De Blauwe Parade

Nieuwezijds Voorburgwal 178 1012 SJ Amsterdam Nederland Kaart
31-207142000

Over het restaurant De Blauwe Parade

De Blauwe Parade is misschien wel het best bewaarde geheim van Amsterdam. Een bar met een fascinerende geschiedenis die teruggaat naar 1870. In dit jaar kochten de oprichters van De Blauwe Parade het pand van Gerard Heineken, die op deze plek zijn eerste Heineken-brouwerij had. Het pand ademt nog steeds de historische sfeer, een unieke plek in het hart van de stad!

De Blauwe Parade is de perfecte bar voor een stevige borrel. Bier en jenever van lokale brouwerijen worden hier niet met mate geschonken. Daarnaast kun je er een goede hamburger eten of de beroemde ‘genummerde’ biefstuk met Béarnaisesaus. Deze biefstuk werd vanaf 1870 genummerd zodat koks en kelners wisten aan welke tafel ze moesten zijn. Inmiddels zij er al bijna 6 miljoen stuks verkocht!

Ook een lekkere biefstuk eten bij De Blauwe Parade in Amsterdam? Of gewoon een borrel doen? Reserveer nu een tafel, eenvoudig online en direct bevestigd.

Meer informatie over restaurant De Blauwe Parade