De Bok Nijmegen

In de Betouwstraat 14 6511 GC Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant De Bok Nijmegen

Populaire plek voor wild

De Bok in Nijmegen staat garant voor lekkere wild gerechten uit de omgeving. Probeer hier te reserveren tijdens het wildseizoen, dan hebben ze het lekkerste vlees. Reserveer dan wel, het is erg populair, al schijnt wachten aan de bar ook niet onaardig te zijn, met uitzicht op wijn uitzoekend personeel en praatgrage bartenders. Bistro De Bok is zeker een plek waar je je thuis voelt, iedereen die hier een stap zet wordt direct een lid van de familie en is gelijk ambassadeur van de club. Voel je thuis en kom naar het wilde De Bok in Nijmegen!

Meer informatie over restaurant De Bok Nijmegen

• Af te huren , Airconditioning , Terras

Jouw recensie over het restaurant De Bok Nijmegen

Peter P.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Ben hier afgelopen maandag wezen eten met mijn dochtertje, Patricia. Bij binnenkomst meteen gegroet door een lekkere zachtaardige man. Dit zorgde er voor dat wij met een goed gevoel aan tafel gingen. Het eten was uitstekend, maar wij waren vooral te spreken over het aanbod aan entertainment. Mijn dochtertje was erg onder de indruk van de, door het etablissement rondvliegende, grasparkieten. De eigenaar was bereid om ons alles te vertellen over de parkieten. Mijn dochtertje vond het vooral leuk dat ze 'Fluitje' en 'Pietje' als namen hadden, haha. Al met al gelachen. Leuke avond. Top.
M. L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Afgelopen zondag bij "De Bok" gegeten. We komen er al sinds begin jaren 70 ( 45 jaar ! ) en zijn meestal zeer tevreden.
Ook nu mankeerde er niets aan de sfeer, het attente personeel en hun en ons enthousiasme.
Maar het blijkt steeds moeilijker om de passie echt terug te vinden en te voelen en vooral ook de aandacht en betrokkenheid te proeven in het bestelde gerecht.
Wanneer je de rekening bekijkt aan het einde van de avond, je beseft dat je de klant bent die voor het product hebt betaald, is het zeer spijtig te ervaren dat vooral met enige noodzakelijk wensen i.v.m. een, om medische redenen, streng dieet dit niet gehoord wordt en zeer zeker niet creatief wordt opgelost.
Anders moet men vooraf zeggen dat het niet mogelijk is dan kunnen we nog het restaurant verlaten.
Wanneer men mij vertelt na overleg met de eindverantwoordelijke én de kok dat het mogelijk is is het zo beschamend om te merken dat dit vertaald wordt in niets alternatiefs aanbieden.
Wanneer men bij de vraag van glutenvrij en specerijenvrij positief antwoordt dat dat kan en op mijn verzoek om er een goede olie en zout en peper bij te serveren en dat vervolgens niet doet is natuurlijk álles glutenvrij en specerijenvrij.
Mijn tafelgenoot zat te smullen van brood en sausjes, waarom voor mij niet wat plakjes komkommer of olijven. Bij het hoofdgerecht waren aardappeltjes die ik vanwege de specerijen niet mocht hebben en een groente die ze weggelaten hadden en geen alternatief hadden bedacht, de sla was droog en er zat zand in en was zonder enige toevoeging dus ook geen olie/azijn peper/zout. Bij het vlees zat ui met paprika en een stuk gekruid spek waardoor het té gevaarlijk was om de rest te eten.
Ik was jarig, het was onze trouwdag maar ik heb verdrietig en teleurgesteld vroegtijdig het restaurant verlaten en heb buiten mijn glaasje wijn opgedronken.
Het is zo eenvoudig en zou getuigen van affiniteit met het vak wanneer men in staat zou zijn om in deze situaties je een alternatief aan te bieden.
I.p.v. die gekruide aardappeltjes een schaaltje rijst of een aardappel in de schil.
I.p.v. sausjes met brood wat rauwkost met wat zure room of olie.
I.p.v. droge sla met zand, frisse salade met olie en azijn en peper en zout.
I.p.v. een groente met specerijen een pure groente zonder toevoegingen.
Hoe simpel kan het zijn.
Een pittige rekening waar iedere betaalde euro er één teveel was, op een avond die zo mooi had kunnen zijn in een goed restaurant op een plek met dierbare herinneringen.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Prima, geen enkel minpuntje...
D T.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Prettige bediening.
Prima prijs kwaliteit.
Isabel H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het eten is excellent! Genoeg gratis brood met sausjes! Service erg vriendelijk. Jammer dat zo donker is binnen. Een goede schoonmaak mag wel.
Tobias V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Goed eten, gezellige sfeer, als het vol zit wel lastig elkaar te verstaan. Service was goed, wel aan de erg snelle kant. Maar toch uiteindelijk lekker getafeld
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
De kwaliteit van het eten is hier echt top, met name de tournedos is fantastisch! Het is iets duurder dan de meeste restaurants in het centrum van Nijmegen, maar dat is het zeker waard!!
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Vanmiddag borrel gedronken aan de bar met heerlijke olijven. Was erg gezellig, fijne barbediening. De volgende keer komen we eten!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Rond 18:30 uur kwamen we bij het restaurant aan en het bleek er al behoorlijk druk.
We bestelden een flesje wijn en kregen er een karafje kraanwater bij, alsmede brood met wat sausjes.
De bediening is heel alert, vriendelijk en vrolijk tot op het laatst ondanks de enorme drukte.

De een nam Ardenner ham met meloen vooraf, de ander Salade met geitenkaas.
Vervolgens het hoofdgerecht, Tournedos voor de een en de Vegetarische schotel voor de ander. Het vlees was goed (rood op verzoek) gebakken en zeer mals.
De vegetarische schotel bestond uit diverse soorten gebakken paddenstoelen, een salade en twee bladerdeeg hapjes. Deze laatste stelden niet veel voor, maar de rest was erg lekker.
Zowel voor- als hoofdgerechten waren allemaal heerlijk.

Als nagerecht namen we beiden walnoten- en karamel ijs met slagroom. Het bleken plakken ijs (afgesneden van een groter blok) maar kwalitatief heel goed.
Een French coffee met Dom Benedictine maakte het geheel helemaal af.
Kortom een gelegenheid om naar terug te gaan.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Wij hebben op maandag 5 december met veel plezier bij bistro de bok gegeten. Het was een heerlijke relaxte avond met z'n tweetjes. Vriendelijk personeel, ontzettend lekkere rib eye, sfeervolle ambiance, het was echt een topavond. Extra pluspunt was dat het brood voor op tafel steeds werd aangevuld, zonder meerprijs.
Willemijn N.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Een erg gezellige bistro. Ontvangst was zeer hartelijk, het personeel was echt van positieve toegevoegde waarde op de avond. Het eten was ook prima, opmaak een beetje gedateerd maar dat was naar mijn mening ook onderdeel van de charme van deze tent:) ik zou hem zeker aanraden!
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wow, wat een leuke zaak en wat hebben we heerlijk gegeten! De mosseltjes a l'escargots en de bokspies waren perfect! Zeer attente en vlotte, maar vooral zeer behulpzame en vriendelijke bediening! Ik wou dat we deze zaak bij ons in de buurt hadden!!!!
Primo D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een fantastische culturele ervaring met TOP-gerechten en hartelijke en snelle bediening/service. Voor een herhaling vatbaar.
Axel N.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijk gegeten, de gerechten waren goed gekruid, maar ook zeker niet té. De grootte van de porties viel ons, zeker in combinatie met de prijs, echt enorm mee. Ook stonden de gerechten snel op tafel.

Enige minpuntje was de een klein beetje onduidelijke kaart, waar de bediening het mee eens was. Verder alles top voor elkaar en zeker een aanrader!
Big_Dutch .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Nadat ik de recencies over de Bok gelezen had dacht ik dan ik ook maar eens ondanks dat ik er al 38 jaar kom. Ja voor een nieuweling kan het schrikken dat het zo donker maar wees blij dat er niet meer gerookt mag worden, de Bar is de wachtruimte en de procedure om aan tafel te komen is bij weinigen bekend. Daarvoor een super kaart, de beste Tournedos in wijde omstreken, aangename prijzen en een informele sfeer die mij iedere keer terug laat komen. Mijn tip; lekker brood met knoflook, de slakken vooraf en een mannen Tournedos als hoofdgerecht...... Lekker!!
oudenhovefvan .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Reserveren doen ze niet aan. Daarom zaterdagavond vroeg gegaan en heel lekker gegeten. Voorgerechten meloen net ham was ok. Gerookte zalm had een plakje dat wat minder was. Tournedos en entrecote maakten dat ruimschoots goed. Vriendelijke bediening. Wel redelijk donker en inmiddels een enorme rij wachtenden bij de bar.
Kelsey V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Bistro de Bok. Het vlees (bokspies en tournedos) was HEERLIJK gebakken. Complimenten voor de chefs! Bediening is erg vriendelijk eerlijk en snel. Top avond. Echt een aanrader.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heerlijk gegeten in deze bistro. Ik ben groot liefhebber van vis en dus was de keuze voor mij gemakkelijk. Tonijn was er voor mij en voor mijn eetgenoten was er eendenborst en entrecote. Alle vier de gerechten waren uitstekend, de vis, het vlees en zelfs de bijgerechten waren heerlijk (gebakken aardappel partjes). Het geheel werd geserveerd door een gezellige dame die ons aangenaam vermaakte. Toen we binnen kwamen was het erg rustig maar al heel snel liep (op maandagavond) de zaak helemaal vol en alleen dat al geeft aan dat de kwaliteit wel oke is.
Marieke I.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heb een week in Nijmegen doorgebracht en daardoor allerlei tentjes kunnen uitproberen, maar deze staat met stip bovenaan. Man, wat hebben we hier lekker vlees gegeten! Mijn tafelgenoot had de entrecote, ikzelf de tournedos en we hebben ontzettend zitten smullen. Ik vroeg het vlees rood en kreeg het keurig rood. Het klopt dat je hier met name naartoe gaat voor het vlees, maar als ze het vervolgens zó lekker klaarmaken (met gestoofde paksoi erbij als groente) dan heb je verder niks nodig. Prima huiswijn ook. Enige minpuntje aan deze tent: het is heel donker binnen. Beetje meer licht zou fijn zijn. Voor de rest helemaal niets aan te merken. Ik kom graag terug!
MacLogan .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Bijna op elke gerecht dezelfde kruidenboter smaak. Weinig keuze uit drankenkaart. Van de voorgerechten waren de gamba's nog het best, de rest stukken minder. Leuk dat de bediening het brood vers voor je snijdt. Het vlees van onze hoofdgerechten waren goed, alleen hiervoor zouden we terugkomen, maar de garnituren eromheen was beneden niveau, doorgekookte groentes in aubain marie, jammer. Bediening merkte al op dat we niet tevreden waren en deed hun uiterste best om ons diner te redden. Qua ambiance waren we alle 4 helemaal niet te spreken, donker en simpel afgewerkt met zwart zodat niet veel opvalt. Te kleine tafels te dicht op elkaar. Wel leuk dat ze een open keuken hebt zodat je de kok kon zien, jammer dat ie zo vaak in het vlees zit te prikken.