Over restaurant de Beurs

Voel je welkom

In dit gastvrije restaurant gaat het om een ding: genieten. Je voelt direct dat jij als gast in het middelpunt staat. Uit de keuken komen de lekkerste gerechten. Wat een heerlijke middag of avond!

Meer informatie over restaurant de Beurs

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 10:00 - 17:00

Markus S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Leuk zondag ochtend ontbijt, Service heel vriendelijk en binnen mooie decoratie , niet te veel, dus relaxing en niet druk.
Zeker eens weer ontbijt hier !
Karinboon1964 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
All over prima en lekker. Bediening zeer vriendelijk. Locatie erg gezellig aan het water. Prettige sfeer. Heerlijke cheesecake.
Gideonse .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
heel leuk eettentje, gezellig terras, mooi uitzicht, leuke bediening en bovenal heerlijke koffie.
Ook een zakje vers gebrande koffie bonen gekocht voor thuis, heerlijk!
Erika B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Tijdens een wandeling door Schiedam kwamen we uit bij dit restaurantje om even een heerlijk bakje koffie te drinken en een broodje te eten.
We waren blij verrast. Echt zalige koffie en leuk verzorgde lunch. Prettige bediening.
Taniherb .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Zeker aan te raden. De lunch was eenvoudig, maar goed.
Leuk om daar te zitten. Leuke plek ook in Schiedam.
Voor herhaling zeker vatbaar.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Alles was lekker, en alles werd ook met veel plezier voor ons neergezet!
Tel daar de vriendelijke en warme bediening bij op plus het mooie uitzicht en dan kom je inderdaad op de hoogste score uit..
Catrinaj .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
High tea voor de 16e verjaardag van mijn dochter, met zes meiden genoten van heerlijke cheesecake, scones, chocolaatjes, hartige broodjes, erg leuk, zeker een aanrader.
Mlagendijk .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdag geluncht met een groep bij de Beurs. Het eten was krap aan,maar wel lekker.De bediening was ver onder de maat, chagrijnig. Kunnen ze geen grote groepen aan? Locatie wel goed.
AnneliesPleitZappey .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Omdat ik een goede ervaring had met een high tea bij de Beurs, had ik voor 4 personen een high tea gereserveerd. Bij aankomst waren alle tafels binnen nog niet opgeruimd en toonde het anders zo sfeervolle restaurant rommelig. Omdat het prachtig weer was, namen we plaats op het terras en genoten van het uitzicht op de historische haven van Schiedam. Al snel kregen we een potje groene thee. Niet heel bijzonder maar wel lekker. Als eerste kregen we scones die goed van smaak waren maar niet helemaal gaar. Vervolgens kregen we een plateau met wat koude hartige sandwiches en zoete gerechten. De sandwiches waren heerlijk. Ook de zoete gerechten waren smaakvol. Minder fraai vond ik de grote chocolade muffins die in twee helften waren gesneden. De potten thee werden op ons verzoek aangevuld maar de soep werd vergeten waardoor de balans tussen hartige en zoete gerechten volledig verstoord werd. Daardoor werd het zoet veel te overheersend en ging ons dat zelfs tegenstaan. Een deel hebben we dan ook laten staan. De soep hebben aan het eind van de high tea alsnog gekregen en als goedmakertje kregen we tijdens het wachten wat bitterballen. De heerlijke warme hartige gerechten waardoor de high tea zo mooi in balans was, bleken niet meer tot de high tea te behoren. Kortom, de high tea viel tegen. De eerlijke excuses van de gastheer dat hij weinig had geslapen door de bruiloft van de vorige dag, was een schrale troost.
RichardEvelien .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wij hebben vrijdag 02-10-2015 of trouw diner en feest gehouden bij De Beurs en het was in 1 woord GEWELDIG! Wij hebben met 43 man gegeten, alles was goed op smaak en meer dan voldoende, wij kregen dan ook van alle gasten de complimenten over het eten.

Aansluitend het feest voor zo'n 80 man, wat ook echt, mede door de mensen van de beurs, een super gezellig feest was. Echt een top avond om nooit te vergeten.

De Beurs zelf is gelegen op een hele mooie locatie in hartje Schiedam.
Wij zullen De Beurs dan ook aan iedereen aanraden!
Marrie52 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Voor de lunch namen we kroketten/brood en uitsmijter/ham/brood. Het eten was lekker, maar er werd geen boter geserveerd, brood was prima. Kroket had lekker korstje en goede vulling, maar waarom zit er zo weinig smaak aan? Of geef er een heel lekkere mosterd bij, niet de smakeloze die ik kreeg. Hoewel er enkele lovende recensies staan over de bediening, hebben wij een andere mening. De twee medewerkers waren niet te bekennen of keken, bij het doorlopen van de zaak richting terras of keuken, naar de grond; in ieder geval niet naar hun klanten. We hadden er genoeg van, na 10 minuten op een medewerker 'wachten' of aandacht proberen te trekken om nog een afsluitende koffie te nemen. En toen een van de twee bij de kassa stond er meteen naast gaan staan om af te rekenen. Wij hebben daarna heerlijk koffie gedronken aan de overkant in de bij (de nieuwe vestiging van) de bibliotheek.
0tamara0 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Leuk restaurant op een top locatie!! Ik kom hier zeker terug voor de gezellige sfeer en de goede service. Ik was niet heel erg weg van het dineren hier. Maar dat is een tijd geleden en misschien is dat nu veranderd. De lunch daarentegen is erg lekker en ze zijn niet zuinig.
Altolisa .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Op 10 juni 2015 heb ik geluncht bij de Beurs. Ik had hen gevonden doordat ik op biologisch lunchen had gezocht op het internet. Er kwamen meerdere restaurants in Schiedam naar boven maar zij vielen op door hun originele menukaart. Een broodje uitsmijter is niet zo mijn ding. Ik heb een heerlijke salade gegeten van gemengde sla met rucola, een frambozendressing, geitenkaas en groene linzen. De combinatie met groene linzen vond ik verrassend en het smaakte heerlijk. Ik zou deze lunchroom bij iedereen aanbevelen. Het eten is niet alleen goed, maar ook nog eens met respect voor mens en omgeving bereidt. Daar scoor je bij mij punten mee. Ik was tevreden met de prijs-kwaliteitverhouding. Het was er gezellig en de bediening vriendelijk en vlot.
Suzanne M.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Gegeten met de Rotterdampas de tapas grill. Het was heerlijk, genoeg te eten en het toetje was ook lekker. Een echte aanrader
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Hier bij toeval terecht gekomen op zoek naar een ontbijt na overnachting. Op 1 van de mooiste plekjes van Schiedam op het terras in de zon genoten van een heerlijk ontbijt. Vriendelijke eigenaar en dito bediening. Alles was huisgemaakt en dat proefde je! Wij komen hier zeker nog eens terug

Marja123 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Iedereen nam wat anders, en alles was heerlijk. Het "twijfelaartje" viel goed in de smaak, de soep erbij vonden ze heerlijk! Zelf had ik de crostini met warme geitenkaas, met lekker warm knapperig brood en vijgenjam erbij, en oma had de uitsmijter, die ook erg lekker was!
Dani_vd_Burg .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Afgelopen zaterdag met een groepje van 9 afgetogen naar de Beurs. Bijna heel de avond het hele restaurant voor ons alleen - zeg nu zelf hoe vaak gebeurt dat? Daardoor heel gezellig kunnen bijpraten. Alsof je in een huiskamer zat (en dan ook nog op een leuke locatie met een gratis parkeerplek 3 min lopen). Aardige gastvrouw en goede chef-kok die niet alleen kwam informeerde naar onze (kritische) wensen maar ook serveerde en uitlegde wat het precies was. Pluspunt was het eten: zelfgemaakte aardappelwedges en patatjes en heerlijke salades als bijgerecht bij de Jodenhaas (en voor de vegetariërs: vis of een portabello met mozzarella). Mijn hoofdgerechtje had persoonlijk een wat grotere portie mogen zijn, maar bijbestellen van nog meer zelfgemaakt lekkers was geen probleem en ook daar werd de nodige zorg aan besteed. Ook leuke voorgerechtjes: brood met smeerseltjes; vervolgens salades zoals carpaccio salade en daarna een klein soepje. Het toetje was ook een feest: huisgemaakte cheesecake, sorbetijs en choco-moes. Na afloop was alles op. En dat alles voor het luttele bedrag van rond de 30 euro pp (inclusief fooi!). Kortom: fantastische avond en voor aanbeveling vatbaar!
SHG .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Als echte Rotterdammers dit jaar voor het eerst een Rotterdampas aangeschaft om eens te kijken, hoeveel leuke dingen we eigenlijk kunnen doen in en rondom onze 'eigen' stad. Een aanbieding van dit Schiedamse restaurant kwam voorbij en samen met mijn man, schoonzus en mijn vriendin bezochten we dit restaurant. 's Middags voorafgaand aan het diner dat we hadden gepland, werd er keurig gebeld of de reservering nog door ging. Keurig!

's Avonds togen we naar Schiedam en oei, dat was even schrikken. Eén tafel gedekt, middenin de winkel, en verder... het hele restaurant leeg! Hmmmm.... wat zou dit worden?
We zitten hier wel heel erg in de kijker..... Er kwam gelukkig direct een leuke serveerster en de eerste hapjes van het arrangement 'Tapas Grillen' stonden al op tafel. Na deze eerste ronde kwam er heerlijk brood op tafel, daarna een worst/kaas-plankje en toen de 'grill' om ons vlees op klaar te maken. Perfect vlees, heerlijke vis, een fan-tas-tische salade en heerlijke aardappeltjes. Wat hebben we lekker gegeten! Gelukkig begon het snel te schemeren en hebben we ons verder geen moment ongemakkelijk gevoeld in het restaurant als enige klant. De kok en eigenaar kwam nog langs, de drankjes werden precies op het juiste moment bijgevuld en de salade en aardappeltjes werden meerdere malen aangevuld.

Het toetje was het klapstuk van het diner, de afsluitende Schiedamse Koffie geweldig. Wat een heerlijke avond hebben we gehad! Een fantastisch diner voor een prima prijs, ontzettende gastvrije eigenaar en bediening, prima sfeer en leuke locatie. Dit tentje was in het verleden vooral bekend als lunchroom, maar u kunt hier ook zéker heerlijk dineren, met heerlijke verse ingediënten en perfect vlees. TOP!
Sabje35 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Paar weken geleden hier heerlijk tapas gegrilld een leuke en nieuwe ervaring. Erg mooie en heerlijke biologische producten. Mals vlees/vis. Een heerlijke salade en ook de aardappelparten waren verrukkelijk. Het brood wat je vooraf kreeg met smeersels was ook echt lekker. Alles was met zorg en liefde bereid!
Personeel erg vriendelijk en betrokken. Voelde ons erg op ons gemak, in het sfeervolle restaurant.
De beurs is echt een aanrader als je van mooie en eerlijke producten houdt.
Lisanne O.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Heerlijke High tea gehad! Het lekkerste vond ik de cheesecake en de scone! Keuze uit verschillende thee soorten. Wij kregen gelijk een pot thee alleen de smaak was al bepaald. Het liefst had ik die zelf bepaald. De bediening was goed! Als de thee op was dan kregen we nieuwe en de hapjes kwamen ook niet te snel achter elkaar. Het is een gezellige ruimte, leuk aan het raam zitten en naar de bruggetjes en langs lopende mensen kijken. Een aanrader!