Over het restaurant De Bokkesprong

Informeel en persoonlijk

Een uniek restaurant in een authentieke stolpboerderij in het knusse plaatsje Groet. Het enthousiasme van de bediening geeft je een instant warm gevoel en ze hebben ook nog eens veel kennis van zaken. Het menu maakt het je nog moeilijk, er staat enorm veel lekkers op. Ook zeker het proberen waard voor een uitgebreide lunch!

Meer informatie over restaurant De Bokkesprong

Maandag vanaf 11:00
- Diner vanaf 16:30
Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Super gezellig en héél bijzonder......HEERLIJK !!!!,en een super leuke bediening....Chappeau !!!
Ben,Sissi en onze ruwharige teckel. roni
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wij hebben eerst bij de openhaard gezeten met een drankje en daarna heerlijk gegeten is een aanrader.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ontvangst zoals altijd zeer hartelijk en belangstellend, gevraagde tafel prima in orde.
Het Bokmenu ziet er veel belovend uit maar de kwaliteit viel ons enorm tegen, dit zijn wij niet gewend van de Bokkensprong.( duidelijk geen verse bereiding )
De mannelijke bediening was erg gehaast en onpersoonlijk niet betrokken bij zijn gasten.
Arietveld .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Eerst heerlijk gewandeld met de honden daarna heerlijk geluncht! We werden hartelijk ontvangen en de eigenaar kwam met wat lekkers voor de honden. Mijn hond kreeg een plak worst ipv een koekje, echt super aardig, een echte dierenvriend. Een heel gezellig restaurant en de kwaliteit was goed, de bediening ook dus niets op aan te merken en wij gaan zeker gauw weer eens terug.
Tinie H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Eerst een heerlijk glas wijn met hapje bij het open haard-vuur. Knoert gezellig. Vervolgens naar een gezellige tafel en verrukkulluk gegeten. Ontspannen sfeer!
Eigenaar denkt aan alles. Uitstekende bediening door de medewerker(st)ers.
Top avond, hebben we beleefd!
Richard en Tinie
Britt P.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Heel lekker, heel gezellig
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We hebben een gezellige avond gehad in de Bokkesprong. We kozen het menu. Prijs- kwaliteitsverhouding was prima maar ik zou zelf liever iets meer dan €28 betalen. Het hoofdgerecht (Parelhoen of schelvis) was lekker. Het voor- en nagerecht ook maar beide waren wel heel eenvoudig: dun gesneden koude kalfsvlees met rucola en ingelegde uitjes en een bolletje vruchtenijs op roompudding (parfait?)
Verder een gezellig restaurant waar je gastvrij wordt ontvangen.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk in de tuin van de Bokkesprong gezeten en genoten van een verrukkelijke maaltijd en geweldige service. Ongeveer 40 jaar geleden kwamen we hier voor het eerst. Het is nog steeds een prima plek. Ik had een lekkere frisse salade en mijn man een malse saté. Attent personeel en geweldige sfeer.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Hier geluncht op 02/08/16. Beiden kozen we voor het bokmenu van de maand augustus. Dit menu is zeker een aanrader. De gerechten waren geheel naar smaak bereid. Het restaurant is mooi ingericht en de bediening is vriendelijk.
Madelieff .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Heerlijk gegeten in de mooie tuin van dit sfeervolle restaurant!
Lekkere vissalade vooraf en sliptongetjes als hoofdgerecht. Eenvoudig maar zeer smakelijk!
Prijs wel aan de hoge kant.
Mishka- .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Een supergoeie restaurant. Het eten is geweldig ook voor vegetariërs. Maar ook zeker voor vlees en viseters een super Vissalade als voorgerecht en alle hoofdgerechten zijn op smaak ontworpen. Daarnaast personeel dat de tijd neemt. Ook alle wensen kunnen. Entourage daarbij informeel bekwaam en geZellig. Kinderen welkom.
d.oostwal .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
een heel sfeervol restaurant (geweldige binnenkomst bij de open haart),hartelijke ontvangst door de gastheer of dame.zeer vriendelijke bediening,op speciale dagen een gezellige sfeermaker(dj) aanwezig.heerlijk eten ruime keuzes en diverse afwisselende menu mogelijkheden.zomers een perfect buiten terras met voor de kinderen een speelgelegenheid.de high tea is een echte aanrader.hans en stacey en al het personeel wij zijn al jaren zeeeer tevreden klanten en hopen dit nog heel lang te blijven.
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Eerst even klein uurtje wachten. Na aanroepen eindelijk maar voor het speciaal aanbevolen menu gekozen. Piepklein voorgerechtje, na een uurtje het hoofdgerechtje, klein stukje zwaardvis met sla...geen frites of wat dan ook. Nagerecht prima.

Totaal meer dan 4 uur tafelen voor dit alles.
Voor deze prijs en de kleine hapgerechtjes gaan wij ook nooit meer terug.

Gelukkigsten .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Zonde,
s' Middag op het prachtige tuinterras van Restaurant de Bokkensprong een tafeltje voor twee gereserveerd voor dezelfde avond om 18.45u. Precies op tijd aangekomen worden we door de gastheer verzocht om plaats te nemen op de loungebank en te wachten op een tafeltje dat vrij zou komen. 'Maar we hebben gereserveerd hoor' zei ik nog. 'Ja' dat wist hij, maar alle tafeltjes waren bezet en we konden dan al wachtend een drankje nuttigen. Eh? Ok, dan zelf maar info achterhalen; 'Hoe lang gaat het dan duren'? '20 minuutjes' was het antwoord en de bestelling werd opgenomen.
Na 40 min hadden we dan eindelijk een tafeltje. Alleen jammer dat bij het afruimen van deze tafel ook onze eigen meegebrachte wijnglazen, met één vinger in het glas, hoogstpersoonlijke door de gastheer bijna werden verwijderd. Hmm, niet echt fris. De gastheer schrok hier zo van, dat hij het antwoord op mijn vraag 'of het vanavond wellicht drukker was dan normaal', niet afmaakte en gewoon wegliep. In eerste instantie dachten we nog dat hij terug zou komen met twee schone nieuwe glazen, maar helaas dit was de laatste dialoog met de gastheer deze avond. Bijzonder!

Op onze bestelling van de twee kogelbiefstukken werd de vraag gesteld of we ook patat en salade bij het vlees wilde. 'Ehh ja natuurlijk' was ons antwoord, leek ons in deze entourage twee vrij normale onderdelen van het hoofdmenu. Onze biefstukken werden geserveerd met op ieder bord een schaaltje patat. 'Oja, een beetje mayo bij 'Oma's frieten' zou wel fijn zijn' zei ik. Geen punt werd mij verteld, 'die zitten bij uw extra bestelling patat' was het antwoord. 'Maar wij hebben helemaal geen extra patat besteld, wij hebben alleen bevestigend gereageerd op de vraag of we patat en salade bij ons hoofdgerecht wilde'. Uiteraard geen punt werd ons mede gedeeld, dan brengen we alleen nog wat mayo.
De kogelbiefstuk was werkelijk malser dan mals, maar......'Oma's frieten' waren door en door gefrituurd en kogel hard. Uiteindelijk één schaal met verse patat gekregen en genoten van een prima hoofdgerecht. Helaas was het inmiddels 20.30u en konden we wegens verplichtingen geen nagerecht meer bestellen, dus direct gevraagd om de rekening. Hoe is het dan toch mogelijk dat we de aangeboden drankjes van de gastheer terugvinden op de rekening en we de bediening tevens moeten wijzen op de extra aangeslagen patat?
Erg jammer van de avond. Te bedenken dat deze locatie ook prachtig zou zijn geweest voor ons huwelijksfeest. Helaas, gemiste kans.

annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
We hebben heerlijk gegeten op het gezellige terras. Zelfs aan de kleintjes is gedacht. Het eten was heerlijk, ondanks dat we wel even moesten wachten. De kaart is uitgebreid. De tuin zat gezellig vol die avond. Zeker een aanrader om te gaan eten. Wij hebben een geslaagde avond gehad met ons gezin.
SophiaMilia .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Heerlijk, mooi en gastvriendelijk. Nog nooit zoveel gegeten in een restaurant als bij deze. Alles was lekker, en het voor gerecht bij de open haard, fantastisch!
paul B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
gisteravond met een groep van 13 personen tapas gegeten in de Bokkesprong. De gerechten waren niet slecht maar de porties waren volstrekt onvoldoende. Per persoon een klein glaasje soep en een klein gehaktballetje een garnaaltje en wat aardappelschijfjes en een stukje meloen met een flintertje ham en wat olijfjes en stukjes brood met sausjes en te weinig carpaccio is geen maaltijd te noemen. De prijs was € 24,50 p.p. Onbegrijpelijk dat een restaurant dit wil laten doorgaan als een maaltijd. Het restaurant heeft ons na enig aandringen nog een toetje aangeboden, creme brullee. Rond half tien gaat de (oubollige) muziek hard aan, voor mensen die willen dansen, helaas kun je dan niet meer met elkaar praten. Voor ons is het duidelijk, niet voor herhaling vatbaar dit restaurant.
Rob A.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
De Bokkensprong is een restaurant waar je in een zeer gezellige sfeer heerlijk kunt eten. Afgelopen qweekend stond Schoorl en Groet in het teken van de Bokkentocht. Ook de Bokkensprong was een van de negen deelnemers. het was onze laatste loaktie. Aan een lange gzellige tafel eerst een bokbiertje genuttigd en hierna een satemenu. Mooi opgemaakt en erg goed van smaak.De bediening is top!!!
Linnic .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Op zondag 26 oktober een luxe High Tea (at Sea) cadeau gekregen bij de Bokkesprong. Vooraf hebben we eerst nog een lekkere kop koffie, die geserveerd wordt met een glaasje Tia Maria met slagroom, genoten rond de open haard. We startten met een glaasje prosecco en gingen aan tafel voor de High Tea. De keuze in de soorten thee, was groot. Losse thee, die je zelf met een zeefje in je mok, rustig kon laten trekken. Je kon zoveel thee drinken als je wilde. Vervolgens werd onze tafel volgezet met allerlei lekkers. Per persoon een 3 laagse etagère met zoete en hartige hapjes. Ook werden er nog de nodige schaaltjes, met zowel koude als warme gerechtjes op tafel gezet en begonnen we met een heerlijk soepje. Ook met de diverse allergiën, was goed rekening gehouden (wel vooraf, bij reservering, goed doorgesproken). De bediening is altijd even vriendelijk hier.
We hebben met zijn allen, en ik in het bijzonder, heel erg genoten, van een heerlijke High Tea at Sea.
Manoni .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
De Bokkesprong is een restaurant aan de rand van de duinen. We komen hier vaak even een hapje eten. De ambiance is gezellig, de eigenaar ontvangt iedereen hartelijk bij de deur. Het restaurant zit in een gezellige stolpboerderij. De sfeer binnen is warm en knus. Een knapperend open haard vuur om bij te zitten, houten bankjes rondom met koeienhuiden maken het boerderijgevoel compleet. Het terras is gezellig en op mooie dagen altijd vol. Regelmatig is er een diner dansant. Het personeel is altijd vriendelijk hoe druk het ook is. Goed en lekker eten voor een zeer acceptabele prijs. Wij zijn grote fans van het wisselende 3-gangen maandmenu.