De Blauwe Hollander

Leidsekruisstraat 28 1017 RJ Amsterdam Nederland Kaart
31-206270521

Speciale deals

-50% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

-50% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant De Blauwe Hollander

De Blauwe Hollander heeft op 1 april 1979 zijn de deuren geopend, de naam “Blauwe” is een verwijzing naar de blauwe uniformen van de marinemensen die vroeger naar Indonesië en Suriname werden gestuurd om daar te blijven als permanente vertegenwoordigers van Holland.

De “Hollandse Pot” werd in de voormalige koloniën meer gewaardeerd omdat het in de tropen geen alledaagse kost was en omdat het, het verlangen naar Holland enigszins temperde.

Meer informatie over restaurant De Blauwe Hollander

Maandag /m Zondag: 12:00 tot 23:00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Blauwe Hollander

Emilio T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
????????
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Fijne mensen, goeie bediening, heel vlot. Verrassing: we kregen een flinke korting.
AANRADER
Francesco P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Buona la polpetta olandese e la torta di mele
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijk gegeten, bediening heel aardig en meedenkend en ik zou er zeker nog eens komen.
Johannes S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Voordat we naar het theater gingen, hebben we hier heerlijk gegeten. Bediening is uitermate attent en belangstellend. Hollandse keuken ouderwets goed, meer dan genoeg, misschien dat er wat meer groente bij de biefstuk geserveerd kan worden. Dit restaurant is een aanrader!
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Een echt stamppotten restaurant in hartje Amsterdam. Wij aten hier heerlijke vegetarische Zuurkoolstamppot met kaaskroketjes en griesmeel pudding toe. Aut5hentieke, gezellige oud Hollandse sfeer, bediening was vlot en erg direct, prijzen redelijk.
Ursula H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Een beetje gegeneerd nam ik mijn buitenlandse gasten mee naar dit restaurant. Volkomen onterecht achteraf. Het was echt erg lekker en gezellig en (voor hen) bijzonder.
Vooraf hadden we de soep en salades. Niemand durfde de erwtensoep aan, helaas. De hoofdgerechten varieerden van stamppotjes met een gehaktbal tot karbonaadje met witlof uit de oven. Voor de vegetarier een lekkere wortelquiche. Het was lekker klaargemaakt en zag er nog aardig uit ook. Als desert een vlaflip. Voor ons gewoon doordeweeks eten, maar voor mijn vrienden erg bijzonder, en het leverde veel gespreksstof op. De bediening ging sportief om met de groep die grotendeels buitenlands was met een paar Hollanders.
Het decor was een beetje oubollig maar dat voegt wel toe aan de sfeer. Al met al een erg leuke avond!
Wiresh K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het restaurant ligt in een toeristisch gebied in Amsterdam. De prijzen zijn ook echt gericht op toeristen. Je betaalt al gauw 15 euro voor een bord stamppot. Ik had nooit eerder zuurkoolstamppot gegeten. Dit was mij wel goed bevallen. De portie was ook ruim voldoende, maar dat mag ook wel voor dat bedrag. Het eten was goed, maar duur. Geen spijt dat ik het heb geprobeerd, maar ik denk niet dat ik hier terugkom.
John V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
na de rondvaart over de grachten met (schoon)ouders gaan eten bij dit restaurant. Lekker Hollands zonder opsmuk. Haringsalade vooraf en kipsate of mosselpannetje als hoofdgerecht. Helemaal niks mis mee ! Vriendelijke bediening met een smile. Iedereen heeft genoten !
John V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Na de film in het City theater gaan eten bij dit restaurant. Het is er altijd druk, dus reserveren is nodig. Bediening is uiterst vriendelijk en leuk. Begonnen met een voorafje van haring en rode biet. Tja.....niet bijzonder helaas. Daarna mosselen en (erg droge) frietjes (helaas gefrituurd in in oud vet - dat proef je gewoon). Een lekker biertje van Brouwerij het IJ erbij en ook nog een glas wijn. Ook gevraagd om een glaasje water. Bij het afrekenen zagen we dat voor glas (kraan)water € 0.70 werd gerekend. De bediening was heel goed, maar dat er voor een klein glaasje kraanwater geld werd gerekend stuit mij erg tegen de borst. SCHANDE !!!!!
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Op zaterdagavond heerlijk gegeten. Mooi gelegen vlakbij Leidse plein, nette tent en prima Hollandse kaart. Gemengd publiek van toeristen en Amsterdammers.
Prima service van het vriendelijke personeel, altijd leuk om bediend te worden met een glimlach en een grapje.
Eten was goed, gehaktbal spectaculair. En voor de prijzen hoef je het niet te laten.

Tussen alle schreeuwende toeristentrekkers een verademing, klein pareltje.

Prima aanrader om te eten voordat je avondje uit gaat (bios of paradiso om de hoek)...
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Echt Hollandse kaart, wat zowel toeristen als Nederlanders aantrekt. Gisteren gegeten, twee keer in het Engels aangesproken. Gezien de lokatie en mijn ietwat internationale uiterlijk begrijpelijk en niet storend. Gegaan voor de biefstuk. Formaat was niet kinderachtig en smaakte goed, evenals de bijgerechten. Ik had helaas geen tijd voor een dessert. Sfeervolle tent met erg vriendelijke bediening. De buurt is erg toeristisch, maar dat vergeet je als je binnen bent. De prijzen zijn O.K.
Corstiaan O.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
We kwamen binnengelopen vanwege de kaart met Nederlandse gerechten. Leuk! Maar dan valt het voor Hollanders toch tegen omdat het wat erg moeders pot is die nooit verfijnd heeft leren koken. Maar het is allemaal niet duur. De appeltaart zou huisgemaakt zijn. Nee dus. De aardige bediening had dat wel beloofd.