Foto's van gerechten

Speciale deals

50% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

50% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant De Blauwe Hollander

De Blauwe Hollander heeft op 1 april 1979 zijn de deuren geopend, de naam “Blauwe” is een verwijzing naar de blauwe uniformen van de marinemensen die vroeger naar Indonesië en Suriname werden gestuurd om daar te blijven als permanente vertegenwoordigers van Holland.

De “Hollandse Pot” werd in de voormalige koloniën meer gewaardeerd omdat het in de tropen geen alledaagse kost was en omdat het, het verlangen naar Holland enigszins temperde.

Meer informatie over restaurant De Blauwe Hollander

Maandag /m Zondag: 12:00 tot 23:00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Blauwe Hollander

Iwan V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2019
Leuke zaak, leuke bediening, lekker eten.
Joop B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening
Ton.duivis D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
goede hollandse kost en zeer zeker voor herhaling vatbaar
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Heerlijk gegeten en met de IENS-korting ook nog eens heel voordelig.
Ricardo D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Prima gegeten. Andijviestamppot met bal gehakt was zeer smaakvol, zo ook de haring en kaaskroketjes als entree. Normaal gesproken wat aan de dure kant maar met de Iens actie een zeer aan te raden restaurant. Jammer alleen van het gebrek aan Hollandse sfeer en bediening. Doet toch wat afbreuk aan de beleving.
Maarten G.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Uitstekende prijs kwaliteit verhouding, zeker op deze locatie!
René A.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2019
We hebben met onze vriendengroep , 5 personen bij de Blauwe Hollander gegeten. Het restaurant was goed bezet en onze tafel was al gedekt voor 5 personen.
Het voorgerecht 2 tomatensoep en 3 erwtensoep was goed. Het hoofdgerecht 2 keer mosselen, 2 keer saté en 1 karbonade was redelijk tot goed. De saté was lekker en ruime portie en dat zelfde gold voor de karbonade met witlof. De mosselen echter waren wat smakeloos, de groenten waren te ver doorgekookt en lag daardoor wat slap op de mosselen. Ook proefde we weinig kruiden en de mosselen leken niet in een wittewijn gekookt te zijn. We kregen er 1 sausje bij die ook weinig smaak had. Al met al was het te eten maar niet heel erg smaakvol.
Het personeel was heel vriendelijk en voorkomend en zij zorgden voor een ontspannen sfeer in het restaurant. We zullen zeker terug komen maar gaan dan de stamppotjes proberen.
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2019
Amazing stampot!
Wilma R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Het eten was voortreffelijk. We hebben tomatensoep vooraf genomen, gevolgd door een mosselpannetje en als toetje een vlaflip. Van het huis kregen we nog een kopje thee.
Het mosselpannetje was heerlijk!! Complimenten aan de kok. De rest smaakte ook prima. De bediening was zeer vriendelijk en heel attent!!
We hebben echt genoten!
Een klein minpuntje is dat de tafels wel heel dicht naast elkaar staan, waardoor je geen privacy hebt.
Maar het is echt een aanrader om hier te gaan eten!
António D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Zeer sympathieke service. Goed eten en gezellige sfeer.
Margje Z.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
We hebben lekker gegeten en het personeel was vriendelijk.
Het zijn wel veel toeristen en ik denk dat wij de enige Hollanders waren.
maar de sfeers was goed.
Pierre G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Wij hebben hier voor 6 personen gereserveerd op 2e kerstdag. alles prima verlopen goed naar wens prijs/kwaliteit prima, ruime keuze uit lekkere gerechten, echt voor ieder wat wils. en via Iens ook nog 50% korting gekregen!
Bernard T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Lekkere typische Hollandse gerechten. Wij Komen zeker een keer terug. Bediening vriendelijk en snel! Fijne ambiance.
Su L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Excellent
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Goed eten voor een betaalbare prijs.
Weijs W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
We hadden in de buurt een afspraak dus via de Iens site gekeken waar we in de buurt van het Leidseplein een hapje konden eten. Zo bij de blauwe Hollander terecht gekomen. De inrichting is niet hip, maar ik vond het wel zo zijn charme hebben en passen bij de opzet van de Hollandse keuken. Prima "Heel Holland zingt Hazes"op de achtergrond. De pompoensoep en het vegetarische taartje waren zeer smaakvol. De veldsla bij mijn hoofdgerecht had misschien een beetje meer opsmuk kunnen krijgen. (Ik kijk nu net op de site op de menukaart en realiseer me dat ze de geitenkaas vergeten zijn (en ik ook dus)). En weer eens vlaflip gegeten. Prima en attente bediening die de tijd voor zijn gasten neemt (een echte horeca topper). Ik begreep dat de zaak net overgenomen. Over een paar maanden komen we graag met een gast uit Australië langs om die de Nederlandse keuken te laten ervaren. Punt wat ik in elk restaurant realiseer (nu dus ook weer) is dat de vegetarische gerechten in verhouding tot de vlees gerechten prijzig zijn.
Fred R.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Zonder meer lieve mensen, waarbij je je direct welkom voelt.
Paula N.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Je kunt hier goed eten voor een redelijke prijs. Bediening is aardig en we kregen bij de koffie glaasje port van het huis. Heel leuk om zo verwend te worden.
Bibi C.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Vriendelijke personeel, restaurant was sfeervol ingericht. De porties zijn gemiddeld en niet te weinig.
Henry A.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Voor de 2e keer geweest. Lekker gegeten.