De Boet

Wijk 1 1-61 8321 EM Urk Nederland Kaart

Over restaurant De Boet

Historisch Urk

Cees en Zwanie Kramer heten je welkom met een glas wijn en verse gerechten in de Haven van Urk. Een schuur voor vissersschepen en een oud KSM-gebouw de setting voor een heerlijk Urks diner. De twee indrukwekkende historische gebouwen zijn omgetoverd tot het pand van restaurant De Boet.

Meer informatie over restaurant De Boet

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lang
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Top! ..... Of toch (nog) niet helemaal? ..... Fantastische gerechten en al helemaal vanaf 't terras .... Toch zijn de jonge mannen in de bediening wat zelfgenoegzaam of niet allert genoeg, hier en daar lopen gasten nadat ze niet begroet zijn en spannend lang wachten weer teleurgesteld weg .... Jammer ze hadden zo heerlijk kunnen eten want de open keuken doet zo z'n best!
Suzan P.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Voor de 2de keer hier en het blijft een mooie plek. Heel apart dat er op het terras prosecco in waterglazen wordt geschonken, past niet bij het soort restaurant. Eten was erg lekker en de amuses worden erg gewaardeerd. Gaan hier zeker nog een keer eten!
Kristel-Janssen .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Prima gegeten tijdens de Urkerdag. We hebben voor het 3 gangen menu gekozen.
Alle gerechten waren heerlijk van smaak en ruime porties. Ze schonken er ook een goed glas Meursault bij, heerlijk!
We hadden een tafeltje bij het raam met uitzicht op het water, het voelde alsof we op vakantie waren.
Personeel was vriendelijk.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Als éénpersoon uitgeweest, na lange autorit. Gastvrij vriendelijk en ontspannen ontvangen. Uiteraard hier vis gegeten .... centrum van de Hollandse visserij. Goede passende wijnen geserveerd gekregen. Hier weet men gasten culinair te verrassen en verwennen! Hoog niveau!
WimTaanman T.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
De Boet is prachtig gelegen aan de pittoreske haven van Urk in een historisch pand en is qua binnenruimte riant ingericht. Toch missen we een beetje sfeer, die de zaak persoonlijkheid, wat meer warmte zou moeten geven.

Bij de ontvangst en bediening ontmoeten we een enthousiaste medewerkster, die erg haar best doet om alles goed te doen. Het ontbreekt ons in deze aan niets, als we bijvoorbeeld iets nader willen weten over samenstelling en bereiding van het te serveren gerecht komt er na navraag in de keuken een adequaat antwoord.

De gerechten zijn met zorg samengesteld. Het zalmvoorgerecht bestond uit een fijne salade en een zalmstukje met zuurkool. Prima in dit jaargetijde. Het hoofdgerecht van kabeljauw was voorzien van een mooie klassieke (dus wel wat zware) saus, alleen de combinatie met ossenstaart was nogal apart te noemen. De speculaasparfait als toetje was machtig en erg lekker. Tussendoor werden we verwend met diverse amuses, waar de koolsoep met worstsnippers bovenuit stak.

Dit is een adres om voor om te rijden!
Muzikaal .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
wij waren uitgenodigd en zouden naar een restaurant gaan die hoog in de top 100 stond aangeschreven, dat werd De Boet op Urk. Ik had daar al erg veel van gehoord dus was nieuwsgierig wat mij te wachten stond.
Ik moet zeggen, ik heb heerlijk gegeten maar de sfeer onder het personeel was duidelijk erg gespannen. We werden niet echt warm ontvangen, er werd meteen gevraagd wat we wilde drinken.
De gerechten werden op tafel gezet en heel snel werd erbij gezegd wat er op lag, niemand van het gezelschap had het verstaan, ook met de wijn, hup snel werd er wat ingeschonken en weg waren ze weer. Hier kan nog een hele boel in verbeterd worden, wij zijn een avond uit en willen in een fijne sfeer eten en dat werd niet gebracht door het personeel.
Het was erg druk maar daar hebben de klanten niets mee te maken, dan moet er maar een personeelslid bij komen om mee te bedienen.
Zo jammer van de avond waar wij ons weken erg op hadden verheugd.
Laurina D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Fijn restaurant met mooie open keuken. Heel lekker gegeten, vriendelijke bediening. En een dikke plus er werd super goed rekening gehouden met onze dieetwensen (allergieen ed). Beste mensen van De Boet heel erg bedankt voor de fijne avond.
Bedankt...
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
De Boet is het net niet.
"Culinair" genieten met een prachtig uitzicht op de haven van Urk. Dat kan bij De Boet, maar culinair wel tussen aanhalingstekens. Het was een mooie zomeravond, ideaal om op het terras te eten. We kozen 3 gangen van het menu: een taartje van paling als voorgerecht, scholfilet als hoofdgerecht en het dessert verschillend: tiramisu en het kaasplankje. Met een fles zuid-afrikaanse chardonnay. Een karaf water werd als service gebracht. En de amuses vooraf waren veelbelovend. Mooi toch?
Op het terras wordt de wijn geschonken in waterglazen. Zonde voor de uitstekende chardonnay. Maar het risico op breuk van de dure wijnglazen (15 euro per stuk werd gezegd) telt bij De Boet zwaarder dan een passend glas voor de wijn, wat natuurlijk geen 15 euro hoeft te kosten.
Het voorgerecht was goed van smaak, maar karig. Het bruin brood was vers, 2 halve sneden per persoon. Het hoofdgerecht was qua smaak prima, een goed evenwicht in smaken van de vis en de garnituur, maar ook nogal karig: twee scholfiletjes en twee coquilles op een bedje van blokjes courgette, wortel e.d. Het kaasplankje had een redelijke diversiteit in smaken van kleine stukjes kaas met weinig flankerende garnituur. De tiramisu tenslotte was een echte teleurstelling. De vormgeving leek niet op tiramisu: twee bolletjes ijs, twee flintertjes (eigen gebakken) koekjes die lange vingers moesten voorstellen en twee zachte bolletjes room met weinig smaak. De op de menukaart beloofde mascarpone is niet opgevallen.
Zodra de fles wijn op was werd hij van tafel gehaald en kwam de vraag wat we nu wilden drinken. Die vraag werd twee keer herhaald. En we waren al begonnen voordat we de kaart hadden gezien met de hollandse horeca kennismakingsmantra: wat kan ik voor u inschenken?
De Boet pretendeert een culinair restaurant te zijn, maar is het net niet. Denken de uitbaters dat je met kleine porties a la nouvelle cuisine een bepaald niveau uitstraalt, zodat de gast toch met een voldaan gevoel afrekent? De bediening is niet soepel en sociaal vaardig. Op onze opmerking over de wijn-waterglazen werd niet met begrip maar met enige irritatie gereageerd. Met wat meer gastheer/vrouw-schap, royalere porties en passende glazen voor de wijn zou het bij De Boet met recht culinair genieten zijn.
Proefster99999 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Een bijzondere ervaring om hier te eten. Veel aandacht voor het eten tot de allerlaatste kruimel. Die je dan ook opeet want de porties zijn bescheiden. Maar iedere hap is voortreffelijk. Heerlijke amuses, zelfs een dessertamuse! De bediening was professioneel maar prettig 'gewoon' en heel vriendelijk, waardoor het nuffige sfeertje ontbrak dat je soms in de betere restaurants aantreft. Heb je wat te vieren of mag het wat kosten, dan voel je je zeker verwend in de Boet.
Gourmet Of Gourmand? .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Terugkerend van het hoge noorden naar het westen des lands hier gecrasht. Wat een aangename omgeving hier bij de Boet. Erg vriendelijke mensen, die weten waarover ze het hebben: verrassende creaties en alles goed vers. De wijnadviezen zijn goed bevallen. Niet praten maar doen is hier het credo. De ambiance is aangenaam modern in een oud pand. Het sanitair blinkt je tegemoet. Ga vooral zo door, mensen.
Jane S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Tonijncarpaccio als voorgerecht en hoofdgerecht heilbot met coquilles, mijn man tarbot met salade van kreeft als voorgerecht en hoofdgerecht kabeljauw. Het heeft allemaal heerlijk gesmaakt en de amuses tussendoor waren verrassend! Zeker een aanrader voor diegenen die culinair verwend willen worden.
Acantus .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Relaxt geluncht. We bestelden alleen een hoofdgerecht. Dat was een stukje kabeljauw met gecarameliseerde lof en gort. Smaakte voortreffelijk. Het was heel erg rustig op een dinsdagmiddag. We kregen 3 kleine hapjes vooraf en vervolgens een erg mooi kommetje venkelsoep met stukjes eendeborst. Het bord waarop de kabeljauw geserveerd werd had iet Vietnamees. Bij de koffie werden, weliswaar wat vertraagd, lekkere kleine koekjes geserveerd. De bediening was heel attent. Het restaurant is een omweg waard.
Jacob V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Geweldige ervaring rijker. Erg goed eten met mooi uitzicht op de haven. Vooraf de tartaar en paling gehad welke beide erg goed bereid en op smaak waren( alhoewel er voor mij persoonlijk iets meer zout op de tartaar mocht). Hoofdgerecht de lende en de schol gegeten welke beide voortreffelijk en zeer goed bereid waren. Ik moet vooral zeggen dat de amuses onze lunch echt afmaakten; deze waren stuk voor stuk voortreffelijk om het nog zwak uit te drukken. Kortom heerlijk gegeten en we komen zeker terug.
Raymond & Marit .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Toen we hier aten was het toevallig restaurantweek. Daarom een vastgesteld menu met gelukkig veel vis. Gerechten waren heerlijk, ook aan de opmaak was zorg besteed. De wijn hadden we zelf uitgezocht bij de gerechten, er staan gelukkig voldoende open flessen op de kaart. De bediening is zeer vriendelijk. Bij het dessert was het de bedoeling de jarige proever te verrassen, maar dat kwam iets te laat. Wel goed bedoeld. We gaan hier nog een keer eten als het geen restaurantweek is, zodat we de 'normale' kaart kunnen proeven.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
De gerechten zijn goed van smaak en mooie porties. Ziet er prachtig uit gemaakt met aandacht en zorg. De service en bediening is aardig maar zeer slecht. Voorbeeld: tafel werd verkeerd ingedekt, mes en vork aan de verkeerde kant, meerdere malen. Uitleg van het kaasplankje was blijkbaar onmogelijk. Bediening wist niet wat wel of niet op voorraad was, van de 6 port soorten waren er 4 niet aanwezig. Gelukkig is de keuken goed wat de zaak positief compenseert. Echter van een restaurant in deze (prijs)klasse mag je toch wel wat meer van het service-niveau verwachten.
Uiteindelijk hebben we gelukkig wel heerlijk gegegten!
Bedankt voor de fijne reactie op onze keuken. Jammer van de bediening. betreffende meisje is pas nieuw en dus nog lerende. Goed personeel is heel moeilijk te krijgen en we zijn blij met dit vriendelijke meisje. Ikzelf heb u een goed alternatief geboden voor bij de kaas. Ik heb u nog gevraagd of u de kombi kaas/ peren sider goed vond. Ik begreep dat u die prima vond. De port was ineens super geliefd, en bijbestellen gaat niet niet zo snel/makkelijk. Hoop dat u toch een fijne avond hebt gehad.
Machiel H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Dit restaurant levert topkwaliteit gerechten. Goed uitgebalanceerd, niet te zwaar, met hele mooie verfijnde smaakcombinaties. Tel daar de meerdere mooie amuses bij op en fijn brood met hele goede boter en olie, en de hoeveelheid zal voor eenieder voldoende zijn.
Zowel de vis- als de vleesgerechten die wij hadden waren perfect gegaard, niet té, en de combinatie met aanvullende ingrediënten was iedere keer erg goed gedaan.
Wij eten veel in Amsterdam, en zouden willen dat we dit restaurant ook bij ons in de stad zouden kunnen bezoeken, wát een mooi geheel!
De prijs/kwaliteit-verhouding is erg goed; zowel voor de gerechten als voor de wijnen. Wij waren voor 2 personen met 4 gangen, een fles Sancerre, aanvullend glas Meursault en rood, en een fles water 140 euro kwijt. We hadden een uitspatting met 2 glazen 40 jaar oude port voor nog eens 40 euro.
De bediening was heel plezierig, kundig, informatief en onderhoudend. Het was niet druk, dus we weten niet hoe het bij grote drukte is, maar vertrouwen erop dat daarop wordt geanticipeerd. Het terras lijkt ons bij mooi weer heel erg prettig vertoeven.
Voor wie hier of in de buurt overnacht en van (heel) goed eten houdt, lijkt dit restaurant een must!
Jacob P.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Toprestaurant op Urk, direct aan de haven. Wanneer je echt lekker uit eten wilt op Urk dan is dit het restaurant. Mooie gerechten, vooral de vis natuurlijk en voor een goede prijs. Zelf vinden we de scholfilet altijd erg lekker.. wanneer je keer op Urk bent mag je dit restaurant dus zeker niet missen.
Jacob P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Wij eten regelmatig bij de Boet op Urk. Het pand is al prachtig en op een mooie locatie direct aan de haven. Voor visgerechten ben je bij de boet echt aan het juiste adres. Supervers, verrassend en heel smaakvol! Wanneer ik alleen voor de visgerechten een cijfer moest geven dan zou dit een 10 geweest zijn. Het leuke bij de boet vinden wij altijd de vele en smaakvolle amuses. Daarnaast kun je er echt voor een heel vriendelijk prijsje eten en drinken. Prijs/Kwaliteit is echt bijzonder goed!
Anneke41 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Woensdagavond zeer gastvrij ontvangen op het terras van dit sfeervolle restaurant. We mochten genieten van verschillende rondes tapas gerechten waarbij de enthousiaste bediening elke ronde een deskundige uitleg gaf over de gerechten. De kok had zeer mooie combinatie's gemaakt en alles smaakte even lekker. Dat dit restaurant iens Topper van 2013 is ben ik het helemaal mee eens. Onze tafel voor de restaurant week is inmiddels gereserveerd!
Oliviera .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
De kok in dit restaurant is een meester in het maken amuses. Origineel van samenstelling, voortreffelijk van smaak. De kaart is erg klein (2 voor-, 2 tussen-, 2 hoofd-, 2 nagerechten).Mijn voorgerecht: carpaccio, drie balletjes rauwe gehakt met daar daar doorheen gemengd kruiden en olie.
Goed opgemaakt, maar de smaak was niet sensationeel. Hoofgerecht: een flinke eendenborstfilet, in dikke plakken gesneden in een beetje branderige saus. Niet bijzonder, weinig aan gedaan. Toetje ijs met vruchten, prima. Wijn: op advies van de bediening een smakelijke Fleury.
Opzet is een beetje retro (nouvelle cuisine). Kleine porties, goed verzorgd. Waarbij de omvang van de eendenborst uit de toon viel..
Het restaurant is modern gestyled, ziet er goed uit, keuken in de restaurantzaal. Sanitair zoals het hoort.
Bediening: vriendelijke, attente meisjes die hun vak verstaan. Geen kwaad woord daarover.
Bij een menuprijs van 37,50 betaalden wij inclusief drank en fooi € 76,- per persoon. Knap aan de prijs.