De Blauwe Lotus

Frederiklaan 10D 5616 NH Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant De Blauwe Lotus

Dineer met een kijkje op het veld

Dit restaurant ligt op een wel heel bijzondere plek, namelijk het Philips stadion van voetbalclub PSV. Hier kun je bijna ter hoogte van de doellijn uitkijken op wedstrijden van het elftal en genieten van lekkere borrelhapjes, fijne wijnen of een uitgebreid diner. Ook als niet-voetbal fan kun je hier prima terecht en ook zonder wedstrijd kun je hier reserveren. Er wordt hier flink geëxperimenteerd met de Aziatische keuken, wat heerlijke smaakcombinaties oplevert. Zeker een bezoekje waard!

Meer informatie over restaurant De Blauwe Lotus

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg kort
Evert N.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk lunchmenu. Garnalen met groenten vooraf en ossenhaas met groenten en hele dunne mie. TOP
Jacques125 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren met mijn zoon de "topper 2016" De Blauwe Lotus bezocht, na gereserveerd te hebben. Ik sluit me helemaal aan bij de review van "Ric-lust-alles" hieronder, zo'n 10 maanden geleden. Het uitzicht aan het raam is idd. de beste ervaring die ik aan het diner overhield.....

De ontvangst was idd. vriendelijk en beleefd , maar toen wij de bestelling doorgaven kwam de eerste verrassing al; mijn zoon wilde het Blauwe Lotus 4-gangen diner en ik wilde liever à la carte bestellen, maar er moest door de ober aan de keukenchef gevraagd worden of zo'n complexe bestelling wel mogelijk was.... Ober kwam terug na 3 minuten en het was NIET mogelijk, het Blauwe Lotus-diner was voor minimaal 2 personen......( bij een pan Paella kan ik me dat nog voorstellen, maar hier was het een aanfluiting).
Voor de lieve vrede bestelde ik toen ook maar het Blauwe Lotus diner. Ondanks het feit dat het restaurant half leeg was op zaterdagavond, duurde het toch een geruime tijd voordat de voorgerechten doorkwamen. Mijn zoon had iets van gamba's met een sausje en ik had de "drooggebakken" inktvis ( die voorkeur werd me nog wel toegestaan). Ik moet zeggen dat die inktvis me wel beviel, eigenlijk meer dan de hoofgerechten. Als 2e gang kregen we goed gaar gebakken kabeljauwfilets , echter de rode, zoetzure saus erbij was flauw en had weinig smaak, kon zo uit een blikje komen....
Het 2e hoofdgerecht was voor beiden lamshaas ( geen vrije keuze, maar vaste optie). Ik vond het te rauw en te taai, er was niet gevraagd of we misschien medium of "well done" prefereerden. Ook hier geen enkele smaaksensatie, de minieme groentegarnering bestond uit enkele gesneden bosuitjes en rode pepertjes......
Het toetje, waar ik 3 kwartier na het voltooien van de hoofdgang zelf om moest vragen, viel dan wel weer mee; een miniem paletje van bolletje ijs met wat vruchtjes erom heen, wel leuk opgemaakt, maar ook niets bijzonders.
Al met al had dit diner weinig met een Aziatische culinaire avond te maken en de kans op herhaling is dan ook niet aanwezig. Het is mij een raadsel waarom ze worden geafficheerd als nr. 14 restaurant van Eindhoven en in de NL top 1000 staan !!
Pascal.borzee .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een zeer aangename hernieuwde kennismaking met de Blauwe Lotus. We waren vroeger regelmatige bezoekers aan de Limburglaan. Het eten is niet meer de typische " Chinese rijsttafel" van vroeger, maar naar een hoger culinair niveau gebracht. De bediening zeer vriendelijk. Het decor ook minder oosters, en in plaats van uitzicht op een tuinvoliere nu uitzicht in het stadion van PSV. Persoonlijk keek ik liever naar de oosterse vogels dan naar de terreinverzorgers, maar op matchavonden moet de sfeer geweldig zijn.
Talliebal .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ik kom al bij de Blauwe Lotus ruim 46 jaar en de kwaliteit is altijd super... De huidige locatie is natuurlijk voor diegene die van voetbal houden geweldig. Je moet er echt een keer gaan eten. De combi van garnalen zijn heerlijk en echt een aanrader...
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Na vele jaren (waarvan we een groot aantal in het buitenland woonden) waren we weer eens te gast bij De Blauwe Lotus. Het was Ronald's verjaardag, en we kozen voor het 5-gangen menu. Voor mij is het aangepast, omdat ik liever geen vlees eet. Alle gerechten, voorafgegaan door een hele lekkere amuse, waren overheerlijk! Ronald had het wijnarrangement erbij besteld, bij elk gerecht een passende wijn. Goed gekozen, maar een beetje veel wijn in verhouding tot de gerechten.
De bediening was zeer vriendelijk en kundig. De koffie die we na onze maaltijd bestelden werd ons aangeboden vanwege de verjaardag :-) leuk gebaar en bijzonder gewaardeerd!
Tijn.jilesen .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Persoonlijke service, heerlijk eten en gezellige sfeer. Al meerdere malen hier geweest en kom er maar al te graag terug!
Blauwelotus .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening is perfect en zeer vriendelijk met veel humor . De sashimi van ossenhaas is de topper samen met de gecarameliseerde garnalen . Wij gaan zeker nog een keer terug naar de Blauwe Lotus ! Het restaurant is mooi sjiek aangekleed . Het is ook natuurlijk geweldig dat je in het Philipsstadion bent .
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteren heerlijk gegeten in dit restaurant! Het is ten eerste mooi ingericht en belicht: een modern interieur met hier en daar een leuk traditioneel accent, doorkijkjes via de wijnkasten. Gevarieerde kaart. De keuken is oosters met een franse twist. Wij kozen voor menu Blauwe Lotus en diverse à la carte gerechten. De borden waren smaakvol opgemaakt. Vis, soep, ossenhaas, desserts, alles smaakte even goed! De gangen werden met een goede tussenpoos opgediend. Geen haastwerk maar ook niet te lang wachten. Vriendelijke bediening. Aanrader!
Sabrina M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het was de 2de keer dat we er waren. Dit keer was het nog beter dan de 1ste keer. Zeker de moeite waard! We hebben het volgende besteld en het was heerlijk:
Springrolls, zalm teriyaki, ossenhaas met oestersaus en truffelolie en Nasi. Vlees was heel mals!
Ga zeker terug!
Bbakers .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
De Blauwe Lotus, absolute top bediening, gastvrijheid en heerlijk eten.

Enig nadeel was dat ik met mijn iens cheque niet kon betalen :-(
Henri34 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het was echt weer super lekker! Decor is mooi. En je zit er perfect. Fijn voor de deur parkeren.
We gaan zeker terug komen.
Ric Lust Alles !.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Zorg dat je een tafeltje bij het raam boekt, want het beste wat de Blauwe Lotus serveert is het uitzicht op het voetbalstadion. De ontvangst was hoffelijk en de bediening vriendelijk en gepast. Een stijlvolle omgeving: de doorzicht wijn-kamer staat temidden van een smaakvol ingericht restaurant met oriëntaalse accenten. Was nou het eten maar net zo smaakvol geweest. We kozen menu De Blauwe Lotus, wat ons gerechten opleverden waar niks mis mee was, maar waar ook niks speciaals of verfijnds aan was. Middelmatig. Het hoofdgerecht was een zwarte bonen wokschotel met mie en een excuus-broccoli (was de kai-lan op?) die je bij iedere chinees kunt eten. Het toetje (hazelnootijs) was lekker, maar had niks aziatisch.

Dit doet amper recht aan de belofte van het restaurant "gastronomische topgerechten uit de Aziatische keuken" en staat in groot contrast met de chique klasse die De Blauwe Lotus wil uitstralen. Een zes.
Sjowfeur7 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We hebben een heerlijke avond gehad in een sfeervolle ambiance, alle gerechten waren perfect gekozen voor ons, en werden uitstekend geserveerd. Het smaakte ook allemaal even lekker en goed, ook vonden we alle gerechten van een uitstekende kwaliteit, dus kan ik er geen één opnoemen die er boven uitstak. De bediening en service was voortreffelijk, kortom, ik kan iedereen zo'n avond als wij hadden aanraden, geweldig.
Bartdeboerbest .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We waren hier met een speciale aanbieding. Heerlijk 4 gangen menu gegeten, met redelijke wijnadviezen. Maar had een beetje het gevoel dat we met die aanbieding '2e rangs' gasten waren, wat minder aandacht dan ik in zo'n tent zou verwachten.
LeonD73 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Nette ontvangst. Hierna de vraag of er zaken waren die we niet lusten. Hierna een fantastisch diner van scampi's oosterse wijze, een perfecte eendeborst met een mooi knapperig huidje. Daarna hertenbiefstuk met schezuan peper. Als dessert en warm chocolade taartje met hazelnoot ijs.
Gique .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
het is een erg mooii restaurant dat zie je ook wel op de foto's! het vlees was echt heerlijk! de bediening was erg gastvrij en de sfeer is goed. en ik kom zeker nog een keer terug aangezien ik echt een top avond hier heb gehad het was echt gezellig!
Edward J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Gisteren met kleine familie afscheid van mijn vader gevierd. Zeer gastvrij ontvangen en ouderwets lekker gegeten.Verfijnde gerechtjes met schaaldieren,vis en vlees.
Peter en brigade helemaal TOP!!!!
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We waren reeds eerder op uitnodiging hier wezen eten. dat was ons prima bevallen. Nu via Groupon uitgeprobeerd en dit is ons ook zeer goed bevallen.
Het menu met bijpassende wijn was uitstekend, zo ook de bediening en de sfeer.
Prima gelegenheid, zeker voor herhaling vatbaar.
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Voor het eerst Eindhoven bezocht en in de avond bij De Blauwe Lotus gegeten, een mooi ingericht restaurant met uitzicht over het PSV stadion en parkeren voor de deur.

Wij werden warm welkom door de eigenaar die ook mijn man herkende. Zo kregen we een leuk gesprek. Maar helaas is de keuze voor vegetarische gerechten klein en ook niet zo lekker als wij van Aziatische restaurants gewend zijn. Vandaar de 7 punten.

jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
We hadden een groupon aanbieding 3 gangen lunch voor 14,95 pp. nou het leek meer op een diner. Tongstrelende gamba s heerlijke ossehaas puntjes met zwarte bonensaus en prachtig ijssorbet van mango en taartje toe. Klasse, boven verwachting en met uitzicht op het stadion.
Super vriendelijke bediening, kan geen minpunt vinden!!
Ga zeker terug