De Blaauwe Kamer

Blaauwe Kamer 14 6702 PA Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Blaauwe Kamer

Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer heeft zijn naam te danken aan de historie van de Steenfabriek die toentertijd al de naam De Blaauwe Kamer droeg. Vanaf 1900 bakte men hier zo’n 500.000 stenen per week. Ons restaurant diende hierbij voor de droogkamers waar de bakstenen ter drogen werden gelegd. Er zijn nog steeds een hoop restanten te vinden van de Steenfabriek in het gelijknamige natuurgebied De Blauwe Kamer.

Het natuurgebied is op natuurlijke wijze hersteld en dient nu als een prachtig wandelgebied met een grote diversiteit aan diersoorten en een trekpleister voor vogelspotters. Een bezoek aan ons restaurant is ideaal te combineren met een wandeling of fietstocht. Ook hebben we aan de kleine eters gedacht. Zo hebben kinderen bij ons een ruime keuze uit gerechten en kunnen ze tijdens het wachten lekker spelen in de kinderspeelruimte. Dineren bij Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer is een culinaire verwennerij midden in de natuur.

Meer informatie over restaurant De Blaauwe Kamer

• Kom je met de auto?
    Met de auto: N225 richting Wageningen: onderaan Grebbeberg rechtsaf de Grebbedijk oprijden. Eerste afslag rechts de dijk af, deze weg volgen tot het informatiecentrum. Hier kunt u parkeren.
  • : Direct gelegen aan het restaurant

Dagelijks 10.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Blaauwe Kamer

Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Heerlijk gegeten, de porties zijn ruim, gezellige en goede service en wat een geweldig uitzicht op het panorama terras.
Prijs/kwaliteit zeer goed.
Een echte aanrader!!
Johanna V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Zaterdag zaten we in de zon op het tjokvolle Panoramaterras, waar we vlot bediend werden en genoten van een heerlijke lunch. Echt genieten!!!
Thea P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Op zondag 30 september j.l. waren bij de Blaauwe Kamer te gast voor een high-tea. Het was geweldig ! Zowel de hapjes, alsmede de ambiance en het uitzicht ! Ook de bediening was erg vriendelijk. We komen zeker terug.
Mirjam G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
heerlijk eten en een mooie uitkijk op de liefelijke hertjes . Genoten met ons gezin bestaande uit 4 pubers.
Een aanrader!
123jans H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Gezien de recensies en de ligging er voor gekozen om wat te gaan eten bij de blaauwe kamer. Helaas was dat voor ons een domper, de geserveerde sla had duidelijk te lang gestaan, smakeloos en er zat nog zand in.Snitsel was droog en de friet koud toen we eraan begonnen.Al met al viel ons dit tegen.Toen we dit kenbaar maakten werd er jammer genoeg niet erg professioneel op gereageerd.Tafels waren wel allemaal bezet en de bediening was verder prima.
Vervelend om te horen dat uw diner niet naar wens is geweest, onze excuses hiervoor. Wellicht kunt u even contact met ons opnemen via info@deblaauwekamer.nl. We willen dit uiteraard graag goed met u oplossen.
Bedankt alvast voor de reactie.

Update: fijn dat we het zo met u kunnen oplossen. We horen graag nog even de tijd en datum voor een afspraak.
Aline V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Samen met onze kinderen heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Tijdens het eten genoten van het mooie uitzicht.. De kinderen hebben zich goed vermaakt in de speelkamer.
Bertus P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
De bediening was gewoon erg goed en het eten voortreffelijk!
Bets P.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
We zijn met onze kinderen en kleinkinderen wezen lunchen.De lunch was voortreffelijk en het bedienend personeel was uitstekend.Daarnaast is het een mooie accomodatie met een heerlijk uitzicht.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Broodje bij de salade was uitgedroogd. Te veel gebruik van honing zowel in de salade als het broodje brie met honig en noten. De rauwkost bij het brood zag er uit of het er zo opgekwakt was. Al met al hadden we er iets meer van verwacht.
Geke H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Vandaag van een high te genoten. Heerlijk eten en goede/aardige service. Voor herhaling vatbaar.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Een mooie plek om uit eten te gaan in zomer maanden. Het eten is goed en de ambiance gezellig.
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Eten was best!! Jamer dat ei en soep nagenoeg koud waren!
Dus het was best maar niet geweldig.
DJ P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Geweldig uitzicht en een goede, prettige inrichting die ook geschikt is voor grote gezelschappen zonder dat het ongezellig wordt. Het eten was prima. Zeker niet slecht, maar ook nergens bijzonder. We moesten wel erg lang wachten op ons eten. Kwart voor zes binnen en pas om kwart over negen naar buiten. Dat is een lange doorlooptijd voor een eenvoudige maaltijd. Ook één portie frites voor acht personen neerzetten en de volgende portie vergeten verdient geen schoonheidsprijs.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Wat een prachtig uitzicht vanuit het restaurant en terras. Geweldig! Midden in de natuur aan de rand van een natuurreservaat. Erg vriendelijk personeel. Hond mocht mee en kreeg zelfs wat er en hondenkoekjes, wat een service!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
We zaten op een zeer donker plekje, erg ongezellig, achter donkere schermen. Je moet in het weekend er rekening mee houden dat dit meer een locatie is voor groepen die de serre afhuren.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Wij hebben het positief ervaren om hier te eten, wel erg jammer dat als je van de Diner Jaarkaart gebruik wil maken blijkt dat zij hiermee gestopt zijn (wel wetende dat 2 weken hiervoor hier wel gebruik van gemaakt kon worden) met als reactie dat dit op de site staat maar helaas niet te vinden op deze site.
Met vriendelijke groet,
J.van Alfen
Sophie S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Op tweede Pinksterdag hebben we hier met ons gezin heerlijk geluncht. Het was gezellig druk (blij dat we een tafeltje voor 4 hadden), maar dat ging niet ten koste van de snelheid en de goede bediening. Broodjes waren erg lekker en ook de soep smaakte prima. Prijs vonden we gunstig voor een lunch. Het uitzicht is geweldig! Verder is het leuk te combineren met een wandeling in de mooie omgeving.
Cellist .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Tweede pinksterdag hadden wij , groepje van vier, gereserveerd om te lunchen. Bedroevende slibtong met salade. Het werden twee uitgedroogde visgraatjes en de bijbehorende salade werd ook na een tweede verzoek niet geserveerd. De wachttijd was ook al enorm.
Hier komen wij niet meer!
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Eerste Pinksterdag was er alleen een 3-gangen buffet. Er was voldoende keus en er werd regelmatig aangevuld. Prima, geen klachten. Het aanbod is zo'n beetje de hele (a la carte) kaart van het restaurant voor Euro 29,50 p.p. Ontvangst en bediening heel goed en vlot.
kees F.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Door defecte afwasmachine te lang wachten op hoofdmenu.
Verder gezellig en redelijk eten prijs-kwaliteit...