De Bles

Doctor van Noortstraat 154 2266 HC Leidschendam Nederland Kaart

Over het restaurant De Bles

De menukaart is gevarieerd en bevat voor iedereen wel passende gerechten, zo kun je kiezen uit een complete Blesschotel, een pastagerecht of een luxe à la carte diner of kiezen voor een proeverij met uw tafelgenoten. Ook kan onze keuken goed overweg met glutenallergieën en lactose-intollerantie. Naast de kaart kun je hier elke dag 'eten wat de pot schaft'. Er heerst een hippe Scandinavisch sfeer met veel hout, planten en licht. Kinderen zijn welkom en vermaken zich in de kinderspeelhoek! De brasserie heeft een aparte brasseriebar waar u desgewenst voor- of achteraf nog even met uw gezelschap een drankje kunt drinken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Bles

op 5 minuten lopen van de aan de route (Leiden Centraal - Zoetermeer (en vise versa)) gelegen bushalte Stompwijk
  • : Eigen parkeerplaats voor enkele auto's. Gratis parkeren in de omgeving

Onze keuken is dagelijks, 7 dagen in de week, van 10 tot 22 uur geopend

• Diners Club , Mastercard , Pin , Visa
  • Engels gesproken , Wi-Fi
6,8

Jouw recensie over het restaurant De Bles

Gerard Z.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Bestelden 2 x club sandwich, vroegen om de bacon goed mee te bakken. Werden geserveerd met rauwe of gekookte bacon. Borden weer terug naar de keuken, na 20 minuten weer terug op tafel. Bacon inmiddels gebakken, maar het gebakken ei (vreemde combinatie op een club sandwich) was koud. Zacht klef maisbrood. niet smeuig. Wat mayonaise gevraagd om er nog iets van te maken. Hadden het liefst het eten geweigerd, maar na een paar uur fietsen wilden we toch iets eten. Wat een gepruts. De Bles bestaat sinds 1685, maar het is nu de
hoogste tijd om te stoppen.
Johan-Wendy .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
In dit restaurant Hebben we al eerder gegeten. Nu een tafeltje in “de bar” gekozen. Dit is het gedeelte waar vroeger het restaurant zat. Nu compleet opnieuw ingericht zodat dezelfde gezellige sfeer is ontstaan als de aangrenzende zaal “de brasserie”.
Vooraf vers stokbrood met huisgemaakte kruidenboter.
Als voorgerecht kwam Carpaccio met truffelmayonaise en rendang kroketjes op tafel.
Als hoofdgerecht had ik een blesschotel kipsate met kroepoek, lekkere satesaus en frieten.
Mijn tafelgenoten kozen voor de Bavette en voor een Gamba salade.
Alle gerechten smaakten heerlijk.
De bediening door vriendelijk, enthousiast en attent personeel.
Afgesloten met een prima cappuccino.
Leuke ongedwongen sfeer. Hier komen we snel weer terug.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Ik heb de Daghap besteld. Wat een teleurstelling of eigenlijk wat schandalig. Het zou een Mexicaanse salade moeten zijn. Het enige dat er Mexicaans aan waren de tortilla chips. Het was zeker niet de met azijn doordrenkte sla, niet die paar maïskorrels, niet de drie plakjes avocado, ook niet de vier schijfjes tomaat, en toch ook niet het streepje balsamico over de chips. Dit zou moeten doorgaan als avondmaaltijd, maar zelfs voor een lunch is dit een aanfluiting. Ik schat in dat er voor nog geen anderhalve euro aan ingrediënten in dit blijkbaar 'vegetarische' gerecht zat. Ik heb deze daghap laten staan en mededeling aan de serveerster gedaan dat het eten niet in orde was. De kok heeft de serveerster teruggestuurd met de mededeling dat hij dit gerecht op deze wijze zo bedoeld had. Deze lafaard van een kok, ook al stond hij geen twee meter met zijn rug naar mij toegekeerd, heeft mij en mijn kritiek genegeerd en het allemaal overgelaten aan de serveerster. Ik heb aangegeven dat ik verbaasd was dat het volledige bedrag in rekening is gebracht, maar ondanks dat en mijn kritiek op het eten was er op geen enkele wijze een compensatie. Het was doorgegeven aan de kok en dat was het. Voor ons nooit meer. Erg jammer, want we hebben in dit etablissement beter meegemaakt.
Sari L.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Onze reservering via Iens was niet opgemerkt door de Bles. Er was heel weinig klandizie dus plaats genoeg. Het vispotje van 3 soorten vis bestond alleen uit zalm en de prijs kwaliteit was niet in orde. Absoluut niet voor herhaling vatbaar. Restaurant/Brasserie stoppen en zich uitsluitend gaan toeleggen op feesten en partijen.
Beste Mw Leune,
Het zit ons dwars dat u zo'n slechte ervaring bij De Bles gehad heeft. Klaarblijkelijk hebben we het helemaal verprutst bij uw bezoek vorige maand. Daar baal ik van en daar bied ik u mijn excuses voor aan.
Helaas blijkt Iens niet goed te werken voor ons want we ontvangen vele gasten, maar krijgen slechts sporadisch een reservering via Iens waardoor dat niet in ons 'systeem' zit. Mede door uw reactie heb ik zojuist het abonnement opgezegd omdat we nu inderdaad reserveringen missen. Dan kunnen gasten ons beter even bellen of zo binnenlopen.
Nog belangrijker is dat u ontevreden bent over de prijs/kwaliteit van het eten. U geeft aan in uw recensie nooit meer terug te keren. Dat kan ik me voorstellen bij uw teleurstellende ervaring. Desondanks zou ik u willen aanbieden om ons nog een kans te geven waarbij we u twee hoofdgerechten naar keuze aanbieden.
U geeft aan de inrichting en sfeer ook slecht te beoordelen. Dat is een kwestie van smaak, want daar krijgen we juist veel complimenten over.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Alles was prima naar wens.
We hebben heerlijk gegeten!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Gezellig, lekker, echt een top avond! De sfeer was erg goed en het was gezellig druk. De bediening was erg vriendelijk en spontaan. Een keer een drankje vergeten, maar direct goed opgelost. Een aanrader!
Erwin M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
Voor het eerst in brasserie de Bles geweest, op een maandagavond.
Eenvoudige kaart, met voldoende keus.
Het reserveren voor 3 personen was blijkbaar niet interessant, want daar kreeg ik geen reactie op. Op de kaart staan normale gerechten en een kleine variant, voor de kleine eters. De de Blesburger is groot, en lekker met van alles erop. Varkenshaas is prima, net als de spareribs. Sfeer is modern, menukaart is je placemet. Grappig is het ledlampje voor de gezelligheid, als je die omdraait wordt die rood en roep je eigenlijk de bediening. Je hoeft niet een serveerster te wenken. De bediening is vriendelijk. Al met al leuk en lekker om daar te eten.
Berta K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerlijk gegeten en genoten in
de brasserie

We komen zeker nog eens terug .
Ook was het heerlijk warm waardoor het gelijk aangenaam was .

hhenk .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Leuk op het terras geluncht, Maar helaas wat een topper volgens de kaart moet zijn, was een tegenvaller: een gehakt brood(je), van minimale grootte en keihard. Mijn vrouw 2 kleine broodjes (ook hard) en minimaal belegd. De bij behorende sla niet even aangemaakt.
Mooie ambiance, maar nu het eten nog.
Dit was voorlopig voor het laatst.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten in de brasserie. Erg sfeervolle inrichting en een heerlijk terras.
Een aanwinst op deze prachtige locatie!
Albert-Jan W.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Na een flinke verbouwing is er een mooie en gezellige brasserie ontstaan. De keuzemogelijkheden van de menukaart zijn wel beperkt. De gerechten staan inderdaad op eetcafe niveau (=brasserie) en zijn stevig geprijsd voor wat er op je bordje komt te liggen. Een paar missertjes: mijn vrouw had de zalmfilet (lekker!) met een sausje. Die saus loopt door de patatjes en de salade, aangezien alles op één bord wordt uitgeserveerd. Serveer de salade (is rauwkostsalade) en patat in aparte schaaltjes zou ik zeggen. Dit draagt ook positief bij aan het "lekker uit eten" gevoel en maakt het geheel wat "verfijnder". De rode huiswijn vonden wij geen topper, helaas. Bediening maakte een missertje door een verkeerd voorgerecht te brengen, kan gebeuren. Wel vriendelijk en al met al een positieve ervaring om hier eens gegeten te hebben.
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Vanavond weer lekker gegeten bij Brasserie de Bles. Een leuke speelkelder voor kleine kinderen met glijbaan, speelgoed enz. De kinderen lekker spelen en ondertussen kunnen wij lekker eten voor voor een redelijke prijs.