De Bloemkool

Wouwsestraatweg 146 4623 AS Bergen op Zoom Nederland Kaart

Over restaurant De Bloemkool

De charme van de herberg

Bij dit geliefde seizoens- en specialiteitenrestaurant is het altijd Bourgondisch genieten! Het witte pand is van oorsprong een Brabantse herberg, met krukken om de tapkast. Alles wordt hier zelf gemaakt met producten uit de omgeving. Doe daar nog een vakkundig bevoorraadde wijnkelder bij en je avondje uit is compleet.

Meer informatie over restaurant De Bloemkool

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

Voordelig
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben een zesgangen diner gehad bij Bloemkool. Het eten was redelijk, maar niet speciaal. De vissoep was wat zout. De fazantenbout juist te vlak van smaak. De visfilet was prima. Het dessert redelijk en de hertenfilet ook wat vlak, maar niet slecht. Al met al een degelijk restaurant, maar niet verfijnd.
De service was goed en de prijs voordelig.
01annelies .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Gisteren hebben wij bij de Bloemkool gegeten. Na een lange wandeling in de buurt van Bergen op Zoom hebben we gebeld en konden direct aanschuiven, onze twee honden mochten mee.

We hebben alle 3 gekozen voor het Wouwseweg keuzemenu. Vooraf meloen met zalige ham, die duidelijk vers was gesneden. 1 had de salade en die was ook smakelijk.
Als hoofdgerecht 2x de sliptong en 1x de procureur steak. Je kreeg 2 sliptongetjes die precies goed waren gebakken. De steak was eveneens lekker. Erbij friet geserveerd met mayonaise. De gemengde sla was helaas wat overvloedig besprenkeld met (balsamico?)azijn.

Als toetje een dame blanche, geen saaie coupe. Nee, een opgemaakt bord met warme chocolade, een karamelcracker en bijpassende koekkruimels.

Inclusief drankjes waren we voor 3 personen slechts €80 inclusief fooi. Zelden zo lekker gegeten voor zo'n uitzonderlijk lage prijs. Echt een aanrader!
Anja.de.rop .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wij kennen het restaurant "in de Bloemkool" al heel erg lang en het was altijd prima.
Wij hebben er nu weer voortreffelijk gegeten in een ongedwongen sfeer precies zoals wij van hen gewend zijn
Goede en heel vriendelijke bediening, niet te snel,
Maar ook niet te langzaam en .....een paar geweldige mensen in de keuken
Kortom " heel goed"
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Fijne, smaakvolle gerechten voor een zeer redelijke prijs. We kwamen in de hoop, dat de Bergse ansjovis reeds beschikbaar zou zijn. Die was helaas nog niet gearriveerd. We komen daarom binnenkort zeker terug. Vriendelijke bediening.
Hanna1948 V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
we hebben heerlijk gegeten. Ambiance is perfect, personeel zeer attent en alert. We hadden het verrassingsmenu, en dat was een goede keus. Een klein minpuntje: het kaasplankje was wat karig: niet het aantal soorten, maar wel de hoeveelheden. Verder niets dan lof.
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Eten was goed. Bediening vriendelijk en entourage ok. Wat tegenviel bij het opmaken van de rekening was de zeer hoge prijs van de huiswijn en drankjes. Niet in verhouding met prijzen eten.
Manuela R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e Kerstdag gegeten. Warm welkom, sfeervol aangekleed. Menu van te voren doorgegeven, amuse van falafel welke heerlijk was. Voorgerecht forse portie, soep was fantastisch evenals de herten rug met schenkel. Absoluut aan te raden.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Qua prijs/kwaliteit is het eten wel in orde. Verwacht niet te veel, want dit hoef je ook niet te betalen. De porties zijn over het algemeen vrij groot, dus voor niet te veel eet je lekker je buikje vol. De service/bediening zal vast hard hun best doen, maar het resultaat is er niet echt bijzonder. Over de rest kan ik beter maar kort zijn, de situatie bij de wc's was dramatisch. Wc's die overliepen, dan even aantrekken en verder niets aan doen. Het resultaat hiervan, als je naar de wc moest was je direct misselijk, niet echt fijn als je lekker een hapje wilt eten.
Mvalk .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Het restaurant heeft bij binnenkomst een gezellige sfeer.Personeel zeer vriendelijk en attent.
Het menu kent een prima variatie en heeft mij dan ook verrast.
Duidelijk en kok met passie voor zijn vak.
Prijs en kwaliteit is goed dus kom zeker terug.
Lizzy75 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
We hebben er eerder uitstekend gegeten en vandaag gekozen voor het nieuwjaarsmenu van 23,50euro. In 1 woord het was heerlijk! Een verrassend stuk vlees, procureurssteak, wat wij beide niet kenden, is zeker een aanrader. We komen zeker weer terug voor goed lekker eten waar alles bereidt wordt vanuit passie voor het vak!
Michel65 S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Met 2de Kerstdag, een 4 gangen menu gegeten, menukeuze van te voren opgegeven.
Eten was redelijk, veel van te voren klaargemaakt en wat fantasieloos, niet echt de €35 waard vonden wij.
Drank aan de dure kant €24,50 voor een fles huiswijn is gewoon te duur.
Er werd al druk opgeruimd terwijl we nog aan het eten waren, snap dat men de tafels al wil opdekken voor de volgende dag, maar is niet echt klantvriendelijk...
Verbeterpunten, vertel als je een bord serveert wat de klant krijgt
Het 3 gangen keuzemenu is ons inziens altijd wel een aanrader voor €26,50, maar met Kerst slaan we de Bloemkool over in de toekomst
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Op eerste kerstdag met een groep (8) gaan eten. We hadden van tevoren onze keuze kenbaar moeten maken, wat prima is voor de kerst. We hadden een 4-gangen menu gekozen, waarbij we ruim 4 uur aan tafel hebben gezeten. De tijd tussen bepaalde gerechten was net iets te lang. De gerechten waren goed, lekker maar niet bijzonder. De bediening deed goed zijn best en kwam regelmatig vragen voor drinken en of alles naar wens was. We zaten op de zolder wat zonder de kerstversiering saai oogt. Daarnaast wordt het eten per touwlift naar boven / beneden gebracht en voor het weggebracht wordt op tafels gezet. Hierdoor kwam het brood en de frites later (sommige hadden hun hoofdgerecht bijna op). Overal een goed restaurant ondanks de locatie buiten het centrum.
JanT1954 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wat een afgang.
Voorheen toen Bep en Stij dit nog niet aan hun zoon hadden over gedaan was het goed toeven. Het interieur is nog steeds smaakvol, hoewel wat oubollig. Dichtbij parkeren is een uitkomst
Na 2 soorten Chardonnay huiswijn geschonken gekregen te hebben welke we vanwege de azijnachtige smaak terug gaven, gingen we over op rode wijn.
Een carpaccio met tomaat basilicum dressing bleek een carpaccio te zijn niet met een dressing erbij of naast, maar, het vlees lag te zwemmen in en soepje van smaakbepalende onderlaag. Erg teleurstellend.
De Entrecote was niet om door te komen zo taai. Daarover geklaagd. Dit werd afgedaan met "ja,we hebben het ook geproefd en ja, entrecote is om op te kauwen".
Met zo'n teleurstellende smaakervaring van zowel drank als voedsel, besloot ik om de bij het menu behorende nagerecht (ik wilde eigenlijk het kaasplankje bestellen) maar te laten voor wat het is en de rekening te vragen.
Wat schetst mijn verbazing, ik kreeg het volledige menu te betalen. Ik kon jammeren wat ik wilde, maar het antwoord kwam niet verder dan; "ik weet ook niet wat ik moet doen". Ik heb betaald om nooit meer weer te keren.
Hoe kan een fijn restaurant zo diep afglijden naar een niveau die bij de overige restaurants die Bergen op Zoom rijk is, mijlen ver benden de kwaliteitsnorm ligt die iedereen toch probeert te bereiken.
Poppelaars .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Wij eten hier graag! Met de wisselende menu's valt er altijd wat nieuws te eten ieder seizoen. De kwaliteit is erg goed en ook de prijs is prima! We worden altijd goed geholpen. Een aanrader!!
LWvanE .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Een zeer aangenaam restaurant met een sfeervolle ambiance en een uitstekede keuken. Dit restaurant biedt het beste van de klassieke, maar zeker ook de lokale keuken. Een echte aanrader zijn vooral de leuke menu's voor een zeer aangename prijs. De chef kookt met passie en heeft verstand van zaken. Ook merk je aan alles dat het vers, en met veel liefde voor het vak bereid is. Een topper in Bergen op Zoom!
Breraliesje .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Mijn schoonouders waren 50 jaar getrouwd en gaven hier een diner. Ze hadden afgesproken om a la carte te eten. Bij binnenkomst bleek dit niet mogelijk te zijn. Aangezien de keuzeniniet super was namen enkele geen voorgerecht. Het hoofdgerecht was erg flauw en zeer karig. Tevens kon men ook niet goed vertellen welke gerechten gluten vrij zijn. Dit terwijl ze van te voren hier nog waren gebeld. Het speciaal bestelde dessert was mier en mier zoet. Al met al is dit een restaurant waar mijn man en ik nooit meer gaan eten.
Leepim .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Als je van een oud-hollandsche keuken houdt met identiek decor en een bediening die niet weet wat er wordt geserveerd dan ben je hier aan het juiste adres. Positief is de prijs voor € 32,50 krijg je een zeer overvloedige maaltijd die helaas onvoldoende scoort. De kaart doet ouderwets aan in klassiek frans. We kozen voor een rillette van eend en een salade van rode biet. De rillette was droog met in het midden een beetje ganzenlever. De garnituur bestond uit een paar bleke blaadjes sla. De salade was met chips van aardpeer en pastinaak. Die misten smaak en waren niet knapperig, de vinaigrette was zuur. Het hoofdgerecht was een reebiefstuk met schenkel en deze werd geserveerd met zuurkool, aardappelpuree en rode biet. De zuurkool leek zo uit de verpakking, de aardappelpuree was niet op smaak gebracht en de schenkel was heel vet. De reebiefstuk was veel te gaar en daardoor niet meer sappig. Er werd nog friet bij geserveerd zonder zout en melig van smaak. Helaas onvoldoende. De wijn die er bij werd geserveerd was een haut medoc uit 2000 en deze was goed van smaak en paste goed bij het gerecht. Toe kregen we een petit grand dessert en kaasplankje. De bediening wist niet welke kazen het waren en de kok kwam gelukkig even vertellen welke kazen het waren. Het erbij geserveerde notenbrood deed oud aan. Het petit grand dessert was redelijk, portie was zeer overvloedig met een stuk chocoladetaart en chocoladecake gevuld met amandellikeur uiteraard met slagroom en mango ijs en bitterkoekjes ijs. Dit was een redelijk gerecht. De bediening was vlot maar mist warmte en charme. De zaak zelf is een oud pand met statuur waar meer uit te halen valt. Het moge duidelijk zijn dat wij hier niet meer komen.
TobyP .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
As we iets te vieren hebben reserveren we bij De Bloemkool. Het menu van Roosje zit als vanouds goed in elkaar zonder keer op keer hetzelfde te zijn. Toon en zijn team weten altijd lekkere gerechten weg te zetten van een hoge kwaiteit zonder enige zelfingenomenheid. Het drie A menu is ijzer sterk en stelt nooit teleur.
Daarbij is de bediening over de jaren steeds beter geworden. Één van de dames is inmiddels een bekend gezicht en heeft zich een combinatie van professionaliteit en gemoedelijkheid aangemeten die zijn weerga niet kent in Bergen en omstreken.
Tenslotte achteraf met Toon een babbel als ie klaar is met zwoegen en de avond is compleet. Al met al weer een bijzonder goede en smakelijke avond bij de Bloemkool!
Chrisbaars .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
een verrassing van de kinderen omdat ik 60 jaar werd.
maar wat viel dat tegen. meestal als ik ergens geweest ben en het is niet goed bevallen ga ik nooit meer terug. 2 jaar geleden was het ook zo tegen gevallen. vreselijk zoute vis soep en een fazantenboutje wat zogenaamd geconfijt moest zijn. nu dus 2 jaar later 2 uur moeten wachten op ons hoofdgerecht. dit is absoluut niet nodig de groep naast ons waren om 7 uur binnen en hebben moete wachten tot 10 uur. nu een fijne avond want de drankomzet gaat wel door want je ga niet op een droogje zitten. voor gerecht geen commentaar. maar voor de rest en zeker het nagerecht was gewoon onvoldoende. zeer matig met de hoeveelheid groente, en patat die absoluut niet gaar was. stokbrood is ook hartstikke duur want 2 sneetjes extra was haast al teveel gevraagd. commentaar op de ierse steak werd afgedaan met : als het echt niet gaat moet u het maar zeggen. en dan ben je ook nog eens € 530,- betalen. de huiswijn op internet kost € 18,50 maar wij betaalde voor 4 flessen € 100,-. mensen hier kom ik echt nooit meer. maar wel ontzettend sneu voor de kinderen die moesten betalen. ik vraag mij af hoe de bloemkool gasten die niet tevreden zijn tegemoet komt. m vr gr chris baars : :(