De Bok Nijmegen

In de Betouwstraat 14 6511 GC Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant De Bok Nijmegen

Populaire plek voor wild

De Bok in Nijmegen staat garant voor lekkere wild gerechten uit de omgeving. Probeer hier te reserveren tijdens het wildseizoen, dan hebben ze het lekkerste vlees. Reserveer dan wel, het is erg populair, al schijnt wachten aan de bar ook niet onaardig te zijn, met uitzicht op wijn uitzoekend personeel en praatgrage bartenders. Bistro De Bok is zeker een plek waar je je thuis voelt, iedereen die hier een stap zet wordt direct een lid van de familie en is gelijk ambassadeur van de club. Voel je thuis en kom naar het wilde De Bok in Nijmegen!

Meer informatie over restaurant De Bok Nijmegen

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 17:30 - 22:30
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Willemijn N.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Een erg gezellige bistro. Ontvangst was zeer hartelijk, het personeel was echt van positieve toegevoegde waarde op de avond. Het eten was ook prima, opmaak een beetje gedateerd maar dat was naar mijn mening ook onderdeel van de charme van deze tent:) ik zou hem zeker aanraden!
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wow, wat een leuke zaak en wat hebben we heerlijk gegeten! De mosseltjes a l'escargots en de bokspies waren perfect! Zeer attente en vlotte, maar vooral zeer behulpzame en vriendelijke bediening! Ik wou dat we deze zaak bij ons in de buurt hadden!!!!
Primo D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een fantastische culturele ervaring met TOP-gerechten en hartelijke en snelle bediening/service. Voor een herhaling vatbaar.
Axel N.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijk gegeten, de gerechten waren goed gekruid, maar ook zeker niet té. De grootte van de porties viel ons, zeker in combinatie met de prijs, echt enorm mee. Ook stonden de gerechten snel op tafel.

Enige minpuntje was de een klein beetje onduidelijke kaart, waar de bediening het mee eens was. Verder alles top voor elkaar en zeker een aanrader!
Big_Dutch .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Nadat ik de recencies over de Bok gelezen had dacht ik dan ik ook maar eens ondanks dat ik er al 38 jaar kom. Ja voor een nieuweling kan het schrikken dat het zo donker maar wees blij dat er niet meer gerookt mag worden, de Bar is de wachtruimte en de procedure om aan tafel te komen is bij weinigen bekend. Daarvoor een super kaart, de beste Tournedos in wijde omstreken, aangename prijzen en een informele sfeer die mij iedere keer terug laat komen. Mijn tip; lekker brood met knoflook, de slakken vooraf en een mannen Tournedos als hoofdgerecht...... Lekker!!
Oudenhovefvan .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Reserveren doen ze niet aan. Daarom zaterdagavond vroeg gegaan en heel lekker gegeten. Voorgerechten meloen net ham was ok. Gerookte zalm had een plakje dat wat minder was. Tournedos en entrecote maakten dat ruimschoots goed. Vriendelijke bediening. Wel redelijk donker en inmiddels een enorme rij wachtenden bij de bar.
Kelsey V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Bistro de Bok. Het vlees (bokspies en tournedos) was HEERLIJK gebakken. Complimenten voor de chefs! Bediening is erg vriendelijk eerlijk en snel. Top avond. Echt een aanrader.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heerlijk gegeten in deze bistro. Ik ben groot liefhebber van vis en dus was de keuze voor mij gemakkelijk. Tonijn was er voor mij en voor mijn eetgenoten was er eendenborst en entrecote. Alle vier de gerechten waren uitstekend, de vis, het vlees en zelfs de bijgerechten waren heerlijk (gebakken aardappel partjes). Het geheel werd geserveerd door een gezellige dame die ons aangenaam vermaakte. Toen we binnen kwamen was het erg rustig maar al heel snel liep (op maandagavond) de zaak helemaal vol en alleen dat al geeft aan dat de kwaliteit wel oke is.
Marieke I.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heb een week in Nijmegen doorgebracht en daardoor allerlei tentjes kunnen uitproberen, maar deze staat met stip bovenaan. Man, wat hebben we hier lekker vlees gegeten! Mijn tafelgenoot had de entrecote, ikzelf de tournedos en we hebben ontzettend zitten smullen. Ik vroeg het vlees rood en kreeg het keurig rood. Het klopt dat je hier met name naartoe gaat voor het vlees, maar als ze het vervolgens zó lekker klaarmaken (met gestoofde paksoi erbij als groente) dan heb je verder niks nodig. Prima huiswijn ook. Enige minpuntje aan deze tent: het is heel donker binnen. Beetje meer licht zou fijn zijn. Voor de rest helemaal niets aan te merken. Ik kom graag terug!
MacLogan .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Bijna op elke gerecht dezelfde kruidenboter smaak. Weinig keuze uit drankenkaart. Van de voorgerechten waren de gamba's nog het best, de rest stukken minder. Leuk dat de bediening het brood vers voor je snijdt. Het vlees van onze hoofdgerechten waren goed, alleen hiervoor zouden we terugkomen, maar de garnituren eromheen was beneden niveau, doorgekookte groentes in aubain marie, jammer. Bediening merkte al op dat we niet tevreden waren en deed hun uiterste best om ons diner te redden. Qua ambiance waren we alle 4 helemaal niet te spreken, donker en simpel afgewerkt met zwart zodat niet veel opvalt. Te kleine tafels te dicht op elkaar. Wel leuk dat ze een open keuken hebt zodat je de kok kon zien, jammer dat ie zo vaak in het vlees zit te prikken.
GuusD .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Prima stukje vlees eten in een ontspannen en informele sfeer. Geen culinaire pretenties en daarom overstijgt de kwaliteit van het goed gegrilde vlees het gemiddelde eetcafé niveau dat je verwacht als je hier binnenstapt. Makkelijk als je in de stad bent en even wat wilt eten. Veel keuze in de gerechten op de met krijt geschreven borden aan de muur. Bediening is vriendelijk maar kan met iets meer oprechte aandacht, gaat enigszins op de automatische piloot. Het donkere "bruine kroeg" interieur en de beperkte verlichting kan je het idee geven dat het een beetje stoffig is hier en daar.
Latta-tjes .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Een donker maar gezellig eetcafe waar je vooral een lekker stuk vlees kunt eten.
Tijdens het wachten op een tafeltje borrelen aan de bar met een bakje olijven van de zaak.
Voorgerecht scampi's en salade geitenkaas waren prima.
Hoofdgerecht 'bokspies' is een aanrader, verschillende soorten vlees van goede kwaliteit op een spies. De koolsalade en de aardappeltjes passen prima bij het gerecht.
Zeer attente bediening, voorziet je op tijd van een drankje en een extra mandje brood.
SanderN .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Relaxte bistro met veul vlees. Dat lijkt me de korste omschrijving.
Carpaggio was oke qua vlees. Veel sla, komkommer en tomaat.
Tournedos was goed klaargemaakt maar voor mij persoonlijk wat te veel gekruid met peper/zout/rook kruiden.
Zeer oplettende en attente bediening.
Voor een bistro zelfs goed drinkbare chardonnay(huist argentijn) Chapeau.
Elze V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Een goed restaurant waar je vooral tijdens het wildseizoen overheerlijk kan eten (wildcombinatie). Een begrip in Nijmegen en een aanrader.
Maartje G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Reserveren is aangeraden, maar anders even wachten aan de bar is geen probleem. Heerlijke vleesgerechten met een garnering van colesla, een schaal groenten en aardappelpartjes. Het water loopt me in de mond bij het terug denken aan de eendenborst!
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Bistro De Bok is iedere keer weer een genot voor mijn smaakpapillen. De bijzonder hartelijke bediening maakt de restaurantbeleving helemaal compleet. De tournedos is overheerlijk! In Nijmegen en omstreken - en wellicht in heel Nederland - is er geen beter bereid stuk vlees te krijgen! Afgelopen vrijdag was ik weer eens te gast. Want op vrijdag de dertiende speel ik het graag op zeker! Bedankt voor de goede zorgen!
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Verrukkelijk!
Vooraf namen we mosselen a l’escargot en salade met warme geitenkaas, allebei smakelijk. Voor de dame was de portie mosselen aan de grote kant. Als hoofdgerecht de Bokspies en de tournedos. De Bokspies was prima, de tournedos was waarschijnlijk de lekkerste die ik ooit gegeten heb, elk hapje was supermals. Fantastisch. En perfect rood, precies zoals gevraagd. De bijgerechtjes waren ook goed in orde. De tournedos was zó lekker, dat vraagt om een volgend bezoek!
CasinoH .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Het eten in de Bok is onwijs lekker maar helaas vrijwel alleen gelimiteerd tot gril gerechten. Het is niet op een speciale wijze gepresenteerd en er zijn ook geen sausjes (een klontje kruidenboter wel) of lekker gekookte groenten, puur vlees gril. Hierbij mis ik wat input van de chef maar het vlees zelf is echt voortreffelijk lekker.
De service is echt super, ontzettend aardige mensen die ontzettend behulpzaam en zorgzaam zijn, thumb up!
Het decor is helaas ontzettend donker, wij hebben wel eens met onze zaklamp van de telefoon op ons eten geschenen om te kijken wat we precies hebben. Verder ziet het er allemaal wat outbollig, onverzorgd en stoffig uit naar mijn idee. Achter de bar is het wel leuk opgemaakt met alle flessen, zover het is te zien. Het is gewoon jammer dat het zo donker is.
Al met al, is het wel voor herhaling vatbaar.
FHendriks .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Het was nog niet druk bij binnenkomst en wij konden plaatsnemen op prima plekje. Een paar minuten later echter werd er andere muziek opgezet en klonken zware discotonen uit de speaker boven ons hoofd. De bas dreunde zowat in je lijf. Op verzoek werd de muziek iets zachter gezet en de bas er wat uitgedraaid. De muzieksoort was meer iets voor in een discotheek, maar vooruit niet iedereen heeft dezefde smaak. De Bok was in vroeger jaren een bistro waar je smakelijk kon eten. Het bleek nu een veredeld eetcafé te zijn, met eten dat volgens mij niet uit de verse keuken kwam. Waarschijnlijk meer kant en klaar uit de groothandel. Een sherry werd opgediend in een jeneverglaasje. Bij het eten vooral veel brood, veel brood. Ook bij het kaasplankje nog eens brood en een paar plakken roomboter die ik eerst voor kaas aanzag. Mag ik vragen : wie eet er drie plakken roomboter van ongeveer 20 gram per stuk na het eten ? Mijn eetpartner kreeg twee enorme plakken ijs op haar bord geserveerd. Een ijsje voor drie personen zeg maar. Allemaal de vuilnisbak in dus.De frequentie waarin iemand langs het tafeltje liep en vroeg of het "lekker" was, liep op naarmate de maaltijd vorderde. De klapper van de avond werd gevormd door de vraag of we nog koffie of thee wilden. Wij zaten nog kort wat na te tafelen en hadden net de bestelde koffie en thee op. Dank u die hebben we net op, was onze reactie. Nee, was het antwoord, wilt u nog een koffie en thee !! De boodschap was helder: snel wegwezen. Zo'n kleine 80 euro armer (twee personen, ieder drie glazen wijn) weer naar buiten. De Bok is voor ons verleden tijd.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Bij binnenkomst moesten we wachten op een tafel. We konden lekker aan de bar zitten met een wijntje en wat olijven. Hier door ging de tijd vlug, en voordat we het wisten, konden we al genieten van het heerlijk eten dat de bok te bieden heeft.

Dit is een aanrader voor iedereen die van een lekker stuk mals vlees houd. Het personeel is leuk en ze bieden service met een oprechte lach.

Gauw bezoeken dus!