De Blaauwe Kamer

Blaauwe Kamer 14 6702 PA Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Blaauwe Kamer

Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer heeft zijn naam te danken aan de historie van de Steenfabriek die toentertijd al de naam De Blaauwe Kamer droeg. Vanaf 1900 bakte men hier zo’n 500.000 stenen per week. Ons restaurant diende hierbij voor de droogkamers waar de bakstenen ter drogen werden gelegd. Er zijn nog steeds een hoop restanten te vinden van de Steenfabriek in het gelijknamige natuurgebied De Blauwe Kamer.

Het natuurgebied is op natuurlijke wijze hersteld en dient nu als een prachtig wandelgebied met een grote diversiteit aan diersoorten en een trekpleister voor vogelspotters. Een bezoek aan ons restaurant is ideaal te combineren met een wandeling of fietstocht. Ook hebben we aan de kleine eters gedacht. Zo hebben kinderen bij ons een ruime keuze uit gerechten en kunnen ze tijdens het wachten lekker spelen in de kinderspeelruimte. Dineren bij Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer is een culinaire verwennerij midden in de natuur.

Meer informatie over restaurant De Blaauwe Kamer

Dagelijks 10.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Blaauwe Kamer

Marie-José H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Goede prijs kwaliteit verhouding, gevarieerde menukaart, goed uitziende gangen en vriendelijk personeel.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
We hebben heerlijk gegeten.
De bediening erg vriendelijk!
Wij zaten heerlijk bij de open haard. De “zaal” vind ik wat groot en gehorig.
We zijn hier al verschillende malen wezen eten. Al verschillende gerechten gehad, allemaal even lekker ! ????
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Goede sfeer en leuk personeel,Lekker eten en mooie inrichting!
H. D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Heerlijk gegeten!!
wj V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
We hadden een heerlijk plekje bij de open haard, en het eten was gewoon goed.
Locatie is prachtig, vooral in de zomer, voor het uitzicht.
Jo V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijke zelfgemaakte erwtensoep gegeten en een geweldige pannenkoek.
Bediening en sfeer heel prettig. Goede prijs/ kwaliteit. Komen hier vaker
Werner V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Supervriendelijke bediening en zeer lekkere maaltijd voor een goede prijs. Werner uit Schoten (B) ????
Brenda F.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Heerlijk gegeten, fijne bediening!
Rosalie D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Zeer vriendelijke bediening!
Sebastiaan W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
De steengril was prima, vlees was lekker en de prijs zeer goed. De frietjes wat aan de slappe kant. Het broodje vooraf kunnen ze beter achterwege laten. Niet vers, niet even opgewarmd en de smeerseltjes kwamen overduidelijk uit een potje en waren niet lekker. Erg zonde, want het is toch de binnenkomer en hoe moeilijk is het om zelf vers een aioli, een tapenade en een kruidenboter te maken.
Service verder prima: vriendelijk en snel. Wel wat moeite met de koemelkallergie maar met wat doorvragen toch goedgekomen. Helaas geen vervangende sausjes gekregen, ik moest het maar doen met de zoet-zure chilisaus die als enige koemelkvrij was.
Marlieske S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Gevarieerd en origineel menu. Mooie locatie ook.
Toon F.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij komen vaak op zaterdagmorgen, met mijn schoonmoeder zij en wij verheugen zich op het uitje naar de blauwenkamer.
Zij wordt hartelijk welkom binnen gehaald, door de gezellige en vriendelijke ober.
Niks te veel voor de ober, als wij brood met kroketten bestellen, adviseer hij ons ook eens een keer met patat te nemen.
Wat mijn vrouw en schoonmoeder heerlijk vonden.
Ook de blauwe Kamer uitsmijter, kan je kiezen ham i.p.v. kaas.
Wij komen uit Arnhem en vinden het geweldig de service en betaalbaar en goed eten.
Wij hopen nog vaak te mogen komen.
Daphne D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Gisteren uit eten geweest bij dit sfeervolle restaurant. De kaart biedt vele innoverende, nieuwe smaken en creaties maar ook vertrouwde opties. Ik had zelf een heel smakelijke curry met bijvoorbeeld quinoa. Hoofdgerechten worden geserveerd met friet en salade. Porties zijn precies goed. We zullen binnenkort zeker terugkeren om de nieuwe kaart die per oktober in zal gaan te proberen. Dit restaurant is zeker een aanrader.
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heerlijk geluncht! Ook bij het herfstweer van vandaag lekker op overdekte terras gegeten.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
28/08/17 geweest. Voor lunch en diner.
Beide waren gewoon heel goed. Prijs kwaliteit uitstekend, prima bediening en uiteraard niet te vergeten het prachtige terras.
Voor ons een reden om zeker nog een keer terug te gaan
H V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Erg vriendelijk personeel.heel behulpzaam..
Corry F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Geweldig restaurant in een prachtige omgeving ..leuke bediening en vriendelijk ..
Riana B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Goede prijs kwaliteit verhouding. En een mooie plek om te genieten.
Alex D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Op woensdag 16 augustus op onze trouwdag opnieuw bij Panorama restaurant De Blaauwe Kamer gegeten. Het eten: Hoofdgerechten Varkenshaas, Schnitzel en de nagerechten Soes XL en Aardbeien Royal hebben voortreffelijk gesmaakt. Wij komen regelmatig terug. Het eten is niet alleen heel smakelijk, maar ook de bediening en entourage bevalt ons uitstekend. Een aanrader voor iedereen, die wil gaan genieten.
Ariane S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij de Blauwe Kamer in Wageningen !! Altijd gezellig en goed.. prachtige omgeving en nu met een prachtig nieuw terras.