdekken dat je ook lekker kunt eten zonder vlees. Goedkoop is De Bolhoed niet, maar dat wordt gecompenseerd met waanzinnig grote porties (misschien dat je een 'doggiebag' kunt vragen?) en de ingrediënten zijn biologisch. De inrichting is hippieachtig. De ongedwongen sfeer spreekt mij aan, alhoewel de opslag (dozen op de tweede etage) best wat meer uit het zicht mag. Ik vind het weinig sympathiek dat er op de eerste pagina van de menukaart expliciet vermeld staat dat de fooi exclusief is.
LoulouMachine .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Wat fijn dat er zo een restaurant bestaat, gezellig aan de Amsterdamse grachten, gezellige sfeer en ruime keus aan veganistisch eten, vooral van de taarten vitrine ging ik helemaal door het lint! Het personeel was lief en behulpzaam en het eten vond ik ook heel lekker! Echt een aanrader
JohnVeg .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Nav positieve commentaren op sites zoals Iens en Vegetopia 2 keer wezen eten( 2 keer gezien het nogal een toevalstreffer moet zijn qua bezetting/welke kok in de keuken).
Beide keren erg tegengevallen. Restaurant is ingericht als een kraakpand, personeel ook erg alto/kraker look en laat duidelijk merken dat ze alleen dito gasten waarderen (bevriende bezoekers werden enthousiast onthaald, klanten met wat meer reguliere look konden veel langer wachten op kaart/bestelling en enthousiasme van bediening beneden matig en soms demonstratief andere activiteiten gaan doen dan bedienen terwijl klanten zitten te wachten).

Eten/drinken was ok-ish. Huiswijn was voor de prijs wel lekker maar menu op zich is alto/gaarkeuken idee, hetzij met wat apartere ingrediënten/gerechten.

Erg jammer dat de meeste vegetarische restaurants vaak met een bediening/attitude zijn voorzien die naar arrogant / ongeïnteresseerd / narrow minded neigt ten opzichte van klanten die niet in het alto/linkse/krakers circuit verkeren.
EtTuBrute .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
We zijn hier gaan eten vanwege de positieve recensies op Iens. Daarom hooggespannen verwachtingen... De entourage was aardig, maar zeker niet bijzonder en ook niet erg goed onderhouden. Bij de bediening kon er geen vriendelijk woord vanaf. Het eten was matig van kwaliteit. De voorgerechten (guacamole en bonenmousse) waren smakelijk, maar de bijbehorende dorito's en sesamcrackers hadden gewoon een doorsnee supermarktniveau. De hoofdgerechten (Afrikaans en daghap) waren fantasieloos met droge sla en droge couscous. Alleen de vruchtensapjes (wortelsap en grapefruitsap) waren goed, hoewel de wortelsap te warm was. slechte prijs-kwaliteitverhouding. Al met al niet echt voor herhaling vatbaar.
Henri A.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Na een paar maanden weer eens terug in De Bolhoed. Er was niets veranderd, dat is ook wel eens fijn. In een ongedwongen sfeer op houten stoeltjes aan een doorleefde houten tafel. We vroegen uiensoep, dat werden linzen, maar erg lekker bereid. Ze verwachtten een groot gezelschap dus was er wat spanning te voelen. Het Noord-Afrikaanse menu was uitstekend als altijd. En de dagschotel was een groot bord vol heerlijke smaken. Geen vlees gemist, waarom eten mensen eigenlijk vlees? De biologische wijn was prima. En het toetje was een mooie afsluiting. Op het toilet is milieuvriendelijk papier. En de kat houdt de wacht. De Bolhoed, voor een relaxte en gezonde maaltijd.