De Blauwe Hoek

• Amex , Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant De Blauwe Hoek

Rutger O.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Meneer Unal van De Blauwe Hoek weet hoe het moet. Heel vriendelijk en correct personeel. Het vlees is van perfecte kwaliteit, we hebben genoten! Aan te raden voor grote eters en vleeseters. Bedankt voor de fijne avond. We komen zeker terug! Groet, Rutger
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
We hebben hier met z’n 3en gegeten en vonden het alledrie absoluut niet lekker. Daarbij waren meerdere stukken vlees niet gaar (ook de kip!), net als de friet en andere stukken vlees erg taai. We stonden met een uur weer buiten en hebben gewoon het volle pond moeten betalen
Ricardo W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
De gerechten zijn subliem voornamelijk de entrecote. Vooraf krijgt u brood met knoflooksaus gratis. De meiden in de bediening zijn erg attent. Fijne entourage, gemoedelijke sfeer en zeker voor herhaling vatbaar. De porties zijn royaal en hebben een goede prijs - kwaliteit verhouding. Een entrecote van minimaal 500 gram voor 18 euro is de juiste prijs. U krijgt er sla, rijst en patat inbegrepen. Na afloop krijgt u een lekkernij met een drankje van de zaak. De blauwe hoek is een top restaurant en een absolute aanrader. U betaald 3 euro voor een groot glas verse jus orange.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Het leuke aan de blauwe hoek is dat je snel en goed bedient wordt en de prijs heel netjes is. Er is altijd wel een plekje zonder te reserveren. Tegelijkertijd heb je het gevoel dat je echt "uit eten" bent geweest. Sfeervol restaurant. Knoflooksaus met brood vooraf is gratis. De pasta met tomatensaus en spinazie is heerlijk romig zonder dat het te zwaar is. Salade is vers en koffie is lekker. De mantu hd van mij iets minder yoghurt saus gemogen.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
De Blauwe Hoek is net buiten het centrum gelegen en je moet de locatie dus kennen om hier te belanden. Mijn tafelgenoot was hier al vaker geweest en is erg enthousiast over dit restaurant. Na het bestellen van de drankjes kregen we direct brood op tafel met een plateautje met o.a. aioli en olijven. Het brood en de smeersel waren erg lekker. Wij kozen voor een driegangenmenu en dit was prima. Het voorgerecht de soep met bonen en lamsvlees was erg lekker. Het hoofdgerecht Kofte en de bulgar heb ik wel eens beter gehad. Het dessert was een soort variant op Baklava was ook goed. De service was niet onderscheidend, maar goed. Ik vond het wel jammer dat pas bij het afrekenen vertelt werd dat er vandaag niet gepind kon worden ivm een storing.

De Blauwe Hoek is een prima restaurant, maar ik zal er niet speciaal naar teruggaan.
NitaW .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wij hebben al vaak hier gegeten maar deze keer viel het echt tegen, we waren met een groep van 11 man, 5 van ons hadden het lams stoofpotje besteld maar kregen gegrilde lam - ook lekker - daar niet van maar verre van een stoofpot, bij navraag werd gezegd dat dit stoof op zn turks was. Bijzonder jammer. rest van het eten wel ok. Service dit keer ook niet wat ik gewend was, drankjes en eten duurden erg lang. Wij hebben het dessert laten zitten en zijn elders een ijsje wezen eten.
pelikaan .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Fijn restaurant met prima eten, uitstekende prijs kwaliteitsverhouding. Geen poespas maar gewoon goed eten en een aardige en attente bediening.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het was even een tijd geleden dat we bij de Blauwe Hoek waren geweest; terwijl het toch één van mijn meest bezochte restaurants ooit is. Bij mijn laatste recensie was ik wat kritischer op o.a. de service en wat troosteloos slaatje als bijgerecht, máár... sjee! Blauwe Hoek is 'back on track'. Vanavond serieus weer zéér goed (en teveel) gegeten. Wat precies? Eén voorgerecht (een bladerdeeg spinazie/fetakaas gerecht), als hoofdgerecht had mijn partner lamskotelletjes en ik Adana Kebab (lamsgehakt). Supervers brood vooraf (altijd erg lekker), en de nodige bijgerechten: verse aardappeltjes, bulgur, sausjes, etc. Paar drankjes erbij, en dat allemaal voor slechts 52 euro. We konden niets maar dan ook niets bedenken wat niet goed was, dus lieve mensen: met zijn allen naar De Blauwe Hoek in Arnhem; zonder twijfel het beste Turkse restaurant in Arnhem, of misschien wel: dat ik ooit bezocht.
Chris A.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het is goed om voor dit restaurant te reserveren. We waren er op zaterdagavond en toen was het behoorlijk druk. Zodra je binnenloopt komt er al iemand naar je toe en wordt je een tafel gewezen. Vriendelijke bediening, die je zeker niet weg kijkt of vaak langskomt om de volgende consumptie op te nemen. Je kunt rustig je eigen tempo bepalen. Zodra je aan tafel zit komt er warm brood met sausjes en olijven. Heerlijke gastvrijheid. De kaart biedt voor elk wat wils. Heel gezellig om als vooraf een mix van koude en warme voorgerechten te bestellen. Alles smaakvol! De hoofdgerechten waren eveneens van goede kwaliteit. Het lamsvlees is absoluut top. Prima Turks restaurant!
Tjam N.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Zoals de anderen het al beschreven: vriendelijke bediening, het eten is lekker, porties zijn royaal (erg belangrijk voor een grote eter als ik). De prijs/kwaliteit/kwantiteit is perfect in balans.
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Onlangs hier na lange tijd weer wezen eten. Vanwege tijdsgebrek zijn we alleen aan een hoofdgerecht toegekomen, maar het verse brood met knoflooksaus en de soort tapenade van feta, sambal en vast nog meer ingrediënten smaakte meer dan prima. Hoofdgerecht was voor de een vis, de ander vlees. Met name het vleesgerecht was absurd veel, helemaal als je de prijs in ogenschouw neemt. Daarbij lekkere geroosterde groenten en wat bijgerechten. Smaak was prima, één van de vleessoorten had wel wat mij betreft wat sterker gekruid mogen worden.
De zaak is al een hele tijd geleden vergroot, maar we zijn er al jaren niet meer geweest en hadden het resultaat nog niet gezien. Prima gedaan met de aparte hoekjes en verhoging etc. Zeker een aanrader met een prima prijs/kwaliteit. O ja, we kregen nog koffie/thee van het huis aangeboden, maar dat hebben we vriendelijk afgeslagen omdat we daar geen tijd voor hadden. Prima service dus.
Piloo .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
De Blauwe Hoek is ons favoriete restaurant in Arnhem we komen hier al meer dan 25 jaar ! Het grote verschil met andere restaurants is de versheid van het eten, de grote porties, de superieure smaak en de enorme gastvrijheid en vriendelijkheid.
Alles is mogelijk zelfs een gerecht wat niet meer op de kaart staat wordt op wens weer gemaakt. Wij zijn al bij alle restaurants in Arnhem geweest maar komen altijd weer hier terug. De (verse) vis super gegrild is van top kwaliteit, de verse dubbel
gebakken aardappeltjes smaken super en de huisgemaakte tartaarsaus maakt het helemaal af. Geen wonder dat het in de weekenden helemaal vol is dus altijd even reserveren!
Er zijn geen restaurants in Arnhem die zo'n perfecte biefstuk serveren. Ga zo door!! Edwin en Daphne Kortebein
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Al vele vele jaren één van mijn vaste adressen in Arnhem. Erg lekker eten en de eigenaar is een vriendelijke en ervaren gastheer: ongedwongen. Ik zag in andere recente recensies wat commentaar op de service: ik herken nu helaas wel een klein beetje wat men bedoeld. Er is een jongen in de bediening die wat ongeinteresseerd overkwam in het begin en zelfs een keer geeuwend kwam uitserveren. Verder was de kwaliteit zoals altijd erg goed van ons eten. Één ding: de groene salade is wel erg basic geworden: had later spijt dat ik dat niet even had aangegeven. De salade mist wat kleur en smaak: doe er iets tomaat, komkommer en feta in, en het hele gerecht oogt dan beter.
Marlies H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Heerlijk eten! Vooral de meze (Turkse tapas) zijn echt aan te raden! Er worden ruime porties geserveerd. Het is er gezellig, je kunt er goed eten en het is niet duur.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Prima Turks restaurant zonder franje. We hebben goed gegeten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zowel het vleesgerecht als ook de vegetarische ovenschotel waren smakelijk. Bediening niet goed en niet slecht. Laag drempellig, even snel wat eten voor een prettige prijs.
Laura P.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Het was gewoon niet lekker. Te zout, te veel, te droog. De bediening was ook niet goed, lege glazen werden niet gevuld en naar het dessert werd niet eens gevraagd. Kortom erg jammer want we kwamen hier in het verleden graag.
GH43 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Eten was erg lekker. Behalve een enkel "sta-restaurantje" waar je misschien een zeer goede durum op de hand mee kunt nemen is De Blauwe Hoek voor mij het beste Turkse restaurant van Arnhem.
Ik was met familieleden waaronder tieners/jongens. Dan is behalve de kwaliteit van het eten ook de grote van de porties belangrijk :). Iedereen ging zeer tevreden en voldaan de deur uit.
Service was tip-top. Ik vond wel dat we heel dicht op andere mensen zaten, weinig ruimte dus.
BartLindeboom .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het welkom is echt aardig: broodjes met een schaaltje saus en wat onduidelijks oranje wat best lekker was. Maar wat doen die vijf (!) olijfjes in een bakje? We zijn met vier; vergissing? Nee, we zagen meer bakjes met vijf olijven naar tafels gaan.
En toch een beetje klungelig: vier drankjes bestellen, twee verkeerd brengen. Overigens snel hersteld, maar toch. Ook twee verschillende medewerkers die kort na elkaar de bestelling komen opnemen - heee hallo: heb je geen eigen tafeltjes?
Ze zijn best aardig bij De Blauwe Hoek en het eten is niet echt verkeerd, maar het kan wat professioneler bi De Blauwe Hoek.
finetaster1984 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Als we snel en goed willen eten is dit onze favoriet, snelle bediening, lekkere gerechten, alles vers, heerlijk brood vooraf, De gegrilde Zeebaars is de favoriet, ook de bladerdeeg met Fetakaas en spinazie is altijd goed, echt waar voor je geld, niet duur, wel goed, en daar zijn er niet zoveel van...
Bert53Hem .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Als we in Arnhem zijn voor een Schouwburgbezoek, vinden we dit een leuk restaurant om te bezoeken. Prijs/ kwaliteit vinden we oké en - klein maar fijn qua ruimte - heeft ook wel wat. We zijn nog nooit (zwaar) teleurgesteld naar buiten gekomen.