De Boeter

Reitdiepskade 2 9974 PJ Zoutkamp Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Boeter

Loeslennarts .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij kwamen hier voor de garnalenkroketten, die prima zijn. Een mooie, niet te stijve vulling met veel Hollandse garnalen er in. We hadden de plate, drie krotketjes met friet (helaas met frietsaus ipv echte mayonaise) en een bakje sla er bij. Achteraf hadden we beter gewoon twee kroketten zonder bijgerechten kunnen bestellen. De friet is namelijk niet zelfgemaakt en het kleine bakje sla is fantasieloos. De appeltaart is zelfgemaakt en erg lekker. Zo komen we toch nog op een 7 voor het eten. De bediening is vriendelijk. Kortom, meer een lunchrestaurant dan een plek om uitgebreid 's avonds te gaan eten. Daarvoor zitten de stoelen ook niet lekker genoeg.
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De Boeter in Zoutkamp is een petit restaurant en ijssalon aan de monding van het Reitdiep. Bij mooi weer zit je heerlijk op het terras. In de wintermaanden zijn ze alleen in het wekend geopend.
De kaart bestaat voornamelijk uit visgerechten (en geitenkaaskroketjes voor de vegetariërs).
Wij hebben koffie en thee met zelfgemaakte appeltaart besteld. De taart verkruimelde, maar is heerlijk van smaak. Nou nog échte slagroom erbij, dan is hij helemaal top!
Critici .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Zojuist met mijn man bij de Boeter gegeten. Bij aankomst was het restaurant helemaal leeg en de kachel uit. De kokkin zat aan tafel een magazine te lezen. je zou denken, nu we de enige gasten waren dat het eten wel met extra zorg en aandacht bereid zou worden, helaas was dit niet het geval. Mijn man had de mosterdsoep vooraf en de schelvis als hoofdgerecht. De mosterdsoep was flauw en smaakte alsof hij uit de magnetron kwam, de schelvis was smaakloos. Ik wilde als voorgerechtde dagsoep, maar daar had ze geen tijd voor gehad (te druk zeker ;-). Als hoofd gerecht had ik de schnitsel, die was zo droog dat je er een raam mee in kon gooien en erg klein. De hoofdgerechten werden zonder groentes geserveerd, met friet en met een bakje sla, die op het bord stond. Sorry maar het eten was van snackbar niveau, dit mag zichzelf geen restaurant noemen. We hebben ons eten niet eens opgegeten en zijn naar huis gegaan. Wel kregen we bij het afrekenen korting omdat we niet tevreden waren.
Berend H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Leuk gezellig knus restautantje. Vriendelijke en aardige bediening. Er is genoeg keus in diverse soorten vis.Een aanrader om te drinken en te eten.
Tongengeltje .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2012
De Boeter is een gezellig eetcafe waar je heerlijke vis kan eten met allerlei gerechten. Wij hebben er kibbeling gegeten, van echte kabeljauw met een dun knapperig korstje en overheerljke frites (Farm frites die 50 % minder vet en 30% minder calorieen bevat) met een frisse en verse salade. Daarbij in aparte bakjes ravigotte saus en mayonaise. Ook zijn er diverse voorgerechten die goed uitgekozen zijn, zoals mosterdsoep met spekjes of gerookte zalm; of geitenkaaskroketjes e.d. Als hoofdgerechten stan er ook diverse vis-en vleesplates op het menu vanaf Eur. 10,00. Als nagerecht ga je automatisch voor de heerlijke ijsgerechten, n.l. van ambachtelijk Deens ijs, die opgediend worden op een mooi bordje met veel fantasie opgeschept!!
Omdat Zoutkamp een vissers- en pleziervaart haven is, is de entourage op een heel aparte manier haven- en zee gericht. Het is een plezier om er te eten met een leuke en nette bediening.
We zijn er 5 jaar geleden voor het eerst geweest; ze waren toen net geopend en kwamen daar toen eerlijk voor uit. Ondanks hun prille begin was het eten toen al met veel toewijding bereid en ook nu maken de zelfde eigenaren er nog steeds veel werk van om goed eten klaar te maken en het de gasten naar de zin te maken.