De Blaauwe Kamer

Blaauwe Kamer 14 6702 PA Wageningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Blaauwe Kamer

Dagelijks 10.00 - 22.00 uur

• Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Fendi D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Weer genoten! Leuke sfeer, heerlijke gerechten. Aardige bediening. Kortom een ontspannen en gezellige avond met een goede prijs/kwaliteit .
Primo D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Afgelopen woensdag hier heerlijk met zijn viertjes gegeten. Wat een gezellig restaurant en een fijne bediening. Je voelt je hier echt gast. Het eten is voortreffelijk en omdat wij grote eters zijn hebben we extra frites en salade na besteld zonder kosten, waar zie je dat nog, het werd echt super snel geserveerd. Alleen maar lof voor dit restaurant met oprecht gezellige bediening en goed verzorgd eten. Wij komen hier graag terug.
M H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Betreft bezoek aan uw restaurant op 4 oktober 2016.

Goede morgen lieve mensen van Restaurant De Blaauwe Kamer,

Het kost me geen enkele moeite een recensie te schrijven….Mijn vrouw en ik hebben vele restaurants en eetgelegenheden leren kennen, maar…………..uw restaurant voldoet aan alles wat men zich wenst. Prima parkeergelegenheid. Mooie gastvrije entree met zeer nette en schone toiletten, alvast een 10 daarvoor. Binnen 3 mogelijkheden je te laten verwennen. diners. de lunch en heerlijk buiten, met een uitzicht op de reeën en karpers waaaaauuuwww en een prachtig stuk natuur ook de wandelroute achter de Blaauwe Kamer is een must
Dan het bedienend personeel….. die ons op een gewaardeerde manier bediende…zalige boerenpannenkoek en een met kaas en ananas , ook al een feestje op zich, de pannenkoek bleef op het bord liggen en dreef niet vanzelf naar de hongerige mussen die al zaten te loeren op een stukje….Nee het laatste stukje ging op!
Mijn vrouw maakte me er op attent dat er ook een speelkamer voor de kinderen was….dus de nieuwe eigenaars verdienen voor de Panorama Restaurant De Blaauwe Kamer ruim een 10. Iedereen zal zich bij jullie thuis voelen. En ten slotte , uw prijzen zijn voor elke knip!!!

Bedankt dat we jullie gasten mochten zijn

Volgende keer komen we een heerlijk diner bestellen en opeten
Mijn cijfer is een 10

Met vriendelijke groet,

Fam.Hardorff
Vivel .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Na een fijne wandeling geluncht op een heerlijke plek! Zowel binnen als buiten een fijne plek om te zitten en ruime keus uit de kaart. Fijne bediening die mee dacht ivm allergie. Zeker voor herhaling vatbaar!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Woensdag gegeten bij de blaauwe kamer. Ontvangst was prettig en de bediening professioneel. De vissalade, kinderpannekoek en bol met zalm voortreffelijk en meer dan voldoende. Van de omgeving hebben we genoten. Mijn kleinzoon heeft zich ook prima kunnen vermaken in de speelkamer en kreeg wat brood om de vissen bij het terras te voeren. Ondanks de drukte werden onze vragen over de omgeving en het pand (voormalige droog kamers van de steenfabriek) vriendelijk beantwoord. Prijs - kwaliteit verhouding was prima. We komen zeer zeker weer terug.
Joost_en_Marlies .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk op het terras genoten van onze gift for you voucher.
Diner voor twee, hierbij mochten we een keuze maken uit de kaart. (geen vast menu gelukkig) Het was allemaal erg smakelijk en voldoende. De ober maakte het plaatje voor ons af met een iets wat eigentijdse humor.
Inge P.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Omgeving en ambiance prachtig, maar de high tea was ronduit teleurstellend... Een etagaire die recht uit de koelkast kwam met een paar ontdooide diepvrieshapjes. Écht niet lekker. Scones smaakten droog en ipv clotted cream een schaaltje ingezakte slagroom erbij.
Voor de prijs die je ervoor betaalt en de verwachting die het restaurant schept, is het een ontzettende domper!
Truus S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Een gewone maandagmorgen, en een feest om hier te lunchen. De salade en broodjes heerlijk, de bediening vriendelijk en het uitzicht mooi. Hier gaan we vaker heen.
Johanvoorthuizen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Dinsdag 16-8 hier gegeten met de familie.
Wij hebben het 3 gangen steengrillmenu op en de kinderen frietjes met een kroket geserveerd in een taxi wat ze mee mochten nemen naar huis.
Voorgerecht carpaccio lekker en goed op smaak, vissalade rijkelijk gevuld en misschien iets teveel voor een voorgerecht.
Hoofdgerecht steengrillen 3 stukken vlees en vis, meer dan voldoende gehad en zelf kunnen bereiden (erg leuk)
Dessert heerlijke aardbeien gehad met het warme weer
Locatie is prachtig met hertjes in de tuin. Service uitstekend en prijs/kwaliteit super.
We komen hier snel weer terug!
Marloes R.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Via Google ben ik bij dit restaurant terecht gekomen omdat ik graag heerlijk wilde lunchen op een bijzondere locatie voor mijn verjaardag. De locatie is werkelijk prachtig. Het interieur is modern en alle faciliteiten zijn aanwezig.

Alleen we vonden de bediening echt slecht. Ieder personeelslid had een eigen wijk en ze namen de bestelling op door dit te noteren op een blaadje. We miste het elektronisch systeem waardoor alles veel sneller gaat. Toen we drinken bestelde wist mijn man nog niet wat hij wilde eten. Pas na een half uur kwam er iemand terug om dit opnemen nadat we 3 medewerkers hadden aangesproken. De eerste zei dit is mijn wijk niet. De 2e zei ik kom zo terug. Het personeel liep ook met lege handen door zonder de vuile servies van de diverse tafels mee te nemen. Er liep genoeg personeel rond. Alleen er zat geen systeem in.

De late machiato was gewoon koud en toen ik dit zei had ze wel haar excuus aan geboden. Bij de volgende zei ze dat deze warm was en dat klopte ook.
We hadden beide de blauwe kamer besteld. Je kreeg 2 sneeën brood een met een zeer goede kroket en een met een spiegel ei met kaas er onder. Er zat ook een kopje tomaten soep bij. Echt heerlijk eten. Jammer dat dit ook pas erg laat werd bezorgd.

Na afloop ging mijn man afrekenen. Blijkt dat ze de koude machiato plus 2 koffie die we niet hebben genuttigd ook in rekening hebben gebracht. Wat een aanfluiting!!

We vroegen ons echt af hoe dit restaurant is als het tot de nok gevuld is. Nu zat enkel het terras vol en een paar tafels binnen. We willen dit restaurant nog wel een kans geven omdat het eten echt goed is. Om ons heen werd er met veel smaak gegeten en alle borden waren leeg.
Dajo R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Vandaag uitstekend gegeten. De locatie en inrichting vallen in positieve zin op! Zeer mooie inrichting met een ronduit spectaculair uitzicht.

Eten is niets op aan te merken. De gerechten zijn ronduit goedkoop te noemen. Een carpaccio is slechts €6.50. Een 3-gangenmenu met steengrill als hoofdgerecht (300 gram vlees op een persoonlijke steen) kost nog geen €20.00.

De bediening is OK, maar met name de vrouwelijke bediening mag wat vlotter, niettemin toch in orde.

Het grootste minpunt is misschien dat het restaurant "nogal" uit de route ligt en dat is een understatement. Eerst een heel stuk dijk, daarna een weggetje betonplaten en dan ergens achter een bosje ligt een soort weggetje langs een obscuur ogende fabriek wat leidt naar het parkeerterrein. Eenmaal binnen merk je daar echter niets meer van,
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
De Blaauwe Kamer werd door ons bezocht als tussenstop tijdens wandeling Rhenen-Rhenen via de Kromme Rijn dijken, na het overvaren. Een prachtige locatie met weids uitzicht. Restaurant is een prima lunch adres met een relaxte gastvrije benadering van de gasten. Veel horeca gelegenheden kunnen hier nog van leren !!! De lunchkaart is uitgebreid. Een topper is de royale toast met kippenlevers en niet te vergeten de eveneens royale Zalm bol. Deze keer eens het 12 uurtje geprobeerd . Dit houdt in ... uitsmijter kaas ( 1 ei),uitstekende en goed gevulde coquette en een mini kopje tomatensoep. Helemaal niets op aan te merken en zeker `` waar voor je geld``. Kortom voldoende energie tegen een zeer betaalbare prijs voor de 2e etappe. Bij de volgende wandeling komen wij zeker terug.
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prachtige locatie! Onhandige (vrouwelijke) bediening, wie had er wat besteld? Was niet duidelijk. De voorgerechten zagen er mooi uit en smaakten prima. De kipcocktail met ananas en mandarijn was ook lekker, alleen zat er geen ananas en mandarijn in..... De champignons uit de oven waren ook fantastisch. De meeste hoofdgerechten waren prima. De biefstuk was echter taai en de stroganoffsaus erg overheersend, niet alleen qua smaak maar ook qua hoeveelheid. De biefstuk was niet meer te zien. De toetjes waren erg lekker en leuk en er werd leuk op een jubileum ingespeeld!
Annetenloek .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
26 Juni 2016 een groepsdiner (menu 5 en 6) gehad in De Blaauwe Kamer. 14 Personen hebben genoten van een heerlijk diner dat met perfekte timing en fijn persoonlijk contact werd opgediend. Zou je echt iets te zeuren willen hebben dan kun je zeggen dat de kersen bij het dessert wat warmer hadden mogen zijn, maar een kniesoor die daarover zou vallen. Maar vandaar wel de 8 i.p.v. een hoger cijfer.
Meteen maar weer gereserveerd voor dinsdag 1 november !!!
Albertans .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Lekker lunchen bij de Blaauwe Kamer.
We vierden mijn verjaardag met een lekkere en gezellige lunch bij de Blaauwe Kamer. Ik had voor een Italiaans buffet gekozen. Soep vooraf en een grote variatie gerechten,waarvan ieder kon nemen wat hij of zij lekker vond. Als toetje nog ijs met kersen en slagroom. We hebben er met twintig mensen van genoten en werden voor de drankjes bediend door een prettige ober. Voor herhaling vatbaar!
Liza B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik ben samen met miin man in april wezen dineren.Ik had een dinerbon gekregen en die kon ik hier gebruiken.Het was voor het eerst,maar niet voor het laatst.We hebben ontzettend genoten van de malse carpaccio,biefstuk en kalfsentrecote.Het was super lekker.Vanavond hopen we te gaan steengrillen.We zijn benieuwd.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We hebben hier al meerdere keren gegeten. Maar gisteren was er een lopend buffet met muziek.
Het buffet was heerlijk.Voor een ieder wat wils. Heerlijke salades , vis-en vleesgerechten. en dan ook nog veel warme happen. Al met al weer heerlijk gegeten. Het personeel is vriendelijk . Niets op aan te merken. We komen zeker nog eens terug, nog ff sparen :) .
Petra I.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Beetje oubollige setting, ongezellig.Veel lawaai, bediening praat hard, te hard. en erg duur broodje, : donkerbruin grofje met gesmolten plakken brie. Nauwelijks extra groente etc erbij.
Viel erg tegen voor de prachtig ligging.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Een erg leuke ervaring. Het deed me denken aan de Beierse restaurants met een 'gutburgerliche' keuken. Ik at een zeer royaal bord charcuterie met wildzwijnpate, hertenkamp en pastrami, vervolgens een sappige kalfssucade met gegrilde groenten en een geweldige Engelse chocolate pie met toffeesaus. Onderwijl hadden we uitzicht op de Rijn en het omringende natuurgebied. We hebben echt genoten.
Lientje78 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Onlangs heerlijk met met mijn vriend wezen eten bij de Blaauwe kamer. We kregen een leuk tafeltje bij de openhaard. Het was druk, maar de service was ondanks dat helemaal prima! We gingen voor het 3-gangen keuzemenu. Mijn vriend had de rilette van zalm, lekker smeuïg, en ik de vissalade, met lekker veel vis en een top dressing (wel veel brood erbij voor een voorgerecht trouwens). Als hoofdgerecht had hij de kalfssuccade, super, en ik de Veluwse blonde biefstuk, mals! Als nagerecht hadden we allebei de XL soes, yum! We zijn blij dat we deze plek hebben ontdekt en komen zeker snel terug!