De Blauwe Lotus

Frederiklaan 10D 5616 NH Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant De Blauwe Lotus

Dineer met een kijkje op het veld

Dit restaurant ligt op een wel heel bijzondere plek, namelijk het Philips stadion van voetbalclub PSV. Hier kun je bijna ter hoogte van de doellijn uitkijken op wedstrijden van het elftal en genieten van lekkere borrelhapjes, fijne wijnen of een uitgebreid diner. Ook als niet-voetbal fan kun je hier prima terecht en ook zonder wedstrijd kun je hier reserveren. Er wordt hier flink geëxperimenteerd met de Aziatische keuken, wat heerlijke smaakcombinaties oplevert. Zeker een bezoekje waard!

Meer informatie over restaurant De Blauwe Lotus

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:30 - 22:00

ingrid262 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Afgelopen zaterdagavond wederom gegeten bij dit geweldige restaurant.
Het eten is van zeer goede kwaliteit en omdat we niet konden kiezen zijn we voor het Aziatische proeverij menu gegaan. Perfecte keuze.
Wat heel erg prettig is en door ons zeer gewaardeerd: er wordt ongelooflijk goed rekening gehouden met de beperking van één van ons. Harde geluiden en muziek zijn funest en bederven een avond uit totaal. Bij binnenkomst werden ons 2 rustige tafels voorgelegd en mochten we kiezen waar we wilden zitten. Super avond gehad. Dank!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Aangenaam verrast met het nieuws dat Djailany Van de Laarschot aangesteld was als chef-kok bij De Blauwe Lotus. Djailany heeft op mij al eens behoorlijk indruk gemaakt bij de Synagoge. Hij heeft inmiddels sterk team, met als rechterhand en sparringspartner Moran Eni.
Het restaurant is al decennia lang een begrip in Eindhoven met een grote schare vaste klanten die komen voor de vertrouwde smaken, die nog steeds als “de klassiekers” op de kaart staan. In het “Chef Tasting Menu” dat ongeveer maandelijks wisselt kan het team al hun creativiteit kwijt.

Geboekt voor een lunch op vrijdag. Met de lift naar de 4e etage. Het interieur is in mijn beleving ongewijzigd sinds ons laatste bezoek van twee jaar geleden. We kregen een tafel aan het raam met uitzicht op het veld, prima. De chef kwam onze wensten doorspreken, we gingen natuurlijk voor de verrassing.

Als aperitief een frisse Afrikaanse Chenin Blanc 2016 van het huis Plankenbrug die erg goed beviel. Ernaast de hapjes uitgeserveerd door de Chef en Sous samen, leuk. Een keurige presentatie. De inmiddels bekende pannacotta van tom kha kai gepresenteerd op een wasabicracker. Hoog op smaak met een mooie textuur, heerlijk.
Ernaast een trio in een versierd schaaltje. Stukje papadum met groene kruiden en een toefje pindacrème. Een bapao broodje gevuld met kimchi en plaatjes krokante kippenhuid, erg lekker.
Als laatste nog een krokante soufflée met toefje ganzenlevercrème, prima uitvoering.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Victoria die is doorgegroeid naar sommelière, leuk. Een biologisch gemaakte zuid Franse Colombard van Domaine des Maels, mooi aroma, sappig en fris met een vleugje peer. Op het bord een complex gerecht. Dikke plakken geschroeide tonijn met ernaast een oester, bombe van kruiden (mild pikant), toefjes sjalotmayonaise met hierin zilte groentjes, toefjes dashi gel, gekruid sesamkletskopje. Het geheel werd aan tafel afgewerkt met een heerlijke zoetzure, licht pikante vinaigrette. Een verfijnd gerecht met veel smaakbeleving die nog eens door de wijn werd versterkt, een prima start. (9.6)

Van het gerenommeerde huis Louis Latour, de Ardèche Viognier 2015 gemaakt in een volle rijke stijl. Ernaast een signature gerecht. Een in de schelp gegaarde coquille met handgerolde couscous, rolletje krokante groentjes en bolletjes meloen, aan tafel afgewerkt met een voortreffelijke eigen gemaakte XO saus. De coquille zat nog vast aan de schelp en had een uitstekende cuisson, was lekker sappig en werd door het garnituur keurig aangevuld. De saus was puur en verfijnd met een vlezige toets. Absoluut lekkerder dan het potje wat we zelf inmiddels regelmatig gebruiken. De wijn was voornamelijk vanwege de saus gekozen en bleef keurig overeind. (9.5)

Een witte Côtes du Rhône, de Cairanne cuvée Prestige 2015 van het huis Berard gemaakt van de drie typische Rhône druiven, gemaakt in een strakkere stijl. Op het bord een klassieke presentatie. Als basis een crème van pompoen in een heerlijke saus op basis van soja en sesam. Erop een dim sum gevuld met garnaal, stukje op de huid gebakken corvina en afgewerkt met een heerlijk groente hapje. Een prima combinatie van Azië en Frankrijk. Mooie pure smaken die prima combineren en die door de steeds lekkerder wordende wijn werden aangevuld. (9.4)

Over naar rood met een Zinfandel 2013 uit Californië van het huis Stone Barn, fruitig aroma met tonen van kers en braam in de mond zwoel fruitig met een fluweel zachte afdronk. Chef Lany presenteerde met enige trots zijn nieuwste signature gerecht. Twee stukken Rendang van kalfswang op een bedje van pittige nasi met een schuim van kokos, blokje tempeh, aan tafel afgewerkt met een saus van de rendang. Het vlees was langzaam gegaard (16 uur), kort afgebakken en redelijk subtiel gekruid (halve dag marinade). Het resultaat was super zacht met een redelijk pure smaak. De nasi zorgde voor een aangename textuur en de saus voor extra kruidigheid. De wijn maakte het gerecht compleet met zijn heerlijke zuren, genieten weer. (9.6)

Voor bij het pièce een klassieke rode Bordeaux 2012 uit Blaye van Chateau Maine Blanc. Op het bord twee bereidingen van lam. Een rouleau van de haas en een kotelet, beide langzaam gegaard. Ernaast smoor van aubergine, wortel, gepofte rijst en gel van gefermenteerde knoflook, aan tafel afgewerkt met een jus van wortel, lam en Szechuanpeper (mild pittig). De cuisson was van beide perfect, mooi zacht en sappig. Aan de kotelet zat nog aardig wat vet (ietsje minder mijn ding) waardoor het vlees hoger op smaak was. De wijn was keurig in balans. (9.4)

Voor bij het Indonesisch geïnspireerde dessert een lichte dessertwijn uit de Côtes de Bergerac van Monsieur Cyrano. Een Moelleux 2012 gemaakt van Semillon, Sauvignon en Muscadelle, zwoel, rijk met een toets van exotisch fruit. Op het bord een kleurrijke presentatie. Structuren van pandanrijst, cakeje papje, schuim en gepoft met stukje pitahaya, frisse gel van mango, toefjes crème van witte chocolade, krokantje van spekkoek, ganache van passievrucht en een toef crème van santen opgemonterd met hangop. Mooie exotische smaken met goede balans tussen zoet en zuur en aangename texturen. De wijn sloot keurig aan. (9.3)

Bediening was zeer goed verzorgd. Victoria presenteerde de wijnen in een leuke eigen stijl. De chefs, Djailany en Morin presenteerde alle gerechten, leuk! Patron Peter van den Luitgaarden was ditmaal meer op de achtergrond en kwam af en toe informeren.

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat het een hele geslaagde middag was en dat de hooggespannen verwachtingen helemaal zijn waargemaakt. Het keukenteam heeft een hele metamorfose ondergaan en is van een goede middenmoter met chinees Indische invloeden doorgeschoten naar haute cuisine met Aziatische invloeden in het topniveau van Eindhoven, complimenten! Ofwel De Blauwe Lotus 2.0. Binnenkort wordt de keuken gemoderniseerd waardoor de ontwikkelingen van het creatieve team ongestoord verder kan gaan. Aanrader voor de fijnproever, smaak avonturier en levensgenieter.
Evert N.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk lunchmenu. Garnalen met groenten vooraf en ossenhaas met groenten en hele dunne mie. TOP
jacques125 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren met mijn zoon de "topper 2016" De Blauwe Lotus bezocht, na gereserveerd te hebben. Ik sluit me helemaal aan bij de review van "Ric-lust-alles" hieronder, zo'n 10 maanden geleden. Het uitzicht aan het raam is idd. de beste ervaring die ik aan het diner overhield.....

De ontvangst was idd. vriendelijk en beleefd , maar toen wij de bestelling doorgaven kwam de eerste verrassing al; mijn zoon wilde het Blauwe Lotus 4-gangen diner en ik wilde liever à la carte bestellen, maar er moest door de ober aan de keukenchef gevraagd worden of zo'n complexe bestelling wel mogelijk was.... Ober kwam terug na 3 minuten en het was NIET mogelijk, het Blauwe Lotus-diner was voor minimaal 2 personen......( bij een pan Paella kan ik me dat nog voorstellen, maar hier was het een aanfluiting).
Voor de lieve vrede bestelde ik toen ook maar het Blauwe Lotus diner. Ondanks het feit dat het restaurant half leeg was op zaterdagavond, duurde het toch een geruime tijd voordat de voorgerechten doorkwamen. Mijn zoon had iets van gamba's met een sausje en ik had de "drooggebakken" inktvis ( die voorkeur werd me nog wel toegestaan). Ik moet zeggen dat die inktvis me wel beviel, eigenlijk meer dan de hoofgerechten. Als 2e gang kregen we goed gaar gebakken kabeljauwfilets , echter de rode, zoetzure saus erbij was flauw en had weinig smaak, kon zo uit een blikje komen....
Het 2e hoofdgerecht was voor beiden lamshaas ( geen vrije keuze, maar vaste optie). Ik vond het te rauw en te taai, er was niet gevraagd of we misschien medium of "well done" prefereerden. Ook hier geen enkele smaaksensatie, de minieme groentegarnering bestond uit enkele gesneden bosuitjes en rode pepertjes......
Het toetje, waar ik 3 kwartier na het voltooien van de hoofdgang zelf om moest vragen, viel dan wel weer mee; een miniem paletje van bolletje ijs met wat vruchtjes erom heen, wel leuk opgemaakt, maar ook niets bijzonders.
Al met al had dit diner weinig met een Aziatische culinaire avond te maken en de kans op herhaling is dan ook niet aanwezig. Het is mij een raadsel waarom ze worden geafficheerd als nr. 14 restaurant van Eindhoven en in de NL top 1000 staan !!
pascal.borzee .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een zeer aangename hernieuwde kennismaking met de Blauwe Lotus. We waren vroeger regelmatige bezoekers aan de Limburglaan. Het eten is niet meer de typische " Chinese rijsttafel" van vroeger, maar naar een hoger culinair niveau gebracht. De bediening zeer vriendelijk. Het decor ook minder oosters, en in plaats van uitzicht op een tuinvoliere nu uitzicht in het stadion van PSV. Persoonlijk keek ik liever naar de oosterse vogels dan naar de terreinverzorgers, maar op matchavonden moet de sfeer geweldig zijn.
Talliebal .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ik kom al bij de Blauwe Lotus ruim 46 jaar en de kwaliteit is altijd super... De huidige locatie is natuurlijk voor diegene die van voetbal houden geweldig. Je moet er echt een keer gaan eten. De combi van garnalen zijn heerlijk en echt een aanrader...
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Na vele jaren (waarvan we een groot aantal in het buitenland woonden) waren we weer eens te gast bij De Blauwe Lotus. Het was Ronald's verjaardag, en we kozen voor het 5-gangen menu. Voor mij is het aangepast, omdat ik liever geen vlees eet. Alle gerechten, voorafgegaan door een hele lekkere amuse, waren overheerlijk! Ronald had het wijnarrangement erbij besteld, bij elk gerecht een passende wijn. Goed gekozen, maar een beetje veel wijn in verhouding tot de gerechten.
De bediening was zeer vriendelijk en kundig. De koffie die we na onze maaltijd bestelden werd ons aangeboden vanwege de verjaardag :-) leuk gebaar en bijzonder gewaardeerd!
tijn J.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Persoonlijke service, heerlijk eten en gezellige sfeer. Al meerdere malen hier geweest en kom er maar al te graag terug!
Blauwelotus .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening is perfect en zeer vriendelijk met veel humor . De sashimi van ossenhaas is de topper samen met de gecarameliseerde garnalen . Wij gaan zeker nog een keer terug naar de Blauwe Lotus ! Het restaurant is mooi sjiek aangekleed . Het is ook natuurlijk geweldig dat je in het Philipsstadion bent .
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteren heerlijk gegeten in dit restaurant! Het is ten eerste mooi ingericht en belicht: een modern interieur met hier en daar een leuk traditioneel accent, doorkijkjes via de wijnkasten. Gevarieerde kaart. De keuken is oosters met een franse twist. Wij kozen voor menu Blauwe Lotus en diverse à la carte gerechten. De borden waren smaakvol opgemaakt. Vis, soep, ossenhaas, desserts, alles smaakte even goed! De gangen werden met een goede tussenpoos opgediend. Geen haastwerk maar ook niet te lang wachten. Vriendelijke bediening. Aanrader!
Sabrina M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het was de 2de keer dat we er waren. Dit keer was het nog beter dan de 1ste keer. Zeker de moeite waard! We hebben het volgende besteld en het was heerlijk:
Springrolls, zalm teriyaki, ossenhaas met oestersaus en truffelolie en Nasi. Vlees was heel mals!
Ga zeker terug!
bbakers .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
De Blauwe Lotus, absolute top bediening, gastvrijheid en heerlijk eten.

Enig nadeel was dat ik met mijn iens cheque niet kon betalen :-(
henri34 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Het was echt weer super lekker! Decor is mooi. En je zit er perfect. Fijn voor de deur parkeren.
We gaan zeker terug komen.
Ric lust alles !.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Zorg dat je een tafeltje bij het raam boekt, want het beste wat de Blauwe Lotus serveert is het uitzicht op het voetbalstadion. De ontvangst was hoffelijk en de bediening vriendelijk en gepast. Een stijlvolle omgeving: de doorzicht wijn-kamer staat temidden van een smaakvol ingericht restaurant met oriëntaalse accenten. Was nou het eten maar net zo smaakvol geweest. We kozen menu De Blauwe Lotus, wat ons gerechten opleverden waar niks mis mee was, maar waar ook niks speciaals of verfijnds aan was. Middelmatig. Het hoofdgerecht was een zwarte bonen wokschotel met mie en een excuus-broccoli (was de kai-lan op?) die je bij iedere chinees kunt eten. Het toetje (hazelnootijs) was lekker, maar had niks aziatisch.

Dit doet amper recht aan de belofte van het restaurant "gastronomische topgerechten uit de Aziatische keuken" en staat in groot contrast met de chique klasse die De Blauwe Lotus wil uitstralen. Een zes.
sjowfeur7 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We hebben een heerlijke avond gehad in een sfeervolle ambiance, alle gerechten waren perfect gekozen voor ons, en werden uitstekend geserveerd. Het smaakte ook allemaal even lekker en goed, ook vonden we alle gerechten van een uitstekende kwaliteit, dus kan ik er geen één opnoemen die er boven uitstak. De bediening en service was voortreffelijk, kortom, ik kan iedereen zo'n avond als wij hadden aanraden, geweldig.
bartdeboerbest .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
We waren hier met een speciale aanbieding. Heerlijk 4 gangen menu gegeten, met redelijke wijnadviezen. Maar had een beetje het gevoel dat we met die aanbieding '2e rangs' gasten waren, wat minder aandacht dan ik in zo'n tent zou verwachten.
LeonD73 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Nette ontvangst. Hierna de vraag of er zaken waren die we niet lusten. Hierna een fantastisch diner van scampi's oosterse wijze, een perfecte eendeborst met een mooi knapperig huidje. Daarna hertenbiefstuk met schezuan peper. Als dessert en warm chocolade taartje met hazelnoot ijs.
Gique .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
het is een erg mooii restaurant dat zie je ook wel op de foto's! het vlees was echt heerlijk! de bediening was erg gastvrij en de sfeer is goed. en ik kom zeker nog een keer terug aangezien ik echt een top avond hier heb gehad het was echt gezellig!
Edward J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Gisteren met kleine familie afscheid van mijn vader gevierd. Zeer gastvrij ontvangen en ouderwets lekker gegeten.Verfijnde gerechtjes met schaaldieren,vis en vlees.
Peter en brigade helemaal TOP!!!!
Mafra19 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We waren reeds eerder op uitnodiging hier wezen eten. dat was ons prima bevallen. Nu via Groupon uitgeprobeerd en dit is ons ook zeer goed bevallen.
Het menu met bijpassende wijn was uitstekend, zo ook de bediening en de sfeer.
Prima gelegenheid, zeker voor herhaling vatbaar.