De Bokkepruik

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
7,2
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Voor ons geen Michelin ster waard, wij kennen andere restaurants die het meer zouden verdienen. Bij ons aperitief kregen we een amuse die er heerlijk uit zag (zalm op kroepoek met runder tartaartje), maar duidelijk al erg lang geleden was gemaakt en tijden op het bord had gelegen; de zalm begon olie te lekken door de kroepoek heen, niet erg smakelijk. Wij hadden 4 gangen menu met wijn arrangement. Vooraf 4 amuses, prima maar niet fantastisch. Vervolgens een voorgerecht, runder ‘tartaar worstje’, wat erg leek op de amuse wat we zojuist bij het aperitief gehad hadden. Dit viel erg tegen, daar je op dit niveau juist verschillende smaken/gerechten verwacht en niet gerechten die op elkaar lijken. De smaak was wel erg lekker. Hierbij werd het eerste glas wijn geserveerd. De uitleg bij de wijn was om de kleur van de wijn te vertellen (wit) en vervolgens de fles voor te lezen!! Dat kunnen wij natuurlijk zelf ook, maar wij verwachten zeker op dit niveau op zijn minst een uitleg van de smaak van de wijn! Daarna het volgende gerecht; vis in sausje met venkel. Helaas was het bijna een gehele venkelknol, dus niet alleen dunne reepjes maar hele plakken knol. Dit overheerste de smaak natuurlijk volledig, dus ik heb alle ‘knolplakken’ eruit gevist en opzij gelegd. Daarna was de vis zeer smakelijk, in heerlijke saus. Toen mijn bord opgehaald werd, maakte ik de opmerking dat de venkel te overheersend was en ik daarom alles opzij had gelegd. De reactie was: gelukkig heb je het lekkerste opgegeten! Uitleg van de wijn hierbij was wederom letterlijk de fles voorlezen. Mijn opmerking erbij: ‘ja ik zie het staan’ werd niet op gereageerd. Vlees gerecht was uitstekend, Sallandse ree, mals, vol smaak en zeer smakelijke saus erbij. Wijn paste er niet bij, erg jammer daar dit vlees natuurlijk een volle smaak heeft en er een uitgebreid assortiment wijnen zeer goed bij zouden passen. Als laatste het nagerecht, ook dit was goed, met veel smaken door elkaar die goed bij elkaar pasten. De wijn hierbij was ronduit verschrikkelijk. Smaak paste absoluut niet bij het gerecht en verergerde de smaak van beiden. Ik heb nog nooit zo’n slechte ervaring gehad van wijn bij een gerecht. Eerst dus nagerecht opgegeten en later wijn opgedronken. Ook dit weer aangegeven en reactie was dat het doorgegeven zou worden. Na afloop verbleven we in het hotel ernaast, ook dit is zeker geen aanrader. Zeer verouderd een stank overlast.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op een mooie lenteavond reden we door het grazige Salland van Ommen naar Hardenberg, met een mooie maaltijd in het verschiet bij de Bokkepruik. Er is ruime parkeerplek en we zaten dan ook al snel met een glaasje wit op het mooie terras. Heerlijk !
Helaas was het restaurant die dag gesloten, maar we namen plaats in de Lounge, een modern ingerichte ruimte, waar het toch goed toeven is.
Als voorgerecht was er een prachtig asperge zalm terrine. Verfijnd van smaak ! Het hoofd gerecht een heerlijke gebraden stukje kalfsvlees ook weer met asperges. Kon niet op. Het nagerecht was ook klasse. Aardbeien, ijs en sabayon met een tuille. Het was duidelijk: hier werd sterrenklasse gekookt ! Bij een volgend verblijf in Ommen gaan we zeker nog eens langs !! Merci.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Na 6 jaar weer het deluxe arrangement geboekt. Ontvangst nog steeds even gemoedelijk. Aanrader om eerst even te borrelen in het restaurant, krijg je er een leuke amuse bij. Eten is uitstekend, niet allemaal liflafjes, maar een duidelijk gerecht op je bord! Prima bijpassende wijnen er werd ook bijgeschonken als je glas wat leeg was. Deskundige bediening. Alles bij elkaar ook een goede prijs-kwaliteit verhouding, zeker icm het hotel (ruime en prettige kamers) en het verzorgde ontbijt. Jammer dat dit restaurant helemaal in hardenberg is ????
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Een paar geleden met 6 personen wezen eten en slapen via een Kras arrangement. We hadden een vier gangen menu met begeleidende wijnen. Het eerste gerechtje zag er leuk uit, smaakte goed en had een mooi complimenterende wijn. Helaas was het dat. De gerechtjes daaropvolgend waren beduidend minder. Met als uitschieter het hoofdgerecht slordig opgemaakt bord, veel te zout en een wijn die absoluut niet samenging met het gerecht. In een stukje visfilet van 2 bij 5 cm 6 graten gekregen. Bij een opmerking hierover naar het personeel kwam een bitse reactie dat het vis bleef. Dat begrijp ik maar in zo'n klein stukje.. noem het dan geen filet. Daarna de betreffende persoon niet meer aan onze tafel gezien, kinderachtig. In een sterrenrestaurant vaker een kok aan tafel gezien dat was hier ook niet het geval. Verder weinig informatie over de wijnen en de gerechten. Jammer. De kamers in het hotel verouderd verder wel een goed bed. De Michelin ster die dit jaar nog gekend is vind ik niet terecht. In andere restaurants zonder ster beter gegeten met een fijnere beleving dan hier. Zou je nog denken dat het er aan ligt dat je via een kras arrangement komt(wat betreurenswaardig zou zijn), echter hebben we hier eerder gebruik van gemaakt en toen wel met alle egards behandeld. Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Hoewel de bokkenpruik een vrij traditionele uitstraling heeft waardoor wij als vegetariërs niet wisten of het iets voor ons was waren wij zeer aangenaam verrast. We kregen een vegetarisch verrassingsmenu aangeboden. Zeer verzorgd, heerlijke smaken en het zag er ook nog eens prachtig uit. Een aanrader (voor iedereen die het zich kan veroorloven)
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijk menu classique genomen (coquilles, kalfstong/eendenlever, reegeit) in de Bokkepruik, absoluut heerlijke gerechten in goede (grote) hoeveelheden. Perfecte wijnen erbij, mooi wijnarrangement. Ontvangst en bediening uiterst hartelijk en deskundig. Ook in het hotel overnacht, wellicht is decor wat ouderwets maar wel met een terrasje en lekkere bedden. Absolute aanrader de Bokkenpruik!
Sonja J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Onlangs flink uitgepakt met een arrangement bestaande uit een overnachting in het hotel en een 6-gangenmenu, geboekt via de website van De Bokkepruik. Oh, wat hadden wij er zin in. Bij aankomst hartelijk ontvangen en we werden naar de kamer geleid. Het hotel ligt achter het restaurant en is niet met elkaar verbonden. We hadden de betere, grotere kamer - zeker vanwege het arrangement. Fijne inrichting, wel donker, maar een prettige ruime badkamer. Wat een beetje mal was, was de kledingkast - van een Leen Bakkersoort die leek bijna uit elkaar te vallen. Wat detoneerde dat met de rest. 't Zag er niet uit. Het ontbijt was netjes: Gutburgerlich. We verwachtten eigenlijk wel iets meer tierelantijn aan gerechtjes.
Om 19.00 uur togen wij naar het restaurant, al volle bak. Natuurlijk mooi als een *restaurant helemaal is volgeboekt. We kregen een mooie ronde tafel (houden we van) en konden zo het restaurant inkijken. We begonnen met een Champagne aperitief, smaakte prima. Daarbij een paar stukjes zelf gemakte kroepoekjes, aparte zoetige olijven en wat nootjes. Daarna kwam brood, boter, olie op tafel. Het 1e gerecht was heel fijn, én klein. Zo lekker daar lustten we wel pap van. Vol spanning keken we uit naar de volgende gangen. Helaas konden de opeenvolgende gangen niet evenaren met het 1ste gerechtje. Natuurlijk hadden we een wijnarrangement er bij. Wat me opviel was dat de wijnen zo hier en daar bij de gerechten niet mooi aansloten. Of de wijn was te hard, of het gerecht was overheersender. Geen goede balans. Op dit onderdeel valt meer eer te behalen.
De service was correct maar niet meer dan dat. Heel kort werd op hoofdlijn verteld wat je op je bord had. Punt. De toelichting gold ook voor de wijnen. Werd gewoon op z'n 'Haags' ingeschonken en toedeloe.
Al met al concludeerden wij we dit niveau van koken en presenteren niet echt sterwaardig vonden. In betere restaurants gegeten die verreweg beter presteerden in smaken en creaties.
't Was aardig, maar niet voor herhaling vatbaar.
Anke V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste kerstdag met een groot gezelschap gegeten in het Lounge-gedeelte van dit restaurant. We hadden een prachtige grote tafel in de serre. Met een aantal jonge kinderen een goede plek waar ze een beetje rond konden lopen zonder de andere gasten te storen.
De bediening was vriendelijk maar een beetje chaotisch, maar dat kan door de drukte komen. Het kerstmenu dat werd aangeboden bevatte mooie gerechten en voor elk wat wils. Smaak, opmaak en portionering waren prima in orde. Niets dan lof dus, maar toch, er mist iets...ik kan er de vinger niet op leggen. Het voelt op één of andere manier toch niet als een kloppend geheel . Volgens mij zit de oplossing in het meer investeren (meer gevoel en beleving bijbrengen voor wat ze serveren) in het bedienend personeel. Je voelt en ziet dat het eten met liefde en klasse is gemaakt maar dat gevoel wordt nu niet versterkt door de manier van bedienen en serveren.
Heleen N.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Voor het eerst gegeten bij De Bokkepruik. Geweldige gerechten, zowel de "proeverij" met
o.a. St. Jakobsschelpen en eendenborst, maar ook het vegetarische menu was heel bijzonder.
Met veel aandacht en originaliteit samengesteld! Goed wijnadvies.
Een eeuwenoud pand, ooit een herberg in de 18e eeuw! Prachtige designinrichting!
Prettige bediening en uitleg door de eigenaresse zelf.
Jammer genoeg waren wij op donderdagavond de enige gasten..
HenkNL .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Gisteren een proeverij genoten bij dit restaurant. Eerst even buiten gezeten op het besloten terras. Daarna naar binnen via de deur naar de lounge. Zeer goed toegankelijk voor rolstoelen !
En toen zes gangen met fantastische gerechten met als hoogtepunt de coquilles. Allemaal mooie gerechten met herkenbare ingrediënten. Vorig jaar kwam ik hier ook al na een bezoek aan Librije's Zusje. Het Zusje was een moderne beleving maar in de Bokkepruik staat het eten centraal. Gewoon heel goed. Zeer korrekte bediening.
F V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Kerstdiner! Bij binnenkomst ontstonden gefronste wenkbrauwen! Onze reservering was per abuis een dag later in de boeken terecht gekomen. Werd snel hersteld.
Goed gegeten, mooie gerechten met dito wijnen. Prettige ambiance ...
Tynmar .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Met een Kras-arrangement (vier gangen incl. overnachting) gegeten bij dit restaurant met Michelinster. Het hotel is overigens niet bijzonder. Of juist wel, Van der Valk jaren zeventig. Waar heb je dit nog? Het is een sfeervol restaurant. Voor een aperitief konden we plaats nemen in twee luie stoelen bij de open haard. Bier en port met lekkere geroosterde amandeltjes en andere knabbels geserveerd. Erg genoeglijk. Hier kregen we ook twee heerlijke amuses. Aan tafel gekozen voor het wijnarrangement. Op één misser bij mijn tafelgenoot na (zij had een vegetarisch menu en dus deels andere wijn) waren de wijnen heel goed met als uitsmijter de dessertwijn van Chateau Lafayette. Echt een fantastische wijn. Het voorgerecht was een palet aan zeevruchten. Onder andere noordzeekrab (salade en mousse) en een langoustine. Vooral de laatste was erg smakelijk. In de salade zat wellicht toch iets van mayonaise. Wel lekker, maar mijn bezwaar is dat dit de wijn zo dood slaat. Het tussengerecht was kabeljauw (uiteraard vergezeld door van alles). Fijn van smaak. Het hoofdgerecht was haas met rode kool. Was ook erg smakelijk. Voor mijn tafelgenoot was iets vegatarisch geimproviseerd hetgeen bijzonder goed was gelukt. Erg lekker. Het dessert was onder andere kweepeer met theeijs. Vooral het laatste was heerlijk. We kregen nog koffie aangeboden hetgeen geserveerd werd met vier lekkere petit fours en een klein bakje (werkelijk hele goede) creme brulee. We hebben een plezierige avond gehad bij De Bokkepruik. De bediening is gastvrij en het eten zeer goed. Echter, bij een Michelinster ben je wel kritisch. Bij geen gerecht had ik een lyrisch gevoel. Maar geen spijt van dit bezoek.
Nissy P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Via een culinair arrangement met overnachting bij de Bokkepruik terecht gekomen. Vanaf de buitenkant als ik niet had geweten dat er een goed restaurant in had gezeten zou ik er misschien niet zo snel gestopt zijn, maar gelukkig merk je daar als je eenmaal binnen ben niet veel meer van en heeft de Bokkenpruik van binnen een fijne sfeer.
We hebben het viergangen verassingsmenu gegeten. Vooral de opbouw in de gerechten maakte dat het hele menu tot zijn recht komt. Eerst de zachte smaak van coquilles gevolgd door een griet met eekhorentjesbrood en kreeftensaus (mijn favoriet). Dit gerecht was echt een super opbouw naar de krachtige eendenborstfile met truffelsaus.
Erg lekker gegeten en dus echt wel het stoppen en naar binnen gaan waard.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2013
Uitstekend eten in een mooie ambiance. En met uitstekend bedoel ik dat ik bij ieder gerecht wel ergens door verrast werd. Heerlijke wijn werd erbij geserveerd. De sfeer was aanvankelijk wat kunstmatig maar veranderde naarmate de avond vorderde. Hier gaan we zeker nog een keer eten buiten de restaurantweek om.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
De vriendelijke,attente bediening bracht ons een voortreffelijk 4-gangen diner. Na twee bereidingen van zalm (o.a met teriyaki) zeeduivel (o.a. met honing-mosterd) uitstekende,smaakvolle Sallands reefilets met morillessaus Wat een cuisine zeg! Vervolgens een heerlijk dessert.Een goed wijnarrangement ,aan de dure kant,doch met gulle hand geschonken. We komen zeker terug!
Frouke E.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Al meerdere malen in 2011 en 2012 gedineerd in het Lounge-gedeelte van dit restaurant, voornamelijk omdat 'De Bok' het enige etablissement in Hardenberg is waar je deze kwaliteit aantreft. De gerechten zijn altijd prima in orde en er is voldoende keus. Voor de frequente bezoeker zou er nog meer wisseling in de kaart mogen zijn, al is er altijd een uitstekend seizoensmenu verkrijgbaar.

De bediening is correct en behulpzaam, wel wat jong en overbeleefd en niet altijd helemaal op de hoogte van de kaart.

De Lounge is zeer gezellig en smaakvol ingericht en houdt het midden tussen een modern jachthuis en een huiskamer. Er is een open haard omringd door zachte stoelen en een bar waar je ook alleen wat kunt drinken. Opmerkelijk detail: de wc's lijken nog uit de jaren zeventig te stammen met vreselijk oubollige tegeltjes. Maar dit mag de pret natuurlijk niet drukken.
Firm .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Vorige week gegeten bij de Bokkepruik. We kozen voor de bokkepruik wegens hun vermelding in de lekker-lijst en hun Michelin ster. Hoewel de sfeer binnen gezellig was en de bediening erg vriendelijk viel het eten ons een beetje tegen. Wij hadden overigens gekozen voor het 6-gangen surprise menu. Het was wel lekker, maar zeker niet bijzonder naar ons idee. Als we niet hadden geweten dat zij een ster hadden en in de lekker-lijst staan dan hadden we er dat zeker niet achter gezocht. Wel lekker, maar zeker niet bijzonder zoals de eerdere recensies doen vermoeden. Wij zullen in ieder geval niet snel een tweede keer terug gaan.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Na heerlijke amuses, o.a.eendelever,tarbot in truffel,-olie en als hoofdgerecht hert met rode wijn /balsamico . Toe o.a. mascarpone met warme vijg en rode bosvruchten. Goede balans, lekkere wijn en prima bediening. We komen vast terug!
Lekkerbek17 B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Dit is een plek waar we elk jaar terug proberen te komen. Wij komen uit de randstad en zodra we hier aankomen valt er een heerlijke rust over ons. Gaan voor het culinaire arrangement, en wat kun je hier ontzettend lekker eten. Qua smaken is dit het beste restaurant wat wij kennen. Geen poespas, maar echt genieten van de verfijnde smaken. Zeer prettige bediening. Hotel is ok. Ik zie dan commentaar over een kleine tv, maar dat gaat natuurlijk nergens over. Ga gewoon lekker aan de bar zitten met een borrel! Meerdere keren geweest nu, altijd lokale topprodukten die hemels zijn klaargemaakt... zijn ster dubbel en dwars waard!