De Bokkedoorns

Zeeweg 53 2051 EB Overveen Nederland Kaart

Over restaurant De Bokkedoorns

Eten op het hoogste niveau

Je vindt dit met twee Michelinsterren bekroonde restaurant op een steenworp afstand van Haarlem, midden tussen het groen en de duinen. Laat je in deze idyllische setting in de watten leggen door de jonge, enthousiaste bediening onder leiding van patron John Beeren. De Bokkedoorns bewijst dat haute cuisine en een aangenaam informele sfeer wel degelijk hand in hand kunnen gaan.

Meer informatie over restaurant De Bokkedoorns

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:30 - 21:00
Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
WW-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijke avond uit gehad bij de Bokkedoorns. Helaas was het te koud voor een drankje op het terras maar binnen is het ook erg sfeervol. Vooral de amuse met ijs van tom ka kai, het gerecht met krabsalade en avocado en Kamperlam waren super! En leuk dat ze nog een echt ouderwetse kaaswagen hebben.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heel vriendelijk werden we in dit restaurant dat al lang op het lijstje stond ontvangen. Wij vierden er de verjaardag van mijn dochter. Heerlijk weer dus we konden beginnen met een drankje buiten op het terras waar we ook 2 amuses kregen. Lekker maar daar waren we nog niet echt van onder de indruk.
We hadden een fijne ronde tafel en attente bediening, gezellig, vriendelijk maar niet te joviaal. De inrichting kan echt wel eens een vernieuwing gebruiken die is ronduit zeer gedateerd. Maar daardoor heeft het restaurant wel een rustige uitstraling en heb je nergens last van lawaai of je buren.
En dan het eten want daar draait het natuurlijk om. Wij gingen voor het 5 gangen menu. De eerste gang garnalen met parmaham was echt helemaal top. De tweede gang was een mooi gegaard stukje vis. De derde gang was een van mijn favorieten zwezerik. Te lekker. Gevolg door Kamper lam. Alles van een kwaliteit die je ook verwacht in een restaurant dat al zo lang 2 sterren weet te behouden. Het nagerecht aardbeien met lekkere variaties. Koffie en thee met veel te lekkere boterkoek en bonbons. Ook het wijnarrangement kon ons absoluut bekoren al werd dat niet heel royaal geschonken. Wij vonden prijs / kwaliteit heel goed in balans. De enige echte uitschieter vonden wij 5 flessen water a 9 euro per stuk, oftewel 45 euro water. Ronduit idioot natuurlijk dat zon fles meer dan 9 keer over de kop moet. Maar we hadden een topavond en komen zeker nog eens terug.
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
De Bokkedoorns is haute cuisine op en top. We hadden hier een vier gangen lunchmenu, en het was een bijzondere ervaring. Wat een bijzondere smaken en gerechtjes. Eigenlijk meer kunst dan eten. Als amuse bijvoorbeeld een bijzonder soort cocktail van komkommergelei met tom ka kai-ijs. Verrassend lekker. En hoe ik de gerechten ook probeer te omschrijven, ik doe ze sowieso tekort... Zeer vermeldenswaardig was het hoofdgerecht van lamsvlees, bereid met verschillende delen van het lam, en een werkelijk fantastische saus/jus. Het wijnarrangement was ook van hoog niveau, en de glazen werden ook niet kinderachtig volgeschonken. Na vier gangen en een aperitief heb je dan behoorlijk wat wijn achter de kiezen. De setting en bediening is redelijk formeel, zoals je een beetje verwacht in een sterrenrestaurant. Wel zeer attent moet ik zeggen.

En dan het gebouw en de uitstraling. Ik weet niet precies hoe ik het netjes moet zeggen, maar als je de tafeltjes met de borden en bestek weghaalt zou het net zo goed dienst kunnen doen als crematorium... Echt gezellig is het niet. Wat het redt is de fantastische ligging in de duinen naast een meertje. Gelukkig konden we daar van genieten met ons kopje koffie, omdat de bediening ons min of meer het terras opstuurde toen de zon was doorgebroken.
Al met al een mooie ervaring!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We hebben genoten van een 3 gangen lunch, en woorden schieten te kort om te beschrijven hoe fantastisch deze ervaring was.

Allereerst werd er perfect rekening gehouden met onze voorkeuren, en werden zelfs de amuses daarop afgestemd. De bediening is zeer professioneel, heeft oog voor elk detail, communiceert zeer prettig en weet de juiste vorm en toon zonder probleem te raken.

Na 3 spannende amuses kwam wat ons betreft meteen het hoogtepunt van de lunch: een voorgerecht van gerookte kreeft, een smaakexplosie op het bord, en het mooiste gerecht dat we ooit hebben gezien. Een spel van kleuren, texturen, een prachtig bouwwerk in de hoogte en diepte, subliem!

De hoofdgerechten waren zeer royaal en smaakrijk, het dessert was subtiel en niet te zoet, de friandises zorgden voor een aanvulling van elk denkbaar suikertekort.

Het wijnarrangement van halve glazen bleek uit 3 zeer royale halve glazen te bestaan, heerlijke wijnen die de smaken van de gerechten aanvulden, en dat voor slechts 15 euro per persoon. Samen met het lunchmenu a 57 euro per persoon geen goedkoop uitje, maar zo ontzettend de moeite waard en voor dit bedrag de beste maaltijd die ik ooit gegeten heb.

Genieten op top niveau, en ik kom hier graag snel weer terug!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gisteren mochten we weer aanschuiven voor een lunch bij de Bokkedoorns!
Er was weer een nieuw menu, dus er viel genoeg te kiezen. Wij hadden dit keer twee gangetjes van het menu, een prachtig stukje kabeljauw met luchtige saus van sherry en een zilt oestertje en coquilles, eigenlijk meer een mooi aspergegerechtje. En als hoofdgerecht een glorieuze eend met krootjes. Dan vergeten we nog, dat er ook nieuwe amuses waren.
De gastvrijheid en service bij de Bokkedoorns zijn altijd ouderwets goed.
Jammer dat het weer nog niet echt meezat en dat het terras gesloten was. Maar ja, april doet wat hij wil...

Anoukh V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een schitterende plek om te genieten van een diner op topniveau! Alle gerechten hebben ons enorm verrast en de smaakcombinaties waren fantastisch. Ook het personeel is zeer kundig. Alles bij elkaar een avond om niet snel te vergeten.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Na lange tijd weer eens gegeten bij dit geweldige sterrenrestaurant. Het blijft een onvergetelijke ervaring, een aaneenschakeling van heerlijke gerechten met mooie bijpassende wijnen: het geld meer dan waard.
Sipke F.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wij waren er half maart dus geen sprake van buiten eten of zelfs uitzicht over het meertje. Ontvangst met valetparking en begeleiding naar binnen en naar onze tafel gaf chique en luxe gevoel. Dat bleef de hele avond door de uitstekende service. Zo'n luxe met veel aandacht is aan mij wel besteed! Het eten vond ik helaas wat minder. Er was wel e.e.a. te genieten met de amuses en de verschillende smaken. Maar ik stel nu vast dat het moluculaire koken met schuimen en geleien en druppeltjes e.d. aan mij niet zo is besteed. Alles wordt totaal van structuur veranderd, alleen de stukjes duif waren herkenbaar. De minieme porties en de piepkleine druppeltjes saus bevredigen niet. Je wil gewoon een paar lekkere happen om alles goed te kunnen proeven. Het interieur doet gedateerd aan en wekte de indruk van vergane glorie. Gelukkig zat de zaak vol en lijkt dus geen last te hebben van teruglopende klandizie.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Als je samen vrij bent op dinsdag middag is er maar 1 ding die je kunt doen, Lunchen bij de bokkedoorns!!!

Elke keer voldoet de bokkedoorns aan de verwachting! de ambianche, het gastheerschap, en het eten, alles klopt!

De gerecht van amuse tot friandises zijn goed bereid, zijn vol van smaak en hebben de juiste cuisson. En dan krijg je ook nog van die heerlijke wijnen erbij, deze worden toegelicht vol passie.
De heer Bruins is ondanks zijn leeftijd nog steeds over als een jonge gepassioneerde gastheer, dit is erg leuk om te zien/mee te maken.

Wij hebben genoten en komen zeker terug!!
Kristel K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het voorgerecht met kreeft vond ik het lekkerste. Ook het gerecht met de coquille en het nagerecht van perentaart en witte chocolademousse was erg smakelijk. Prima restaurant.
Marlous V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Afgelopen zondag hier een heerlijke 5 gangen lunch gegeten. Alle gerechtjes waren mooi opgemaakt en zeer smaakvol! De lepelkazen tijdens het kaasplankje waren iets te koud, maar verder was alles top! Het personeel is zeer gastvrij en laat zien dat zij weten waar zij het over hebben. Het decor is naar mijn mening wel wat aan vernieuwing toe.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
't Heerlijke avondje was weer eens gekomen, namelijk een avondje 5-gangen Sterrenmenu bij de Bokkedoorns, nu met ons 3-en.
Ontvangst zoals vanouds (vorig jaar zomer) en gedirigeerd naar een ronde tafel in nu de andere hoek van 't restaurant.
Amuses met o.a. oester en een oosterse saus, lekker zilt en de smaakpapillen aanwakkerend. De honden van Pavlov konden wat van ons leren.

Gang 1 - Paling in een salade met gemarineerde groente van de koude grond en paddenstoelen.
Gewoonlijk is paling al snel aanwezig in een gerecht, maar hier was 't in uitstekende harmonie met de groenten, dit alles dankzij de heerlijk (subtiel) smakende marinade.
Het zag er visueel net zo uit als op de reclamebriefkaart, die ik thuis via de post ontvangen had.

Gang 2 - Zeetong, gegrild met grondwitlof, crumble van roggebrood en saus van wintertruffel.
Tsja, wat moeten we zeggen ? Ik kan proberen heel poetisch te doen en 't in woorden te vatten, maar bepaalde gerechten zijn gewoon niet in woorden te vatten, zoals deze. Heerlijk zacht smakende zeetong en de crumble was voor ons een unicum.

Gang 3 - Coquille Saint-Jacques, geroosterd met oosterse garnituur en heldere bouillon van Kombu zeewier
Heerlijke zachte smaken

Gang 4 - Anjou-Duif, gebraden met krootjes, gebrande appel en saus met hazelnoten.
Twee stukjes duif, een ribstuk en haas. Mijn 2 tafelgenoten hadden een duidelijke voorkeur voor de rib, die opvallend anders smaakte dan de haas.
Laat onverlet dat de haas een zeer mooi mals en zacht stukje vlees was. Al met al bijzonder.

Gang 5 - Poire Belle Helene; taartje van peer, gepocheerde peer, creme Suisse en sorbet van witte chocolade.
Een harmonieus en zacht smakend geheel, zonder dat je kiezen spontaan uit je mond vallen.

Dit alles afgesloten met 2 rondjes koffie (omdat deze zo goed is).
We zien weer uit (wel sparen) naar ons volgende bezoek.

Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat een genot om hier te eten. Alle gerechten voldoen aan een zeer hoge standaard: het ziet er prachtig uit en het smaakt fantastisch. We hebben ons te goed gedaan aan het complete zevengangenmenu, met onder meer kalfszwezerik, anjouduif en een perentaartje. De omgeving is aangenaam, de stoelen goed, het licht en de kleuren prettig. De ontvangst is (te?) chic, zelfs met valetparking, maar verder is de omgang laagdrempelig. Een enkel keertje bleven onze waterglazen leeg, maar verder is er nergens iets op aan te merken. De prijs is gepast - bepaald niet goedkoop maar ook niet exorbitant. Misschien met wijnen wel, maar we dronken deze avond nauwelijks.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Gisterenavond mochten wij voor de eerste keer bij de Bokkedoorns genieten. Van het driegangen menu voor de heerlijke tiendaagse was mooi werk gemaakt. Fijne amuses streelden de tong en maakten ons hongerig naar meer. Behalve dat de gerechten buitengewone smaakbeleving garanderen zien zij er ook nog gestyleerd uit. Bijna zonde om op te eten, maar ja daar kom je tenslotte voor. Het gevraagde wijnarrangement sloot geweldig mooi aan bij de gerechten. Ook in chauffeursversie verkrijgbaar. Omdat wij het zo gezellig hadden namen wij nog een kaasplank met port toe. Mamma mia wat een kaaswagen! Er werd een heerlijke selectie voor ons gemaakt. Tot slot nog een koffie met ongekende friandises, heerlijk. Zeer aangename bediening die ook zeer attent was. Valetparking, garderobeontvangst zijn standaard bij twee sterren, maar wijze waarop dit gebeurt maakt dat je je hartelijk welkom voelt. Tja de rekening is van de categorie "kost een paar centen maar dan heb je ook wat" . In dit geval 100% waar en de omweg waard. We gaan zeker weer terug.
Sneezy .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het restaurant is gevestigd in een jaren 70 'doos', die een beetje moeilijk te vinden is (geen groot bord langs de weg). Maar laat deze bescheidenheid je niet van de wijs brengen want de ontvangst is hartelijk en eenmaal binnen zie je door de grote ramen een prachtig uitzicht over een (toen wij er aten: bevroren) duinmeertje met twee zwanen.
De rode 'bonbon' van chocola en biet (kogelvorm) was heerlijk en de meest verrassende amuse. Ik eet vegetarisch en deze gerechten bestaan gelukkig vooral uit verschillende bereidingen van groenten. Dat heeft mijn voorkeur boven gerechten met ei of kaas. Groenten hebben zo'n goede smaak. Het zag er mooi uit en was lekker maar mijn verwachtingen vanwege de 2 sterren waren waarschijnlijk wat te hoog gespannen, want echt gedenkwaardig vond ik het niet. In goed gezelschap is het echter goed toeven en ook de bediening was buitengewoon vriendelijk.

Vanwege de 2 sterren wil ik toch een paar verbeterpunten melden:
- De gastheer prijsde het eten bij elke gang aan als 'bijzonder lekker', 'heerlijke saus' en dergelijke. Dat doet mijns inziens juist afbreuk aan de beleving want:
a) goed eten 'verkoopt' zichzelf wel;
b) je neemt je gasten niet serieus (alsof die de kwaliteit niet kunnen proeven).

- Halverwege de lunch werden opeens de bloemstukjes op tafel vervangen omdat dit gebruikelijk was voor de vrijdagmiddag. Dat vond ik niet professioneel. Tip: wacht de volgende keer totdat de gasten klaar zijn met eten. Er is best voldoende tijd tussen lunch en diner om dit te doen.

- Eén van de gasten moest eerder weg en er werd gevraagd of de friandises verpakt konden worden zodat ze die mee kon nemen. In plaats van een doosje o.i.d. werden ze in aluminium folie gewikkeld. Met zo'n vraag is duidelijk geen rekening gehouden.

Laat ik afsluiten met nog een positieve opmerking:
De friandises waren heerlijk en ook heel verrassend (dit licht ik niet nader toe want dan is het een spoiler, laat een ieder dit vooral zelf ervaren).
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Donderdagmiddag lunch bij De Bokkedoorns met twee personen (verjaardag te vieren).
Schitterende ligging van het restaurant, stukje van de weg af en daar ook nog met de rug naartoe. Vanuit de ruime eetzaal mooi uitzicht op duingebied.
Gekozen voor een vijfgangenmenu, met kaas, geen dessert.
Vooraf glas Ruinart Brut, mineralig, wit fruit. Amuses: bisque van kreeft, mooi romig en pure, frisse smaak met los oosters gekruid oestertje. Smaken beloofden veel goeds!
Vervolgens salade van Noordzeekrab, feestelijk opgemaakt in sla op "aarde" van geroosterde amandelen en broodkruim, daarbij 2014 Von Winningen Paradiesgarten Riesling. Vulden elkaar mooi aan, prachtig zuur in de wijn.
Gegrilde tong met truffelsaus en daarbij Puech Auriol 2014 chardonnay/grenache blanc. Wijn leek wat te breed en weinig contrast te bieden voor bij de tong. Sommelier merkte een vergissing op, deze wijn was voor bij de Coquille St. Jaques, daarbij doorgedronken en de Nassa grillo 2014 uit Sicilië die wèl bij de tong hoorde nog geserveerd gekregen bij de coquille, naast de Puech Auriol. Vergissing was goed toegelicht, excuses, prima oplossing, respect!
De drie witte wijnen uit een recent jaar, heeft ook mijn voorkeur, ik proef graag nog veel fruit in de witte wijn.
Dan de op het karkas gebraden hazen rug met Leteo 2007 Rioja Reserva. Hazerug zeer mals, wijn breed, mooi versmolten hout en rijp, uitstekende combi en hoogtepunt van de lunch.
De sauzen bij de coquille en de haas waren uitmuntend (bij de haas sauce royale).
Toe vijf kazen met een glas Pineau des Charentes, een originele en alleen voor de ouderen onder ons klassieke combi. Koffie met een A.E. Dor VSOP en in een opperbeste stemming laat in de middag huiswaarts. Complimenten aan de Bokkedoorns.
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Meerdere keren gegeten en altijd een succes! De laatste keer was een lunch met geweldige gerechten. De reerug was uitstekend bereidt met een jus die je bijna van je bord af wilt likken. Het gastheerschap van de heer Bruins is al een feest op zich. De service is fantastisch en je zit er heerlijk. Ik ga er zeker weer naar toe.
Cuisi .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Op uitnodiging van familie gegeten met 4 personen middels een Heerlijk 10-daagse 3 gangen menu prijs 42,50 p.p. Waarvan één dame werkzaam is bij een 1 ster-restaurant in een kasteel in het dorpje Neercanne, vlakbij Maastricht. De overigen hadden voldoende 1 ster-eet-ervaring. Niet 2 sterren. We stonden neutraal t.o. wat we zouden krijgen en hoe het zou zijn. De zaak zal vol tijdens de lunch, niet alleen met Heerlijk 10 daagse mensen.

Het 3 gangen menu was lekker, ik miste echter het wauw effect. Wanneer is iets 2-sterren waardig? Amuse 1 schoteltje met een soepje en klein bitterballetje met ganzenlever. Niet al te beste kwaliteit ganzenlever, grof. De maitre deed zijn ronde, stond bij één specifieke tafel nogal langdurig en luidruchtig stil. Hetzelfde geldt voor de eigenaar. Later kwamen ze bij ons langs, erg gereserveerd. Geen enkele vraag, alleen gedag. Beetje ongemakkelijk. Voelde niet welkom. Zo niet nodig. Later kregen we zelfs het gevoel dat we er zaten vanwege het verbeteren van de cashflow.

Het begon wat drukker te worden in de bediening, water werd in de glazen gesmeten, voor de wijn werd relatief meer tijd uitgetrokken. Op de wijnglazen zélf was glascorrosie behoorlijk aanwezig, niet een beetje ook. De dame die in het kasteel van dorpje Neercanne werkzaam werkt was verbijsterd, en begon daardoor steeds meer te zien.
Een van de bediendes wilde een jus over het hoofdgerecht gieten. Een aantal druppels langs het kleine kannetje (geen servet). Kannetje werd gewoon op het witte tafellinnen gezet, gevolg grote bruine vlek.

Ondanks het lekkere eten ging het gesprek de rest van de middag over die kleine - maar wel hele belangrijke - mankementen. Glas halfvol of halfleeg? We moesten onszelf op een gegeven moment een halt toeroepen. Niet goed. Op zo'n moment wordt de factor geld belangrijker. Uiteindelijk hebben we 265 euro afgerekend voor een lunch. 4 keer ("goedkoop") "Heerlijk 10 daagse" lunchmenu, 2 flessen water, 3 aperitieven, 4 glazen wijn, 3 koffie.

Het was voor ons duidelijk, men zit eigenlijk niet te wachten op mensen die "goedkoop" via een site komen eten. Het wordt gezien als zaakvulling en belangrijk voor de cashflow.

Wij hebben er geen positief gevoel aan over gehouden.
Wij gaan niet meer naar de Bokkedoorns. Het begrip Michelin ster (of twee) heeft voor mij een andere waarde gekregen. Voor mij hoeft het niet meer. Vindt het absurd duur.
Doperwt .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Na lange tijd hier weer eens geluncht; wat een feest!
Een heerlijk stukje zeetong, Noordzeekrab, zeebaars, een verrukkelijke tartaar van langoustine en als topper een waanzinnig lekker dessert van witte chocolade, yoghurt en braam. Dit alles geserveerd door een allervriendelijkste meneer Bruins; ik ken geen plek waar je zo voortreffelijk wordt bediend.
Ik ben weer fan!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wat doe je op een regenachtige zondagmiddag.. Dan rij je naar Overveen en dan ga je genieten van een zeldzaam culinaire hoogtepunt. en als dat hoogtepunt er dan is, dan staan al onze smaakpapillen te jubelen en willen we morgen meteen nog een keer.
Van de cappuccino met eendenlever en chocolade naar...
Noordzeekrab, kropsla, crème van ganzenlever en dressing van groene kruiden,
Zeetong
Gegrild met eekhoorntjesbrood, crème van knolselderij, waterkers en saus van.
Coquille Saint Jacques
Geroosterd met krokante Pata Negra vang, pompoen en luchtige sabayon van sherry
Langoustines
Gebakken met vanille, knolselderij en langoustine extract
Kalfslende
Gebraden met gesmoorde spitskool, zoetzuur garnituur van piccalilly, krokante aardappel met bearnaise saus zomertruffel
Kaas
Selectie van de kaaswagen en daar weet Tim je goed te adviseren.
Bramen
Mousse van yoghurt, witte chocolade, sponge cake van pistache en bramen roomijs
Zo’n middag was het weer top voortreffelijk! Wat een genoegen, wat een verfijnde smaken, mannen/vrouwen in de keuken fantastisch en wat pasten de wijnen goed bij de gerechten.
Maar daar is de heer Bruins een meester in en wat een heerlijke vent. ik ben groot fan en uiteraard ook de rest van het team is super gedreven en gastvrij. team van de Bokkedoorns dank voor fantastische middag. wij komen graag bij de” bock”. Tot snel.