De Bokkedoorns

Zeeweg 53 2051 EB Overveen Nederland Kaart

Over het restaurant De Bokkedoorns

Eten op het hoogste niveau

Je vindt dit met twee Michelinsterren bekroonde restaurant op een steenworp afstand van Haarlem, midden tussen het groen en de duinen. Laat je in deze idyllische setting in de watten leggen door de jonge, enthousiaste bediening onder leiding van patron John Beeren. De Bokkedoorns bewijst dat haute cuisine en een aangenaam informele sfeer wel degelijk hand in hand kunnen gaan.

Meer informatie over restaurant De Bokkedoorns

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:30 - 21:00
Zondag

9,2
Willem Jan H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Een aangename zondagmiddag-lunch op het terras; wat wil je nog meer?
En aangenaam was het, maar of het 2 sterren waard is.......?
Ik vind van niet. Mooie gerechten, maar het wow-gevoel ontbreekt. En dat is nou juist wat die 2e ster moet zijn. De bediening is prettig, maar af en toe slordig. De tafel zo laag dat je met je knieën tegen de tafel aanzit, mijn partner moest zelfs haar hakken uit doen. De hele inrichting is sowieso aan een grote opknapbeurt toe.
Al met al lekker en ontspannen geluncht, maar er is daar wel werk aan de winkel op alle vlakken.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Wat waren mijn Vlaamse gasten, redelijk culinair verwend, uitermate tevreden over deze 4-gangen lunch: 4 tal bijzondere mondvermaakjes bij een mooi bubbeltje, kon nog net op het fraaie terras, helaas te fris voor het vervolg buiten. Dan de opeenvolgende verrukkelijke gerechten in mooi tempo: heerlijke kreeftbereiding, mooie zeebaars gegaard zoals je het verwacht, en als hoofdgerecht smaakvol Kampens lam, afsluitnig met originele fijne aardbeiencompositie. Goede porties. Aardige bediening, met goede toelichting van spijs en drank. En ja, het interieur: gaat al langer mee maar de gasten konden het wel waarderen.
John F.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Twee sterrenrestaurant waar ik deze keer ook eens wilde dineren. Het restaurant is mooi maar enigszins gedateerd interieur wat blijkbaar niet onder de Michelin beoordeling valt. Bediening is uitermate correct en het 5 gangenmenu was werkelijk voortreffelijk. Mooi wijn arrangement erbij maakte de avond compleet. Maar ik moet zeggen dan andere twee sterrenrestaurants waar ik ook heb gedineerd krijgen op enkele onderdelen mijn hogere waardering. Maar vanzelfsprekend een prima avond gehad met fantastische gerechtjes TOP.
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Natuurlijk is de Bokkendoorns niet verkeerd, maar je mist pa Beeren en nu was toevallig ook de gerant met vakantie. Dat merk je. Eten blijft goed, maar twee sterren? Dessert was trouwens ronduit simpel en niet echt lekker qua combinatie. Graag John weer in de zaak.
manus100 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Erg lekker. Fijn ook dat we op zaterdagavond nog terecht konden. Wat ons betreft zeker het geld en de tijd waard. Wij menen echter wel dat een grondige verbouwing dit restaurant goed zou doen.

Tevens zou het personeel iets minder stijf kunnen wat mij betreft. Ik ben in Bloemendaal opgegroeid, maar dit was ook mij te bekakt.
Vrolijk R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Nieuwsgierigheid voerde de boventoon bij een bezoek aan het 2 sterren restaurant de Bokkedoorns. Helaas werd deze nieuwsgierigheid niet beloond met een duidelijk beeld waarop deze 2e ster is gebaseerd. Wij zijn meerdere malen in prachtige zaken geweest welke 1 ster hebben. Deze deden zeker niet onder voor de Bokkedoorns. We hebben genoten van een heerlijk 4-gangen menu met bijpassende wijnen. Echter de ambiance is naar onze mening zeer gedateerd en doet afbreuk aan de mooie gerechten welke klein karakter zijn, dus grotere eters zullen de zaak verlaten met een hongerig gevoel.
Wat betreft de bediening/gastvrijheid ook hier hebben we de 2e ster niet kunnen bespeuren, deze teleurstelling kwam tot uiting in de uitvoering van de dieet wensen en het lastig kunnen vinden van een fles wijn welke we van de kaart hebben uitgekozen. Ook het aanbod van tafelbrood was karig. Al met al, heerlijk gegeten maar naar ons inziens kan er een flinke frisse wind doorheen .
John F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk 5 gangendiner, Ambiance is schitterend niet overdreven maar zeker chique en sfeervol. Heerlijk stoelen en met ons directieteam heerlijk gedineerd. Wijnen werden zeer gewaardeerd. De vis was heerlijk evenals de zwezerik al met al prima met een acceptabele prijs/kwaliteit verhouding. Kortom leuk dat wij dit restaurant mochten aandoen het was een zeer plezierige culinaire avond. Bedankt mede namens mijn collegae. Goed dat uw restaurant weer terug is in de lijst van 10 beste restaurants van Nederland.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Voor het eerst bij Bokkendoorns gegeten met een vriendin en we waren allebei supertevreden! Vriendelijke en vooral ook vrolijke bediening, heerlijk eten en een mooie tafel met uitzicht over de zaal. Zelf had ik gekozen voor een vegatarisch verrassingsmenu en dat was een hele goede keuze. Elk gerecht was een feest voor het oog en de mond! Ook de wijn en de bijbehorende amuses waren heerlijk! Hier kom ik graag weer terug!
WW-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijke avond uit gehad bij de Bokkedoorns. Helaas was het te koud voor een drankje op het terras maar binnen is het ook erg sfeervol. Vooral de amuse met ijs van tom ka kai, het gerecht met krabsalade en avocado en Kamperlam waren super! En leuk dat ze nog een echt ouderwetse kaaswagen hebben.
tineke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heel vriendelijk werden we in dit restaurant dat al lang op het lijstje stond ontvangen. Wij vierden er de verjaardag van mijn dochter. Heerlijk weer dus we konden beginnen met een drankje buiten op het terras waar we ook 2 amuses kregen. Lekker maar daar waren we nog niet echt van onder de indruk.
We hadden een fijne ronde tafel en attente bediening, gezellig, vriendelijk maar niet te joviaal. De inrichting kan echt wel eens een vernieuwing gebruiken die is ronduit zeer gedateerd. Maar daardoor heeft het restaurant wel een rustige uitstraling en heb je nergens last van lawaai of je buren.
En dan het eten want daar draait het natuurlijk om. Wij gingen voor het 5 gangen menu. De eerste gang garnalen met parmaham was echt helemaal top. De tweede gang was een mooi gegaard stukje vis. De derde gang was een van mijn favorieten zwezerik. Te lekker. Gevolg door Kamper lam. Alles van een kwaliteit die je ook verwacht in een restaurant dat al zo lang 2 sterren weet te behouden. Het nagerecht aardbeien met lekkere variaties. Koffie en thee met veel te lekkere boterkoek en bonbons. Ook het wijnarrangement kon ons absoluut bekoren al werd dat niet heel royaal geschonken. Wij vonden prijs / kwaliteit heel goed in balans. De enige echte uitschieter vonden wij 5 flessen water a 9 euro per stuk, oftewel 45 euro water. Ronduit idioot natuurlijk dat zon fles meer dan 9 keer over de kop moet. Maar we hadden een topavond en komen zeker nog eens terug.
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
De Bokkedoorns is haute cuisine op en top. We hadden hier een vier gangen lunchmenu, en het was een bijzondere ervaring. Wat een bijzondere smaken en gerechtjes. Eigenlijk meer kunst dan eten. Als amuse bijvoorbeeld een bijzonder soort cocktail van komkommergelei met tom ka kai-ijs. Verrassend lekker. En hoe ik de gerechten ook probeer te omschrijven, ik doe ze sowieso tekort... Zeer vermeldenswaardig was het hoofdgerecht van lamsvlees, bereid met verschillende delen van het lam, en een werkelijk fantastische saus/jus. Het wijnarrangement was ook van hoog niveau, en de glazen werden ook niet kinderachtig volgeschonken. Na vier gangen en een aperitief heb je dan behoorlijk wat wijn achter de kiezen. De setting en bediening is redelijk formeel, zoals je een beetje verwacht in een sterrenrestaurant. Wel zeer attent moet ik zeggen.

En dan het gebouw en de uitstraling. Ik weet niet precies hoe ik het netjes moet zeggen, maar als je de tafeltjes met de borden en bestek weghaalt zou het net zo goed dienst kunnen doen als crematorium... Echt gezellig is het niet. Wat het redt is de fantastische ligging in de duinen naast een meertje. Gelukkig konden we daar van genieten met ons kopje koffie, omdat de bediening ons min of meer het terras opstuurde toen de zon was doorgebroken.
Al met al een mooie ervaring!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We hebben genoten van een 3 gangen lunch, en woorden schieten te kort om te beschrijven hoe fantastisch deze ervaring was.

Allereerst werd er perfect rekening gehouden met onze voorkeuren, en werden zelfs de amuses daarop afgestemd. De bediening is zeer professioneel, heeft oog voor elk detail, communiceert zeer prettig en weet de juiste vorm en toon zonder probleem te raken.

Na 3 spannende amuses kwam wat ons betreft meteen het hoogtepunt van de lunch: een voorgerecht van gerookte kreeft, een smaakexplosie op het bord, en het mooiste gerecht dat we ooit hebben gezien. Een spel van kleuren, texturen, een prachtig bouwwerk in de hoogte en diepte, subliem!

De hoofdgerechten waren zeer royaal en smaakrijk, het dessert was subtiel en niet te zoet, de friandises zorgden voor een aanvulling van elk denkbaar suikertekort.

Het wijnarrangement van halve glazen bleek uit 3 zeer royale halve glazen te bestaan, heerlijke wijnen die de smaken van de gerechten aanvulden, en dat voor slechts 15 euro per persoon. Samen met het lunchmenu a 57 euro per persoon geen goedkoop uitje, maar zo ontzettend de moeite waard en voor dit bedrag de beste maaltijd die ik ooit gegeten heb.

Genieten op top niveau, en ik kom hier graag snel weer terug!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gisteren mochten we weer aanschuiven voor een lunch bij de Bokkedoorns!
Er was weer een nieuw menu, dus er viel genoeg te kiezen. Wij hadden dit keer twee gangetjes van het menu, een prachtig stukje kabeljauw met luchtige saus van sherry en een zilt oestertje en coquilles, eigenlijk meer een mooi aspergegerechtje. En als hoofdgerecht een glorieuze eend met krootjes. Dan vergeten we nog, dat er ook nieuwe amuses waren.
De gastvrijheid en service bij de Bokkedoorns zijn altijd ouderwets goed.
Jammer dat het weer nog niet echt meezat en dat het terras gesloten was. Maar ja, april doet wat hij wil...

Anoukh V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een schitterende plek om te genieten van een diner op topniveau! Alle gerechten hebben ons enorm verrast en de smaakcombinaties waren fantastisch. Ook het personeel is zeer kundig. Alles bij elkaar een avond om niet snel te vergeten.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Na lange tijd weer eens gegeten bij dit geweldige sterrenrestaurant. Het blijft een onvergetelijke ervaring, een aaneenschakeling van heerlijke gerechten met mooie bijpassende wijnen: het geld meer dan waard.
Sipke F.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wij waren er half maart dus geen sprake van buiten eten of zelfs uitzicht over het meertje. Ontvangst met valetparking en begeleiding naar binnen en naar onze tafel gaf chique en luxe gevoel. Dat bleef de hele avond door de uitstekende service. Zo'n luxe met veel aandacht is aan mij wel besteed! Het eten vond ik helaas wat minder. Er was wel e.e.a. te genieten met de amuses en de verschillende smaken. Maar ik stel nu vast dat het moluculaire koken met schuimen en geleien en druppeltjes e.d. aan mij niet zo is besteed. Alles wordt totaal van structuur veranderd, alleen de stukjes duif waren herkenbaar. De minieme porties en de piepkleine druppeltjes saus bevredigen niet. Je wil gewoon een paar lekkere happen om alles goed te kunnen proeven. Het interieur doet gedateerd aan en wekte de indruk van vergane glorie. Gelukkig zat de zaak vol en lijkt dus geen last te hebben van teruglopende klandizie.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Als je samen vrij bent op dinsdag middag is er maar 1 ding die je kunt doen, Lunchen bij de bokkedoorns!!!

Elke keer voldoet de bokkedoorns aan de verwachting! de ambianche, het gastheerschap, en het eten, alles klopt!

De gerecht van amuse tot friandises zijn goed bereid, zijn vol van smaak en hebben de juiste cuisson. En dan krijg je ook nog van die heerlijke wijnen erbij, deze worden toegelicht vol passie.
De heer Bruins is ondanks zijn leeftijd nog steeds over als een jonge gepassioneerde gastheer, dit is erg leuk om te zien/mee te maken.

Wij hebben genoten en komen zeker terug!!
Kristel K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het voorgerecht met kreeft vond ik het lekkerste. Ook het gerecht met de coquille en het nagerecht van perentaart en witte chocolademousse was erg smakelijk. Prima restaurant.
Marlous V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Afgelopen zondag hier een heerlijke 5 gangen lunch gegeten. Alle gerechtjes waren mooi opgemaakt en zeer smaakvol! De lepelkazen tijdens het kaasplankje waren iets te koud, maar verder was alles top! Het personeel is zeer gastvrij en laat zien dat zij weten waar zij het over hebben. Het decor is naar mijn mening wel wat aan vernieuwing toe.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
't Heerlijke avondje was weer eens gekomen, namelijk een avondje 5-gangen Sterrenmenu bij de Bokkedoorns, nu met ons 3-en.
Ontvangst zoals vanouds (vorig jaar zomer) en gedirigeerd naar een ronde tafel in nu de andere hoek van 't restaurant.
Amuses met o.a. oester en een oosterse saus, lekker zilt en de smaakpapillen aanwakkerend. De honden van Pavlov konden wat van ons leren.

Gang 1 - Paling in een salade met gemarineerde groente van de koude grond en paddenstoelen.
Gewoonlijk is paling al snel aanwezig in een gerecht, maar hier was 't in uitstekende harmonie met de groenten, dit alles dankzij de heerlijk (subtiel) smakende marinade.
Het zag er visueel net zo uit als op de reclamebriefkaart, die ik thuis via de post ontvangen had.

Gang 2 - Zeetong, gegrild met grondwitlof, crumble van roggebrood en saus van wintertruffel.
Tsja, wat moeten we zeggen ? Ik kan proberen heel poetisch te doen en 't in woorden te vatten, maar bepaalde gerechten zijn gewoon niet in woorden te vatten, zoals deze. Heerlijk zacht smakende zeetong en de crumble was voor ons een unicum.

Gang 3 - Coquille Saint-Jacques, geroosterd met oosterse garnituur en heldere bouillon van Kombu zeewier
Heerlijke zachte smaken

Gang 4 - Anjou-Duif, gebraden met krootjes, gebrande appel en saus met hazelnoten.
Twee stukjes duif, een ribstuk en haas. Mijn 2 tafelgenoten hadden een duidelijke voorkeur voor de rib, die opvallend anders smaakte dan de haas.
Laat onverlet dat de haas een zeer mooi mals en zacht stukje vlees was. Al met al bijzonder.

Gang 5 - Poire Belle Helene; taartje van peer, gepocheerde peer, creme Suisse en sorbet van witte chocolade.
Een harmonieus en zacht smakend geheel, zonder dat je kiezen spontaan uit je mond vallen.

Dit alles afgesloten met 2 rondjes koffie (omdat deze zo goed is).
We zien weer uit (wel sparen) naar ons volgende bezoek.