De Blaauwe Kamer

Blaauwe Kamer 14 6702 PA Wageningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Blaauwe Kamer

Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer heeft zijn naam te danken aan de historie van de Steenfabriek die toentertijd al de naam De Blaauwe Kamer droeg. Vanaf 1900 bakte men hier zo’n 500.000 stenen per week. Ons restaurant diende hierbij voor de droogkamers waar de bakstenen ter drogen werden gelegd. Er zijn nog steeds een hoop restanten te vinden van de Steenfabriek in het gelijknamige natuurgebied De Blauwe Kamer.

Het natuurgebied is op natuurlijke wijze hersteld en dient nu als een prachtig wandelgebied met een grote diversiteit aan diersoorten en een trekpleister voor vogelspotters. Een bezoek aan ons restaurant is ideaal te combineren met een wandeling of fietstocht. Ook hebben we aan de kleine eters gedacht. Zo hebben kinderen bij ons een ruime keuze uit gerechten en kunnen ze tijdens het wachten lekker spelen in de kinderspeelruimte. Dineren bij Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer is een culinaire verwennerij midden in de natuur.

Meer informatie over restaurant De Blaauwe Kamer

Dagelijks 10.00 - 22.00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Blaauwe Kamer

Helen V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Eten was best!! Jamer dat ei en soep nagenoeg koud waren!
Dus het was best maar niet geweldig.
DJ P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Geweldig uitzicht en een goede, prettige inrichting die ook geschikt is voor grote gezelschappen zonder dat het ongezellig wordt. Het eten was prima. Zeker niet slecht, maar ook nergens bijzonder. We moesten wel erg lang wachten op ons eten. Kwart voor zes binnen en pas om kwart over negen naar buiten. Dat is een lange doorlooptijd voor een eenvoudige maaltijd. Ook één portie frites voor acht personen neerzetten en de volgende portie vergeten verdient geen schoonheidsprijs.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Wat een prachtig uitzicht vanuit het restaurant en terras. Geweldig! Midden in de natuur aan de rand van een natuurreservaat. Erg vriendelijk personeel. Hond mocht mee en kreeg zelfs wat er en hondenkoekjes, wat een service!
A. V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
We zaten op een zeer donker plekje, erg ongezellig, achter donkere schermen. Je moet in het weekend er rekening mee houden dat dit meer een locatie is voor groepen die de serre afhuren.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Wij hebben het positief ervaren om hier te eten, wel erg jammer dat als je van de Diner Jaarkaart gebruik wil maken blijkt dat zij hiermee gestopt zijn (wel wetende dat 2 weken hiervoor hier wel gebruik van gemaakt kon worden) met als reactie dat dit op de site staat maar helaas niet te vinden op deze site.
Met vriendelijke groet,
J.van Alfen
Elst1997 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Op tweede Pinksterdag hebben we hier met ons gezin heerlijk geluncht. Het was gezellig druk (blij dat we een tafeltje voor 4 hadden), maar dat ging niet ten koste van de snelheid en de goede bediening. Broodjes waren erg lekker en ook de soep smaakte prima. Prijs vonden we gunstig voor een lunch. Het uitzicht is geweldig! Verder is het leuk te combineren met een wandeling in de mooie omgeving.
Cellist .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Tweede pinksterdag hadden wij , groepje van vier, gereserveerd om te lunchen. Bedroevende slibtong met salade. Het werden twee uitgedroogde visgraatjes en de bijbehorende salade werd ook na een tweede verzoek niet geserveerd. De wachttijd was ook al enorm.
Hier komen wij niet meer!
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Eerste Pinksterdag was er alleen een 3-gangen buffet. Er was voldoende keus en er werd regelmatig aangevuld. Prima, geen klachten. Het aanbod is zo'n beetje de hele (a la carte) kaart van het restaurant voor Euro 29,50 p.p. Ontvangst en bediening heel goed en vlot.
kees F.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Door defecte afwasmachine te lang wachten op hoofdmenu.
Verder gezellig en redelijk eten prijs-kwaliteit...
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Als voorgerecht knoflook gamba’s met mihoen smakeloos. Als hoofdgerecht tournedos medium en doorbakken gekregen en ook tournedos gekregen maar als 4 puntjes . Mijn vrouw had stoofpaling die te dik was dus niet gaar . Dessert maar niet genomen voor teleurstelling . Eens en nooit meer !!!
Beste heer Voormeer, hartelijk dank voor uw bericht, wij betreuren het zeer om te vernemen dat uw 2e ervaring met De Blaauwe Kamer nu niet goed bevallen is. Graag komen we met u in contact om de details van uw bezoek te bespreken en zodoende kunnen we u een passende compensatie aanbieden om u na de lunch ook te overtuigen van onze diner kwaliteiten. Indien u hier voor open staat verzoeken wij u even een email met uw gegevens te sturen naar info@deblaauwekamer.nl. Met vriendelijke groet, Team De Blaauwe Kamer
Primo D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
2 jaar geleden geweest en nu weer i.c.m. familiebezoek, gezellig restaurant zonder te veel poespas, waar krijg je nog lekkere verse groenten die ook echt nog naar de groenten smaken. prijs kwaliteit is goed.
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
erg goed komen zeker terug
wim K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Vis was niet vers gebakken en droog..
Geurie P.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
zeer goed, netjes.
vriendelijke bediening en correct tegen gasten
Jannet D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
prima sfeer en prachtig uitzicht
Tamara V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk eten, door drukte in de keuken lieten onze hoofdgerechten erg lang op zich wachten, maar dat kwamen ze netjes melden en we kregen een drankje van het huis. Top service, zeer gastvrij! Wij komen zeker nog terug.
Daniel .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
We zijn met ons gezin gaan eten. Een biefstuk (tweede was wel netjes medium rare) en een saté spies van kippendijen. Goede smaak en kwaliteit. Aanwezigheid van speelkamer en speelgoed een mooie plus. Nette bediening.
Annie V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Ongelofelijk hoe goed we werden bediend in zo’n vol restaurant met enkele groepen.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
een goed restaurant op een mooie locatie; gezellige en vlotte bediening. De menu kaart is gevarieerd met voor elk wat wils en niet onbelangrijk, de hoeveelheden zijn ruim bemeten van zowel voor-, hoofd- als nagerecht.
Al meerdere malen gegeten en wij komen er zeker nog een keer terug.
Mees V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Prima service, goed geregeld, mooie locatie en lekker gegeten en gedronken. Bediening en ontvangst waren ook goed. Was ook leuk om de herten buiten langs het restaurant op te zien lopen.