De Bokkesteeg

Hoofdstraat 204 2071 Santpoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Bokkesteeg

Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Met een z’n vieren heerlijk gegeten bij ‘de Meierij' in Santpoort. Een authentiek restaurant met een vriendelijke bediening.
Omdat het interieur nogal donker was hadden wij gekozen voor een tafel bij het raam.
Super genoten van het originele voorgerecht; Een crème brulée van gorgonzola met appel en pecannootjes. Als hoofdgerecht had ik een biefstuk van Iers rund met bearnaisesaus. Een eenvoudig gerecht, maar prima bereid en goed van smaak.
De rode wijn, een toegankelijke Merlot was zacht en fruitig.
Ook het gekozen Italiaans-dessert bleek een schot in de roos; Een combinatie van Tiramisu mousse met lange vingers, amarettoparfait, ijs van moscato dåsti, casata en een ijskoude limoncello.
Een mooie afsluiting van een gezellig etentje. En dat alles was ook nog redelijk geprijsd. Dit restaurant is zeker een aanrader.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Vanavond in dit gezellige restaurant gegeten met een Social Deal voucher. Het etablissement heeft een rustieke uitstraling en de wanden zijn volledig versierd met aquarellen van allerlei dieren. Een typisch Oudhollands eetcafé.
Mijn lief bestelde een zoete witte wijn en ik liet me vergasten op een lentebock biertje. Hierbij kregen we gratis een fles water aangeboden. Dat hebben we nog maar zelden meegemaakt.
Alvorens aan het diner te beginnen, namen we brood met lekkere, huisgemaakte kruidenboter.
Hoewel de kaart wegens de beperkingen van de Deal kort was, konden we er uitstekend mee uit de voeten. Mijn partner besloot voor de verandering eens een soep vooraf te nemen. Dit was een – volgens haar – prima smakende uiensoep, voorzien van een kaasdakje. Alleen kreeg ze hierbij een vork aangereikt. Ork, ork, ork, soepen eten doe je met een… Natuurlijk werd dit door het vriendelijke personeel snel rechtgezet. Traditioneel ingesteld als ik ben, koos ik wederom voor de carpaccio. Deze was voorzien van – uiteraard – kaas, pijnboompitten en rucola, maar daarbovenop heerlijk veel olijven en wat tomaat en rode ui. Een uitstekend uitgevoerd gerecht.
Het hoofdgerecht voor mijn tafelgenote was een zeer smakelijke zalmfilet in een – denk ik – mosterdsaus. Ze liet zich die heerlijk smaken. Daarbij werden evenals bij mijn hoofdgerecht verschillende groenten geserveerd. Mijn hoofdgerecht was een uitmuntend bereide en getrancheerde peppersteak, voorzien van een verrukkelijke en stevige pepersaus. Daarbij groenten als sperziebonen, broccoli en peultjes. Kort en goed, een heerlijke steak, waarbij je door het trancheren al direct kon zien dat het vlees precies goed medium gebakken was en bovendien volledig vrij van taaie (pezen) delen. Een knap stukje werk dus. Bij dit alles werd ook een zak frites geserveerd.
Vanzelfsprekend hadden we onze glazen nog een keer laten vullen.
Het dessert tenslotte bestond uit Hugosorbetijs: aardbeienbavaroise met lekker veel aardbeien en een glas met sorbetijs en prosecco, als ik de uitleg goed begrepen heb. Zeker is, dat dit een heerlijke verfrissing was. Keurig bovendien dat voor mijn disgenote op haar expliciete verzoek de slagroom was weggelaten. Bijna altijd ga het met dit verzoek mis, maar hier dus gelukkig niet. Klasse!
Daar mijn partner mede door de fles water geen dorst meer had, besloten we de eindronde met thee of koffie dit keer weg te laten.
Ook dit restaurant scoort bij ons heel hoog. Fijne ambiance, goed eten en aardige en vlotte bediening. Keer op keer verbaas ik me over het hoge niveau van veel restaurants in Nederland.
Bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Wat hebben wij lekker gegeten!!
De op de huid gebakken kabeljauw was van uitmuntende kwaliteit en het stoofpotje van kalfsvlees was uitstekend. de hoofdgerechten werden lekker warm geserveerd.
De nagerechten waren een totale verrassing. Heerlijk!!
De bediening was attent en gezellig. De service super.
Wij wonen al jaren in de buurt en het is schandalig dat we De Bokkesteeg nu pas ontdekt hebben, maar wat ons betreft zullen er nog vele bezoeken volgen!
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Knus, klein restaurant. Inrichting simpel, je moet er van houden maar is zeker niet storend. Stoelen zitten niet echt comfortabel. Bediening is netjes en attent. Eten: Redelijke kaart met voor iedereen wat. Voorgerechten, het 3-luik en de carpaccio goed van smaak, ruim van hoeveelheid en het 3 luik leuk gepresenteerd. Hoofdgerechten, de spare ribs, lekker pittig en, zoals het hoort, van het bot vallend. Goed van smaak en hoeveelheid. Kabeljauwfilet en de Rib Eye het zelfde verhaal. Toetje, het zooitje van Santpoort, teveel om op te krijgen. Kortom, heerlijk gegeten voor een zeer redelijke prijs/kwaliteit verhouding. O ja,om toch even te zeuren, redelijke huiswijn, maar in een verkeerd wijnglas. Komen zeker nog eens terug.
Pat68 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
De Bokkesteeg is een leuke, warme plek waar je prima eten krijgt voor een prima prijs.

Afgelopen weekend met vrienden een etentje gepland en de keus was op de Bokkesteeg gevallen. Inrichting doet huiselijk aan en de bediening is zeer voorkomend en vriendelijk.

Zelf had ik vooraf het Drieluik uit Italië, carpaccio van ossenhaas, vitello tonato en Italiaanse ham. Het werd gepresenteerd op een mooi langwerpig bord en smaakte heerlijk. Omdat ik daarna zin had in iets stevigs gegaan voor de boeuff bourguignon stoverij. Deze werd geserveerd in een aparte kom. Het moet gezegd, de boeuff was heerlijk zacht, mals en rijk van smaak. De puree is wat stevig en vast, waardoor het geheel wel erg machtig wordt. Maar nogmaals ook erg lekker.

Het nagerecht was voor mijn disgenoten (zelf hield ik het bij koffie) een feestje. Het chocoladedessert bleek om je vingers bij af te likken te zijn.

Het viel ons verder op dat de porties allemaal ruim bemeten zijn. Mocht je alleen een hoofdgerecht willen nuttigen, dan lijkt me dat je alsnog verzadigd van tafel gaat.
Smullder .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Heerlijk gegeten, alles heerlijk warm ook. Prettige bediening.
We hadden gereserveerd in de Bokkesteeg, maar daar was alleen nog een tafeltje met (voor mij) uitzicht op een (kast?)deur. We hadden wel gereserveerd. Toen ik wat over de ongezellige plek zei, mochten we in de Meijere zitten, was een prima oplossing.
Irina92 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Omdat we al om half vijf binnen kwamen, was het even zoeken, want ze waren net aan het opstarten. We zijn uiteindelijk in het onderdeel de Meierij gaan eten. Vooraf kregen we kosteloos een mandje stokbrood en een karaf water met een munt blad erin. Ook hadden ze de keuze uit verschillende wijnsoorten. Vervolgens hebben wij heerlijk genoten van de sate. De bediening/service was helemaal super. Als we weer een keer in de buurt zijn gaan we absoluut terug!
MauR .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Heerlijk gegeten met de hele familie. Een grote groep, maar dat was gelukkig geen probleem voor de keuken. Alles kwam tegelijk op tafel en zag er perfect opgemaakt en heel aantrekkelijk uit. En het belangrijkste, alles smaakte overheerlijk. Aanpassingen aan de gerechten op ons verzoek was ook geen probleem. De op de menukaart genoemde gorgonzolasaus werd subliem vervangen door een paddenstoelenroomsaus. Complimenten voor de keuken en voor het zeer professionele personeel!
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Hier op donderdag 3 juli 2014 met 2 personen gegeten. Heet het nu de Bokkesteeg of is het De Meierij?? dit is mij niet duidelijk geworden, maar het heeft dezelfde keuken.
Als we vooraf hadden geweten dat de porties zo groot waren hadden we geen voorgerecht genomen. Maar dat hadden we wel: mijn partner nam de overheerlijke soep van de dag en ik nam een drieluik van Carpaccio, vitello tonato en ....(derde ben ik vergeten.) Smakte alle drie uitstekend.
Als hoofdgerecht voor ons beiden de weekschotel van biefstuk. Uitstekend gebakken en een goed stuk vlees.
Een uitstekend restaurantje met zeer billijke prijzen en een goede service .
Alles geeft een sfeer van gezelligheid.
Een leuke tent waar ik waarschijnlijk nog wel eens terug kom als ik in de buurt ben.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Vandaag een koel ontvangst, geenzins gastvrij. Zeer lange wachttijden. Met twee kleine kinderen verwacht je daar wat aandacht voor, maar sterker nog andere tafels werden sneller bediend. Onprofessionele uitstraling van de bediening. Eten was redelijk. Garnalenkroketjes en kaasfondue. Echter de nare smaak van de bediening en de lange wachttijden, hebben het feestje wel een beetje bederfd.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Heerlijk gegeten in dit restaurant met bistro-sfeer. Ruime portie's en alles van voor,- tot nagerecht zeer goed van smaak! Ook voor de vegetariër is er keuze en smaakt het heerlijk. Bediening is uiterst vriendelijk en gemoedelijk. Zeker een restaurant waar wij weer een keer gaan eten.
Danielle300 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Erg lekker gegeten, super malse entrecote van de grill. Lekker stokbroodje (van het huis) vooraf gekregen. Personeel was zeer vriendelijk, maar wist bij het (erg lekkere) nagerecht niet wat ze serveerde. Interieur is eenvoudig, maar knus. Ik zou hier zeker nog een keer terugkomen om te eten!
Snoeks3 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Zaterdag 12 januari voor de vierde keer gegeten bij de Bokkesteeg in Santpoort.
Wederom was het eten prima van smaak en hoeveelheid.. Uiterst correcte en beleefde bediening.
Je krijgt hier bijvoorbeeld zonder dat je er om hoeft te vragen standaard een mandje stokbrood en een fles water zonder dat in rekening te brengen.
Ook de lokatie doet zeer gerzellig en gemoedelijk aan.
Kortom: Zeker een aanrader.