De Blauwe Sluis

Meer informatie over restaurant De Blauwe Sluis

Jouw recensie over het restaurant De Blauwe Sluis

Tim K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Lekker eten en een fijne sfeer met vriendelijke bediening
Anton P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
We hebben heerlijk gegeten en gezellig gezeten. Voor herhaling vatbaar.
Wild gerechten waren goed en het stoofperenijs erg lekker.
Jeanine V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Zeer vriendelijk personeel en heerlijk gegeten, met gebruik lokale producten. Ook goed drankadvies, vooral bij de nagerechten hemelse modder en het kaasplankje.
Marco A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Er gaan eten geeft zekerheid van een geslaagde avond. Kwaliteit en.bediening is super goed.
afwassen M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Alles was prima in orde: ontvangst, sfeer, eten, wachttijd. Zeer tevreden over het geheel.
Marion E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Super vriendelijke bediening !!
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
top vlees, zeer goed bereid (ossenhaas en lamsracks) en daarnaast de allerbeste slakken. Dit restaurant is een echte aanrader.
Malou C.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
We hebben zoals al vaker, weer heel erg lekker gegeten bij De Blauwe Sluis. Weer voor herhaling vatbaar dus en eventueel ook aan te raden voor een lunch! Ik neem aan dat jullie met wachttijd bedoelen de tijd tussen de gerechten en die was prima. Die optie staat er echter niet bij.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Op een mooie zonnige zondag in april stopten we bij restaurant de blauwe sluis voor een drankje in de zon op het terras aan de maas. Een groot deel van de tafels waren leeg, met een bordje gereserveerd er op. Het was net 17u geweest.....en vanaf half 6 zouden alle tafels bezet zijn ?? We vroegen of we even wat mochten drinken in de zon, maar nee, dat zou toch echt het hele avondprogramma in de war brengen. Ook nadat we aangaven dat we voor half 6 weer weg zouden zijn. Voor ons heeft dit restaurant niet de Brabantse gastvrijheid die je zou mogen verwachten.
Maddy V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Heerlijk in het avond zonnetje gezeten met uitzicht op de maas. Erg leuk terras. Het was er gezellig druk. De bediening is vriendelijk. Lieten wel wat kleine steekjes vallen maar werd goed opgelost.
De griet was heerlijk en het vistrio ook. Een echte aanrader was de mosselsoep. Alles voor schappelijke prijzen

Wij komen terug
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het is een prachtige lenteavond. Een idyllisch gelegen terras aan de Maas, maar het is er erg druk. Gelukkig nog een tafeltje vrij en we kunnen nog wat bestellen. De zeer vriendelijke bediening brengt een lekker glas wijn, maar op het bestelde eten moeten we toch 3 kwartier wachten. Dat was echter de moeite waard. Een hele (!) "lekker grietje" (mooi gebakken, sappig vlees), en een heilbot met pommodori-salsa, met verse gebakken aardappelen, heerlijke frites en diverse gekookte groenten (eenvoudig, maar zeer smaakvol). Smullen voor een heel aantrekkelijke prijs.
Annemieke A.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Gisteren vroeg op de avond hier gegeten, veel tafels waren nog leeg maar ik kreeg een tafel bij de ingang, niet heel gezellig maar goed. Bediening is prima, net als het eten. Niet bijzonder maar prima uitgevoerd. Het restaurant ziet er van binnen wel oubollig uit maar het terras met uitzicht op de Maas maakt veel goed. De blauwe sluis is een leuke plek om buiten een hapje te eten. Geen culinair hoogstandje maar prima eten voor een redelijke prijs. Van de zomer ga ik zeker terug om op het terras te eten!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Mooie ligging aan de maas. Buiten op het terras zeer prettig vertoeven. Binnen ziet het er minder aantrekkelijk uit. Het duurde ruim een uur voor we ons voorgerecht hadden. Dat is wel goed opgelost door de bedrijfsleider. We kregen ieder een wijntje gratis en een nagerecht. Met excuses voor het lange wachten.
De voorgerechten , Carpaccio en gerookte paling waren prima. Het hoofdgerecht was minder. De heilbot was te gaar en de combinatie met pommodori boter was ook minder smakelijk. Jammer van deze mooie vis!
Corné V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Via vrienden dit restaurant aangeraden gekregen omdat er een nieuwe bedrijfsleider in is gekomen een aantal maanden geleden. Echt heel goed gegeten. Voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten allemaal even goed. De huiswijn is ook echt mooi met een goede sauvignon en een heerlijke merlot. Het decor doet wat oud aan, maar het uitzicht over de Maas vanaf het terras maakt ook dat helemaal goed. De bediening is vlot en erg vriendelijk met een hart voor horeca. Wij gaan zeker terug komen !

PS: vergeet niet om de zelfgerookte paling daar te proeven....

Corné en Monique
peterjmremmers .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Fijn restaurant, alles keurig voor elkaar. Goede bediening en lekker eten. Ik kan mij niet voorstellen dat je hier teleurgesteld van tafel gaat. Alles toppie in orde en de "jonge" bediening is alert en attent. Voor deze prijs kwaliteit verhouding kunnen menig restaurant een voorbeeld aan nemen. Ga vooral zo door.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Via een vriendin bij De Blauwe Sluis terecht gekomen, het is een stukje fietsen maar dat was het zeker waard! Een gemoedelijke sfeer, vriendelijke bediening en een grote menukaart met erg lekkere gerechten.
MarJan1000 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Bij de reservering aangegeven dat 1 persoon (van de 2) vegetariër is. Begint het bij het serveren van een stuk worst in de appetizer...Vervolgens een wel erg mager tomatensoepje waar weinig smaak aan zat. Wel zeer goed kakelvers brood!
Als hoofdgerecht tahoe met zowaar 1 eetlepel gewokte groenten en een sausje volgens mij zo uit het flesje, gecombineerd met (hou je vast:) met worteltjes en peultjes, en ja hoor, hoe passend bij oosterse tahoe: patat (vet!) met mayonaise. Mag je dan ook 1 1/4 uur op wachten, en het is ook nog stevig aan de prijs. Kortom, niet voor herhaling vatbaar!
Bij terugkomst thuis meteen maar even een smakelijke pasta gemaakt om het te vergeten.
Arie D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Afgelopen zaterdagnamiddag met 6 personen even een borreltje gedronken bij de Blauwe Sluis. Een heel gezellig restaurant op een toplocatie. Voordat we het wisten was het al avond en hebben we er ook gedineerd.
Het eten was perfect. Heerlijke voorgerechten en als hoofdgerecht zelden zo 'n goeie biefstuk gegeten.
Ook de bediening was prima met ruim voldoende kennis van de mooie wijnen.
Een absolute aanrader en ons zien ze zeker terug !
Helwin .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Gewoon op een zondagmiddag na een wandeling even een paar bitterballetjes en een paar drankjes. En wellicht nog een hapje eten.

Het interieur zag er erg gedateerd uit. Halverwege januari stond de kerstversiering nog op tafel. Na het bestellen van een portie bitterballen, een trappist Dubbel, een rode wijn, een ice tea en een Fanta kwamen we tot de ontdekking dat er eigenlijk in 15 jaar niets veranderd was. Het was niet authentiek, maar gewoon verouderd.

Toen kwamen de bitterballen: 16 ballen voor € 9,95! De bitterballen leken wel een kant en klaar fabrieksproduct. Als dit tekenend is voor de kwaliteit dan belooft het eten niet veel goeds. Dat hebben we ook maar niet meer gedaan....

Enfin.....we mochten na deze schamele bestelling bijna € 22,- afrekenen, waarvan we erg schrokken. De bediening was overigens uitstekend!
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Via een Groupon-actie kwamen wij min-of-meer toevallig in dit restaurant voor een „high-tea”. Eigenlijk dachten we in het centrum van Den Bosch te belanden maar het is de gemeente ’s Hertogenbosch in het plaatsje Gewande, net ten noorden van Rosmalen aan De Maas. Het restaurant ligt schitterend aan de maasdijk en het terras met uitzicht over de rivier zal in de zomer een zeer plezierige plek zijn om te vertoeven. De buitentemperatuur en het seizoen stond dat voor ons dit keer niet toe.

Binnen werden wij zeer vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Het restaurant is als de huiskamer van je oude oma ingericht met veel nautische elementen. Druk, ouderwets maar het past wel bij het geheel. Direct daarop werd een glaasje prosecco geschonken. Een mooi begin. Niet lang daarna kwam de thee (steeds attent bijgevuld) en de etagère met hapjes; De bovenste bevatte (per persoon) twee licht getoaste sandwiches met zalm, lekkere ham en wat salade. Erg lekker. De tweede schaal bevatte gevulde scones en de onderste cake en andere lekkere zoetige broodjes. Een glas vers geperste sinaasappelsap maakte het compleet. Als afsluiter volgde een schaaltje met fruit en wat bon-bons. Al met al een smakelijk en met aandacht gemaakt geheel.

De menukaart van het restaurant, met allerlei streekproducten en gerechten (het restaurant, een oud veerhuis, heeft een lange familiegeschiedenis), leest als een culinair historische roman en maakt zeer nieuwsgierig. Het heeft ons doen besluiten voor het diner hier nog eens terug te komen. Kortom, een prima plek!