De Boerderij

Meer informatie over restaurant De Boerderij

• Terras
Emmeline1 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Vanmiddag lekker gewandeld in het bos van Slochteren. Gelukkig onderweg terug nog even kunnen bijkomen in restaurant de Boerderij. Ik schrik bij het plaatsen van deze recensie dan ook van onderstaande (meest recente) recensie! Onze ervaring is namelijk heel anders...
We liepen binnen voor een kop koffie, maar zijn geëindigd met een goeie borrel, vergezeld van een uitgebreide borrelplank (op een echt stuk hout!). De ambiance is zo ontspannen en sfeervol dat niemand anders kan dan blijven hangen. Een grote collectie speciaalbieren maakte dat ook zeker de moeite waard. De bediening is vrolijk, amicaal en toch correct. Op andere dagen komen we nooit hier, maar voor de zondagmiddag vind ik dit een echte authentieke aanrader.
Janita72 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Na een wandeling in het bos om de borg, besloten we (4 volwassen en 4 kinderen) nog even gezellig af te sluiten met chocomelk en een stuk appeltaart. Bij binnenkomst waren er veel tafels vrij, echter niet waar we met z'n allen aan konden zitten. Gevraagd of we 2 tafels tegen elkaar mochten zetten. Dat bleek een enorm probleem! Alleen als we de tafels zelf maar weer terug wilden zetten was het mogelijk. Vervolgens werd de bestelling gebracht, toen de kids even moesten nadenken wie ook weer wat had besteld, werd ons dmv tikken op de tafel en het toesnauwen " ja, beetje snel graag" de appeltaart, smaakte als kant-en-klaar, voorgezet. Kortom, slechte service en geen lekker eten, voor ons nooit weer!
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Vanavond gegeten in De boerderij, na eerst op het terras van een aperitief genoten te hebben. Wat een prachtige plek, uitzicht op de borg en een klein deel van de tuin. We besloten toch binnen te eten omdat het nogal waaide en het eten dus snel afkoelt. De kaart was nogal beperkt, maar o, wat hebben we heerlijk gegeten. Als voorgerecht getwijfeld tussen de Hollandse garnaaltjes en de dagsoep. gekozen voor de dagsoep van doperwtjes met drème fraîche en munt. De soep was heerlijk, fluwelig en vol smaak. De twee soorten brood pasten er goed bij, de kruidenboter had niet zo gehoeven. Mijn hoofdgerecht werd de zalm in basilicumroomsaus. En ook die was prima, lekker sappig en vol smaak, de saus romig. Het garnituur erbij beviel ook goed. Heerlijk verse groenten (een mix van peultjes, haricots verts en broccoli), goede aardappeltjes met rozemarijn en een smakelijke gemengde sla waarin ook de verse kruiden niet ontbraken. Ook fijn dat deze salade niet werd gesmoord in een overheersende dressing. De droge witte Italiaanse wijn paste er prima bij. Mijn disgenoot had de saté van varkenshaas en liet die zich goed smaken.
De bediening was vriendelijk en attent. We vroegen om water en kregen een royale karaf met lekker veel ijsblokjes erin.
Het "dessert van de dag" bestond uit een klein appel-amandeltaartje, vanille ijs en geslagen room, een paar aardbeitjes erbij. Mijn partner houdt erg van chocola en toen hij zich wat teleurgesteld toonde dat de chocola in het toetje ontbrak werd meteen aangeboden een mousse au chocolat voor hem te maken. Hij heeft zich bij het dagdessert gehouden en vond dat ook erg lekker.
De sfeer is gemoedelijk, het uitzicht weergaloos, het eten en de wijn prima, de bediening sympathiek, we hadden een pracht van een avond en de rekening viel ook mee.
We hadden begrepen dat dit restaurant zich vooral richt op grotere gezelschappen, waarbij je dan kunt mee eten, in deze augustusmaand kun je in ieder geval op donderdag, vrijdag en zaterdag aanschuiven .....
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
We hebben voor de eerste keer hier met vrienden gegeten. Het concept is wat apart: je kunt hier alleen dineren indien er ook een andere, grotere groep aanwezig is, Dat was deze avond het geval; van die groep hebben we overigens niets gemerkt. De keuze aan gerechten is wel wat beperkt. De bediening is erg vriendelijk en snel, de inrichting sfeervol, met ruime opstelling van de tafels en prima stoelen. Het eten was uitstekend, de wijn was eenvoudig maar lekker. Prima plek en een goede prijs / kwaliteit verhouding.